اين، براي، يک، لينکدين، پروفايل

د وسواس به خرج مي‌دهد!

:
وقتي پُست گذاشتن از زندگي، از خودِ زندگي مهم‌تر مي‌شود
آشنايي با فرهنگ استفاده از شبکه هاي اجتماعي
چيزهايي که متخصصين بازاريابي بايد در مورد اپليکيشن‌هاي پيام‌رسان بدانند
وجه مشترک تمام شبکه‌هاي اجتماعي اين است که کاربر بايد در آن عضو شود و يک پروفايل (حساب کاربري) داشته باشد. برخلاف تمام شبکه‌هاي اجتماعي، لينکدين قوانين سفت و سختي براي عکس پروفايل دارد و اگر عکسي انتخاب کنيد که متعلق‌به شما نباشد، لينکدين آن را رد خواهد کرد. لينکدين دراين‌مورد با کسي شوخي ندارد. اگر سه بار عکس پروفايل را رد کند، ديگر اجازه‌ي آپلود عکس را نخواهد داد. پس مراقب باشيد. در اين مطلب، با ? نوع عکس پروفايل که لينکدين آنها را قبول نمي‌کند، آشنا مي‌شويد.
عکس پروفايل نامناسب براي لينکدين
?. عکس سلفي در آينه

اين نوع عکس را براي فيس‌بوک‌تان کنار بگذاريد. عکس‌هاي سلفي از هر نوعي که باشند، در لينکدين جدي گرفته نمي‌شوند. ديگران نيز چنين عکسي را به‌حساب غيرحرفه‌اي‌بودن شما مي‌گذارند، حتي اگر بسيار خوش‌اندام و جذاب باشيد.

?. عکس‌هاي غيرعادي يا به‌اصطلاح خفن

اين عکس‌ها نه‌فقط براي لينکدين، بلکه براي هيچ شبکه‌ي اجتماعي ديگري مناسب نيستند. بااين‌حال اگر اصرار داريد از آنها استفاده کنيد، مي‌توانيد در هر جايي به‌جز لينکدين اين کار را انجام دهيد. شايد با اين حربه بتوانيد در اينستاگرام فالوورهاي بيشتري شکار کنيد، اما در لينکدين چنين چيزي کاملا به‌ضرر شماست. يک کارفرما در لينکدين مي‌خواهد با خودِ حقيقي شما به‌طور مستقيم ارتباط برقرار کند، نه با يک ستاره‌ي موسيقي راک! اگر مي‌خواهيد يک حرفه‌اي باشيد، از اين عکس‌ها استفاده نکنيد.
?. عکس‌هاي اخمو و جدي

تبليغات

کمي فکر کنيد. خودتان به‌عنوان يک حرفه‌اي حاضريد با صاحب اين عکس که بسيار اخمو و جدي است، ارتباط برقرار کنيد؟ لبخند نوعي مزيت رقابتي است. سعي کنيد به‌جاي يک عکس عبوس يا ماتم‌زده، يک عکس شاد بگذاريد. (البته نه آن‌قدر شاد که انگار همين الان بليط بخت‌آزمايي را برنده شده‌ايد!) لبخندي زيبا و آرام که در آن دندان‌هايتان پيدا باشد کافي است. اين سبب مي‌شود ديگران جذب چهره‌ي اطمينان‌بخش‌تان شوند. کارفرمايان، سرمايه‌گذاران و حتي شرکاي تجاري با ديدن چنين عکسي بيشتر تمايل پيدا مي‌کنند که به شما فرصت بدهند. از مزاياي داشتن لبخند زيبا استفاده کنيد. زيرا نوعي جادو در لبخند وجود دارد و اين از نظر علمي کاملا ثابت شده است!
________________________________________
: چگونه لبخندي زيبا داشته باشيم؛ مثل مدل‌ها و بازيگران بخنديد
________________________________________
?. عکس‌هاي تار و محوشده

اگر عکس‌تان کمي تار شده است، مي‌توانيد از ابزار شارپ (تيزکردن) در فتوشاپ استفاده کنيد. اما اگر بيش‌ازحد تاريک است يا لرزش و تکان سبب تاري آن شده است، از عکس ديگري استفاده کنيد. شايد اين موارد پيش‌پاافتاده به‌نظر برسد، اما درواقع بسيار مهم و اساسي هستند.
?. عکس تمام‌قد

از عکس‌هاي تمام‌قد براي پروفايل لينکدين استفاده نکنيد. بسياري از افراد معمولا اين اشتباه را مرتکب مي‌شوند. عکس‌هاي نيمه‌نشسته، نيمه‌درازکشيده، با تي‌شرت گشاد و شلوار ساق روي يک جاده‌ي آسفالت ترک‌خورده، يا فيگورهاي شبيه نينجا اصلا مناسب پروفايل لينکدين نيستند. استفاده از عکس‌هاي تمام‌قد براي لينکدين کاملا غيرحرفه‌اي است.
?. عکس حيوانات خانگي

يک قانون ساده مي‌گويد: لطفا اگر دام‌پزشک نيستيد، عکس حيوان خانگي‌تان را به‌عنوان عکس پروفايل قرار ندهيد. حتي زيباترين و بهترين حيوانات خانگي هم به‌درد عکس پروفايل نمي‌خورند. فقط عکس خودتان را به‌عنوان پروفايل قرار دهيد. حداقل در لينکدين از عکس گربه‌ي نازنين‌تان براي پروفايل استفاده نکنيد.
?. عکس‌هايي از اجزاي صورت

آيا تاکنون پروفايل‌هايي را ديده‌ايد که عکس آنها فقط چشم، گوش يا بخشي از صورت و اعضاي ديگر بدن است؟ چنين عکسي را در پروفايل لينکدين قرار ندهيد. شما يک شخصيت هستيد. مي‌توانيد هر تصوير دلخواهي را به‌عنوان عکس پروفايل انتخاب کنيد، اما بهتر است اين عکس چهره‌تان را به‌طور کامل و بدون نقص نشان دهد.
?. تصوير پيش‌فرض

بسياري از افراد از تصوير پيش‌فرض شبکه‌هاي اجتماعي براي پروفايل‌شان استفاده مي‌کنند. اين افراد معمولا به‌دليل نداشتن اعتماد به نفس يا دلايل ديگر اين کار را مي‌کنند. اگر شما نيز از عکس پيش‌فرض براي پروفايل استفاده مي‌کنيد، در لينکدين اين کار را نکنيد. اين محيط کاملا حرفه‌اي است و اگر عکس نداشته باشيد، بسياري از مشتريان بالقوه را ازدست خواهيد داد. به‌ياد داشته باشيد، يک عکس عالي مي‌تواند احتمال کليک روي پروفايل‌تان را ? برابر کند.
________________________________________
: اهميت اعتماد به نفس در زندگي و راه‌هاي افزايش آن
________________________________________
نمونه‌ي يک عکس حرفه‌اي براي پروفايل

مطمئن باشيد يکي از نکاتي که براي داشتن پروفايل حرفه اي در لينکدين بايد رعايت کنيد، همين عکس پروفايل است. حال تصميم‌تان چيست؟ آيا مي‌خواهيد مانند يک حرفه‌اي در لينکدين کار کنيد و کارفرمايان، سرمايه‌گذاران و صاحبان کسب‌وکار را به خودتان جذب کنيد؟ يک عکس حرفه‌اي براي پروفايل‌تان در لينکدين قرار دهيد.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: ? نکته‌اي که باعث افزايش فالوئرهاي شما در شبکه‌هاي اجتماعي مي‌شود
________________________________________

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي شغلي که زندگيست
شغلي را انتخاب کن که عاشق آن هستي، آن‌وقت حتي يک روز هم در زندگيت مجبور نخواهي بود کار کني

20000تومان



خيلي از فروشنده‌ها تلفن را مثل لنگري سنگين مي‌بينند که هنگام تماس با يک مشتري بالقوه بايد به سختي آن را بالا بکشند. تلفن بعضي از آنها آنقدر بي‌استفاده مانده که تار عنکبوت بسته است و بعضي ديگر هم فکر مي‌کنند اگر به گوشي دست بزنند، دچار برق‌گرفتگي مي‌شوند. همه‌ي آنها از اين مي‌ترسند که مشتري تلفن را به رويشان قطع کند. در همين راستا و در اين مقاله مي‌خواهيم شما را با ? نکته براي موفقيت در بازاريابي تلفني آشنا کنيم.به نظر مي‌رسد افراد خيلي کمي آنقدر شجاع باشند که خود را در اين شرايط قرار دهند. اين افراد به خاطر کسب چنين تجربيات دردناک اما زودگذري توانسته‌اند منافع پايداري را کسب نمايند.
با داشتن نگرش مثبت و توجه کافي به اتفاقات، هر تلفني که به روي شما قطع مي‌شود با تجربه‌اي آموزنده همراه خواهد بود. مي‌آموزيد که چه بگوييد و کِي زنگ بزنيد. شما با هر پاسخ منفي بايد تحليلي سريع از وضعيت داشته باشيد تا از اين تجربه سود ببريد. به جاي اينکه بگذاريد نگرشتان آسيب ببيند، بايد با خود بگوييد «خب، اين روش جواب نداد، روش بهتر براي برقراري ارتباط چيست؟»
شما همگام با ايجاد تغييرات رفتاري صحيح خيلي زود تماس‌هاي تلفني خوبي برقرار خواهيد کرد و کمتر تلفن را به روي‌تان قطع مي‌کنند. براي اينکه زمان کمتري صرف يادگيري کنيد، در اينجا به ? نکته که بايد هنگام برقراري تماس کاري در نظر داشته باشيد، اشاره مي‌کنيم.
?. مثل يک حرفه‌اي سلام و احوال‌پرسي کنيد

يکي از راه‌هاي يک بازاريابي تلفني موفق اينست که گرم سلام کنيد. با يک سلام خشک و خالي، يک نفس بدون اينکه به طرف مقابل اجازه‌ي صحبت بدهيد، وارد بحث ارائه‌ي تلفني خود نشويد. نحوه‌ي سلام کردن شما بر رسميت بخشيدن به کارتان تاثير مي‌گذارد. به‌جاي اينکه مثل بقيه تنها به گفتن سلام اکتفا کنيد، در ابتداي مکالمه، با اشاره به نام فرد مقابل، خود را متفاوت و حرفه‌اي نشان بدهيد. براي مثال بگوييد «صبح بخير، آقاي اسميت» يا «عصر بخير، خانوم جونز».
?. خود و شرکت‌تان را معرفي کنيد
«من سالي اسميت از شرکت اِي‌بي‌سي هستم. ما يک شرکت محلي هستيم که تخصص‌مان اين است به کسب‌وکارهايي مثل شما کمک کنيم پول کمتري خرج کنيد.» خيلي به جزئيات نپردازيد و به محصول خود اشاره نکنيد. چون با اين کار به طرف مقابل اجازه مي‌دهيد که بگويد «ما از چيزي که داريم راضي هستيم، به هر حال ممنون.» و تلفن را قطع کند. شما با ارائه‌ي يک معرفي کلي و اشاره به يکي از منافع استفاده از محصول‌تان، حس کنجکاوي مشتري را تحريک مي‌کنيد و او را بيشتر روي خط نگه مي‌داريد.

________________________________________
: روشهاي متقاعد کردن ديگران؛ چگونه فردي با نفوذ باشيم؟
________________________________________
?. قدرداني خود را نشان دهيد
يکي از راه‌هاي يک بازاريابي تلفني موفق اينست که از مشتري قدرداني کنيد. هميشه از مشتري بالقوه‌ي خود به خاطر زماني که از يک روز کاري پرمشغله به شما اختصاص داده است تشکر کنيد، به شکلي به او بفهمانيد که با اين گفتگوي تلفني وقتش تلف نخواهد شد. بگوييد «مي‌خواهم از اينکه پاسخگوي تماس من بوديد تشکر کنم. اين تماس بسيار کوتاه خواهد بود و بعد مي‌توانيد به برنامه‌هاي خود برسيد.» نگوييد که فقط يک لحظه از وقت‌شان را خواهيد گرفت چون اين احساس به شنونده تلقين مي‌شود که شما کاملا وقت‌شان را خواهيد گرفت و دلشان مي‌خواد شما را از سر باز کنند.
?. هدف تماس خود را بيان کنيد

تبليغات

بهترين کار براي يک بازاريابي تلفني موفق اين است که هدف‌تان را با طرح يک پرسش بيان کنيد: «اگر ما بتوانيم روشي براي بهبود کيفيت محصول شما با هزينه‌اي پايين‌تر نشان دهيم، آيا مايل هستيد راجع به آن بيشتر بدانيد؟» به احتمال فراوان پاسخ پرسش شما بله است. در اينجا، اين فرصت به شما دست خواهد داد تا با مشتري قرار ملاقات بگذاريد يا از او اجازه بگيريد که اطلاعات بيشتري را پشت تلفن در اختيارش قرار دهيد. در اين مرحله شما هنوز در فرايند بازاريابي محصول خود قرار نگرفته‌ايد بلکه در حال عرضه‌ي چيزي هستيد که محصول شما انجام مي‌دهد.
?. قرار يک ملاقات را بگذاريد
از مشتري تاييديه‌ي يک ملاقات رو‌ در رو يا ويدئوکنفرانس را بگيريد تا محصول خود را به طور کامل ارائه نماييد. اگر او علاقمند به اين ملاقات در اسرع وقت بود، به سرعت شرايط را فراهم آوريد.
?. اگر ملاقات رو در رو مناسب‌ترين راه در قدم بعدي بود، از استراتژي پيشنهاد گزينه‌ي جايگزين بهره بگيريد

يکي از راه‌هاي داشتن يک بازاريابي تلفني موفق اين است که به مشتري دو وقت را پيشنهاد دهيد؛ «آقاي جانسون، من مي‌توانم ساعت دو و ربع امروز در دفتر شما باشم يا اگر با برنامه‌هاي شما تداخلي ندارد نظرتان با فردا ساعت نه و چهل و پنج چطور است؟» هرگز نگوييد «کي مي‌توانيم با هم ملاقات داشته باشيم؟» وقتي از استراتژي گزينه‌ي جايگزين استفاده مي‌کنيد، بر زمان قرار ملاقات کنترل پيدا خواهيد کرد. و به اين نکته توجه کنيد که درخواست ملاقات در خارج از ساعات کاري توجهات را به شما جلب خواهد کرد. با اين کار شما خود را فروشنده‌اي وقت‌شناس نشان خواهيد داد که براي وقت خود احترام قائل است. کافي است امتحان کنيد.
________________________________________
: ?? راز افرادي که متقاعد کردن ديگران را خوب بلدند
________________________________________
?. به خاطر گفتگوي تلفني و قرار ملاقات از آنها تشکر کنيد
مجددا تاييديه‌ي تاريخ، زمان و محل ملاقات را بگيريد. در صورت لزوم آدرس محل ملاقات را درخواست کنيد. به اطلاع مشتري برسانيد که براي استفاده‌ي هر چه بهتر از زماني که با هم خواهيد داشت چه مقدماتي فراهم خواهيد آورد. اطلاعات تماس را به اين شکل در اختيارشان قرار دهيد: «اگر پيش از ملاقات موضوعي پيش آمد که لازم بود به من اطلاع دهيد، با شماره‌ي ???? ??? (????) تماس بگيريد.»
?. بهترين راه براي داشتن يک بازاريابي تلفني موفق اين است که پيگير باشيد
اگر قرار ملاقات در چند روز آينده خواهد بود، به سرعت يک نامه‌ي تاييديه‌ي ملاقات بفرستيد. اگر قرار ملاقات فردا بود، يک ايميل تاييديه‌ي کوتاه و با لحني بانشاط بفرستيد.
برگرفته از : entrepreneur.com

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي افزايش فروش به روش اساتيد هاروارد
فروش خود را در هر شرايطي افزايش دهيد

12000تومان



يکي از دغدغه‌هاي اکثر کارمندان اين است که چطور کمتر کار کنند و بيشتر پول در بياورند. قاچاق گوسفند به دُبي و مگنا قرمز به بندر با قايق موتوري، احداث صفحه‌ي فيسبوک براي فروش آنلاين کپسول گاوي و ديناميت چهارشنبه‌سوري، يا آواز خواندن و تُمبک زدن در اتوبوس در مسير بازگشت به خانه، تنها راه‌‌حل‌هاي موجود براي اين کار نيستند. اگر مي‌خواهيد تا چند سال آينده از شرّ شغل دوم خود خلاص شويد، بد نيست ياد بگيريد که چطور با پول کارمندي وارد بازار بورس شويد. اين شما و اين ? نکته‌ي کاربردي براي خريد سهام از بازار بورس و براي کارمنداني که مي‌خواهند سرمايه‌گذاري کنند.سرمايه‌گذاري خيلي ريزه‌کاري دارد، مخصوصا براي قشر کارمند که بر خلاف طبقه‌ي مرفه، امکانش را ندارند تا از خدمات تخصصي مشاوران مالي بهره بگيرند. اگر کسي مي‌خواهد سرمايه‌گذاري برايش خوب جواب بدهد، بايد بازار را مثل کف دستش بشناسد و بداند کِي سهام بخرد و کِي بفروشد. اما چه کنيم که براي کسب آگاهي درباره‌ي سرمايه‌گذاري بايد حسابي وقت بگذاريم و تلاش کنيم. کارهايي که شايد براي سبک زندگي کارمندي، ممکن نباشد. با در نظر داشتن اين محدوديت‌ها، در اينجا ? نکته را براي کارمنداني که مي‌خواهند ذخيره بانکي‌شان را به کار بيندازند و پول بيشتري دربياورند، ليست کرده‌ام.
?. به دنبال سهامي باشيد که سود باثباتي داشته باشند

خب، اين طبيعي است که وسوسه شويد تا سرمايه‌تان را جايي بخوابانيد که احساس مي‌کنيد پتانسيل خيلي خوبي دارد و هر آن ممکن است ارزش سهامش مثل گربه از ديوار بالا برود، اما خريد اين جور سهام‌‌‌ها، شُماي کارمند را در درازمدت بدجوري اذيت مي‌کند. اگر شرکتي پيدا کرديد که عملکردش خيلي بالا و پايين نداشته باشد و سر سال سود سهام معقولانه‌اي به جيب‌تان بريزد، انتخابش کنيد و سهامش را بخريد. سود معقولانه‌اي ببريد و راضي باشيد.
?. روي سهام قمار نکنيد

فکر کنم پيرمردي‌ترين نصيحتي که مي‌توانم به شما بکنم اين است که از خريد سهام ريسکي، به شدت خودداري کنيد. در عالم واقعيت، خيلي از سهامداران هستند که انگيزه‌شان از سرمايه‌گذاري فقط سود مالي نيست. اينها دنبال هيجان و ماجراجويي هستند و دلشان مي‌خواهد کشف استعداد کنند. اگر ميلياردر بوديد، هيچ اشکالي نداشت که روي قسمتي از سرمايه‌تان ريسک کنيد، اما شرايط اقتصادي دنيا نشان داده که اين نوع از سرمايه‌گذاري خيلي ايده‌ي جالبي براي قشر کارمند نيست. به جاي اينکه با اين قضيه مثل تاس انداختن برخورد کنيد، سعي کنيد بگرديد و شرکت‌هايي را پيدا کنيد که به شيوه‌اي سالم و با صبر و حوصله مي‌خواهند آهسته و پيوسته رشد کنند. فکر نکنم موقعي که پوللازم مي‌شويد و از صاحب‌خانه ندا بر مي‌آيد که «??? تومن بذار روي اجاره»، تحمل داشته باشيد خبر سقوط سهام‌ شرکتِ «الهي-به-اميد-تو»اي که داخلش سرمايه‌گذاري کرده بوديد را هم بشنويد.
?. حداقل ?? جور سهام مختلف بخريد

يکي از چيزهايي که بهتان کمک مي‌کند تا قطعا از سرمايه‌گذاري سود ببريد، تنوع‌گرايي در سرمايه‌گذاري است. البته آيه نازل نشده که بايد حتما به عدد ?? پايبند باشيد. اما اگر قرار باشد، به طور مثال، فقط در ? صنعتِ پرورش آبزيان و توليد بتونه‌ي سنگي سرمايه‌گذاري کنيد، ممکن است به دلايل مختلف، پيشرفت اين دو بخش بخوابد و سرمايه‌تان رشد چنداني نکند. اگر پولدار بوديد و مشاوران خوبي داشتيد، مي‌توانستيد به موقع پولتان را از صنايعي که دچار رکود شده‌اند خارج کنيد و داخل صنايع پررونق بريزيد. اما چون کارمند هستيد و بعيد است که به چنين اطلاعاتي دسترسي داشته باشيد، کاري کنيد که شانس بردتان بيشتر شود. پول‌تان را در ?? صنعت مختلف پخش کنيد تا سهام هر کدامش بالا کشيد، حسرت نداشتن قدرت پيشگويي را نخوريد.
?. زياد سهام‌هايتان را خريد و فروش نکنيد
توصيه‌ي رايجي که در مورد نگهداري سهام وجود دارد، و براي قشر کارمند هم صدق مي‌کند، اين است که زارت و زورت سهامشان را معامله نکنند. اين امر به اين دليل توصيه مي‌شود که در بازار بورس ايران، ماليات روي معامله‌ي سهام ?/?? (نيم درصد) و کارمزد هر معامله هم ?? (مجموعا ?/??) است و شما بهتر از من مي‌دانيد که پول کارمندي کفاف اين خرج‌ها را نمي‌دهد.
?. سبد‌ دارايي‌هاي‌تان را همراه با گذر عمر، مجددا تنظيم کنيد
اکثر سرمايه‌گذاران در شروع کارشان در بازار بورس، پول‌هايشان را جاي عاقلانه‌اي مي‌خوابانند، اما با ورود به دوره‌اي ديگر از عمرشان، در تنظيم کردن سبد دارايي به مشکل مي‌خورند. چون «نيازها و قدرت ريسک‌پذيري» افراد به مرور زمان تغيير مي‌يابد و عاقلانه اين است که نوع سرمايه‌گذاري‌ها هم متوازن با تغييرات سن، تطبيق يابد.
تبليغات

به طور کلي، افراد مسن‌ بيشتر دنبال درآمدهاي ثابت و مطمئن هستند؛ در حالي که سرمايه‌گذارهاي جوان – که براي زندگي کردن صرفا به درآمد ناشي از سرمايه‌گذاري اکتفا نمي‌کنند – قدرت ريسک‌پذيري بيشتري دارند. با اين حال طبقه‌ي کارمند و قشر متوسط، شايد بخواهند هر دفعه که ترفيع گرفتند يا شغل بهتري دست و پا کردند، سبد دارايي‌هايشان را هم متناسب با‌ وضعيت جديد تغيير بدهند.
با تنظيم دوره‌اي سبد دارايي‌ها، اطمينان حاصل مي‌کنيد که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا