مقالات

این، برای، یا، انگیزه، زندگی

دانلود پایان نامه

ن منشی دل‌شکسته!
برگرفته از: themuse

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی برگزاری جلسات موثر به روش اساتید هاروارد
جلسات کاری را تبدیل به ابزار موفقیت خود کنید

8000تومان



هرکسی از ازدواج انتظاراتی دارد و با توقعات خاص خودش وارد زندگی مشترک می‌شود. اما ای کاش که این انتظارات و توقعات، غیرواقعی و نامعقول نباشند! انتظارات غیرواقعی می‌توانند به‌واسطه‌ی تربیت خانوادگی، تأثیرپذیری از دوستان و آشنایان، قصه‌های پریان یا حتی سبک فیلم‌ها و مجلات رایج در ذهن افراد شکل بگیرند. اگر کسی به این انتظارات غیرواقعی باور پیدا کند و با توقعات نامعقول وارد زندگی مشترک شود، قطعا ازدواج موفق و خوبی نخواهد داشت. برآورده‌نشدن انتظارات غیرواقعی به‌دلیل ایجاد احساس اضطراب، ناراحتی و یأس می‌تواند به پایه‌های زندگی مشترک لطمه بزند و موجب برقراری خشم در رابطه‌ی زن‌وشوهری شود. درادامه قصد داریم به بررسی ? انتظار غیرواقعی خانمان‌برانداز بپردازیم که سلامت زندگی زناشویی را تهدید می‌کنند.

:
? اشتباه در زندگی زناشویی که ممکن است به طلاق ختم شود
قوانین شاد بودن؛ ? اصلی که رعایت آنها زندگی‌تان را شیرین می‌سازد
نحوه ارتباط با خانواده همسر با ?? نکته‌ای که پایه‌های زندگی‌تان را محکم می‌سازد
انتظار غیرواقعی ?: زوج‌های خوشبخت تا آخر عمر به‌همان شدت روزهای اول عاشق باقی می‌مانند
به‌گفته‌ی کلینتون پاوِر، مشاور روابط بین‌فردی، «عاشق‌شدن نوعی جنون موقتی است، چراکه وقتی از شدت عشق سر از پا نمی‌شناسید، چشم‌تان به‌روی تفاوت‌ها و خصلت‌های به‌خصوصِ طرف مقابل‌تان بسته می‌شود.» به‌عبارتی، همه‌‌چیزِ طرف مقابل‌ به چشم‌تان دوست‌داشتنی می‌آید و درهرصورت می‌خواهید که با او باشید.
این پدیده دارای دلایل روان‌شناختی است. مِلیسا فِراری، روان‌درمانگر و کارشناس روابط بین‌فردی، دراین‌باره می‌گوید: «اُکسی‌توسین، دوپامین و سروتونین (انواع هورمون های شادی) در ادغام با هورمون‌های جنسی ازجمله استروژن و تِستوستِرون موجب تحریک میل جنسی نسبت‌به طرف مقابل و سرمستیِ از شور عشق می‌شوند. اما این فعل‌وانفعالات پایدار نیستند و چیزی که باقی می‌ماند، زن و شوهری است که باید با واقعیت زندگی روزمره روبه‌رو شوند. این دقیقا همان‌جایی است که سختی کار شروع می‌شود.»
کاملا طبیعی است که زوج‌ها پس از دوران ماه‌عسل با یکدیگر اختلافاتی پیدا کنند. شاید خصلت به‌خصوصی که قبلا برای‌تان جذاب بود، مثلا عادت به دیرکردن یا گم‌کردن وسایل، از یک‌جایی به بعد سوهان روح‌تان شود و اگر خودتان آدم دقیق و مرتبی باشید، آن‌وقت است که همین تفاوت رفتاری موجب ایجاد تنش‌های مکرر خواهد شد.

اما خبر خوب اینکه همه‌ی بگومگوها ذاتا مشکل‌ساز نیستند. گاهی اوقات، در خلال تجربه‌ی همین اختلافات جورواجور است که زن و شوهر یاد می‌گیرند چطور باهم گفت‌وگو کنند و به اختلافات‌شان خاتمه بدهند. به‌علاوه، چنین مواقعی فرصت مناسبی است تا ببینید چطور می‌توانید همدیگر را هنگام عصبانیت آرام کنید.
________________________________________
: مهارت های زندگی زناشویی؛ ?? مهارتی که هر زن و شوهری باید بداند
________________________________________
انتظار غیرواقعی ?: رابطه‌ای که رضایت‌بخش باشد، هرگز در هیچ وجهی تغییر نمی‌کند

تبلیغات

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که همسرشان هرگز تغییر نخواهد کرد و درنتیجه، رابطه‌شان نیز دقیقا به‌همان شکل اولیه باقی خواهد ماند. چنین انتظاری، هرچند ناخودآگاه، می‌تواند غافل‌گیرتان کند. مثلا اگر همسرتان چندسال پس از آغاز زندگی مشترک مسیر شغلی جدیدی در پیش بگیرد یا از علایق یا هرچیز دیگری که مورد پسندتان بود و هست دور شود، آیا غافل‌گیر و آشفته نخواهید شد؟ شاید حتی با خودتان فکر کنید که همسرتان دیگر هیچ شباهتی با آدمی که با او ازدواج کردید ندارد.
پاوِر دراین‌باره تأکید دارد که «مردم با گذشت زمان رشد و تغییر می‌کنند، پس روابط‌شان نیز تغییر می‌کند.» و در همین راستا به یک نمونه‌ی واقعی اشاره می‌کند: ماجرا مربوط به دختر و پسری است که یکی‌شان ?? سال بیشتر نداشت و یک‌باره به‌واسطه‌ی ترفیع شغلی گرفتار سفرهای کاری و مشغله‌های پی‌درپی می‌شود، اما نامزدش از این بابت که کمتر همدیگر را می‌دیدند، احساس دلتنگی و بی‌حوصلگی می‌کرد. هردو نفرشان از بابت واقعیت جدیدی که بر رابطه‌شان حاکم شده بود و داشت از همدیگر دورشان می‌کرد، حال خوشی نداشتند. طبق توضیحات پاوِر، «مشکل اینجا بود که هیچ‌کدام‌شان در رابطه‌‌شان باهم جایی برای تغییرات فردی‌ درنظر نگرفته بودند. واقعیت این است که هیچ رابطه‌ای نمی‌تواند درست مثل اولش باقی بماند، چراکه با دو نفر آدمی مواجه هستیم که الان‌شان با زمانی که تازه باهم آشنا شده بودند، تفاوت‌هایی دارد.»
________________________________________
: ? راز شاد زیستن در زندگی زناشویی
________________________________________
انتظار غیرواقعی ?: هریک از طرفین مسئول شادکامی دیگری است
هرکسی درمورد منافعی که از جانب همسرش دریافت خواهد کرد، انتظاراتی دارد. اما وای به روزی که زن یا شوهر نتواند توقع همسرش را برطرف کند! اینجاست که احساس خشم و رنجش به‌وجود می‌آید و چنانچه با گذشت زمان حل نشود، ممکن است به اهانت و بی‌احترامی بینجامد. فِراری این وضعیت را «اسید سولفوریک عشق» می‌نامد، چراکه با زندگی زناشویی را به نابودی می‌کشاند.
چه بسیار زوج‌هایی که همدیگر را مسئول شادکامی‌های خود از زندگی می‌دانند. مثلا کم نیستند کسانی که از همسرشان انتظار دارند طوری به لحاظ مالی تأمین‌شان کند که هرچه دل‌شان می‌خواهد بخرند و همسرشان را از این بابت تحت فشار قرار می‌دهند. آیا بهتر نیست که درعوض بکوشید تا به درک متقابل برسید و به نیازهای واقعی همدیگر بیشتر توجه کنید؟! مثلا اگر می‌دانید که همسرتان با حرکاتی مثل آغوش‌گرفتن احساس بهتری پیدا می‌کند، چقدر خوب است که در پایان روز کاری با قلبی سرشار از عشق و صمیمت او را در آغوش بکشید. یا مثلا اگر می‌دانید که همسرتان درست مثل بچه‌ها معمولا احساس کم‌توجهی می‌کند، می‌توانید با تشکر و قدردانی از رفتارهای محبت‌آمیزش نشان بدهید که به او توجه دارید. یا اگر می‌دانید همسرتان در فضای ناآرامی بزرگ شده است، سعی کنید که اختلافات‌تان را با آرامش و حفظ خونسردی به‌نتیجه برسانید.
همه‌ی اینها یعنی ملاحظه‌گر باشد و همسرتان را درک کنید. لطفا این درک متقابل را با انجام‌دادن کاری که خودِ همسرتان نیز از پس انجامش برمی‌آید، اشتباه نگیرید. این ملاحظه‌گری و درک متقابل به‌معنی به‌دوش‌گرفتن مسئولیت تأمین نیازهای طرف مقابل نیست، بلکه اینجا حرف از حمایت و پشت‌گرمی است، اینکه بتوانید در بهبود جراحات گذشته‌ی همسرتان نقشی داشته باشید. این طرز رفتار به‌ویژه از لحاظ روان‌شناختی (اعتماد به نفس، احساس دوست‌ داشته‌شدن، حس امنیت) می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
بد نیست کمی با خودتان خلوت کنید و ببینید چه انتظاراتی از ازدواج دارید. فکر می‌کنید طرز رفتار خودتان و همسرتان چگونه باید باشد؟ به نظرتان از یک ازدواج خوب چه چیزهایی باید عایدتان شود؟ وقتی به همه‌ی این سؤالات پاسخ دادید، از خودتان بپرسید باورهایی که درمورد ازدواج دارید، از کجا ریشه گرفته‌اند؟ خلاصه اینکه آگاه باشید که بسیاری از انتظارات‌ کوچک و بزرگ افراد از مقوله‌ی پیچیده‌ای همچون ازدواج می‌تواند روی کیفیت روابط‌ زناشویی تأثیر بگذارد.
________________________________________
در ادامه بخوانید: سخت‌ترین و شادترین سال‌های ازدواج‌تان کدام‌ها هستند؟
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع روابط عاطفی و ازدواج
عشق آن نیست که به هم خیره شویم؛ عشق آن است که هردو به یکسو بنگریم

4000تومان



بازاریابی محتوایی، تکنیکی ضروری برای رهبران کسب‌و‌کار است تا شهرت برند خود را افزایش دهند، سرنخ‌های منجر به فروش را بیشتر کنند و اعتبار کاری خود را ارتقا دهند.
حتما شما هم موافقید که بازاریابی محتوایی (Content marketing) در حرف ساده‌تر از عمل است. شاید بارها پیش آمده باشد که شروع به نوشتن محتوا کرده‌اید و آن را در رسانه‌های اجتماعی هم منتشر کرده‌اید، ولی دست آخر دیده‌اید که همه‌ی زحمات‌تان نقش بر آب شده‌اند چون با وجود اینکه زمان گران‌قدرتان را خرج تهیه‌ی محتوا کرده‌اید، اما اعداد و ارقامِ Google Analytics هیچ تغییری را در میزان توجه به محتوای نوشتاری‌تان نشان نمی‌دهند. در این مقاله با ? تصور غلط در بازاریابی محتوایی آشنا می‌شوید که مانعی بر سر راه موفقیت شما هستند.

در واقع این یک افسانه است که اگر محتوا را نوشتی مخاطب خودش می‌آید. اغلب صفحات پرطرفدار سال‌ها زمان برده‌‍‌‌اند تا بالاخره ترافیک مستمری را برای خود ایجاد کرده‌اند. اما دیگرانی که تازه‌کار هستند، باید از صفر شروع کنند و تنها به چند بازدید روزانه دل خوش کنند تا اینکه نهایتا بتوانند مخاطبان وفادار و ثابتی را (البته اگر اصلا بتوانند!) برای خود جذب کنند.

اگر در ناکجاآباد یأس‌آوری گرفتار شده‌اید، در ادامه چند افسانه‌ معرفی می‌شود که اصلا نباید آنها را جدی بگیرید:
?. اگر محتوایتان جذابیت همه‌گیری پیدا نکرده، پس بدردنخور است
آیا تلاش می‌کنید که BuzzFeed بعدی باشید یا اینکه می‌خواهید کسب‌‌و‌کار کوچک‌ خودتان را توسعه دهید؟ اگر دنبال مخاطب BuzzFeed هستید، خوشا به جرئت‌تان! برای‌تان آرزوی موفقیت می‌کنم! ولی برای اغلب ما افزایش پایگاه مخاطبانِ هدفمندِ اندک‌مان ارزش به‌مراتب بیشتری دارد تا اینکه محتوایی همه‌گیر یا به اصطلاح ویروسی تهیه کنیم. حتی اگر تعداد مخاطبان‌تان در شروع کار پایین است‌، از Google Analytics استفاده کنید تا ببینید چه کسانی به سایت‌تان سر می‌زنند و به این ترتیب نکاتی مهم دستگیرتان شود: مثلا اگر سایت شما در حوزه‌ی دندان‌پزشکی است و ?? درصد بازدیدکنندگان‌ سایت‌تان در حدود ?? کیلومتری دفتر کارتان هستند، این امر خیلی بهتر از این است که ترافیکی ?? برابر بیشتر اما از سراسر دنیا داشته باشید.

تبلیغات

?. هیچ‌گاه نباید محتوای سایت‌تان را در سایت‌های دیگر بازنشر کنید
هنوز فکر می‌کنید که بلاگ‌تان توجهی را که سزاوارش بوده دریافت نکرده است؟ پس مخاطبان وسیع‌تری برای سایت خود دست‌و‌پا کنید. توسعه‌ی یک سایت بزرگ زمان‌بر است و اگر این امر اولویت اصلی‌تان نیست، می‌توانید با انتشار دوباره‌ی پست‌های خود در پایگاه‌های بزرگ‌تر، مخاطبان‌تان را گسترش دهید.
این کار را با LinkedIn شروع کنید. فضاها و بسترهای شبکه‌سازی اجتماعیِ مرتبط با کسب‌و‌کارهای (بنگاه به بنگاه) مکان ایده‌آلی برای به اشتراک‌گذاری محتوای‌تان در شبکه‌ی خود و کسب اطلاع از میزان گسترش مخاطبان وسیع بازارتان است.
از دیگر پایگاه‌های بزرگی که امکان انتشار محتوای‌تان را از مسیرهای دیگر میسر می‌کنند‌، می‌توان به Huffington Post و Business2Community اشاره کرد.
سعی کنید در پست‌های خود از فرصت به کارگیری لینک‌های داخلی به دیگر پست‌های سایت‌تان نهایت استفاده را ببرید و بازدیدکنندگان را مرتبا از پستی به پست دیگر بکشانید (مطمئنم خودتان تله‌ی چیدن سیب‌ها در فاصله‌های مشخص برای کشاندن طعمه به سمت مقصد را بلدید).
با اینکه فقط در بعضی موارد ممکن است پست اصلی‌تان بعد از هم‌نشری در چند پایگاه مختلف بتواند موفقیت قابل ذکری را در رتبه‌بندی جستجوی گوگل به دست بیاورد، اما در مجموعه مزایای بهره‌گیری از مخاطبان وسیع‌ترِ سایر پایگاه‌ها بر زحمت آن می‌چربد.

?. رسانه‌های اجتماعی به رایگان مخاطبان عظیمی در اختیارتان می‌گذارند
اگر دائما با رسانه‌ها و پایگاه‌های متنوع ارتباط دارید، مخاطب برای خود جمع می‌کنید و به دیگران در اشتراک‌گذاری محتوای‌شان کمک می‌کنید، پس رسانه‌های اجتماعیِ ساختارمند می‌توانند شیوه‌ای موفقیت‌آمیز برای اشتراک‌گذاری محتوای‌تان باشد. با این حال اغلب ما برای چنین کارهایی وقت نمی‌گذاریم.
اگر مقاله‌ی معرکه‌ای در چنته دارید و آن را در شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک گذاشته‌اید، ولی چندان کششی ایجاد نکرده‌اید شاید حالا وقت آن رسیده که دست در جیب خود کنید و کمی خرج کنید. ترویج پست‌تان با پرداخت هزینه‌ی تشدید عرضه‌ی تبلیغاتیِ آن می‌تواند محتوای‌تان را به میزان وسیعی و به شدت در معرض مخاطبان هدف‌تان قرار دهد. به عنوان نمونه، با پرداخت ?? دلار می‌توانید در Facebook بیشتر به چشم مخاطبان‌ هدف خود بیایید. اگر محتوای‌تان همان قدر که فکر می‌کردید خوب باشد، پس باید آنجا به بار بنشیند و مخاطبان‌تان آزادانه با زدن دکمه‌های «می‌پسندم» (Like) و « اشتراک‌گذاری» (Share)، پست‌تان را بالا ببرند.

البته قبل از اینکه بخواهید پول خود را خرج تبلیغات کنید، حتما باید پست‌تان پیام مشخصی داشته باشد که مخاطبان‌تان را به سوی خود دعوت کند. گاهی همین که برندتان در معرض دید مخاطبان بیشتری باشد، هزینه‌ی تبلیغات محتوای‌تان را توجیه می‌کند، در عین حال می‌توان از این ابزار بهره‌ی بیشتری گرفت و به وسیله‌ی آن بازدیدکنندگان سایت خود را به ثبت‌نام برای دریافت خبرنامه‌ یا تماشای دموی محصول ترغیب کرد.
بالاخره اینکه قبل از انتشار پست‌های دیگر، حتما راهبرد محتوایی مشخص و مستحکمی پشت آنها تدارک ببینید. هیچ‌چیز به اندازه‌ی ارائه‌ی ارزشی اصیل به مخاطبان هدف‌تان اهمیت ندارد، پس اول باید از نیازهای مخاطبان‌ خود شناختی پیدا کنید تا بتوانید آنها را به قلاب بیندازید. در پایان به خاطر داشته باشید که اگر اهمیتی به این موارد ندهید، تنها آب در هاون کوبیده‌اید.
برگرفته از: inc.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی افزایش فروش به روش اساتید هاروارد
فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

12000تومان



از دست دادن انگیزه مسئله‌ دشواری است، زیرا عوامل نسبتا زیادی در آن دخیل‌اند. یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای بازگرداندن انگیزه، انجام دادن کارهایی است که دوست دارید. اما مشکلی وجود دارد: وقتی انرژی و اراده لازم برای شروع کاری را ندارید، انگیزه شما به سمت زیاده‌روی در کارهایی کم‌زحمت‌تر مانند غذاخوردن یا سرگرمی سوق پیدا می‌کند. همان‌طور که متوجه شده‌اید این افراط‌کاری فقط اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. پس چه کار باید کرد؟ ابتدا باید علت‌های از دست دادن انگیزه را مشخص کنید، سپس به‌دنبال راه‌های ایجاد و افزایش انگیزه خود بگردید. همراه ما باشید، می‌خواهیم شما را در این مسیر یاری کنیم.

:
کتاب روشی نو در برنامه ریزی کسب موفقیت؛ چطور به خودتان انگیزه بدهید
افراد با انگیزه و ? ویژگی رفتاری منحصربفرد آنها
چطور با انگیزه بمانیم؟
علت‌های از دست دادن انگیزه
?. طردشدن از اجتماع می‌تواند باعث از دست دادن انگیزه شود
از دست دادن انگیزه ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. دیوید مک‌رنی، نویسنده وبلاگ رفتار انسانی و کتاب «آن‌قدرها هم باهوش نیستید»، به چند مورد از این علت‌ها اشاره می‌کند. در پژوهشی، از تعدادی دانشجو خواسته‌شد ابتدا باهم آشنا شوند و روی کاغذی بنویسند می‌خواهند با چه کسی همکار شوند. سپس محققان بدون توجه به انتخاب‌ها به عده‌ای گفتند که انتخاب شدند و به عده‌ای دیگر گفتند کسی آنها را انتخاب نکرده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، افراد انتخاب‌نشده ناراحت بودند اما این ناراحتی چگونه بر رفتارشان اثر گذاشت و چرا؟

پژوهشگرانِ تحقیق «هیچ‌کس تو را انتخاب نکرد» بیان کردند از آن‌جایی که اجتماعی شدن نیازمند خودکنترلی (self-regulation) است، انسان‌ها انتظار دارند در مقابل کنترل رفتارشان پاداشی دریافت کنند. افرادی که در گروه انتخاب‌نشده‌‌ها بودند، درد طرد شدن را احساس کردند و این تجربه باعث شد خودکنترلی‌ به نظرشان بیهوده آید. انگار با خودشان فکر می‌کردند «چرا به قوانین احترام بگذارم، وقتی برای هیچ‌کس مهم نیست؟» این افکار، رخنه‌ای در مخزن اراده‌شان ایجاد کرد و وقتی در برابر میز کلوچه‌ها نشستند نتوانستند مانند دیگران در مقابل وسوسه‌ خوردن مقاومت کنند. پژوهش دیگری نشان می‌دهد، وقتی افراد احساس طردشدگی می‌کنند، نمی‌توانند معما را حل کنند، همچنین میزان مشارکت در کار تیمی و انگیزه‌ فعالیت‌شان کم می‌شود، علاوه‌ بر آن احتمال مصرف مشروبات الکلی و دخانیات و سایر رفتارهای خودتخریبگر در آنها افزایش می‌یابد. طردشدن خودکنترلی را از بین می‌برد و به‌نظر می‌رسد، یکی از علت‌های بی ارادگی باشد.

وقتی فردی طرد می‌شود انگیزه تلاش را از دست می‌دهد، چون فکر می‌کند برای هیچ‌کس مهم نیست. معمولا این عقیده درست نیست، زیرا تجربه طرد شدن از طرف یک یا چند نفر، بیانگر نظر همه افراد در همه موقعیت‌ها نیست، اما فرد طردشده احساس می‌کند، واقعا برای هیچ‌کس مهم نیست و به‌همین‌دلیل کاملا بی‌انگیزه می‌شود.
?. نادیده گرفتن نیازهای جسمانی، انجام دادن کارها را سخت می‌کند
طرد شدن تنها علت از دست دادن انگیزه برای فعالیت نیست. ممکن است علت واقعی از دست دادن انگیزه غذا نخوردن باشد:
دانشگاه‌های کلمبیا و بن‌گورون پژوهشی را در سال ???? منتشر کردند. در این تحقیق، ???? مورد حکم قضایی را بررسی کردند که در طول ?? ماه درباره آزادی مشروط زندانیان صادر شده بود. نتیجه تحقیق نشان داد، بلافاصله

92