اين، براي، يا، انگيزه، زندگي

ن منشي دل‌شکسته!
برگرفته از: themuse

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي برگزاري جلسات موثر به روش اساتيد هاروارد
جلسات کاري را تبديل به ابزار موفقيت خود کنيد

8000تومان



هرکسي از ازدواج انتظاراتي دارد و با توقعات خاص خودش وارد زندگي مشترک مي‌شود. اما اي کاش که اين انتظارات و توقعات، غيرواقعي و نامعقول نباشند! انتظارات غيرواقعي مي‌توانند به‌واسطه‌ي تربيت خانوادگي، تأثيرپذيري از دوستان و آشنايان، قصه‌هاي پريان يا حتي سبک فيلم‌ها و مجلات رايج در ذهن افراد شکل بگيرند. اگر کسي به اين انتظارات غيرواقعي باور پيدا کند و با توقعات نامعقول وارد زندگي مشترک شود، قطعا ازدواج موفق و خوبي نخواهد داشت. برآورده‌نشدن انتظارات غيرواقعي به‌دليل ايجاد احساس اضطراب، ناراحتي و يأس مي‌تواند به پايه‌هاي زندگي مشترک لطمه بزند و موجب برقراري خشم در رابطه‌ي زن‌وشوهري شود. درادامه قصد داريم به بررسي ? انتظار غيرواقعي خانمان‌برانداز بپردازيم که سلامت زندگي زناشويي را تهديد مي‌کنند.

:
? اشتباه در زندگي زناشويي که ممکن است به طلاق ختم شود
قوانين شاد بودن؛ ? اصلي که رعايت آنها زندگي‌تان را شيرين مي‌سازد
نحوه ارتباط با خانواده همسر با ?? نکته‌اي که پايه‌هاي زندگي‌تان را محکم مي‌سازد
انتظار غيرواقعي ?: زوج‌هاي خوشبخت تا آخر عمر به‌همان شدت روزهاي اول عاشق باقي مي‌مانند
به‌گفته‌ي کلينتون پاوِر، مشاور روابط بين‌فردي، «عاشق‌شدن نوعي جنون موقتي است، چراکه وقتي از شدت عشق سر از پا نمي‌شناسيد، چشم‌تان به‌روي تفاوت‌ها و خصلت‌هاي به‌خصوصِ طرف مقابل‌تان بسته مي‌شود.» به‌عبارتي، همه‌‌چيزِ طرف مقابل‌ به چشم‌تان دوست‌داشتني مي‌آيد و درهرصورت مي‌خواهيد که با او باشيد.
اين پديده داراي دلايل روان‌شناختي است. مِليسا فِراري، روان‌درمانگر و کارشناس روابط بين‌فردي، دراين‌باره مي‌گويد: «اُکسي‌توسين، دوپامين و سروتونين (انواع هورمون هاي شادي) در ادغام با هورمون‌هاي جنسي ازجمله استروژن و تِستوستِرون موجب تحريک ميل جنسي نسبت‌به طرف مقابل و سرمستيِ از شور عشق مي‌شوند. اما اين فعل‌وانفعالات پايدار نيستند و چيزي که باقي مي‌ماند، زن و شوهري است که بايد با واقعيت زندگي روزمره روبه‌رو شوند. اين دقيقا همان‌جايي است که سختي کار شروع مي‌شود.»
کاملا طبيعي است که زوج‌ها پس از دوران ماه‌عسل با يکديگر اختلافاتي پيدا کنند. شايد خصلت به‌خصوصي که قبلا براي‌تان جذاب بود، مثلا عادت به ديرکردن يا گم‌کردن وسايل، از يک‌جايي به بعد سوهان روح‌تان شود و اگر خودتان آدم دقيق و مرتبي باشيد، آن‌وقت است که همين تفاوت رفتاري موجب ايجاد تنش‌هاي مکرر خواهد شد.

اما خبر خوب اينکه همه‌ي بگومگوها ذاتا مشکل‌ساز نيستند. گاهي اوقات، در خلال تجربه‌ي همين اختلافات جورواجور است که زن و شوهر ياد مي‌گيرند چطور باهم گفت‌وگو کنند و به اختلافات‌شان خاتمه بدهند. به‌علاوه، چنين مواقعي فرصت مناسبي است تا ببينيد چطور مي‌توانيد همديگر را هنگام عصبانيت آرام کنيد.
________________________________________
: مهارت هاي زندگي زناشويي؛ ?? مهارتي که هر زن و شوهري بايد بداند
________________________________________
انتظار غيرواقعي ?: رابطه‌اي که رضايت‌بخش باشد، هرگز در هيچ وجهي تغيير نمي‌کند

تبليغات

بسياري از افراد تصور مي‌کنند که همسرشان هرگز تغيير نخواهد کرد و درنتيجه، رابطه‌شان نيز دقيقا به‌همان شکل اوليه باقي خواهد ماند. چنين انتظاري، هرچند ناخودآگاه، مي‌تواند غافل‌گيرتان کند. مثلا اگر همسرتان چندسال پس از آغاز زندگي مشترک مسير شغلي جديدي در پيش بگيرد يا از علايق يا هرچيز ديگري که مورد پسندتان بود و هست دور شود، آيا غافل‌گير و آشفته نخواهيد شد؟ شايد حتي با خودتان فکر کنيد که همسرتان ديگر هيچ شباهتي با آدمي که با او ازدواج کرديد ندارد.
پاوِر دراين‌باره تأکيد دارد که «مردم با گذشت زمان رشد و تغيير مي‌کنند، پس روابط‌شان نيز تغيير مي‌کند.» و در همين راستا به يک نمونه‌ي واقعي اشاره مي‌کند: ماجرا مربوط به دختر و پسري است که يکي‌شان ?? سال بيشتر نداشت و يک‌باره به‌واسطه‌ي ترفيع شغلي گرفتار سفرهاي کاري و مشغله‌هاي پي‌درپي مي‌شود، اما نامزدش از اين بابت که کمتر همديگر را مي‌ديدند، احساس دلتنگي و بي‌حوصلگي مي‌کرد. هردو نفرشان از بابت واقعيت جديدي که بر رابطه‌شان حاکم شده بود و داشت از همديگر دورشان مي‌کرد، حال خوشي نداشتند. طبق توضيحات پاوِر، «مشکل اينجا بود که هيچ‌کدام‌شان در رابطه‌‌شان باهم جايي براي تغييرات فردي‌ درنظر نگرفته بودند. واقعيت اين است که هيچ رابطه‌اي نمي‌تواند درست مثل اولش باقي بماند، چراکه با دو نفر آدمي مواجه هستيم که الان‌شان با زماني که تازه باهم آشنا شده بودند، تفاوت‌هايي دارد.»
________________________________________
: ? راز شاد زيستن در زندگي زناشويي
________________________________________
انتظار غيرواقعي ?: هريک از طرفين مسئول شادکامي ديگري است
هرکسي درمورد منافعي که از جانب همسرش دريافت خواهد کرد، انتظاراتي دارد. اما واي به روزي که زن يا شوهر نتواند توقع همسرش را برطرف کند! اينجاست که احساس خشم و رنجش به‌وجود مي‌آيد و چنانچه با گذشت زمان حل نشود، ممکن است به اهانت و بي‌احترامي بينجامد. فِراري اين وضعيت را «اسيد سولفوريک عشق» مي‌نامد، چراکه با زندگي زناشويي را به نابودي مي‌کشاند.
چه بسيار زوج‌هايي که همديگر را مسئول شادکامي‌هاي خود از زندگي مي‌دانند. مثلا کم نيستند کساني که از همسرشان انتظار دارند طوري به لحاظ مالي تأمين‌شان کند که هرچه دل‌شان مي‌خواهد بخرند و همسرشان را از اين بابت تحت فشار قرار مي‌دهند. آيا بهتر نيست که درعوض بکوشيد تا به درک متقابل برسيد و به نيازهاي واقعي همديگر بيشتر توجه کنيد؟! مثلا اگر مي‌دانيد که همسرتان با حرکاتي مثل آغوش‌گرفتن احساس بهتري پيدا مي‌کند، چقدر خوب است که در پايان روز کاري با قلبي سرشار از عشق و صميمت او را در آغوش بکشيد. يا مثلا اگر مي‌دانيد که همسرتان درست مثل بچه‌ها معمولا احساس کم‌توجهي مي‌کند، مي‌توانيد با تشکر و قدرداني از رفتارهاي محبت‌آميزش نشان بدهيد که به او توجه داريد. يا اگر مي‌دانيد همسرتان در فضاي ناآرامي بزرگ شده است، سعي کنيد که اختلافات‌تان را با آرامش و حفظ خونسردي به‌نتيجه برسانيد.
همه‌ي اينها يعني ملاحظه‌گر باشد و همسرتان را درک کنيد. لطفا اين درک متقابل را با انجام‌دادن کاري که خودِ همسرتان نيز از پس انجامش برمي‌آيد، اشتباه نگيريد. اين ملاحظه‌گري و درک متقابل به‌معني به‌دوش‌گرفتن مسئوليت تأمين نيازهاي طرف مقابل نيست، بلکه اينجا حرف از حمايت و پشت‌گرمي است، اينکه بتوانيد در بهبود جراحات گذشته‌ي همسرتان نقشي داشته باشيد. اين طرز رفتار به‌ويژه از لحاظ روان‌شناختي (اعتماد به نفس، احساس دوست‌ داشته‌شدن، حس امنيت) مي‌تواند بسيار کمک‌کننده باشد.
بد نيست کمي با خودتان خلوت کنيد و ببينيد چه انتظاراتي از ازدواج داريد. فکر مي‌کنيد طرز رفتار خودتان و همسرتان چگونه بايد باشد؟ به نظرتان از يک ازدواج خوب چه چيزهايي بايد عايدتان شود؟ وقتي به همه‌ي اين سؤالات پاسخ داديد، از خودتان بپرسيد باورهايي که درمورد ازدواج داريد، از کجا ريشه گرفته‌اند؟ خلاصه اينکه آگاه باشيد که بسياري از انتظارات‌ کوچک و بزرگ افراد از مقوله‌ي پيچيده‌اي همچون ازدواج مي‌تواند روي کيفيت روابط‌ زناشويي تأثير بگذارد.
________________________________________
در ادامه بخوانيد: سخت‌ترين و شادترين سال‌هاي ازدواج‌تان کدام‌ها هستند؟
________________________________________

اين مجموعه صوتي پرطرفدار را از دست ندهيد
مقالات صوتي

مجموعه صوتي پرطرفدارترين مقالات با موضوع روابط عاطفي و ازدواج
عشق آن نيست که به هم خيره شويم؛ عشق آن است که هردو به يکسو بنگريم

4000تومان



بازاريابي محتوايي، تکنيکي ضروري براي رهبران کسب‌و‌کار است تا شهرت برند خود را افزايش دهند، سرنخ‌هاي منجر به فروش را بيشتر کنند و اعتبار کاري خود را ارتقا دهند.
حتما شما هم موافقيد که بازاريابي محتوايي (Content marketing) در حرف ساده‌تر از عمل است. شايد بارها پيش آمده باشد که شروع به نوشتن محتوا کرده‌ايد و آن را در رسانه‌هاي اجتماعي هم منتشر کرده‌ايد، ولي دست آخر ديده‌ايد که همه‌ي زحمات‌تان نقش بر آب شده‌اند چون با وجود اينکه زمان گران‌قدرتان را خرج تهيه‌ي محتوا کرده‌ايد، اما اعداد و ارقامِ Google Analytics هيچ تغييري را در ميزان توجه به محتواي نوشتاري‌تان نشان نمي‌دهند. در اين مقاله با ? تصور غلط در بازاريابي محتوايي آشنا مي‌شويد که مانعي بر سر راه موفقيت شما هستند.

در واقع اين يک افسانه است که اگر محتوا را نوشتي مخاطب خودش مي‌آيد. اغلب صفحات پرطرفدار سال‌ها زمان برده‌‍‌‌اند تا بالاخره ترافيک مستمري را براي خود ايجاد کرده‌اند. اما ديگراني که تازه‌کار هستند، بايد از صفر شروع کنند و تنها به چند بازديد روزانه دل خوش کنند تا اينکه نهايتا بتوانند مخاطبان وفادار و ثابتي را (البته اگر اصلا بتوانند!) براي خود جذب کنند.

اگر در ناکجاآباد يأس‌آوري گرفتار شده‌ايد، در ادامه چند افسانه‌ معرفي مي‌شود که اصلا نبايد آنها را جدي بگيريد:
?. اگر محتوايتان جذابيت همه‌گيري پيدا نکرده، پس بدردنخور است
آيا تلاش مي‌کنيد که BuzzFeed بعدي باشيد يا اينکه مي‌خواهيد کسب‌‌و‌کار کوچک‌ خودتان را توسعه دهيد؟ اگر دنبال مخاطب BuzzFeed هستيد، خوشا به جرئت‌تان! براي‌تان آرزوي موفقيت مي‌کنم! ولي براي اغلب ما افزايش پايگاه مخاطبانِ هدفمندِ اندک‌مان ارزش به‌مراتب بيشتري دارد تا اينکه محتوايي همه‌گير يا به اصطلاح ويروسي تهيه کنيم. حتي اگر تعداد مخاطبان‌تان در شروع کار پايين است‌، از Google Analytics استفاده کنيد تا ببينيد چه کساني به سايت‌تان سر مي‌زنند و به اين ترتيب نکاتي مهم دستگيرتان شود: مثلا اگر سايت شما در حوزه‌ي دندان‌پزشکي است و ?? درصد بازديدکنندگان‌ سايت‌تان در حدود ?? کيلومتري دفتر کارتان هستند، اين امر خيلي بهتر از اين است که ترافيکي ?? برابر بيشتر اما از سراسر دنيا داشته باشيد.

تبليغات

?. هيچ‌گاه نبايد محتواي سايت‌تان را در سايت‌هاي ديگر بازنشر کنيد
هنوز فکر مي‌کنيد که بلاگ‌تان توجهي را که سزاوارش بوده دريافت نکرده است؟ پس مخاطبان وسيع‌تري براي سايت خود دست‌و‌پا کنيد. توسعه‌ي يک سايت بزرگ زمان‌بر است و اگر اين امر اولويت اصلي‌تان نيست، مي‌توانيد با انتشار دوباره‌ي پست‌هاي خود در پايگاه‌هاي بزرگ‌تر، مخاطبان‌تان را گسترش دهيد.
اين کار را با LinkedIn شروع کنيد. فضاها و بسترهاي شبکه‌سازي اجتماعيِ مرتبط با کسب‌و‌کارهاي (بنگاه به بنگاه) مکان ايده‌آلي براي به اشتراک‌گذاري محتواي‌تان در شبکه‌ي خود و کسب اطلاع از ميزان گسترش مخاطبان وسيع بازارتان است.
از ديگر پايگاه‌هاي بزرگي که امکان انتشار محتواي‌تان را از مسيرهاي ديگر ميسر مي‌کنند‌، مي‌توان به Huffington Post و Business2Community اشاره کرد.
سعي کنيد در پست‌هاي خود از فرصت به کارگيري لينک‌هاي داخلي به ديگر پست‌هاي سايت‌تان نهايت استفاده را ببريد و بازديدکنندگان را مرتبا از پستي به پست ديگر بکشانيد (مطمئنم خودتان تله‌ي چيدن سيب‌ها در فاصله‌هاي مشخص براي کشاندن طعمه به سمت مقصد را بلديد).
با اينکه فقط در بعضي موارد ممکن است پست اصلي‌تان بعد از هم‌نشري در چند پايگاه مختلف بتواند موفقيت قابل ذکري را در رتبه‌بندي جستجوي گوگل به دست بياورد، اما در مجموعه مزاياي بهره‌گيري از مخاطبان وسيع‌ترِ ساير پايگاه‌ها بر زحمت آن مي‌چربد.

?. رسانه‌هاي اجتماعي به رايگان مخاطبان عظيمي در اختيارتان مي‌گذارند
اگر دائما با رسانه‌ها و پايگاه‌هاي متنوع ارتباط داريد، مخاطب براي خود جمع مي‌کنيد و به ديگران در اشتراک‌گذاري محتواي‌شان کمک مي‌کنيد، پس رسانه‌هاي اجتماعيِ ساختارمند مي‌توانند شيوه‌اي موفقيت‌آميز براي اشتراک‌گذاري محتواي‌تان باشد. با اين حال اغلب ما براي چنين کارهايي وقت نمي‌گذاريم.
اگر مقاله‌ي معرکه‌اي در چنته داريد و آن را در شبکه‌هاي اجتماعي‌تان به اشتراک گذاشته‌ايد، ولي چندان کششي ايجاد نکرده‌ايد شايد حالا وقت آن رسيده که دست در جيب خود کنيد و کمي خرج کنيد. ترويج پست‌تان با پرداخت هزينه‌ي تشديد عرضه‌ي تبليغاتيِ آن مي‌تواند محتواي‌تان را به ميزان وسيعي و به شدت در معرض مخاطبان هدف‌تان قرار دهد. به عنوان نمونه، با پرداخت ?? دلار مي‌توانيد در Facebook بيشتر به چشم مخاطبان‌ هدف خود بياييد. اگر محتواي‌تان همان قدر که فکر مي‌کرديد خوب باشد، پس بايد آنجا به بار بنشيند و مخاطبان‌تان آزادانه با زدن دکمه‌هاي «مي‌پسندم» (Like) و « اشتراک‌گذاري» (Share)، پست‌تان را بالا ببرند.

البته قبل از اينکه بخواهيد پول خود را خرج تبليغات کنيد، حتما بايد پست‌تان پيام مشخصي داشته باشد که مخاطبان‌تان را به سوي خود دعوت کند. گاهي همين که برندتان در معرض ديد مخاطبان بيشتري باشد، هزينه‌ي تبليغات محتواي‌تان را توجيه مي‌کند، در عين حال مي‌توان از اين ابزار بهره‌ي بيشتري گرفت و به وسيله‌ي آن بازديدکنندگان سايت خود را به ثبت‌نام براي دريافت خبرنامه‌ يا تماشاي دموي محصول ترغيب کرد.
بالاخره اينکه قبل از انتشار پست‌هاي ديگر، حتما راهبرد محتوايي مشخص و مستحکمي پشت آنها تدارک ببينيد. هيچ‌چيز به اندازه‌ي ارائه‌ي ارزشي اصيل به مخاطبان هدف‌تان اهميت ندارد، پس اول بايد از نيازهاي مخاطبان‌ خود شناختي پيدا کنيد تا بتوانيد آنها را به قلاب بيندازيد. در پايان به خاطر داشته باشيد که اگر اهميتي به اين موارد ندهيد، تنها آب در هاون کوبيده‌ايد.
برگرفته از: inc.com

اين کتاب پرطرفدار را از دست ندهيد
کتاب الکترونيکي

کتاب الکترونيکي افزايش فروش به روش اساتيد هاروارد
فروش خود را در هر شرايطي افزايش دهيد

12000تومان



از دست دادن انگيزه مسئله‌ دشواري است، زيرا عوامل نسبتا زيادي در آن دخيل‌اند. يکي از راحت‌ترين راه‌ها براي بازگرداندن انگيزه، انجام دادن کارهايي است که دوست داريد. اما مشکلي وجود دارد: وقتي انرژي و اراده لازم براي شروع کاري را نداريد، انگيزه شما به سمت زياده‌روي در کارهايي کم‌زحمت‌تر مانند غذاخوردن يا سرگرمي سوق پيدا مي‌کند. همان‌طور که متوجه شده‌ايد اين افراط‌کاري فقط اوضاع را وخيم‌تر مي‌کند. پس چه کار بايد کرد؟ ابتدا بايد علت‌هاي از دست دادن انگيزه را مشخص کنيد، سپس به‌دنبال راه‌هاي ايجاد و افزايش انگيزه خود بگرديد. همراه ما باشيد، مي‌خواهيم شما را در اين مسير ياري کنيم.

:
کتاب روشي نو در برنامه ريزي کسب موفقيت؛ چطور به خودتان انگيزه بدهيد
افراد با انگيزه و ? ويژگي رفتاري منحصربفرد آنها
چطور با انگيزه بمانيم؟
علت‌هاي از دست دادن انگيزه
?. طردشدن از اجتماع مي‌تواند باعث از دست دادن انگيزه شود
از دست دادن انگيزه ممکن است دلايل زيادي داشته باشد. ديويد مک‌رني، نويسنده وبلاگ رفتار انساني و کتاب «آن‌قدرها هم باهوش نيستيد»، به چند مورد از اين علت‌ها اشاره مي‌کند. در پژوهشي، از تعدادي دانشجو خواسته‌شد ابتدا باهم آشنا شوند و روي کاغذي بنويسند مي‌خواهند با چه کسي همکار شوند. سپس محققان بدون توجه به انتخاب‌ها به عده‌اي گفتند که انتخاب شدند و به عده‌اي ديگر گفتند کسي آنها را انتخاب نکرده است. همان‌طور که انتظار مي‌رود، افراد انتخاب‌نشده ناراحت بودند اما اين ناراحتي چگونه بر رفتارشان اثر گذاشت و چرا؟

پژوهشگرانِ تحقيق «هيچ‌کس تو را انتخاب نکرد» بيان کردند از آن‌جايي که اجتماعي شدن نيازمند خودکنترلي (self-regulation) است، انسان‌ها انتظار دارند در مقابل کنترل رفتارشان پاداشي دريافت کنند. افرادي که در گروه انتخاب‌نشده‌‌ها بودند، درد طرد شدن را احساس کردند و اين تجربه باعث شد خودکنترلي‌ به نظرشان بيهوده آيد. انگار با خودشان فکر مي‌کردند «چرا به قوانين احترام بگذارم، وقتي براي هيچ‌کس مهم نيست؟» اين افکار، رخنه‌اي در مخزن اراده‌شان ايجاد کرد و وقتي در برابر ميز کلوچه‌ها نشستند نتوانستند مانند ديگران در مقابل وسوسه‌ خوردن مقاومت کنند. پژوهش ديگري نشان مي‌دهد، وقتي افراد احساس طردشدگي مي‌کنند، نمي‌توانند معما را حل کنند، همچنين ميزان مشارکت در کار تيمي و انگيزه‌ فعاليت‌شان کم مي‌شود، علاوه‌ بر آن احتمال مصرف مشروبات الکلي و دخانيات و ساير رفتارهاي خودتخريبگر در آنها افزايش مي‌يابد. طردشدن خودکنترلي را از بين مي‌برد و به‌نظر مي‌رسد، يکي از علت‌هاي بي ارادگي باشد.

وقتي فردي طرد مي‌شود انگيزه تلاش را از دست مي‌دهد، چون فکر مي‌کند براي هيچ‌کس مهم نيست. معمولا اين عقيده درست نيست، زيرا تجربه طرد شدن از طرف يک يا چند نفر، بيانگر نظر همه افراد در همه موقعيت‌ها نيست، اما فرد طردشده احساس مي‌کند، واقعا براي هيچ‌کس مهم نيست و به‌همين‌دليل کاملا بي‌انگيزه مي‌شود.
?. ناديده گرفتن نيازهاي جسماني، انجام دادن کارها را سخت مي‌کند
طرد شدن تنها علت از دست دادن انگيزه براي فعاليت نيست. ممکن است علت واقعي از دست دادن انگيزه غذا نخوردن باشد:
دانشگاه‌هاي کلمبيا و بن‌گورون پژوهشي را در سال ???? منتشر کردند. در اين تحقيق، ???? مورد حکم قضايي را بررسي کردند که در طول ?? ماه درباره آزادي مشروط زندانيان صادر شده بود. نتيجه تحقيق نشان داد، بلافاصله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *