مقالات

این، برای، یک، مشتری، کنید

دانلود پایان نامه

خودشان را در شرکت شما منعکس می‌کنند.
تنها از این طریق است که می‌توانید به کارمندان‌تان القا کنید کار را مال خودشان بدانند.
?. از نویسندگان بخواهید محتوا را در شبکه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک بگذارند
شرکت ExactTarget که در زمینه‌ی نرم‌افزارهای بازاریابی تعاملی کار می‌کند، چیزی در حدود ?? نویسنده‌ی فعال دارد. آنها محتوای ExactTarget را از طریق شبکه‌های اجتماعی‏ شخصی نویسندگان در اینترنت پخش می‌کنند. (بلاگ این شرکت، نمونه‌ای بسیار عالی از تجمع کارمندان تولید محتوای مختلف است)
کارمندان‌تان را تشویق کنید که محتوا را از اکانت شخصی خودشان به اشتراک بگذارند، چرا که حیف است که از شبکه‌های اجتماعی بچه‌های خودتان هیچ استفاده‌ای نکنید.
?. نتایج را به بچه‌های تیم بگویید
پلتفورم‌‌های خوبِ بازاریابی محتوا، حسابِ آمار و ارقام را دارند – چیزهایی نظیر تعداد بازدید‌ها، نظرات، ترافیک سایت و ترافیک جستجو. اگر بازخورد کار را با نویسنده‌ها در میان بگذارید، میل به رقابت‌طلبی‌شان گُل می‌کند.
?. فراتر از بازاریابی فکر کنید
بلاگ می‌تواند ابزار مفیدی برای جذب نیروی کار باشد. محتوای تولید شده توسط کارمندان، جو حاکم بر مجموعه‌ی انسانی شرکت شما را منعکس می‌کند. چِفت شدن از نظر فرهنگی چیز خیلی خیلی مهمی است. بگذارید کارمندان بالقوه‌تان، قبل از اینکه وارد شرکت‌تان شوند به خوبی با فرهنگ شما عجین می‌شوند.
علاوه بر این، بلاگ‌های کارمندان مثل دُنبه‌ی دیجیتالی شرکت عمل می‏‌کند. به کارمندان اجازه بدهید محتوایی با ژن خودشان را تولید کنند و به صورت تلویحی به آنها القا کنید که دوست دارید کمک‌شان کنید تا وجهه‌ی خودشان را بسازند.
برگرفته از: inc.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی افزایش فروش به روش اساتید هاروارد
فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

12000تومان



تنش‌زدایی در شرایط مختلف به درک احساسات شخصی و حفظ آرامش درونی بستگی دارد. هدف بیشتر کارآفرینان، افرادی که خوداشتغالی دارند و ارائه‌دهندگان خدمات، در این الگوریتم اصلی خلاصه شده است: مشتری را پیدا کن، شرایط انجام کار را مهیا کن، کار را انجام بده، پول دریافت کن و دوباره این چرخه را تکرار کن.

________________________________________
: انواع مشتری؛ چطور به مشتریان خود نزدیک شویم؟
________________________________________
اگر می‌خواهید به این هدف برسید باید پذیرای خشم و ناراحتی مشتریان‌تان نیز باشید. به هر حال همیشه مسئله‌ای وجود دارد که برخی مشتریان به خاطر آن غر بزنند. اگر شما یک مترجم یا برنامه‌نویس آزاد و مستقل با تجربه‌ای بالا باشید چندان با این شرایط مواجه نخواهید بود، بلکه می‌توانید با مهارت و چابکی آلبرت انیشتین و خلاقیت لئوناردو داوینچی قبل از پایان مهلت مشخص شده، پروژه را تحویل دهید با این حال ممکن است که یک یا دو مشتری ناراضی نیز داشته باشید.
اما نگران نباشید، علم به ما کمک می‌کند تا با هفت روش از خشم مشتریان خود بکاهیم و آرامش درونی خود را نیز حفظ کنیم.
1. آرامش خود را حفظ کنید
تصور کنید که یک مشتری عصبانی با شما تماس می‌گیرد و بلافاصله شروع به داد و بیداد کردن و اظهار نارضایتی از خدمات یا کار شما می‌کند. واکنش اتوماتیک بیشتر افراد در چنین موقعیتی فریاد زدن و مقابله به مثل است، اما حتی یک کلمه حرف نزنید و حرف مشتری را قطع نکنید. صبر کنید تا مشتری خودش را خالی کند و هر چه می‌خواهد بگوید. تحقیقات نشان می‌دهد که هنگام خشم، توانایی تفکر و تصمیم‌گیری هوشمند تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

داد و بیداد کردن و جروبحث باعث می‌شود تا اوقات‌تان تلخ شود و حل‌وفصل قضیه غیرممکن شود و امکان هرگونه همکاری و معامله‌ای در آینده از بین برود.
________________________________________
: چگونه آرامش داشته باشیم؟
________________________________________
2. به حرفش گوش بدهید

تبلیغات

اکنون که آرامش دارید، سعی کنید تا با دقت به حرف‌های مشتری گوش بدهید تا او فرصت بیان همه‌ی موارد و ایرادات را داشته باشد. گوش دادن با دقت و تمرکز، تکنیکی ارتباطی و روشی اثبات شده است که مشتری را تحت تأثیر قرار داده و حس برنده بودن به او می‌دهد. سکوت کردن و با دقت و توجه تمام گوش دادن به حرف‌های دیگران حس خیلی خوبی به آنها می‌دهد و به شکیبایی و تمرکز نیاز دارد. حتی افرادی که در FBI با گروگان‌گیران صحبت می‌کنند نیز از این تکنیک برای کاهش حوادث و نجات جان گروگان‌ها استفاده می‌کنند.
این شیوه به شما این امکان را می‌دهد که در حال گوش دادن، کاغذی بردارید و برخی نکات را یادداشت کنید تا هیچ نکته‌ی مهمی را که ممکن است راهکاری برای حل مسئله باشد، از قلم نیندازید. افرادی که به‌طور مستقل کار می‌کنند اگر از مهارت گوش دادن برخوردار باشند معمولا درآمد سالانه‌ی بالاتری دارند.
________________________________________
: تقویت مهارت گوش دادن؛ ?? اصلی که شما را تبدیل به شنونده سراپا گوش می‌کند
________________________________________
3 . سو?ال بپرسید
به جای اینکه در جست‌وجوی عباراتی برای رفع اتهام از خود باشید سو?الاتی بپرسید که مشتری را به فکر کردن وادار کند برای مثال: «دوست داری من چه کار کنم؟» یا «برای حل این مسئله چه کاری از من برمی‌آید؟» سو?الات مناسبی هستند. این عبارات مشتری را نرم می‌کنند، چرا که این حس را به او می‌دهند که شما به او حق می‌دهید و درصدد حل مسئله هستید. زمانی که مشتری می‌خواهد خطاها را برطرف کند، سعی کنید بیشتر توضیح بدهید و از او برای ارای?ه‌ی نظر و بازخورد در مورد کارتان، تشکر کنید و بابت خطاهای پیش‌‌ آمده عذرخواهی نمایید.
?. سعی کنید جملات‌تان را با شوخ‌طبعی بیان کنید
طبق تحقیقات انجمن روان‌شناسی آمریکا، شوخی و طنز می‌تواند از تنش موجود در شرایط پراسترس بکاهد. متخصصان معتقدند که شوخی کردن می‌تواند دیدگاه‌ها را متعادل‌تر سازد. تصور کنید که مشتری موجودی تک‌سلولی است و آمیبی را تصور کنید که پشت یک میز نشسته و با تلفن صحبت می‌کند یا روی کاغذ چیزی می‌کشد، چنین تصوری باعث می‌شود که از عصبانیت شما کاسته شود و ذهن بازتری برای بحث و رسیدن به یک نتیجه‌ی مشترک و قابل‌ قبول داشته باشید.
همه‌ی ما شنیده‌ایم که خنده بهترین درمان است، استرس را کاهش می‌دهد، باعث افزایش روحیه و خلاقیت می‌شود و قابلیت انعطاف‌پذیری را بالا می‌برد. فقط مراقب باشید که بیشتر از حد با مشتریان شوخی نکنید و طعنه نزنید زیرا طعنه زدن شکل دیگری از خشونت است و مشتری می‌فهمد که شما با زرنگی نسبت به او بی‌اعتنایی نشان می‌دهید.
________________________________________
: راهکارهایی برای خوش اخلاقی با دیگران
________________________________________
?. مسئله را شخصی برداشت نکنید

فکر نکنید که مشتری قصد سرکوب نمودن شما را دارد،‌ خشم او به شما ربطی ندارد پس خودتان را ناراحت نکنید. بلکه ناراحتی مشتری از کیفیت خدمات یا کالاهاست و با شما مشکلی ندارد. در حقیقت در بیشتر موارد ناراحتی و خشم افراد ربطی به شما ندارد، پذیرش این حقیقت توانایی شما را در برخورد با چنین مواردی بالا می‌برد. یک تحقیق انجام شده در سال ???? نشان می‌دهد که افرادی که ناراحتی و خشم دیگران را به خود نمی‌گیرند در چنین موقعیت‌هایی ناراحت و افسرده نخواهند شد.
________________________________________
: زودرنجی و درمان آن با ? راهکاری که روابط‌تان را بهبود می‌بخشد
________________________________________
?. راه فرار از این موقعیت را کشف کنید
طبق پژوهش صورت گرفته توسط رایان مارتین که در زمینه‌ی خشم و عصبانیت «در هر موقعیتی که با یک فرد بیش از حد عصبانی مواجه می‌شوید، نقطه‌ای وجود دارد که بتوانید خود را از آن موقعیت نجات دهید.»
رئیس بخش روان‌شناسی دانشگاه ویسکانزین گرین بِی (Wisconsin-Green Bay) نیز جنبه‌های مختلفی از عصبانیت را مورد بررسی قرار داده است. این جوانب شامل عواقب عصبانیت مشکل‌ساز و چگونگی ابراز این حس توسط افراد به‌صورت آنلاین است.
چندین دلیل وجود دارد که رها شدن از قید موقعیت‌های بد، حرکتی هوشمندانه است؛ اول اینکه شما باید در امان باشید و از خودتان محافظت کنید، دوم اینکه هر چقدر عصبانیت ادامه پیدا کند، احتمال رسیدن به نتیجه‌ی مناسب کمتر می‌شود. مشتری ممکن است آن‌قدر عصبانی باشد که امکان مکالمه‌ای مثبت و مناسب وجود نداشته باشد. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، بهترین پیشنهاد این است که بگویید: «اجازه بدهید در فرصتی مناسب که هر دو آرام شدیم با هم صحبت کنیم.»
7. اجازه بدهید تا مشتری حرف آخر را بزند
تا زمانی که مکالمه پایان نیابد، بحث ادامه دارد، بهترین کار برای جمع کردن بحث این است که بگذارید مشتری حرف آخر را بزند. اگر توضیحی وجود دارد که حتما باید آن را بگویید مراقب باشید که جمله‌تان حالت تدافعی نداشته باشد. احتمالا مشتری منتظر است که شما در آخرین کلمات‌تان به‌طور خلاصه بگویید که چرا حق با شماست و او اشتباه می‌کند. روان‌شناس بالینی آلبرت جی برن اشتین (Albert J. Bernstein) می‌گوید: این راه خوبی برای به عقب راندن مشتری و پیشروی شماست. او در کتابش که موضوع آن سروکله زدن با افراد غیرقابل تحمل در محیط کار است توضیح می‌دهد که دانش ذهنی در رویارویی‌ها و پیشنهادات، راهی سودمند برای مواجهه با بحث‌های دشوار در محیط کار است.
برگرفته از : entrepreneur.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی افزایش فروش به روش اساتید هاروارد
فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

12000تومان



خواه یک استارتاپ کوچک باشید که در یک گاراژ فعالیت می‌کند یا یک شرکت ??? نفری، یک موضوع ثابت همیشه برای شما مطرح است: تمرکز روی استخدام فوق‌ستاره‌ها. زمانی که من و یکی از شرکای بنیانگذارم به اسم ادی ماکالانی (Eddie Machaalani) شرکت تجاری خود را راه انداختیم، عهد کردیم که با ??? نفر اولی که استخدام می‌کنیم شخصا مصاحبه کنیم. کار سختی بود، اما به عهد خود وفادار ماندیم و با تک تک افرادی که در آن دوره‌ی دو ساله به ما پیوستند صحبت کردیم. در این مقاله با ? سؤالی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کند ستاره‌ها را استخدام کنید.
از طریق این فرآیند، ما مبنا و پِی مستحکمی از استعدادهای شگفت‌انگیز ایجاد کردیم و سطح انتظار را برای کارکنان جدید و مدیران استخدامی بالا بردیم، مدیرانی که هنوز به مهم‌ترین قانون استخدام ما پایبند هستند: «هرگز کسی را که به اندازه‌ی کافی خوب است استخدام نکنید، همیشه منتظر بهترین بمانید.» صبر کردن برای استخدام فرد مناسب برای یک سِمت دردناک است اما در درازمدت، در وقت و سلامت روانی شما صرفه‌جویی خواهد شد. مطمئن باشید بهترین‌ها جایی آن بیرون منتظر شما هستند و شما هم آنها را پیدا خواهید کرد.
استخدام فرد مناسب بیشتر از هر چیز دیگری سرنوشت کسب‌وکار شما را تعیین می‌کند. اگر فوق‌ستاره استخدام کنید آنها پشت رؤیای شما خواهند ایستاد و آن را به واقعیت تبدیل خواهند کرد. زمانی که افراد اشتباه را استخدام کنید خواهید دید که با رشد کسب‌وکارتان، فرهنگی سازمانی با افرادی متوسط دارید که نگاه‌شان به ساعت است و حتی ذره‌ای هم به اندازه‌ی شما انگیزه ندارند.
با این اوصاف، چطور اطمینان حاصل کنید که دارید فرد مناسبی را استخدام می‌کنید؟ سعی کنید از تمام مصاحبه‌شونده‌ها این هفت سوال را بپرسید:
?. کدام ویژگی را در کسب‌وکار ما دوست دارید؟
و چطور چیزهایی را که دوست ندارید تغییر می‌دهید؟ این سؤال دو کار انجام می‌دهد. اول، به شما نشان می‌دهد که یک نامزد استخدام چطور چیزی را که دوست ندارد بیان می‌کند. آیا درباره‌ی مشکل صحبت می‌کند و بلافاصله راه‌حلی ارائه می‌دهد یا به شما می‌گوید کسب‌وکارتان بی‌نقص است، آن هم در صورتی که واقعا اینطور نیست؟ پس دنبال افرادی بگردید که ? درصد درباره‌ی مشکل و ?? درصد درباره‌ی راه حل صحبت کنند.

با پرسیدن این سوال که چطور چیزی را که دوست ندارند تغییر می‌دهند، شما این شانس را دارید که ببینید مهارت‌های حل مسئله‌ی آنها چطور است. به عنوان مثال، اگر آنها بگویند که خدمات مشتریان شما نامطلوب است اما نتوانند حتی یک ایده‌ی ساده برای اصلاح آن ارائه نکنند، زمانی که برای شما کار کنند چه شانسی برای حل مشکلات خواهند داشت؟ آیا تسلیم می‌شوند و به سراغ چیز دیگری می‌روند؟ احتمالا بهترین کارکنان آنهایی هستند که مشکلات را سریع و به دست خود حل می‌کنند.
?. در حال حاضر مشغول مطالعه‌ی چه کتابی هستید؟
افراد پر شور و اشتیاق تمایل دارند با خواندن کتاب یا گوش دادن به کتاب‌های صوتی مهارت‌هایشان را بهبود ببخشند. چه کتاب‌هایی که مختص به یک مهارت خاص مانند فروش و بازاریابی باشند، چه در حال مطالعه‌ی کتابی در حوزه‌ی توسعه‌ی فردی باشند، فرقی ندارد، آنها همگی نشانه‌های خوبی هستد.
برای من اینکه شخص مقابل در حال خواندن یک کتاب داستانی باشد، در حالی‌که مدتی است کتاب آموزشی نخوانده‌، یک کارت قرمز محسوب می‌شود. فوق‌ستاره‌ها همیشه به دنبال بهتر کردن خود هستند و باهوش‌ترین افرادی که من به شخصه می‌شناسم، همیشه در حال آموختن و جذب اطلاعات جدید هستند.
تبلیغات

?. درباره‌ی مشکلی که در شغل فعلی خود مسئول حل کردن آن بودید توضیح بدهید. چطور آن را حل کردید؟

این هم واقعا وجود داشتن یا نداشتن مهارت‌های حل مسئله و تفکر خلاق را در افراد آشکار می‌کند. آیا آنها رویکردی اندیشمندانه برای حل مشکل اتخاذ کرده‌اند یا آن را به عهده‌ی شخص دیگری گذاشته‌اند؟
?. به چه چیزی در زندگی حرفه‌ای خود بیشتر از بقیه افتخار می‌کنید؟
این سوال برای شما بینشی درباره‌ی اینکه چه چیزی آنها را به تکاپو وامی‌دارد فراهم کرده و به شما اجازه می‌دهد تعریف آنها را از موفقیت ارزیابی کنید.اگر، به عنوان مثال، آنها ?? سال گذشته را برای یک شرکت کار کرده‌اند و بزرگ‌ترین موفقیت‌شان این بوده که فقط در یک فصل مالی توانسته‌اند به میزان فروش هدف‌گذاری‌شده دست یابند، پس شاید فوق‌ستاره‌ای که شما می‌خواهید، نباشند.
از سوی دیگر، اگر آنها در طول یک دوره‌ی دو ساله پنج بار ترفیع شغلی گرفته باشند،‌ احتمال یک فوق‌ستاره پیدا کرده‌اید.
?. آیا پیش از این ورزش‌های گروهی انجام داده‌اید؟
افرادی که در ورزش‌های گروهی مثل بسکتبال، فوتبال و قایقرانی فعالیت می‌کنند، مشتاق، متمرکز روی دستیابی به اهداف و از نظر جسمی آماده‌ هستند. این شرایط کمک می‌کند تا ذهن آنها در اوج خود باشد. به طور کلی، آنها در برقراری ارتباط بسیار خوب هستند، به خوبی با فشار روانی و جسمی کنار می‌آیند و در رویدادهای تیمی عملکرد خوبی دارند.
?. برای تفریح چه می‌کنید؟

تعادل یکی از بخش‌های مهم موفقیت است و من متوجه شده‌ام که فوق‌ستاره‌ها تلاش می‌کنند تا در بیشتر (اگر نه همه‌ی) جنبه‌های زندگی از جمله آمادگی جسمانی، روابط و یادگیری موفق باشند.
به عنوان مثال، اگر شخصی سه روز در هفته به باشگاه می‌رود، شنبه‌ها داوطلب خیریه است و تنها برای تفریح، مشغول یادگیری پیانو است، می‌توانیم بگوییم که او برای دستاورد و تعیین هدف ارزش قائل است و به طور مستمر دارد خودش را بهتر و بهتر می‌کند. این امر به طور قطع در کار این شخص هم نمود پیدا خواهد کرد.
?. «مطمئن نیستم که شما برای این مسئولیت مناسب باشید…»
بهترین استفاده از این عبارت زمانی است که افرادی با شخصیت‌های قوی استخدام می‌کنید که باید مدام با شنیدن «نه» مبارزه کنند، مانند نماینده یا رهبر فروش. این عبارت بیشتر یک اظهار نظر است تا یک سؤال. پس از شنیدن این عبارت، آنها می‌توانند سه کار انجام دهند: می‌توانند شما را نادیده بگیرند و از اظهار نظر شما بگذرند، می‌توانند آن را بپذیرند و سعی کنند ادامه بدهند و یا اینکه سعی کنند مزایای آوردن آنها به کسب‌وکارتان را به شما بقبولانند و به خصوص روی دلایلی که باعث استخدام نشدن آنها شده است تمرکز کنند.
این سوال‌ها نکته‌هایی طلایی برای استخدام فوق‌ستاره‌ها نیستند، اما به من امکان داده‌اند که بین افراد مختلف درباره‌ی اینکه چه کسی برای کسب‌وکار مناسب است و چه توانایی‌ای برای دستیابی به موفقیت در نقش خود دارد، بهتر تصمیم بگیرم.
غیر از قسمتِ سؤال پرسیدن، هرگز احساس خود را در طول مصاحبه دست کم نگیرید. اگر احساس می‌کنید چیزی درست نیست و یا هنگام استخدام یک نفر کاملا اطمینان ندارید، پس هر بار که لازم است خیلی راحت بگویید نه.
استخدام فرد مناسب زمان طولانی‌تری می‌گیرد، اما اگر می‌خواهید شرکتی پر از افرادی داشته باشید که برای نقش‌های‌شان مناسب هستند، نه صرفا افرادی که در زمان مناسب سر رسیده‌اند، پس لازم است که این زمان طولانی را به جان بخرید.
برگرفته از: entrepreneur



خیلی از آدم‌ها بدون اینکه هدف مشخصی داشته باشند، فقط عمر می‌گذرانند و وقت و انرژی‌شان را به باد فنا می‌دهند. عده‌ای از سرگردان‌های بی‌هدف شاید تا ?? سالگی هم نفهمند که چه عمر درازی را به پوچی هدر داده‌اند. اما عده‌ی دیگری هم هستند که چون هدف زندگی‌شان را پیدا نمی‌کنند، حسابی آشفته و بدحال هستند و از اینکه زندگی بی‌هدف‌شان، هیچ مفهوم خوشایندی ندارد، به شدت خسته شده‌اند. در ادامه، مارک مَنسون (Mark Manson)، نویسنده و مشاور توسعه‌ی فردی، با اشاره به ? سوال عجیبی که برای یافتن هدف زندگی‌تان باید از خود

92