اين، براي، يک، يا، کنيد

ر است پيشاپيش مشخص کنيد که چه مدتي را کنار هم خواهيد گذراند. زمان برنامه‌ريزي‌نشده‌ي زيادي در نظر نگيريد. مسلما دوست نداريد در موقعيتي گرفتار شويد که با آن عضو دشوار خانواده يا فاميل که با او مسئله يا اختلافي داريد تنها بمانيد. دوروبر آدم‌هايي باشيد که با آنها سازگاري بيشتري داريد، افرادي که از شما حمايت مي‌کنند و به شما اهميت مي‌دهند، کساني که دوست دارند از کنار هم بودن لذت ببرند.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: چطور با ديگران بدون حدس و گمان ارتباط داشته باشيم
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع پرورش و تربيت فرزندان
تربيت کودک را بايد بيست سال پيش از تولدش آغاز كرد

5000تومان



چند خط اول هر مقاله‌‌اي با داشتن يکي از ? ويژگي که در ادامه مي‌آيند مي‌تواند خواننده را طوري به دام بيندازد که تا آخرين خطِ مقاله، چشم از صفحه‌ي کاغذ يا مانتيور برندارد. در واقع وظيفه‌ي مقدمه‌ مقاله اين است که کاري کند شما تا اينجا بياييد و خط دوم را هم بخوانيد، وظيفه خط دوم هم اين است که کاري کند چشمان شما همينطور به جلو حرکت کند و به خط بعدي برسد. يعني اين خط!
برگرديد و خط اول را از نو بخوانيد. اين خط به کمک استراتژي شماره ? نوشته شده است.

استراتژي شماره ?
اين استراتژي با ايجاد عاملِ «کنجکاوي»، مخاطب را تشويق مي‌کند تا به خواندن ادامه بدهد. ايجاد حس کنجکاوي يکي از سلاح‌هاي قدرتمند مقاله نويسي است که استفاده از آن در تيتر و ميان‌تيترهاي مقاله مي‌تواند تأثير بسياري عالي‌اي بر مقاله‌ي شما داشته باشد.
اگر به درستي از اين عامل استفاده کنيد، حس کنجکاويِ به وجود آمده در مخاطب باعث مي‌شود با خواندن تيتر و خط اول مقاله بخواهد بيشتر در مورد موضوعِ مورد نظر بداند. يا اينکه سؤالي در ذهن مخاطب ايجاد مي‌شود که فقط با خواندن مقاله به طور کامل به پاسخ آن سؤال دست پيدا مي‌کند. سؤالي که در خط اول اين مقاله شما را به خواندن ادامه مقاله وادار مي‌کرد، اين بود: «اولين خطوط مقاله چطور مي‌توانند مخاطب را به خواندن بقيه‌ي مقاله تشويق کنند؟»

نطرتان درمورد اين مثال از مجله آتلانتيک چيست؟‌
شايد باورتان نشود، اما خبرهاي جديدي درمورد معضل گرم شدن زمين برايتان دارم: هم خبرهاي خوب، هم خبرهاي بد.
اين يکي از روزنامه‌ي گاردين چطور؟
يک ماه پيش بود که در کمال شرمندگي متوجه شدم،‌ هميشه بند کفش‌هايم را اشتباه مي‌بسته‌ام.
هر کدام از اين خطوط سؤال‌هايي را در ذهن مخاطب ايجاد مي‌کنند. مثال اول: «چه خبرهاي خوب و بدي درباره‌ي گرم شدن کره‌ي زمين داري؟»، مثال دوم: «يعني من هم بند کفش‌هام رو اشتباه مي‌بندم؟»
تبليغات

استراتژي شماره ?، در رمان علمي-تخيلي «جنگ پيرمرد» نوشته «جان اسکالزي» هم تأثير فوق‌العاده‌اي داشته است. جان رمانش را اينگونه شروع مي‌کند:
روز تولد پنجاه سالگي‌ام دو کار انجام دادم. اول به مزار همسرم رفتم. بعد به ارتش پيوستم.
«کنجکاوي» يکي از ? راهکار مختلفي است که مي‌توانيد از آن استفاده کنيد تا خواننده را تشويق کنيد با خواندن مقدمه‌ مقاله تا آخرين جمله چشم از روي کاغذ برندارد. براي اينکه بدانيم بقيه موارد چه هستند، بياييد از ابتدا شروع کنيم…
استراتژي شماره ?
خط اول مقاله مي‌تواند کاري کند که خط بعدي را هم بخوانيد، خط بعد از آن را هم بخوانيد. مي‌توانيد از خط اول براي ايجاد انتظار يا اشتياق استفاده کنيد، مثال‌هاي زير را بخوانيد تا بيشتر متوجه شويد.
مثالي از Wired.com
با توجه به محبوبيت بسيار زياد فيسبوک، قبل از عرضه‌ي مستقيم سهام آن، فکر مي‌کنم کسي که مي‌گفت: «به جاي رسانه‌هاي اجتماعي بايد روي چيپس و پنير سرمايه‌گذاري کنيد» اشتباه مي‌کرده. اينطور که به نظر مي‌رسد، از اول هم بايد روي شبکه‌هاي اجتماعي سرمايه گذاري مي‌کرديد.»
در اين مثال هيچ تلاشي براي جذب خواننده و تشويق او به خواندن ادامه مطلب صورت نگرفته است. حالا مقايسه کنيد با چيزي که Slate.com نوشته:
نسل دايناسورهايي که ما در دوران کودکي مي‌شناختيم منقرض شده است. موجودات تنبل و مغز فندقي که در مرداب‌ها زندگي مي‌کردند و در موزه‌ها رعب و وحشت ايجاد مي‌کنند و همه جا در کتاب‌هاي قصه سر و کله‌شان پيدا مي‌شد، اين روزها جاي خود را به موجودات سريع و وحشي داده‌اند که شباهت خيلي بيشتري به تيرانوسورهاي واقعي دارند.
در اين مثال، نويسنده با ايجاد حسي نوستالژيک در شما، کاري مي‌کند که دلتان بخواهد بدانيد موضوع دايناسورهاي دوره‌ي کودکي شما به کجا ختم مي‌شود و اين روزها چه اتفاقي براي آنها افتاده است.
استراتژي شماره ?
پرسيدن يک سؤال از مخاطب هم راهي هوشمندانه است تا توجه مخاطب را به مطلب‌تان جلب کنيد. مثلا به اين نمونه از سوالي که در يکي از پست‌هاي کانال تلگرام چطور مورد استفاده قرار گرفته، توجه کنيد:
آيا مي‌دانستيد کمبود وزن هم مي‌تواند به اندازه‌ي اضافه وزن براي سلامتي خطرناک باشد؟
استراتژي شماره ?
وقتي که طبق استراتژي شماره ? در خطوط ابتدايي مقاله، سؤالي را مطرح مي‌کنيم، اين انتظار ايجاد مي‌شود که در خط دوم، شروع کنيم به پاسخ دادن به آن سؤال. اگر علاوه بر سؤال، کمي هم همدردي و همدلي خودتان را درباره‌ي مشکل مطرح شده نشان بدهيد، تأثير بيشتري خواهد داشت. به اين مثال توجه کنيد:
تا به حال با خودتان فکر کرده‌ايد اگر وقت کافي داشتيد و شرايط به شما اجازه مي‌داد، مي‌توانستيد به چه نويسنده‌ي بزرگي‌ تبديل شويد؟

مثال بعدي هم از سايت Firepole Marketing است که مي‌خواهد با نارضايتي خواننده ابراز همدردي کند و بگويد که همه‌ي ما تجربه‌ي مشترکي در اين زمينه داشته‌ايم:
اين روزها همه تمام تلاش‌شان را مي‌کنند تا با مطالب عجيبي که شايد اصلا درست هم نباشند، شما را به سايت‌شان بکشانند، دقيقا مثل دست‌فروش‌هاي مترو که هر کدام مي‌خواهند نظر شما را جلب کنند و چيزي به شما بفروشند.
استراتژي شماره ?
يک راه مؤثر براي جلب کردن توجه مخاطب اين است که چيزي خلاف انتظار آنها بگوييد، غافلگيرشان کنيد يا چيزي بگوييد که با آنچه فکر مي‌کنند «طبيعي» است، متفاوت باشد.
اولين خط از رمان «????» جرج ارول يکي از مثال‌هاي خوب براي اين استراتژي است:
يک روز سرد و آفتابي خرداد ماه بود و ساعت‌ها ?? بار ضربه زدند.
اين مثال ديگر از وبسايت The Atlantic:
پشت هر نقشه‌ي گوگل (Google Map) يک نقشه‌ي خيلي پيچيده‌تر وجود دارد که درخواست شما براي يافتن آدرس مورد نظر را اجرا مي‌کند و شما آن را نمي‌بينيد.
استراتژي شماره ?

اگر براي نوشتن مقدمه چيزي به ذهنتان نمي‌رسد يا نمي‌دانيد مقاله‌تان را چطور شروع کنيد، سعي کنيد از يک نقل قول يا يک آمار جالب استفاده کنيد. استفاده از اطلاعاتي که از يک منبع معتبر آمده است به شما کمک مي‌کند نظر مخاطب را جلب و او را با خود همراه کنيد.
يک مثال خوب استفاده از اين استراتژي که در يکي از پست‌هاي کانال تلگرام چطور استفاده شده است:
?,???,??? نفر در سال، خيلي دير متوجه ابتلا به سرطان مي‌شوند!
استراتژي شماره ?
آخرين استراتژي که ساده‌ترين استراتژي هم هست، فقط به کمي فکر کردن و شجاعت نياز دارد. با وجود اين، مي‌تواند به طرز غافلگير کننده‌اي مؤثر واقع شود.
راه حل ساده‌ي ما اين است: سعي کنيد پاراگراف اول را حذف کنيد.
اگر نتوانستيد پاراگراف اول متن را به اندازه کافي جذاب بنويسيد، به احتمال زياد حذف کردن آن، مقاله‌ي شما را به مقاله بهتري تبديل مي‌کند. اما چرا؟‌ به خاطر اينکه پاراگراف اول معمولا پراکنده گويي مي‌کند و مستقيم سر اصل مطلب نمي‌رود. در بعضي از موارد، اين کار کاملا عمدي است. تکنيک «شروع کردن با تأخير»، تکنيکي است که معمولا در مجله‌ها يا روزنامه‌ها مي‌بينيد. نويسنده، قبل از اينکه سراغ موضوع اصلي برود، اول از يک موضوع نه چندان مرتبط استفاده مي‌کند و بعد به موضوع اصلي برمي‌گردد يا اينکه از پاراگراف اول براي مقدمه چيني استفاده مي‌کند.
اين تکنيک بيشتر در روزنامه‌ها و مجلات جواب مي‌دهد، چرا که در روزنامه‌ها و مجلات شکل بلندتري از نوشتار به صوري خطي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اما در مطالبي که قرار است در وب منتشر شود، مخاطب فقط مي‌خواهد نگاهي گذري به مطلب بيندازد و از آن رد شود. پس اگر با موضوعي که در پاراگراف اول مطرح مي‌کنيد به دام نيفتد، به احتمال زياد قبل از اينکه به پاراگراف دوم برسد، صفحه را مي‌بندد. پس اگر قصدتان توليد محتواست، يادتان باشد که نمي‌توانيد مخاطب‌تان را خيلي منتظر بگذاريد، چون خيلي زود حوصله‌اش سر مي‌رود. پس اگر نمي‌توانيد مخاطب‌تان را جذب کنيد، مستقيم برويد سر اصل مطلب.
ممکن است حذف کردن پاراگراف اول کمي ناراحت‌کننده باشد. اما گاهي اوقات بهترين کار اين است که هرگونه توضيح اضافي و تأخير حذف شود. امتحانش ضرري ندارد. اين استراتژي براي همه‌ي مقالات يا پست‌هاي وبلاگي جواب نمي‌دهد، اما مي‌تواند به محتواي شما کمي نيرو محرکه بدهد که مخاطب را تا انتهاي مطلب با شما نگه دارد.
چه وقتي مقدمه‌ مقاله هيچ اهميتي ندارد؟
? استراتژي براي شروع مقاله با يک مقدمه‌ي هيجان‌انگيز را با هم مرور کرديم. اگر چيزي جا مانده، که به نظر شما مي‌رسد يا هميشه در نوشته‌هايتان از آن استفاده مي‌کنيد، آن را در بخش «ديدگاه‌ها» با ما در ميان بگذاريد.
اما به عنوان يک قانون کلي، يادتان باشد که خط اول مقاله‌ي شما بعد از «عنوان مقاله» بيشترين اهيمت را دارد. خط دوم مقاله بعد از اولين خط، بيشترين اهميت را دارد و به همين ترتيب تا آخرين خط مقاله.
هر جايي که در مقاله‌اي به خطوطي برمي‌خوريد که به نظرتان جالب هستند، آنها را به صورت جداگانه در فايلي نگه داريد، تا اگر روزي در مقاله‌ي ديگري به بن‌بست خورديد و هيچ ايده‌اي به ذهنتان نرسيد، بتوانيد از آنها الهام بگيريد.
البته، به احتمال زيادي روزي فرا خواهد رسيد که شما به هيچ‌کدام از اين استراتژي‌ها نيازي نداريد، چون مخاطبان وفاداري داريد که قلم شما را دوست دارند و مي‌خواهند هر چه شما مي‌نويسيد،‌ بخوانند. در واقع بيشتر مشتاق هستند بدانند که چه حرف جديدي براي گفتن داريد، نه اينکه آن را چطور بيان مي‌کنيد.
تا وقتي که به آن نقطه مي‌رسيد، که اميدوارم خيلي زود فرا برسد، سعي کنيد از اين استراتژي‌ها استفاده کنيد تا در همان خط‌هاي اول مقاله‌تان مخاطب را طوري به دام بيندازيد که تا آخرين خط با شما همراه باشد و در نهايت به مخاطب وفادار شما تبديل شود!
برگرفته از: goodcontentcompany

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي شغلي که زندگيست
شغلي را انتخاب کن که عاشق آن هستي، آن‌وقت حتي يک روز هم در زندگيت مجبور نخواهي بود کار کني

20000تومان



راه‌ انداختن يک استارتاپ با حداقل بودجه‌ي ممکن شخصيت کاري شما را شکل مي‌دهد. راه‌هاي زيادي براي تامين مالي ‌ايده‌ي شما وجود دارد اما هيچ‌کدام به خوبي راه‌انداختن کسب‌وکاري نيست که براي راه‌اندازي، نياز به بودجه‌اي اندک داشته باشد تا شما را وادار به نوآوري کند. بودجه‌ي محدود به شما اين فرصت را مي‌دهد تا ماهيچه‌هاي خلاقيت خودتان را ورزيده کنيد و ماموريت خود را از روش‌هاي خلاقانه به اطلاع تمام دنيا برسانيد. به جاي اينکه بر تبليغات قديمي ‌بنري يا مقالات تبليغي گوگل، براي ‌انداختن نورافکن روي کسب‌وکارتان تکيه کنيد، اين هفت استراتژي بازاريابي را به خدمت بگيريد.

?. «چرا»ي اساسي خود را با ديگران در ميان بگذاريد

«شغل شما چيست؟» اين سوال ساده‌اي است که تقريبا در هر جلسه‌ي معارفه‌اي از شما پرسيده مي‌شود. اگر به سرعت جواب دهيد «من کارآفرين هستم.» که کمي ‌آبکي و مبهم است، يا بگوييد «يک کسب‌کار کوچک را اداره مي‌کنم.» که افراد را ياد يک دفتر کار فيزيکي مي‌اندازد، در واقع خودتان را از تبليغ کسب‌وکارتان در حين گفتگو محروم کرده‌ايد.
به جاي آن، روايتي از راه‌اندازي کسب‌وکارتان براي ديگران تعريف کنيد که شما را از ساير کسب‌وکارهاي مشابه متمايز مي‌کند. آيا شما با هر فروش در کارتان مبلغي را صرف هدف خاصي مي‌کنيد؟ اگر اينطور است به اين موضوع اشاره کنيد. آيا درست وقتي در زندگي‌تان با مشکل خاصي روبه‌رو شده‌ايد ‌ايده‌ي اين کسب‌وکار به سرتان زده است؟ اشاره به آن اتفاق ممکن است براي کساني که آن را مي‌شنوند الهام‌بخش باشد.
در ميان گذاشتن «چرا»ي اصلي در کنار داستان به وجود آمدن استارتاپ شما، کسب‌وکارتان را براي ديگران به يادماندني‌تر خواهد کرد، به علاوه‌ي اينکه چنين موضوعي مردم را در محافل بيشتر جذب خواهد کرد.

?. به فروش اکتفا نکنيد بلکه مردم را در کسب‌وکارتان درگير کنيد
در برخورد با ديگران غريزه‌تان به عنوان يک کارآفرين ممکن است شما را تنها به فروش هدايت کند. در حالي که هيچ عيبي وجود ندارد که گهگاه به محصول و خدمات‌تان بباليد، مهم است که شرکت‌تان را در بحث‌هاي مرتبط دخيل کنيد، مباحثي که ممکن است مستقيما هم به کسب‌وکار شما مربوط نباشند.
خيلي ساده است که با استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي، هدف‌هاي بازاريابي خود را بدون اينکه به نظر برسد فقط مشغول تبليغات هستيد با کسب‌وکارتان درگير کنيد. برخي شرکت‌ها ممکن است پيام‌هاي تشويق‌کننده در مورد غذاهايي که مردم عکس آنها را همرسان مي‌کنند بگذارند. خرده‌فروش‌هاي لوازم ورزشي ممکن است مقاله‌ي مربوط به برد اخير يک تيم بسکتبال محلي را «بازنشر» کنند. با نشان دادن حمايت خودتان از جامعه‌تان يا دنبال‌کنندگان آنلاين‌تان مي‌توانيد اعتماد به برند خود را در ميان مردم ايجاد کنيد.

تبليغات

وقتي چنين رويکردي را اتخاذ مي‌کنيد افراد گروهِ هدفِ کالا و خدمات شما، اگر پس از اين نيازي به اين محصولات پيدا کنند به ياد مهرباني شما افتاده به سراغ کسب‌وکار شما مي‌آيند. اشتراک گذاشتن محتواي مربوط به ديگران الزاما از دست رفتن توجه مخاطبان از شما را به دنبال نخواهد داشت، شما مي‌توانيد از Start a Fire براي ساخت آدرس‌هاي اينترنتي (URLs) آماده براي اشتراک‌گذاري استفاده کنيد. با استفده از اين ابزار مي‌توانيد نشانه‌ي هر وبسايتي را به صفحه‌ي خودتان اضافه کنيد، تا هر زمان که فردي بر لينکي که شما پست کرده‌ايد کليک کند، علاوه بر مشاهده‌ي محتواي شما محتواي بيشتري را که شما پيشنهاد داده‌ايد نيز ملاحظه کند.
?. جايگاه ويژه‌ي خود را بيابيد و در صنعت خودتان صاحب اعتبار شويد

بودجه‌ي کم استارتاپ شما نمي‌تواند عامل بازدارنده در راه ساختن بازار ويژه‌ي کسب‌وکار شما باشد. وقتي ديدگاهي از درون کسب‌وکارتان براي آنهايي که خارج از آن هستند فراهم مي‌کنيد مي‌توانيد فرهنگ کسب‌وکار خود را شکل دهيد. مي‌توانيد با داشتن يک بلاگ به فردي ناوارد در زمينه‌ي کارتان اين شانس را بدهيد که به درکي تازه از کسب‌وکار شما برسد. ارائه‌ي يک وبينار يا پادکست مي‌تواند به بينندگان يا شنوندگان اين احساس را القا کند که آنها هم در کسب‌وکار شما صاحب نظر هستند.
سخنراني در يک مرکز رشد استارتاپ‌هاي نوپا (incubator)، نمايشگاه‌هاي صنايع يا مراسم مرتبط با گروه‌هاي هدف، شما را در نقش يک آموزگار وارد صحنه مي‌کند و به شما امکان مي‌دهد ‌ايده‌هاي بزرگ و مهم‌تان را با مخاطباني آماده در ميان بگذاريد. همايش کسب‌وکارهاي کوچک که شما هر سال در آن شرکت مي‌کنيد احتمالا به تعداد بيشتري از افرادي که نطق اصلي مراسم را بر عهده بگيرند احتياج دارند، چرا شما آن يک نفر نباشيد که به جاي نگاه کردن حرف مي‌زند؟‌ ايجاد شبکه‌هاي ارتباطي و به اشتراک گذاردن تخصص‌تان با سايرين مي‌تواند توانايي شما را به جامعه‌تان اثبات کند. آدم‌هاي مختلفي از روزنامه‌نگاران گرفته تا کساني که مشتاق کارآفريني هستند، مي‌توانند به ديده شدن کسب‌وکار شما کمک کنند.
از طريق فروم‌هاي اختصاصي مرتبط با استارتاپ‌ها، کارآفريني يا صنايع خاص خودتان، دانش و تخصص خود را در اختيار تازه‌کاران کسب‌وکار‌هاي کوچک ارائه دهيد، جايي که در آن بسياري از مشتاقان کارآفريني از متخصصين سوال مي‌پرسند.
?. به مردم کمک کنيد محتواي شما را بيابند

اگر استارتاپ شما متناسب با قرن بيست و يکم پايه‌گذاري شده باشد، پس به نوعي در دنياي آنلاين حضور دارد. در حقيقت ممکن است با داشتن فقط يک وبسايت، نوعي از صفحات اجتماعي، يک بلاگ و حتي وبسايتي که هنوز لانچ نشده خودتان را راضي کرده باشيد. اما به صرف داشتن محتوايي آنلاين نمي‌توانيد مطمئن باشيد که مخاطبان هدف به راحتي محتواي شما را پيدا خواهند کرد.
بايد در هر پستي که منتشر مي‌کنيد از واژه‌هاي کليدي که مرتبط با جايگاه اختصاصي شما باشد استفاده کنيد، مثلا از «کيف بزرگ چرم مصنوعي» به جاي «کيف دستي» استفاده کنيد تا رتبه‌ي خود را در گوگل بالا ببريد. همچنين مي‌توانيد براي جذب قدرتمندتر مخاطبان شبکه‌هاي اجتماعي از چنين کلمات کليدي‌اي که بسيار مورد جستجو قرار مي‌گيرند استفاده کنيد.
مي‌توانيد کاربران توئيتري را که محتوايي با کلمات کليدي ويژه‌ي کار شما منتشر کرده‌اند با Socedo (يک ابزار خودکارساز شبکه‌هاي اجتماعي) بيابيد و به مرور زمان با آنها مرتبط شويد.
در مرحله‌ي بعد با به کارگيري برخي تکنيک‌هاي سئو در وبسايت‌تان به مردم کمک کنيد تا محتواي شما را پيدا کنند. صفحات خود را با عبارت‌هايي منحصر به کسب‌وکار خودتان نام‌گذاري کنيد تا از ساير صفحات متمايز شوند. سرعت بارگذاري سايت را با حذف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *