اين، براي، يک، بازاريابي، کنيد

محصول توسط مشتريان نبايد حساب کنيد. مطمئنا يک محصول عالي توجه مشتريان را جلب مي‌کند و آنها را به بازاريابان اين محصول تبديل مي‌کند، ولي با اين حال منتظر نباشيد که همين يک فاکتور شما را در برابر رقيبان پيروز کند.
به علاوه، تبليغات دهان به دهان که توسط مشتريان محصول انجام مي‌شود فقط مي‌تواند مخاطبان جديد را به وب‌سايت شما بکشاند. چقدر احتمال دارد که آنها در اولين بازديد خود از وب‌سايت حتما خريد کنند؟ ميانگين نرخ تبديل فروش در چنين شرايطي بين ? تا ? درصد است. در واقع اينکه انتظار داشته باشيم فردي در اولين بازديد از وب‌سايت محصولي را بخرد مثل اين است که توقع داشته باشيم اولين قرار به ازدواج منجر بشود!
وقتي يک بازديدکننده به سايت شما سر مي‌زند کار بازاريابي به اتمام نمي‌رسد. اين تازه شروع ماجراست. در چنين شرايطي بايد بازاريابي را ادامه دهيد، مخاطبان را به‌کار بگيريد، مشخصات منحصربه‌فرد محصول خود را يادآوري کنيد و در تمام مراحل قيف فروش (Sales Funnel)، از آگاهي‌بخشي تا خريد، مخاطبان را همراهي کنيد.
?. اين روزها کسي ايميل‌هاي تبليغاتي را نمي‌خواند و از ايميل استفاده نمي‌کند

اگر فکر مي‌کنيد اين روزها ديگر دوران تبليغات ايميلي به سر رسيده بهتر است اين آمار را در نظر داشته باشيد. به نقل از McKinsey & Company، ايميل هنوز هم به شکل قابل توجهي روشي بسيار مؤثرتر از شبکه‌هاي اجتماعي براي جذب مشتري است. اين تبليغات ايميلي نزديک به ?? برابر بيشتر از مجموع تبليغات فيس‌بوک و توييتر اثرگذار بوده‌اند، زيرا ?? درصد مشتريان در تمام ايالات متحده‌ي آمريکا هنوز به‌طور روزانه از سرويس ايميل استفاده مي‌کنند. جالب است بدانيد که نرخ تبديل فروش از طريق ايميل (يعني کاربراني که از طريق ايميل جذب وب‌سايت مي‌شوند) سه برابر بيشتر از شبکه‌هاي اجتماعي است و ميانگين ارزش سفارش در اين شرايط ?? درصد بيشتر است.
تحقيقاتي که توسط Experian در سال ???? انجام شد نشان داد که به ازاي هر يک دلار هزينه در تبليغات ايميلي، ميانگين بازگشت سرمايه ????? دلار است.
حتما در کسب‌و‌کار خود از بازاريابي ايميلي خودکار (email automation) استفاده کنيد. با استفاده از اين شيوه مي‌توانيد کمپين‌هاي شخصي‌سازي شده، پويا و مقياس‌پذيري ايجاد کنيد که همواره بهترين نتيجه را براي کسب‌و‌کار شما به دنبال داشته باشند. در پس‌زمينه‌ي اين تبليغات مي‌توانيد پيشنهادهاي هدفمند و شخصي‌سازي‌شده به مشتريان عرضه کنيد، آنها را در مسير خريد همراهي کنيد و ارتباط نزديک‌تري با مخاطبان برقرار کنيد.
با وجود اينکه اين روزها بازاريابي ايميلي نسبت به شبکه‌هاي اجتماعي زياد جذاب به نظر نمي‌رسد اما دامنه‌ي بسياري وسيع‌تري دارد، نرخ کليک را افزايش مي‌دهد و بيش از هر شيوه‌ي بازاريابي آنلاين ديگري نرخ بازگشت سرمايه دارد.
________________________________________
: راهنماي قدم به قدم ايميل مارکتينگ
________________________________________
?. همين که سايت خوبي داريم کارمان به اتمام رسيده است

وقتي يک سايت خوب و شکيل براي کسب‌و‌کار خود طراحي مي‌کنيد و همکاران و کارمندان هم اين نکته را تأييد مي‌کنند، شايد فکر کنيد که کار شما همين جا به پايان رسيده و بايد منتظر ورود بي‌امان مشتريان باشيد. فکر مي‌کنيد با يک سايت بي‌نقص مي‌توانيد هر محصولي را به مشتري بفروشيد و آنها را براي خريد قانع کنيد؛ اما واقعيت دقيقا برعکس آن چيزي است که فکر مي‌کنيد و در واقع کار اصلي شما تازه شروع شده است.
اگر هيچ تصميمي براي ايجاد و ارتقاي محتواي سايت نداريد و به دنبال راه‌هايي براي جذب مخاطب از کانال‌هايي غير از سايت نيستيد تا ترافيک خود را افزايش دهيد، تمام زحماتي که براي ساخت يک سايت خوب و جديد کشيده‌ايد بي‌فايده است.
افزايش ترافيک مؤثر و پايدار براي سايت کار ساده‌اي نيست و نياز به زمان و هزينه دارد. پس پيش از اينکه وب‌سايت خود را راه بيندازيد، مطمئن شويد که براي تلاش مداوم در اجراي استراتژي‌هاي بازاريابي، بودجه و زمان کافي اختصاص داده‌ايد.
و البته اين تمام ماجرا نيست. هم‌زمان بايد به‌طور مداوم اطلاعات کمي و کيفيِ عملکرد و بهينه‌سازي سايت را جمع‌آوري و دسته‌بندي کنيد و از اين اطلاعات در راستاي دستيابي به اهداف تجاري خود استفاده کنيد. نرخ بازگشت سرمايه در مقابل ترافيک به‌دست‌آمده به اين بستگي دارد که وب‌سايت شما بتواند مخاطبان خود را به مشتري تبديل کند.
ابزارهاي زيادي وجود دارند که به کمک آنها مي‌توانيد اطلاعات لازم را جمع‌آوري و تحليل کنيد و به اين ترتيب در بازاريابي محصولات مشارکت کنيد.
آمار و اطلاعات لازم در زمينه‌هاي زير را حتما مورد توجه قرار دهيد. براي سنجش هر کدام از اين موارد ابزارهايي وجود دارد که بعضي از آنها پلن‌هاي رايگان دارند. اين ابزارها در پرانتز معرفي شده‌اند.
تجزيه و تحليل ترافيک (Google Analytics)؛
ايميل (MailChimp، AWeber)؛
بازاريابي محتوا و شبکه‌هاي اجتماعي (Buffer، Buzzsumo)؛
بهينه‌سازي موتورهاي جست‌و‌جو (SEMrush، Moz Open Site Explorer، Yoast)؛
نظرسنجي، پرسش‌نامه‌ها و بازخوردها (Hotjar، Qualaroo، Inspectlet، ClickTale).
اين اطلاعات را رديابي، تجزيه و تحليل و بهينه‌سازي کنيد و اين چرخه را تکرار کنيد.
?. استراتژي X براي شرکت‌هاي ديگر اثربخش بوده پس براي شرکت ما هم مفيد است
فقط به اين دليل که يک استراتژي براي يک شرکت به‌خوبي عمل کرده و مفيد بوده، به اين معنا نيست که براي شرکت شما هم اثرگذار خواهد بود. کپي کردن سايت آمازون، براي شما يک وب‌سايت بزرگ مثل آمازون نمي‌سازد. بنابراين به اين نکته توجه کنيد که کپي‌برداري يا الگو گرفتن از شيوه‌ي عملکرد شرکت‌هاي ديگر لزوما به موفقيت شما منجر نمي‌شود. متأسفانه شما نمي‌توانيد با اين شيوه عملکرد خوبي داشته باشيد که ايده‌هاي ديگر سايت‌ها را قرض بگيريد و منتظر باشيد نتايج مشابه آن سايت‌ها را به‌دست بياوريد. اما چرا؟ چون شرکت‌ها با هم متفاوت‌اند.
مخاطبان شما با هم تفاوت دارند. پيشنهاد ارزش شرکت شما متفاوت است. همه‌ي عناصر تشکيل‌دهنده‌ي شرکت شما با ديگر شرکت‌ها تفاوت دارد. چشم‌انداز صنايعي که در آن مشغول به فعاليت هستيد متفاوت است، بنابراين نبايد توقع داشته باشيد که نتايج يکساني بگيريد. عملکردهاي خوب لزوما براي همه جواب نمي‌دهد.
البته اين بدان معنا نيست که شما بايد همه چيز را خودتان از ابتدا امتحان کنيد. برخي طراحي‌هاي خاص در موارد متعدد امتحان‌شده هستند و برخي روش‌هاي بازاريابي قابل تعميم در صنايع مختلف هستند. مي‌توانيد از اين طرح‌ها و راهکارها براي شروع کار خود استفاده کنيد. اگر روشي براي يک شرکت جواب داد، براي استفاده از آن فکر کنيد و لزوما منتظر نتايج مشابه نباشيد.
________________________________________
: برنامه بازاريابي چيست و شامل چه بخش‌هايي مي‌شود؟
________________________________________
?. همه از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند بنابراين ما هم به آن نياز داريم

برخي از کسب‌و‌کارها نياز دارند تا در شبکه‌هاي اجتماعي مختلف حضور داشته باشند؛ شبکه‌هاي اجتماعي که روزبه‌روز به تعداد آنها اضافه مي‌شود: توييتر، فيس‌بوک، اينستاگرام، لينکدين، پينترست، گوگل پلاس، تامبلر، اسنپ‌چت و … .
به اين نکته توجه کنيد که اين شبکه‌هاي اجتماعي ممکن است همان جايي نباشند که مخاطبان هدف شما بيشتر وقت خود را مي‌گذارند. ضمنا با ساختن پروفايل در اين شبکه‌ها شما خودتان را ملزم مي‌کنيد که در آنها فعال باشيد و به آنها نظارت کنيد، در غير اين صورت يک پيج فيس‌بوک چه فايده‌اي خواهد داشت وقتي مخاطب يا مشتري بالقوه متوجه مي‌شود که تاريخ آخرين به‌روز رساني پيج مربوط به سال ?? است؟
حضور پيدا کردن در تعداد زيادي از شبکه‌هاي اجتماعي فقط اتلاف وقت و انرژي است. شما ابتدا بايد بفهميد که مخاطبان هدف شما از کدام شبکه‌ي اجتماعي بيشتر استفاده مي‌کنند، سپس تمام تمرکز و توجه خود را معطوف همان شبکه کنيد و براي تأمين محتوا و بهبود آن تلاش کنيد. وقتي شبکه‌ي اجتماعي مناسب خود را پيدا کرديد، شبکه‌هاي ديگر را فراموش کنيد. اگر نتوانيد به خوبي از پس همه‌ي آنها بربياييد، بهتر است که اصلا وارد آنها نشويد.
________________________________________
: ?? مزيت بازاريابي در شبکه هاي اجتماعي
________________________________________
?. بدون يک استراتژي جامع مي‌توانيم افرادي را براي بازاريابي فردي استخدام کنيم
يک استراتژي مدرن بازاريابي آنلاين، در بردارنده‌ي سياست‌هاي انفرادي نيست که به شکل مستقل اجرا مي‌شوند، بلکه شامل يک رويکرد جامع است که موارد زير را در بر مي‌گيرد:
پيدا کردن و درگير کردن مخاطبان هدف از هر جايي که ممکن است حضور داشته باشند؛
جلب توجه مخاطب با ايجاد راه‌هاي تماس مختلف به منظور افزايش اعتبار برند؛
همراهي و هدايت مخاطبان در مراحل قيف فروش يا قيف تبديل.
به همين دليل است که اتخاذ يک رويکرد جامع در کمپين‌هاي بازاريابي بسيار مهم است. اين رويکرد به شما اطمينان مي‌دهد که هر جزء مثل سئو، ايميل، شبکه‌هاي اجتماعي، بازاريابي محتوا و … بخش‌هاي ديگر را پشتيباني و در صورت لزوم به آنها کمک مي‌کند.
مثلا يک وبلاگ باکيفيت، سئوي سايت را بهبود مي‌بخشد يا محتوايي باکيفيت براي ارائه در شبکه‌هاي اجتماعي و تبليغات ايميلي توليد مي‌کند. استفاده از وبلاگ براي معرفي شما به‌عنوان يک برند در يک زمينه‌ي خاص، نرخ تبديل سايت شما را بهبود مي‌بخشد که اين بهبود نرخ تبديل به افزايش بازگشت سرمايه از طريق تبليغات کليکي و ساير روش‌هاي بازاريابي منجر مي‌شود.
اجراي سياست‌هاي بازاريابي منفرد بدون يک استراتژي منسجم مثل اين است که به اعضاي يک تيم بسکتبال بگوييم اجازه ندارند به هم پاس بدهند و انتظار داشته باشيم که هر بازيکن به تنهايي و بدون کمک ساير هم‌تيمي‌ها بتواند امتياز کسب کند. به اين ترتيب شما در هيچ رقابتي پيروز نخواهيد شد.
نکته‌ي آخر
بازاريابي آنلاين يک مسئوليت دائمي و پايان‌ناپذير است. هر کسي که مسئوليت بازاريابي را بر عهده مي‌گيرد، چه در يک شرکت کوچک باشد چه مدير بازاريابي يک دپارتمان بزرگ، آرزو مي‌کند که کاش يک شبانه‌روز بيشتر از ?? ساعت بود.
بنابراين بسيار ضرورت دارد که شما روي آنچه که بر بازگشت سرمايه تأثير مي‌گذارد، تمرکز کنيد. بدانيد که کدام روش‌ها براي ادامه‌ي مسير ضروري هستند و کدام روش‌ها فقط موجب اتلاف وقت، سرمايه و انرژي مي‌شوند.
اين چند مورد، انتظارات و توقعات غيرواقعي در بازاريابي آنلاين بودند. شما چه تجربه‌اي در اين زمينه داريد؟ آيا مي‌توانيد مورد ديگري اضافه کنيد؟
برگرفته از: blog.kissmetrics

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي افزايش فروش به روش اساتيد هاروارد
فروش خود را در هر شرايطي افزايش دهيد

12000تومان



همه‌ي ما مي‌دانيم که سلامتي‌مان تا حد زيادي به نوع غذايي که مصرف مي‌کنيم وابسته است. حتي با اينکه بعضي از غذاها طعم خوبي ندارند، ما فقط به اين خاطر که براي سلامتي مفيد هستند از آنها استفاده مي‌کنيم. با‌ اين‌ حال ممکن است ترکيب اشتباه بعضي از موادغذايي، سلامتي‌تان را به خطر بيندازد. در اين مطلب ? غذايي که نبايد با هم مصرف کنيد، همراه با چند توصيه آورده شده‌اند. با ما همراه باشيد.

:
? غذايي که به راحتي هضم مي‌شوند
? غذايي که هرگز نبايد در مايکروويو گرم کنيد
چطور يک برنامه غذايي هفتگي تهيه کنيم؟
?. کاکائو با شير
کاکائو منبع غني از اگزاليک‌اسيد است که مانعِ جذب کلسيم مي‌شود. زماني‌ که اين ماده با کلسيم ترکيب شود، اگزاليک‌اسيد به بلور اگزالات تبديل مي‌شود که مقدار زياد آن براي کليه‌ها مضر است. البته مصرف يک فنجان شکلاتِ داغ درطول هفته به شما آسيبي نمي‌رساند. اما در استفاده از آن، به‌خصوص اگر مشکل کليوي داريد، مراعات کنيد.
چربي‌ها جذب اگزالات را تسهيل مي‌کنند. بنابراين اگر مشکل کليوي داريد کاکائو را با شيرخشک مصرف کنيد.
________________________________________
: جلوگيري از تشکيل سنگ کليه؛ بايدها و نبايدهاي غذايي که بايد بدانيد
________________________________________
?. سالاد با سس ليمو يا سرکه

بسياري از ويتامين‌ها و ساير مواد‌غذاييِ باارزش (مانند کارتئونيدها) که در سرکه و سبزيجات وجود دارد، براي جذب بهتر به چربي نياز دارند. زماني که سالاد را فقط با ليمو يا سرکه مصرف مي‌کنيد، درواقع خودتان را از بخش زيادي از مواد غذايي سالم محروم مي‌نماييد.
حتي اگر طرفدار روغن‌هاي گياهي نيستيد (با‌ اينکه مي‌دانيد معجزه مي‌کنند و در زيبايي پوست و نيز جوان نگه داشتن پوست تأثير دارند)، بايد بعضي از مواد با چربي بالا مانند آووکادو، روغن زيتون يا بعضي مغزها را به سالاد خود اضافه کنيد.
________________________________________
: سس تند چه تاثيري روي سلامتي شما دارد؟
________________________________________
?. پاستاي پنير با گوجه‌فرنگي
هضم مواد داراي نشاسته مانند پاستا، از دهان شروع مي‌شود. آنزيم پتيالين که از بزاق ترشح مي‌شود، روند هضم را انجام مي‌دهد. گوجه‌فرنگي حاوي اسيدهايي مانند ماليک، اگزاليک و سيتريک‌اسيد است که حتي در مقدار کم نيز سبب شکسته شدن آنزيم‌ها مي‌شوند؛ به‌ همين‌ دليل از هضم نشاسته جلوگيري مي‌کند. پروتئينِ موجود در پنير اين وضعيت را بدتر مي‌کند.
تبليغات

مي‌توانيد سبزيجاتِ غيراسيديِ تازه يا پخته‌شده‌اي مانند ريحان را به‌عنوان يک ماده‌ي غذايي عالي به پاستا اضافه کنيد.
?. تخم‌مرغ با کالباس
بسياري از افراد اين ترکيب را به‌ دليل پروتئينِ زيادِ موجود در آن دوست دارند. اما محققان بر اين باورند که اين ترکيب براي سلامتي چندان مناسب نيست. بدن ما انرژي بالايي براي هضم اين ترکيبات مصرف مي‌کند. به‌ همين‌ دليل زماني‌ که از کالباس و تخم‌مرغ براي صبحانه استفاده مي‌کنيد، انرژي لازم براي انجام فعاليت‌هاي روزانه را نداريد.
به‌جاي کالباس از گوجه فرنگي استفاده کنيد. آنتي اکسيدانِ سلنيومِ موجود در تخم‌مرغ، با اسيدِ موجود در گوجه‌فرنگي بهتر هضم مي‌شود. همچنين زماني‌ که ليکوپنِ موجود در گوجه‌فرنگي با ويتامين E موجود در زرده‌ي تخم‌مرغ ترکيب مي‌شود اثرات بهتري بر سلامتي شما مي‌گذارد.
________________________________________
: بدترين خوراکي‌هايي که مي‌توانيد براي صبحانه ميل کنيد
________________________________________
?. سبوس با شير
زماني‌ که اسيد‌ فيتيک موجود در سبوس، با کلسيم و منيزيم ترکيب مي‌شود به‌شکل نامحلول درمي‌آيد و اين ماده‌ي معدني (يعني اسيد فيتيک) را براي بدن غيرقابل‌مصرف مي‌کند. اين اسيد همچنين در جو و گندم وجود دارد اما مقدار آن بسيار کم است. به‌ همين‌ دليل توصيه مي‌شود که اين مواد را خيلي با شير ترکيب نکنيد. همچنين پيشنهاد مي‌شود که شير را به‌صورت جداگانه، يک الي يک ساعت و نيم بعد از وعده‌هاي غذايي مصرف کنيد.
سبوس را قبل از مصرف بجوشانيد. گرما باعث شکسته شدن اسيد فيتيک مي‌شود.
?. غلات با آب‌پرتقال

ترکيب غلات با آب‌پرتقال به‌خصوص در صبح، نه‌تنها انرژي موردنياز شما را افزايش نمي‌دهد، بلکه سبب ناراحتي و سنگيني معده مي‌شود. اسيدِ موجود در آب‌پرتقال فعاليت آنزيم‌هاي لازم براي شکستن کربوهيدرات را کاهش مي‌دهد. به‌ همين‌ دليل توصيه مي‌شود که غلات را با ‌هيچ‌ آب‌ميوه‌اي مصرف نکنيد.
بهتر است آب‌پرتقال يا هر نوع آب‌ميوه‌ي ديگري را يک ساعت بعد از وعده‌ي غذايي مصرف کنيد.
________________________________________
: مزاياي آبميوه گيري پرس سرد و تفاوت آن با آبميوه گيري‌هاي رايج
________________________________________
?. پيتزا با نوشيدني‌هاي گازدار
با اين‌ کار بخش زيادي از انرژي شما براي هضم ترکيب کربوهيدرات، پروتئين و نشاسته مصرف مي‌شود. علاوه‌بر اين قندِ موجود در نوشيدني‌هاي گازدار فعاليت معده را کند مي‌کند. درنتيجه معده سنگين مي‌شود و نفخ مي‌کند. همچنين به‌ دليل پُر بودن معده، قند نمي‌تواند براي حل‌ شدن به روده برود. مصرف بيش‌ازحد اين نوع از مواد غذايي مي‌تواند سبب ايجاد مشکلات معده شود.
هرنوع ماده‌ي غذايي با قند بالا، بايد يک تا يک ساعت و نيم بعد از غذا مصرف شود.
?. نان گندم با مربا
ترکيب آرد گندم با شيريني مي‌تواند ميزان کربوهيدرات‌هاي بدن را دو برابر کند و سطح قند بدن به‌سرعت بالا مي‌رود. اين اتفاق براي مدت کوتاهي انرژي شما را تقويت مي‌کند و به‌دنبال آن سبب خستگي و بي حالي مي‌شود. در ادامه مي‌تواند سبب ناآرامي روده شود که به‌ دليل ترکيب شدن ماده‌ي تخميري با قند اتفاق مي‌افتد. همچنين به‌ ياد داشته باشيد که با معده‌ي خالي از ترکيب نان گندم و مربا استفاده نکنيد.
نان گندم را با نان گندم غير تخميري يا نان‌هاي ديگر جايگزين کنيد. همچنين بهتر است به‌جاي مربا از عسل استفاده کنيد که يک محصول کاملا طبيعي است و سبب ناراحتي روده نمي‌شود. علاوه بر اين، عسل خواص بسياري براي سلامتي دارد.
نکته
بيشتر مردم تصور مي‌کنند که آب‌ميوه‌ها براي سلامتي بسيار مفيد هستند. با‌اين‌حال، آب‌ميوه‌هاي صنعتي قند بالايي دارند به‌طوري که هر ليوان آب‌ميوه دو قاشق‌ غذاخوري شکر دارد. از طرفي آب‌ميوه‌ي تازه آن‌قدرها هم براي سلامتي مفيد نيست؛ چراکه فاقد فيبر است و ميزان کربوهيدرات آن هم بسيار بالاست. اگر به‌دنبال کاهش وزن سريع هستيد، بهتر است به‌‌جاي آب‌ميوه‌هاي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *