مقالات

این، برای، یا، یک، پرتی

دانلود پایان نامه

ب بریزید.
?. سوال بپرسید
مثل یک ایستگاه رادیویی شروع به حرف زدن نکنید و با طرح سوالاتی مربوط به دیدگاه و تجارب رئیس و تیم خود، آنها را به بحث وارد کنید. با این روش افراد فرصت پیدا می‌کنند درباره‌ی خود صحبت کنند و خودشان به اهمیت واقعی ارائه شما پی ببرند.
اگر پیش‌بینی می‌کنید سوالات بسیار پیچیده‌ای از شما پرسیده خواهد شد، برای پاسخ به این سوالات متخصصی را همراه خود ببرید. اگر به شما گفته شده بود یک وب‌سایت شرکتی بسازید و قصد ارائه‌ی آن را دارید، برای پاسخ به سوالات فنی، طراح سایت را با خود به جلسه ببرید. احتمالا طراح نیز چند ایده و متریال بصری به همراه خود خواهد آورد.
?. تنها به استفاده از پاورپوینت اکتفا نکنید
پاورپوینت و اسلایدها را می‌توان به سادگی با استفاده از اندازه فونت و رنگی که نمایانگر تم یا طراحی سازمان شما هم هست، جذاب‌تر کرد. اما ابزارهای کاربردی دیگری نیز وجود دارد که ارائه‌ی شما را فراتر از نمایش استاندارد اسلایدها و پاورپوینت نشان می‌دهد.
مثلا از Powtoon برای ساخت ویدئوهای انیمیشن استفاده می‌شود که می‌توان در کنار پاورپوینت خود از آنها استفاده کرد. همچنین وبسایت Ease.ly هم در ساخت داده‌نما یا اینفوگرافی به شما کمک می‌کند. با Prezi هم می‌توانید سرعت و روند ارائه‌ی خود را بسته به واکنش و بازخورد مخاطبان تنظیم کنید.
در واقع با استفاده از ابزارهایی نظیر ویدئو می‌توانید درک، فهم، حافظه، و حتی یادگیری عمیق مخاطبان خود را افزایش دهید.
?. ارائه‌ی خود را منتشر کنید

ممکن است رئیس‌تان بلافاصله بعد از ارائه‌ی شما، تصمیم اجرایی نگیرد. به همین دلیل است که باید با ابزاری مانند بروشور و کیت‌‌های بازاریابی، بلافاصله بعد از ارائه‌ی خود، امکان بررسی بیشتر را برای او فراهم کنید. اما آیا بهتر نیست ارائه‌ی خود را در سایتی مانند Slideshare.net قرار دهید تا اسلایدها در هر زمان در اختیار رئیس و تیم شما قرار داشته باشند؟ با این روش نه تنها در زمانی که برای پرینت گرفتن از ارائه لازم است صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه اگر رئیس‌تان برگه‌های شما را گم کند بازهم طرح شما را در دسترس خواهد داشت. مهم‌تر از همه اینکه با انتشار ارائه‌‌ی خود، به مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات‌تان نشان می‌دهید که رهبری فکری را به عهده دارید و همچنین این امکان برای آنها فراهم می‌شود تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند. شرکت‌هایی مانند اپل از این روش استفاده می‌کنند و این بخشی از برند و پیام بازاریابی آنها شده است. با اندکی تفکر و تلاش، می‌توانید ارائه‌ی خود را خلاقانه‌تر نمایید و آن را به چیزی که می‌خواهید، تبدیل کنید. پاداش تهیه‌ی چنین ارائه‌ای این است که حین آماده‌سازی آن نیز لحظات خوشی را سپری می‌کنید.
برگرفته از: entrepreneur

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات سخنرانی، فن بیان و ارائه
کلام‌تان را جادویی کنید

6000تومان



تا حالا برایتان پیش آمده که در آخر روز به خودتان بگویید «پس اینهمه وقتی که داشتم کجا رفت؟» شاید آن روز را با این هدف شروع کرده بودید که چند کار خاص را به اتمام برسانید، اما به دلیل حواس‌ پرتی موفق به اینکار نشده بودید. سر و کله زدن با موضوعات کم اهمیت‌تر، یا به اصطلاح «خاموش کردن آتش‌ها»، خیلی‌های دیگر مثل شما را هم از رسیدن به اهداف مهم و بلندمدتشان باز داشته است. اما اگر قرار باشد هر روز به حواس‌ پرتی خود پرو بال بدهید، باید عطای کسب‌وکارتان را به لقایش ببخشید. درمان حواس‌ پرتی اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که این مسئله یکی از مهمترین عوامل کاهش بازدهی است، این مقاله را بخوانید تا با ? ترفند برای درمان حواس‌ پرتی خود، آشنا شوید.

اگر فکر می‌کنید حواس‌‌‌ پرتی تان اجازه نمی‌دهد این مقاله را به دقت بخوانید، می‌توانید نگاهی به ویدیوی زیر بیاندازید.
مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.
?. لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید

فایده این کار چیست که لیستی از کارهای مهم‌تان را درست کنید و سپس آن‌ را زیر ماشین‌حساب و قبض تلفن و کارت بانک خود بگذارید؟ اگر قرار بوده اصلا چشم‌تان بهش نخورد، پس چرا زحمت نوشتنش به خود داده‌اید؟ لیست کارهایتان را بچسبانید جایی که در تیررس چشم‌تان باشد تا هر بار که خواستید گوشی تلفن را بردارید یا کامپیوتر را خاموش و روشن کنید آن‌ را ببینید. یادتان باشد هر چیز که از دیده رود، از حافظه هم برود!
?. برای درمان حواس‌ ‌پرتی بهتر است درِ اتاق‌تان را ببندید

می‌دانم که به نظر می‌رسد دارم خلاف شیوه‌های صحیح مدیریتی را ترویج می‌کنم. لابد می‌پرسید مگر قرار نیست درِ اتاق من به روی کارمندانم باز باشد تا مشکلاتشان را حل کنم؟ پس بگذارید به شما بگویم که اگر جنابعالی نتوانی بر روی کارت تمرکز کنی، کارمندات حتما یک مشکل بزرگ‌تر خواهند داشت: باید بروند دنبال شغل جدیدی بگردند. یادتان باشد به عنوان کارآفرین، شما باید اول به شرکت رسیدگی کنید بعد به کارمندان. تازه، اگر کارمندان‌تان نتوانند چپ و راست بیایند ورِ دل‌تان بنشینند، شاید خودشان توانستند ابتکار عمل‌هایی به خرج دهند و مشکلات را حل کنند.
?. وقتی کسی وارد اتاق‌تان می‌شود بلند شوید و بایستید

البته که ایستادن برای ورود افراد به اتاق، نشانه‌ی عدم تکبر شماست، اما هدف شما از ایستادن این است که آن طرف نرود برای خودش یک صندلی پیدا کند و ? ساعت جا خوش کند. خیلی‌ها اگر چند دقیقه سرپا بایستند خسته می‌شوند و به محض اینکه کارشان با شما تمام شد به سر کار خود بر‌می‌گردند. اگر هم دیدید کسی با این روش خسته نمی‌شود، از پشت میزتان دور بزنید و او را تا دم در و احیانا سر راهرو همراهی کنید. سپس عذرخواهی کنید و برگردید به اتاق‌تان.
تبلیغات

________________________________________
: چرا یادگیری زبان بدن برای مدیرها اهمیت دارد؟
________________________________________
?. حواس‌پرت‌کُن‌ها را محدود کنید

هر چند دقیقه یکبار ایمیل و فیسبوک و تلگرام و غیره را چک می‌کنید؟ آیا خودتان جواب همه‌ی تماس‌های شرکت را می‌دهید یا کس دیگری را مسئول این‌ کار کرده‌اید؟ آیا اگر هر کسی وارد شرکت بشود و بگوید من با فلانی کار دارم می‌تواند سرش را بیندازد پایین و وارد دفتر شما شود؟ این چیزها شما را از پرداختن به کسب‌و‌کار اصلی‌تان باز می‌دارد. سعی کنید اوقات مشخصی را برای سر و کله زدن با این جور چیزها تعیین کنید تا وسط یک کارِ واقعی حواستان پرت نشود.
________________________________________
: یک تکنیک ساده برای مدیریت زمان
________________________________________
?. عللِ «کار امروز به فردا انداختن‌ها» را ریشه‌یابی کنید

به عقب انداختن یک کار مهم، بیشتر از اینکه به حواس‌ پرتی ربط داشته باشد دلایل احساسی دارد. نکند می‌ترسید که مهارت انجام فلان کار مهم برای کسب‌وکارتان را ندارید؟ یا اینکه احساس می‌کنید راجع به کاری اطلاعات کافی در اختیار ندارید؟ یا نگرانید که اگر فلان پروژه را تمام کردید، قدم بعدی‌تان چه خواهد بود؟ برای اینکه به درمان حواس پرتی خود کمک کنید، به یک مداد و کاغذ و مقداری زمان احتیاج دارید تا بنشینید و دلایل به تعویق انداختن کارهایتان را لیست کنید و ببینید که چطور می‌توانید هر کدام را برطرف کنید.
?. لقمه‌های کوچک بردارید

اگر یک روز کاری گیج‌کننده نصیب‌تان شود، بعید می‌دانم که آن روز بتوانید پروژه‌‌ی بزرگی را به اتمام برسانید. بد نیست بدانید که در طی ?? یا ?? دقیقه در طول روز، کارهایی را می‌توانید به اتمام برسانید که فکرش را هم نمی‌کردید. منتظر این نباشید که سرتان خلوت شود و یکهو کلی وقت به دست بیاورید تا همه‌اش را به آن پروژه‌ی طولانی اختصاص بدهید. این کار شدنی نیست.
?. برای درمان حواس‌ پرتی باید میز کارتان را خلوت کنید

برای درمان حواس پرتی خود، دور و برتان را خلوت کنید. اگر آماده‌ی استارت زدنِ یک پروژه بزرگ هستید، محل کارتان را از هر چیزی که شما را یاد کارهای کوچکِ دیگر می‌اندازد، خالی کنید. زیرا به طرفه‌العینی گول یک کار ?-? دقیقه‌ای را می‌خورید و آن اصلِ کاری را ول می‌کنید و می‌روید دنبال کارهای کم اهمیت‌تر. هدف از جمع و جور کردن میزِ کار این است که دچار حواس‌ پرتی بصری نشوید.
?. بچسبید به کار

یک کار دیگر برای درمان حواس پرتی اینست که در را ببندید، گوشی‌تان را خاموش کنید، میزتان را خلوت کنید و بچسبید به کار. پشت در اتاق‌تان نوشته‌ای با این مضمون آویزان کنید: «به جز قطع نخاع، سوختگی شدید یا استعفا، هر چیزی که دارید را نگه‌ دارید و فردا به من بگویید.» اگر خود را از شر همه‌ی این بهانه‌ها و حواس‌ پرتی‌ها راحت کنید، شاید خیلی سریع‌تر از آن‌ چیزی که انتظار دارید، بتوانید به بزرگترین اهداف کاری‌تان دست پیدا کنید.
________________________________________
: ?? عادتی که بهره‌وری شما را خیلی بالا می‌برد
________________________________________
برگرفته از: entrepreneur

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد
تغییر را در زندگی خود احساس کنید: در زمان کمتر، چندبرابر بیشتر کار کنید

15000تومان



به‌نظرم همه‌ی ما دوست داریم تغییراتی در زندگی‌مان ایجاد کنیم، تغییراتی که باعث شوند خوشحال‌تر و موفق‌تر شویم. اما تعداد کمی از ما تغییرات را ایجاد و دنبال می‌کنیم، زیرا متعهدشدن به کاری که قرار است زندگی‌مان را تغییر دهد تعهدی است دلهره‌آور و سنگین. درست است؟
نه لزوما… بهتر است به‌جای تمرکز بر گام‌های بزرگ و افراطی، با این هشت تغییری که در این نوشته به آن اشاره خواهیم کرد شروع کنیم؛ تغییراتی آن‌قدر کوچک و ساده که می‌توانیم فوری ایجادشان کنیم.

________________________________________
: لذت بردن از زندگی با ?? نکته‌ای که زندگی را باب میلتان می‌کند
________________________________________
?. ذهن‌تان را برای خوش‌بینی برنامه ریزی کنید
احساسات ما بر افکار و اعمال‌مان تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که وقتی از خراب‌بودن هوا یا گذراندن هفته‌ای پرتنش ناراحتیم، حتی حال خارج‌شدن از تختخواب را هم نداریم.
مشکل این است که اطراف ما پر از چیزهایی منفی شده است که نمی‌توانیم کاری برایشان بکنیم. اما می‌توانیم ذهن‌مان را برای خوش‌بین بودن برنامه‌ریزی کنیم. البته نمی‌توانیم همه‌ی افکار منفی را با داشتن ذهنی مثبت اندیش به دام بیندازیم، اما با روش‌های زیر می‌توانیم مهار آنها را به دست بگیریم:

دفتر تشکر. به‌جای آنکه نگران نداشته‌هایمان باشیم، هر روز درباره‌ی چیزهایی بنویسیم که بابت آنها شکرگزاریم. شکرگزاری باعث می‌شود خوشحال‌تر شویم، بهره‌وری‌مان را بهبود می‌بخشد و کمک می‌کند شب‌ها راحت‌تر بخوابیم.
عبارات تأکیدی مثبت بسازیم و تکرارشان کنیم، عباراتی که پیشرفت ما را در حوزه‌ی موردنظرمان تأیید کند.
با آدم‌هایی معاشرت کنیم که باعث خوشحال‌شدن‌مان می‌شوند. به یاد داشته باشیم عواطف سرایت می‌کنند!
به افکار منفی توجه نکنیم.
فعال باشیم. ورزش باعث آزادشدن هورمون‌های اندورفین می‌شود، اما بی‌تحرکی منجر به فکرکردن اضافه و تحلیل‌کردن بیش‌ازحد می‌شود.
________________________________________
: علت افکار منفی چیست و چگونه می‌توان آنها را متوقف کرد؟
________________________________________
?. زنگ هشدار را نیم ساعت زودتر تنظیم کنید
صبح زود از خواب بیدارشدن از رفتارهای مشترک بسیاری از افراد موفق است. البته لازم نیست ما هم مانند تیم کوک، مدیر عامل اپل، ساعت ?:?? از خواب بیدار شویم، اما می‌توانیم روزمان را نیم ساعت زودتر شروع کنیم. بنابراین اگر تاکنون زنگ بیداری را سر ساعت ? تنظیم می‌کردیم، از امروز آن را ساعت ?:?? تنظیم کنیم.
چرا؟
تبلیغات

این کار زمانی فراهم می‌کند برای ورزش‌کردن، مدیتیشن، مطالعه، بررسی ایمیل‌ها، صبحانه‌خوردن با خانواده، برنامه‌ریزی و کار بر روی موضوع موردعلاقه‌مان و… . ضمن اینکه دیگر مجبور نیستیم هر صبح با عجله از خانه خارج شویم، آن‌هم درحالی‌که احساس فراموش‌کاری، بی‌دست‌وپابودن و گیجی می‌کنیم. اندازه‌گیری زمانی که برای وظایف و کارهای مختلف صرف می‌کنیم کلید پیشبرد ماست.
________________________________________
: چطور صبح ها سرحال از خواب بیدار شویم؟
________________________________________
?. فوری تمیزکاری کنید

چقدر طول می‌کشد تخت‌مان را مرتب کنیم یا ظرف‌های صبحانه را بشوییم؟ پنج دقیقه؟ بااین‌حال اگر به این‌کارهای کوچک روزمره نرسیم، به‌سرعت روی‌هم تلنبار می‌شوند. لیوان چای و سایر ظروف صبحانه تبدیل می‌شود به سینکی پر از ظرف‌های بدبو که تمیزکردن‌شان زمان زیادی می‌برد. اگر این ظرف‌ها را همان موقع می‌شستیم، به این دردسر دچار نمی‌شدیم.
یک‌ چیز دیگر: افرادی که تمیزکاری‌هایشان را فوری انجام می‌دهند، مثلا هر صبح تخت‌شان را مرتب می‌کنند، معمولا خوشحال‌تر و موفق‌ترند، چون انجام این کار به آنها حس موفق‌ بودن، منظم‌ بودن و کنترل بر اوضاع را می‌دهد.
?. بیش از توان‌تان متعهد نشوید
یکی از موضوعاتی که اغلب در توصیه‌های خودیاری می‌بینم، آسان نمایش‌دادن هدف‌گذاری است. توصیه می‌کنند که برای بهتر خوابیدن ورزش کنید. گفتن این حرف آسان است، اما وقتی‌ مجبوریم ?? ساعت در روز کار کنیم و هم‌زمان از نوزادی هم مراقبت کنیم، عمل‌کردن به آن دشوار می‌شود.
اصلا قصد ندارم بهانه بیاورم. فقط اگر هدف‌هایمان را ساده و واضح تعریف کنیم، متعهدشدن به آنها راحت‌تر است و انجام‌دادن‌شان بسیار ساده‌تر می‌شود. با قدم‌های کوچک شروع کنیم و برای پیشرفت تلاش کنیم. اگر نیاز به ورزش بیشتری داریم، همان اول سراغ دوِ ماراتن نرویم! با ده عدد شنا در روز شروع کنیم یا بعد از شام اطراف محل زندگی‌مان قدم بزنیم یا تمرین ورزشی هفت‌دقیقه‌ای را (که در خانه قابل‌اجراست) انجام دهیم.
اگر می‌خواهیم سالم‌تر غذا بخوریم اما اهل آشپزی نیستیم، از خدمات شرکت‌هایی استفاده کنیم که مواد اولیه را به‌همراه دستور گام‌به‌گام پخت غذا به خانه می‌فرستند (مانند شرکت‌های Blue Apron یا Sun Basket). اگر تصمیم گرفتیم مدیتیشن کنیم، با ? دقیقه در روز شروع کنیم.
این قضیه درباره‌ی دنیای کسب‌وکار هم صادق است. نباید بیش از توان‌مان وعده بدهیم و کمتر از تعهدمان عمل کنیم.
________________________________________
: چطور یک برنامه ریزی روزانه ایده‌آل و همه‌جانبه داشته باشیم؟
________________________________________
?. خیلی پیش‌بینی پذیر نباشید
انجام کارهای تکراری، آن‌هم هر روز، ما را تبدیل به ربات می‌کند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم برای خودمان بکنیم، این است که دست از «قابل پیش‌بینی بودن» برداریم. حداقل هفته‌ای یک بار از منطقه‌ی امن خود خارج شویم و دست به کار جدیدی بزنیم که هرگز پیش‌ازآن نکرده‌ایم. غذاهای تایلندی را امتحان کنیم، به اسکی روی برف برویم، از فروشگاهی جدید خرید کنیم. حتما متوجه منظورم شده‌اید!
پذیرای تجربه‌های جدید بودن باعث خوشحال‌تر شدن‌مان می‌شود، دیدگاه‌مان را تغییر می‌دهد، به شناخت بهتر موقعیت‌های نو کمک می‌کند، موجب افزایش انرژی می‌شود و باعث می‌شود بیشتر پذیرای تغییرات باشیم. عکس این چرخه هم جریان دارد. تجربیات جدید خوشحال‌ترمان می‌کنند.
?. به‌جای غرزدن، شکرگزار باشید

همیشه سعی می‌کردم خوش‌بین باشم. حتی در تیره‌ترین روزهایم، باز هم این تلاش ادامه داشت و این کار با یادآوری این نکته ممکن می‌شد: به‌رغم شکست کسب‌وکارم، هنوز خانواده و دوستانم، حامی‌ام هستند. این کار به من کمک کرده از شرایط بحرانی بهترین استفاده را ببرم. شکرگزاری یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن احساس بهتر در مواقع نیاز است. به‌خاطر بهترین اتفاقی که امروز برایمان افتاده، شکرگزار باشیم. قبلا اشاره کردم که دفترچه‌ی شکرگزاریِ روزانه داشته باشیم، اما می‌خواهم پافشاری کنم: این کار می‌تواند زندگی ما را دگرگون کند. تحقیقات هم‌ همین را می‌گویند.
افرادی که به‌طور هفتگی تشکرهایشان را می‌نویسند، معمولا بیشتر ورزش می‌کنند، علائم تنش فیزیکی کمتری دارند و به آینده خوش‌بین‌ترند.
شکرگزاری روزانه باعث افزایش آگاهی، انگیزه، اراده، توجه، انرژی و طول خواب می‌شود و افسردگی را کاهش می‌دهد.
افرادی که روزانه به شکرگزاری فکر می‌کنند، درباره‌ی آن صحبت می‌کنند و تشکرهایشان را می‌نویسند، بیشتر به آدم‌هایی که مشکلات شخصی دارند کمک می‌کنند و از آنها حمایت عاطفی می‌کنند.
افراد شکرگزار اهمیت کمتری به کالاهای مادی می‌دهند، کمتر به دیگران حسادت می‌کنند و بیشتر تمایل دارند دارایی‌هایشان را با دیگران قسمت کنند.
تمرین‌های شکرگزاری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی هم مؤثرند.
به دوستان، خانواده، مشتری‌ها و همکاران‌مان نشان دهیم که قدردان‌شان هستیم. یکی از بهترین راه‌های تقویت روابط، تشکر صادقانه است. در نظر بیاوریم چه حس فوق‌العاده‌ای داریم وقتی کسی به‌خاطر کار دشوارمان، انجام کارهای روزانه یا گوش‌دادن به درد دل‌هایش از ما تشکر می‌کند؟
________________________________________
: ? دلیل علمی که نشان می‌دهد مهربان بودن برای سلامتی مفید است
________________________________________
?. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید
از توجه بیش‌ازحد به دارایی‌های

92