مقالات

این، برای، یک، یا، فضای

دانلود پایان نامه

را به‌کار ببرید که بر دیگران تأثیرگذار باشد. کلماتی مانند «هوم»، «مثلا»، «راستش را بخواهید» و مانند آنها نشان می‌دهند که به گفته‌هایتان اطمینان چندانی ندارید.
سعی کنید هنگام صحبت کردن ماهیچه‌های شکم‌تان را منقبض کنید و با صدای آرام ولی مطمئن حرف بزنید. با این کار، اعتماد به نفس خود را حفظ خواهید کرد. با صدای رسا و مطمئن صحبت کردن به معنای داد زدن نیست. فن بیان را بیشتر تمرین کنید.
به جای بازی کردن با کلمات، سعی کنید دقیق و سرراست صحبت کنید. به لحن خود انعطاف بدهید و در عین حال با جدیت رفتار کنید.
________________________________________
: ? عبارتی که افراد باهوش هرگز در مکالمه‌ها به‌کار نمی‌برند
________________________________________
?. بر دیگران تمرکز کنید و به دنبال جلب توجه نباشید

اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، تمرکز خود را بر دیگران افزایش دهید، اما به دنبال این نباشید که توجه آنها را جلب کنید.
سعی کنید بیشتر از آنکه به خودتان توجه کنید به دیگران و تأثیری که در هنگام معاشرت بر آنها می‌گذارید، تمرکز کنید.
نتیجه‌ی کلی این مطلب این است که از طریق زبان بدن، می‌توانید خود را بااعتماد به نفس‌تر از آنچه واقعا هستید به مخاطبان‌تان نشان دهید. اما این بدان معنی نیست که با اجرای این ترفندها فقط به طور ظاهری اعتماد به نفس خود را حفظ خواهید کرد، بلکه به تدریج و با تمرین زیاد، این ترفندها جزئی از رفتارتان خواهند شد و اعتماد به نفس واقعی نیز در شما شکل خواهد گرفت.
برگرفته از: businessinsider.com

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع اعتماد به نفس
کسی که به خود اعتماد دارد به تعریف کسی احتیاج ندارد

5000تومان



افراد مبتلا به دیابت نوع ? می‌توانند با کنترل خورد و خوراکشان، میزان قند خون خود را تنظیم، گرسنگی را رفع و برای مدت بیشتری احساس سیری کنند.
در بیماران مبتلا به دیابت، قند خون و به عبارتی سطح گلوکوز بالاتر از حد نرمال است. به گفته‌ی دکتر «مگی پاورز» (Maggie Powers)، رئیس بخش آموزش و مراقبت‌های بهداشتیِ انجمن دیابت آمریکا، غذاهای کربوهیدرات‌دار مانند نان، فرآورده‌های مشتق از غلات، برنج، پاستا، شیر و انواع دسرها باعث این افزایش سطح قند خون هستند. در این مقاله با ? غذای مفید برای کاهش قند خون آشنا می‌شوید.

بر مبنای نظر دکتر پاورز، بیماران دیابتی باید مراقب میزان کربوهیدرات مصرفی در غذاهای روزانه‌ی خود باشند. اما لذّت بردن از غذا هم مسئله‌ی مهمی است. قطعا شما دوست دارید به اندازه‌ی کافی غذا بخورید، پرخوری نکنید و از غذاهای مضر و غیرمغذی هم اجتناب کنید. در این مقاله ? غذای توصیه شده توسط دکتر پاورز، که به تنظیم قند خون و شادی و سلامتی شما کمک می‌کنند، معرفی می‌شود.
________________________________________
: ?? نکته علمی در مورد سلامتی
________________________________________
برای اینکه با غذاهای مفید برای کاهش قند خون آشنا شوید، ویدیوی زیر را مشاهده کنید:
مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.
?. سبزیجات خام، پخته یا کبابی

این خوراکی‌ها به غذای شما طعم، رنگ و قوت می‌دهند. سبزیجات خوش‌طعم و کم‌کربوهیدرات مانند قارچ، پیاز، بادنجان، گوجه، کلم‌پیچ و کدو انتخاب‌های مناسبی هستند. این سبزیجات را همراه با چاشنی‌هایی مانند سس‌های کم‌چرب، حُمُص، سس گواکاموله و سالسا میل کنید؛ یا آنها را همراه با ادویه‌جاتی مانند رزماری، فلفل قرمز یا سیر کباب کنید.
?. سالاد

به سالادهای رایج اکتفا نکنید، از کلم، اسفناج و برگ چغندر استفاده کنید. این سبزیجات، سالم، خوش‌طعم و کم‌کربوهیدرات هستند. با سرخ کردن برگ کلم در روغن زیتون به مدت خیلی کم، چیپس‌های ترد و خوشمزه‌ای خواهید داشت. همچنین برای افزودن رنگ و طعم بیشتر می‌توانید سالاد را همراه با سبزیجات کبابی یا کمی خوراک پروتئین‌دار مانند ماهی سالمون سرو کنید.
تبلیغات

________________________________________
: تغذیه در محل کار: چند پیشنهاد خوشمزه و سالم که دوست خواهید داشت
________________________________________
?. نوشیدنی‌های خوش‌طعمِ کم‌کالری

نوشیدن آب همیشه مفید است اما آب، به همراه میوه‌ها و سبزیجات رنگ و لعاب بیشتری دارد. می‌توانید تکه‌های لیمو یا خیار یا تکه‌های یخ‌زده‌ی میوه‌ها را به آب‌تان اضافه کنید. اگر اهل نوشیدن چای داغ نیستید، چای سرد را همراه با لیمو یا چوب دارچین امتحان کنید. این نوشیدنی‌ها علاوه بر اینکه کربوهیدرات کمی دارند، باعث می‌شوند شما احساس سیری کنید و میل به غذا نداشته باشید.
?. طالبی یا خانواده‌ی توت‌ها (Berries)

یک فنجان از این دو نوع میوه (منظور از خانواده توت‌ها میوه‌هایی همچون توت‌فرنگی، زغال‌اخته‌ی آبی، کرنبری، تمشک و … است)، تنها ?? گرم کربوهیدرات دارد. شاید کمی گران باشند اما سالم، سرشار از مواد مغذی و فیبر، و در عین حال کمی شیرین هستند. برای تنوع، قالب یخ را به جای آب با مخلوط طالبی، توت و ماست پر کنید.
?. غلات کامل و غذاهای سرشار از فیبر

برای جلوگیری از پرخوری و انتخاب‌ غذاهای اشتباه، تا می‌توانید این خوراکی را در رژیم غذایی‌تان جا دهید. حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس را فراموش نکنید. می‌توانید لوبیا و ذرت را همراه سالاد میل کنید. این غذاها کربوهیدرات دارند اما طعم خاص آنها باعث می‌شود شما از غذایتان لذت بیشتری ببرید.
________________________________________
: ?? خوراکی چاق‌کننده اما سالم
________________________________________
?. کمی روغن

روغن‌های مفید مانند روغن زیتون، آووکادو و ماهی‌های چرب مثل ماهی سالمون که در بشقابی از کاهو سرو می‌شود، انتخاب‌های خوبی هستند.
استفاده از ماهی و روغنِ موجود در آن به عنوان چاشنیِ همراه با سالاد، غذای مناسبی است.
________________________________________
: چربی‌های مفید برای مغز کدامند؟
________________________________________
?. پروتئین

برای جذب پروتئین، مصرف ماست یونانی، پنیر کاتیج، تخم مرغ و گوشت راسته توصیه می‌‌شود. چاشنی و مزه را هم فراموش نکنید. کره‌ی بادام زمینی همراه با ساقه‌ی کرفس، یک خوراکی سالم و خوشمزه و منبع خوبی برای تأمین چربی و پروتئین است. همچنین می‌توانید پنیر کم‌چرب و گوشت نمک‌سود را به عنوان یک وعده‌ی غذای سبک در نظر بگیرید، البته به میزان سدیم موجود در آنها توجه کنید. به گفته‌ی دکتر پاورز، به طور کلی، برنامه‌ی غذایی شما نباید کسل‌کننده و یکنواخت باشد و باید غذاهای مورد علاقه‌تان را شامل شود، اما باید میزان کربوهیدرات را در برنامه‌ی غذایی‌تان متعادل نگه دارید.
برگرفته از: webmd.com

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رژیم و تغذیه برای تناسب اندام
به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

7000تومان



شرکت‌های هوشمند، به‌خوبی می‌دانند که فضای کار، خود یکی از ابزارهای کسب‌وکار است. محیط یک کسب‌وکار بازتاب‌دهنده و تقویت‌کننده‌ی ارزش‌های اساسی آن کسب‌وکار است. اما چطور؟! می‌توانید از نحوه‌ی چیدمان تیم‌ها، عملکردهای مختلف، و از روی عناصر طراحی به این موضوع پی ببرید. موارد بالا همگی بازتاب‌دهنده‌ی فرهنگ، بِرند و ارزش‌های یک کسب‌و‌کار هستند.
برای نمونه، به این دلیل که امروزه شرکت‌ها در جستجوی خصوصیاتی مثل باز بودن فضا، امکان در دید بودن و امکان همکاری در فضای کار خود هستند، طرح‌بندی دفتر کارِ «باز» که همه چیز در آن آشکار است، خیلی سر‌و‌صدا کرده است.

یک وقت‌هایی این مدل طراحی خیلی کارآمد است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است این همکاریِ اجباری ناشی از چنین طراحی محیطی تبدیل به یک‌جور زیاده‌روی شود. این روزها به طرز چشم‌گیری افراد دوباره دارند ارزش آرامش و تمرکز را کشف می‌کنند و در نتیجه مدام درخواست فضای کاری‌ای دارند که بتوانند در آن تمرکز کنند.
در واقع انجام «کار مشترک» با دیگران و «سکوت» دو انتهای یک پیوستار هستند که در امتداد آن حالت های مختلفی برای کار کردن وجود دارد و هر یک از این حالت ها نیز شرایط بهینه‌‌ی خاص خود را دارند. بهترین راه برای شناسایی این نقاط بهینه مشخص کردن فرایندهای تکراریِ کارهایی است که بدون فکر و مکانیکی انجام می‌شوند و همچنین فرایندهایی که در آنها لحظات انتخاب و تفکر جریان دارد، تا نهایتا طراحی محیط کار مطابق با واقعیت‌های آن محیط به خصوص صورت بگیرد.

البته گفتن این حرف از عمل کردن به آن ساده‌تر است. توجه به فردی که تنهایی دارد در یک اتاق سمینار خالی کار می‌کند، یا افرادی که به دلیل حاضر نبودن اتاق کنفراس دور میز کسی جمع شده‌اند کجا و اینکه بتوانیم نتیجه بگیریم که چه وضعیتی قابل جایگزینی است و سناریوی قابل اجرا چیست کجا!
به منظور اینکه زبانِ فضاییِ همه را یکسان کنیم، فهرست «مشارکت» و «سکوتی» تهیه کردیم که شامل هفت جنبه است. از قابلیت‌های این فهرست این است که این امکان را به افراد می‌دهد که خیلی مشخص‌تر روش‌های کاری مورد علاقه‌شان را با فضای فیزیکی جور کنند: مکان، میزان دیوارکشی‌، میزان در دسترس بودن، تکنولوژی‌های به کار رفته، مقدار زمان سپری شده در آن ساختار، چشم‌انداز و سایز.
برای اینکه منظور ما را راجع به جنبه‌هایی که مطرح کرده‌ایم بهتر متوجه شوید، تمرین‌هایی را که در ادامه توضیح می‌دهیم به تنهایی یا به همراه تیم‌تان انجام دهید. یکی از فعالیت‌های کاری خیلی متداولتان را انتخاب کنید، مثل جلسه‌های سرپایی هفتگی یا روزانه. سعی کنید با استفاده از پیوستاری که پایین‌تر نمایش داده‌ شده، مواردی را که برای وضعیت شما ایده‌آل است، شناسایی کنید (احتمالا شرایطِ ایده‌آل‌تان یک جایی بین دو انتهای بازه قرار می‌گیرد). به عنوان مثال، می‌توانید در مورد بحث «مکان» سؤال‌هایی را بپرسید که در ادامه می‌آید: اگر جلسه‌ها وسط اتاق جلسه‌ی محبوب شرکت باشد بهتر است یا یک جایی که احتمال جمع شدن دیگران هم وجود دارد؟ یا مثلا اگر جلسه‌ی شما به آن جایی که محل انجام کارهای تیم‌تان هست نزدیک باشد مناسب‌تر است یا یک جایی که احتمال روبه‌رو شدن با بقیه کم‌تر است؟
تبلیغات

وقتی که تمرین را انجام دادید همه‌ی پاسخ‌ها را به طور جمعی هم در نظر بگیرید – این کار در مقایسه با جمله‌ی کلیشه‌ای «نیاز به فضای کاری مشترک بیشتری داریم»، خیلی بیشتر به شما برای شناسایی نیازهایتان کمک خواهد کرد.

راه‌های زیادی برای به‌کارگیری این تمرین در مورد جلسه‌ی کاری وجود دارد. این روش می‌تواند به عنوان عنصری اساسی در کارگاه‌های تجسم طراحی به‌همراه گروهی بزرگ‌تر استفاده شود. در این کارگاه‌ها به مسائلی از جمله اینکه افراد چطور و کجا با هم کار می‌کنند پرداخته می‌شود. به این ترتیب، افراد می‌توانند راه‌های کار کردن به روش‌های جدید در آینده را نیز مجسم کنند. ما نسخه‌ای از فهرست‌مان را تحت یک نظرسنجی آنلاین پیاده‌سازی کردیم که داده‌های مورد نیازمان را به روشی قاعده‌مند تأمین کند و افراد بیشتری را برای تصمیم‌گیری دخیل کند – اگر شما یا سازمان‌تان به جای نظرسنجی‌های حضوری، با نظرسنجی‌های آنلاین ارتباط بهتری دارید می‌توانید از این نوع نظرسنجی‌ها استفاده کنید.
برای نشان دادن اینکه چطور این فهرست در مقیاسی بزرگ در شرکت‌های واقعی ایفای نقش می‌کند، در ادامه دو بررسی موردی از کسب‌و‌کارهایی را آورده‌ایم که با آنها کار کرده‌ایم.
اَدوبی (Adobe)
دفتر کار نیویورک شرکت اَدوبی به این علت که یک‌سری شرکت‌های کوچک‌تر در حوزه‌ی تکنولوژی را خریده بود در حال رشد بود. بنابراین، به عنوان شرکتی بالغ در این حیطه، که مدام در حال توسعه است و رقابت بر سر استعدادها (خاصه در نیویورک) شرکت‌های رقیب را به سمت سرمایه‌گذاری جدی بر روی محیط کارشان سوق داده‌ است، اَدوبی هم فرصتی برای بازنگریِ آینده‌ی دفتر کاری خود در منهتن یافت.
البته می‌دانستند که در این زمینه یک‌سری چالش خواهند داشت. یک نمونه از این چالش‌ها این بود که کارمندان دفتر منهتن به دلایل متفاوتی دیگر به طور مرتب از فضا استفاده نمی‌کردند. خیلی از آنها خود را با کار کردن در خانه یا جاهای دیگر تطبیق داده بودند و شرکت تعداد قابل توجهی کارمند داشت که مشغول کار در نقاط مختلف دنیا بودند. در نتیجه، حتی کسانی که داخل منهتن کار می‌کردند هم اغلب ارتباط مجازی داشتند.
خود فضای دفتر هم چنان رغبتی برای افراد ایجاد نمی‌کرد که کارهایشان را آنجا انجام دهند. طرح دفتر شامل تعدادی دفتر تک‌نفره، چند کابین و تعداد کمی هم مبل‌های راحتی بود. علاوه بر اینها افرادی که از بخش‌های جدید به مجموعه پیوستند هم شروع به کار در کنار دیگران کردند، که خُب طبیعتا نیازهایی مرتبط با فرهنگ کار و فضای کاری را به همراه داشت – و معمولا با هم ناسازگار بودند.
اَدوبی به‌جای اینکه تحت عنوان «نیاز به فضای کاری مشترک بیشتری داریم» اقدام به طراحی مجدد فضا کند از ما خواست تا برای فهم نیازهای ویژه‌ی کارمندان که می‌توانست به روند کارهای روزانه‌شان کمک کند به یاری‌اش برویم. ما برای پشتیبانی از فرهنگ تحلیل‌گرا و داده‌محور اَدوبی یک همکاری خیلی نزدیک با تیم املاک و ساختمان آنها داشتیم، که داده‌هایی را در مورد فضای کاری جمع‌آوری و تحلیل می‌کردند و به عنوان بخش کلیدی فرآیند برنامه‌ریزی، بازخورد کارمندان را راجع به وجوه هفت‌گانه‌ای که ما تعریف کرده‌ بودیم در اختیار ما قرار می‌دادند.
برای خلق فضایی که به حس «دورکاری» شباهت بیشتری داشته‌ باشد، متوجه شدیم که کارمندان بیشتر به فضاهای قابل دید (شفاف) تمایل دارند تا چشم‌انداز وسیعی به دیگر فعالیت‌های در حال وقوع دفتر داشته‌ باشند. فضاهایی برای آنها ارزشمند بود که در آنها امکان اتصال تکنولوژی‌های جانبی به‌طرزی هدفمند تعبیه شده‌ باشد و در نتیجه اطلاعات به راحتی بتوانند در دسترس اعضای تیم قرار گیرند. وجود چنین شرایطی ارتباط مجازی را هم ساده‌تر می‌کند. خواسته‌ی دیگر آنها فضاهای جلسه‌ای بود که بتوان از آنها سریع و غیررسمی استفاده کرد.

البته با اینکه باز بودن فضا برای آنها ارزش به حساب می‌آمد نتایج نظرسنجی نشان داد که علاقه‌ای نداشتند فضای کارشان شبیه فضای استارتاپی باشد. به این معنی که حد و مرزهای مرتبط با فعالیت‌ها و تیم‌ها برای‌شان مهم بود. در دیدارهای بعدی که با کارکنان اَدوبی برای بهتر کردن این تغییرات داشتیم موارد بالا نهایتا تایید شدند.
در حال حاضر طراحی فضای دفتر نیویورک اَدوبی در حال انجام است و برای رسیدن به نتیجه همه خیلی هیجان داریم. روش ما به دلیل اینکه با قالب تصویری آنلاین مطابقت داشت به‌خوبی توانست با اعضای تیم اَدوبی ارتباط برقرار کند. این روش، هم‌راستای مدل ارتباطی آنها با کاربران نهایی سرویس‌هایشان بود، یعنی بر پایه‌ی شبیه‌سازی و تجزیه‌وتحلیل.
یودِل (Yodle)
تعداد کارمندان شرکت بازاریابی یودِل از زمان تأسیس خود در سال ???? رشد کرده و به ???? نفر رسیده‌ است. تعداد زیادی از جمله توسعه‌دهنده‌ها، تیم فروش، اجرا و رهبری در این شرکت مشغول به کار شدند. توسعه‌دهنده‌های یودِل معمولا روی تعدادی پروژه‌ی با برنامه‌های فشرده‌ی زمانی کار می‌کردند که نیاز به هماهنگی آسان و تصویری کردن جدول‌های زمانیِ کار و وظایف افراد داشت.
شرکت می‌خواست در عین ایجاد فضا برای رشد آینده‌ی خود، انرژی استارتاپی بودن خود را حفظ کند. فضای قدیمی، که حالا خیلی هم شلوغ شده‌ بود به طرز بی‌برنامه‌ای رشد کرده بود و افراد همه‌جای شرکت پخش بودند. تیم‌ها بدون داشتن فضای مرکزی برای جلسه‌ از هم جدا افتاده بودند، از طرف دیگر نیروهای اجرایی در دفترهای خصوصی خود از بقیه سوا شده بودند. تکه‌تکه بودن فضا در عمل شرکت را به سمت و سوی فضای یک کسب‌و‌کار بالغ سوق داده بود، که با خواسته‌ی آنها برای داشتن فضایی استارتاپی متفاوت بود.
ما تمرین بررسی سریع چشم‌انداز را انجام دادیم. این تمرین به مولفه‌ی چشم‌انداز که یکی از هفت مولفه‌ایست که پیش ازین گفتیم می‌پردازد. این کار برای کلیه‌ی تیم‌هایشان انجام شد و شگفتی زیادی در پی داشت. حالا توسعه‌دهنده‌ها می‌دانستند که خیلی بیش از آنچه که تصور می‌کردند با دیگران در تعامل هستند؛ در عین حال آنها نیاز به فضایی آرام داشتند تا بتوانند پروژه‌های فوریِ در گردش را به ثمر برسانند. برای رسیدن به این منظور، در طراحی نهایی یک «اتاق سکوت» برای شرکت در نظر گرفته شد – که یک محدوده‌ی نیمه-بسته در گوشه‌ای خلوت از طبقه است. آنها می‌توانند در این پروژه‌های فشرده لپ‌تاپ‌هایشان را بردارند و بدون هیچ مزاحمتی در آنجا کار کنند. چنین چینشی به لحاظ تصویری هم این پیام را داشت که نباید مزاحم افرادی شد که دارند در آن محل کار می‌کنند.

مورد شگفت‌انگیز دیگر این بود که فهمیدیم شرکت به فضایی هال‌مانند و محلی مرکزی برای دور هم جمع شدن نیاز دارد. به همین خاطر طراحی نهایی شامل یک پلکان وسیع بود که برای دورهمی‌های بزرگ یک‌جور چینش شبیه به استادیوم را ایجاد می‌کرد. این فضا با وجود نظرهای مختلف کارکنان و تردید اولیه‌شان در مورد این پلکان، در حال حاضر به جایی تبدیل شده‌ است که بیشترین استفاده از آن می‌شود. مدیران می‌گویند اینکه افراد بعد از جلسات در سالن می‌مانند منجر به بالا رفتن یادگیری‌های درون‌گروهی شده‌ است. از وقتی که این

92