مقالات

این، برای، بازاریابی، باید، یک

دانلود پایان نامه

انتظار در بانک داد و قال سر کارمند بانک‌‌‌ راه می‌اندازد یا به خاطر ایراد کوچکی که در فایل پاورپوینت به وجود آمده کارمند بینوا را با آن روی سگ خود آشنا‌‌‌ می‌کند و یا بچه‌ی کوچک خود را به خاطر ریختن شیر کف زمین با صدای بلند مؤاخذه‌‌‌ می‌کند. اگر به این نتیجه رسیدید که دارید بیش از حد به چیزی واکنش نشان‌‌‌ می‌دهید، یا به خاطر هر مسئله‌‌ای داد و هوار راه‌‌‌ می‌اندازید، آنجاست که باید به سراغ یک کمک خارجی بروید تا بتوانید دوباره بر روی احساساتتان کنترل داشته باشید و متوجه بشوید که ریشه‌ی این همه حساسیت‌تان در چیست. این نوع رفتار از آن چیزهایی است که در زیر لایه‌ی ظاهری، لایه‌‌‌های دیگری هم در خود دارد. در چنین وضعیتی داشتنِ دیدگاهی به جز دیدگاه خودتان – و حمایتی جدید – حیاتی است.
نیاز به تأیید مداوم

نهایتا می‌رسیم به افرادی که بهانه‌شان برای به موفقیت رسیدن این است که همیشه مورد تأیید دیگران باشند و عزت نفسشان به خودشان و دیگران ثابت شود: مردان و زنانی که‌‌‌ می‌خواهند چپ و راست با ارزش بودن خودشان را با «بُردن» از همکاران و همتایان و همسن و سالانشان ثابت کنند. حضور در کنار این آدم‌‌‌های سمّی و نابودگرِ انرژی، بسیار ملالت‌آور و خسته‌کننده است.
این افراد در رفتارهایشان خیلی به دنبال این هستند که کارها و چیزها باید دقیقا به چه شکلی و چطور انجام شوند و به روش خشک و غیرقابل انعطافی خواستار این هستند تا حتما به اهداف از پیش تعیین شده‌ی خود برسند که این امر‌‌‌ می‌تواند افراد نزدیک به آنها را کاملا خسته و کلافه کند. اگر شما هم جزو این افراد هستید با بدانید که زندگی تصویر بزرگتری از آنچه شما‌‌‌ می‌بینید هم دارد. زندگی فراتر از پیروز شدن و شکست خوردن است. زندگی سفر، روند و مسیری است که در طی آن یاد‌‌‌ می‌گیرید و به کار‌‌‌ می‌بندید، به دیگران کمک‌‌‌ می‌کنید و رشد‌‌‌ می‌کنید.
حرص خوردن بر سر مسائلی مانند «من باید تا فلان تاریخ ارتقاء شغلی بگیرم!» یا «خانه‌ی من باید بزرگتر و مجلل‌تر از خانه‌ی همسایه‌ام باشد.» را بس کنید. نیاز رقت‌انگیزِ شما به ثابت کردن خود از طریق کسب موفقیت (که در واقع چیز غم‌انگیزی است) بر همه آشکار است به جز خودتان، و این باعث‌‌‌ می‌شود تا همان خوشی‌ای که به ظاهر در تعقیبش هستید از دست‌تان فراری باشد.
به قلم کتی کاپرینو
برگرفته از: linkedin

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع مهارت‌های برقراری ارتباط
با هرکسی که بخواهید می‌توانید ارتباطی موثر برقرار کنید

7000تومان



با جست‌وجو در اینترنت به‌راحتی می‌توانید مقالات فراوانی در مورد موضوعاتی مانند چگونگی کمک به افزایش درآمد و رشد مالی شوهران‌تان پیدا کنید. متا?سفانه معمولا استقلال مالی زنان نادیده گرفته می‌شود و توجه چندانی به این مسئله نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را ترغیب کنیم که توجه بیشتری به خودتان داشته باشید و در مدیریت مالی شخصی خود دقیق‌تر باشید. در ادامه فهرستی از رایج‌ترین اشتباهاتی را بیان می‌کنیم که بسیاری از زنان با انجام آنها خود را درمعرض فقر و مشکلات مالی قرار می‌دهند.

:
هوش مالی چیست و چه تاثیری در پولدار شدن دارد؟
ثروتمندان دنیا درباره پول چه نگرشی دارند؟
نگاهی به روانشناسی پول خرج کردن
اشتباه شماره ?: چشم‌های باز کاملا بسته
زنان سخت تلاش می‌کنند تا مخارج خود را کنترل کنند. آنها پول خردی را که در سوپرمارکت‌ها می‌گیرند می‌شمارند، هزینه‌های روزمره را یادداشت می‌کنند و حتی همسر خود را سرزنش می‌کنند که چرا به‌اندازه‌ی آنها در کنترل مخارج دقت و سختگیری نمی‌کند. مصمم‌بودن هر زن برای کنترل هزینه‌های خود قابل‌ستایش است، ولی باید توزیع عاقلانه‌ی درآمد را نیز درنظر بگیرید. بهتر است که ??? از حقوق ماهیانه‌ی خود را مستقیما به حسابی بانکی واریز کنید و مابقی آن را طبق برنامه‌ی ماهیانه‌تان خرج کنید. با این کار، درطول ماه با کمبود پول مواجه نخواهید شد و پس‌اندازهای شما نیز دست‌نخورده باقی‌ خواهد ماند.
________________________________________
: مقابله با استرس مالی با ? استراتژی که کمک می‌کند با آرامش پول خرج کنید
________________________________________
اشتباه شماره ?: توهم ثروت

همه‌ی خانم‌ها بسیاری از راه‌های پس انداز پول را بلد هستند. ولی شما نمی‌توانید هزینه‌های خود را بیش‌ازحد کاهش دهید. اگر کالاهای ارزانی بخرید، پس از مدتی مجبور خواهید شد که آنها را تعمیر یا جایگزین کنید و هزینه‌های جدیدی برای شما ایجاد می‌شود. به‌طورکلی، سخت‌گیری و حساب‌و‌کتاب دقیق راه خوبی برای گذران زندگی از یک حقوق به حقوق بعدی است ولی بدون شک این روش، استراتژی بلندمدتی برای مدیریت پول و بودجه شما نیست. اگر فرد مجبور باشد که همیشه در مخارج خود صرفه‌جویی کند و همیشه محدود باشد، سرانجام از پا خواهد افتاد و هرگز نمی‌تواند از این محدودیت‌ها و مرزها رهایی پبدا کند. پس برای رهایی از کمبود مالی بهتر است که علاوه‌بر مدیریت هزینه‌ها، به‌دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر باشید.
________________________________________
: ?? اصل فنگ شویی ثروت که برای شما پول جذب می‌کند
________________________________________
اشتباه شماره ?: «همه‌ی چیزهایی که مال من است به تو تعلق دارد»
داشتن یک حساب پس‌انداز خانوادگی در بانک و همسری که برای هزینه‌های روزمره به شما پول می‌دهد و تقریبا تمام دارایی‌ها نیز به نام اوست، راه‌حل بسیار ساده‌ای است. اگر زندگی شما به این صورت است، همه‌ی نشانه‌ها به وجود وابستگی مالی در خانواده‌ی شما اشاره دارد. در این مورد می‌توانید چیزهای زیادی از همسر خود یاد بگیرید. شما باید حساب پس‌انداز شخصی خود را داشته باشید و در این مورد قاطع باشید. بودجه‌ی خانوادگی ایده‌ی بسیار خوبی است، ولی نباید موجب بی‌توجهی به علایق و منافع شخصی شما شود.
تبلیغات

اشتباه شماره ?: ازخودگذشتگی همیشگی
جامعه‌شناسان بریتانیایی در پژوهشی دریافتند که زنان مجرد وضعیت مالی بهتری نسبت به زنان متأهل دارند؛ حتی زمانی‌که درآمد آنها یکسان است. درواقع زنان مجرد پس‌انداز و پول اضافه‌ی بیشتری دارند. این مسئله ناراحت‌کننده است، ولی حقیقت دارد. زنان متأهل همه‌چیز را برای خانه تهیه می‌کنند و حتی از خرید چیزهایی کوچک برای خودشان امتناع می‌کنند. ولی این حالت در میان مردان به‌اندازه‌ی زنان رایج نیست. مردان چه مجرد باشند و چه متأهل، همیشه مقداری پس‌انداز برای هزینه‌های شخصی خود دارند. زنان نیز باید یاد بگیرند که این‌گونه رفتار کنند.
________________________________________
: چگونه پول خرج کنیم؛ با رعایت ?? توصیه مقتصدانه همیشه پولدار بمانید
________________________________________
اشتباه شماره ?: موفق نبودن در رد کردن پیشنهادهای دیگران
احتمالا بارها پیش آمده است که همکاران‌تان از شما بخواهند مبلغی را برای مهمانی اداره بپردازید یا دوستان‌تان از شما دعوت کنند که یک شب با یکدیگر به مکانی بسیار فانتزی و زیبا بروید. پذیرش همیشگی این‌گونه دعوت‌ها تا?ثیر مخربی بر بودجه‌ی شما خواهد گذاشت. راه‌های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. می‌توانید دلایل و بهانه‌های خوبی بیاورید که شما را از پرداخت این مبالغ معاف کند. ولی توضیح مستقیم اینکه نمی‌توانید هزینه‌های اضافه‌ای را به بودجه‌ی خود تحمیل کنید، موجب نمی‌شود که در چشم دیگران بد به‌نظر برسید. البته می‌دانیم که حرف‌زدن در این مورد راحت‌تر از انجام آن است، ولی نپذیرفتن این‌گونه دعوت‌ها بهتر از این است که پول زیادی را فقط برای رضایت دیگران هزینه کنید. این قانون را همیشه به‌یاد داشته باشید که هزینه‌های غیرضروری و غیرقابل‌تحمل، راه رسیدن به فقر را کوتاه‌تر می‌کند.
اشتباه شماره ?: خریدکردن بدون فکر
بسیاری از زنان شاغل وقتی از مسئله‌ای ناراحت هستند و احساس ناخوشایندی دارند، برای رهایی از این احساس به خرید می‌روند. ولی باید مراقب باشید، زیرا ممکن است که خریدکردن شما به اعتیاد تبدیل شود. البته اشکالی ندارد که این روش در رهایی از استرس به شما کمک کند و خود را با کالای جدیدی که مدت‌ها قصد خرید آن را داشته‌اید، خوشحال کنید. ولی بی‌هدف خریدن هر چیزی که می‌بینید، به‌نفع شما نیست. وقتی بدون فکر خرید می‌کنید، به‌راحتی در دام ترفندهای بازاریابی مانند انواع تخفیفات و فروش ویژه می‌افتید. با خرید کالاهای بی‌کیفیت، ناچار خواهید شد که در آینده هزینه‌ی بیشتری را برای تعمیر و جایگزینی آنها بپردازید و این اصلا اتفاق خوشایندی نیست. پس عاقل باشید و هرگز بی‌هدف و بدون فکر خرید نکنید.
________________________________________
در ادامه بخوانید: چرا مردان و زنان تصمیمات اقتصادی متفاوتی می‌گیرند؟
________________________________________

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی ?? ستون ثروت
مثل یک میلیاردر فکر کنید

12000تومان



من اخیرا در کسب‌وکارم به بن‌بست خوردم و متوجه شدم دلیل آن اشتباهات بدی بوده که در بازاریابی مرتکب شده‌ام. اما تا آن زمان هنوز متوجه نشده بودم که خودم باعث بروز چنین مشکلاتی بودم.
مارگو آرون (Margo Aaron)، بنیان‌گذار وبسایت That Seems Important، وبسایتی که به کنکاش ارتباط میان بازاریابی، روانشناسی و کارآفرینی می‌پردازد (مارگو در این زمینه‌ها کارشناسی خبره است)، می‌گوید: «من همیشه درباره‌ی عوامل بروز برخی رفتارهای انسان‌ها و علت انجام بعضی از کارها کنجکاو بوده‌ام.»
او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کلمبیا، وارد عرصه‌ی بازاریابی شده و به گفته‌ی خودش به «مترجم بالفعل» دنیای واقعی و آکادمیک تبدیل گردیده است. کمی بعد از دانشگاه، کار مشاوره را شروع کرده و پژوهش‌های روانشناسی‌اش را به بازاریابی و نهایتا کسب‌و‌کار برگردانده است.
مارگو اضافه می‌کند که هیچ رویکرد کلی و واحدی برای بازاریابی وجود ندارد. او می‌گوید: «مهم نیست که “قاعده‌ی صنعت” چیست، مهم رویکردی است که شما را به بازار هدف‌تان متصل می‌کند. همین و بس. تنها چیزی که واقعا مهم است مشتری شماست: او کیست؟ او کجاست؟ او چه می‌خواهد؟ پاسخ این سوالات، استراتژی بازاریابی شما را تشکیل می‌دهد.»
در ادامه به معرفی اشتباهات رایج بازاریابی و توصیه‌های آرون برای جلوگیری از وقوع آنها می‌پردازیم.
‌?. صرف هزینه‌ی فراوان برای تبلیغات پولی

آرون می‌گوید: «بسیاری از کارآفرینان به سرعت به تبلیغات پولی روی می‌آورند چرا که می‌خواهند به صورت خودکار از دهانه‌ی قیف‌شان (قیف طبقاتی بازاریابی) عبور کنند. بهترین رویکرد در ابتدا، برقراری رابطه با مشتریان است. به محض اینکه با آنها آشنا شوید، به خوبی متوجه خواهید شد که کجا، چگونه و چه زمانی به آنها ار طریق تبلیغات پولی دست پیدا کنید.»
مطمئنا تبلیغات پولی در مسیر بازاریابی بسیار کمک‌کننده هستند. اما زمانی می‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند که به گفته‌ی آرون «هزینه‌ کسب هر مشتری (CPA) کمتر از ارزش طول عمر مشتری (CLV) باشد.» اگر هزینه‌ی به دست آوردن یک مشتری بیشتر از ارزش او باشد، کسب‌و‌کار شما سرمایه‌ی مالی خود را از دست می‌دهد. اگر ندانید که ارزش یک مشتری چقدر است، دشوار است بفهمید که چقدر پول از دست می‌دهید. آرون می‌گوید: «تبلیغات پولی زمانی مفید هستند که بدانید چه مقیاسی برای‌تان سودمند است، مثلا احساس ایجاد شده در برابر فروش، یا وقتی می‌دانید چه منافعی می‌خواهید به دست آورید و چه اقدامی اتخاذ نمایید.»
________________________________________
: ?? فن برای افزایش وفاداری مشتری
________________________________________
تبلیغات

?. روی آوردن عجولانه به بازاریابی مشارکتی

آرون می‌گوید هدف این بازاریابی برقراری رابطه با شریک و مخاطب او پیش از شروع عرضه محصول یا خدمت به آنهاست. این کار نیازمند تلاش فراوانی خواهد بود اما بسیار ارزشمند است. او می‌گوید: «پیروی از شرکا در زمانی که شما پیش از آن، چیزی به فروش نرسانده‌اید شبیه این است که با شخصی در یک کنفرانس آشنا می‌شوید که ناگهان از شما برای خیریه طلب پول می‌کند. نیت و قصد او خیلی خوب است اما شما تازه با او آشنا شده‌اید و او هنوز اعتماد شما را جلب نکرده‌ است.» رویکرد مشارکت به نظر آسان‌تر می‌آید چون شما می‌توانید از روابط موجود او با مخاطبش سود ببرید. اما برداشت اولیه از شما نباید به شکل یک معامله باشد. شما در ابتدا باید رابطه برقرار کنید. به خصوص اگر به فکر ساخت یک برند هستید.»
________________________________________
: ? گام برای جلب دوباره اعتماد مشتری ناراضی
________________________________________
?. سخن‌پراکنی در رسانه‌های اجتماعی

مثل روش قبلی، رسانه‌های اجتماعی نیز به عنوان ابزاری مهم، نه ضروری، در بیشتر برنامه‌های بازاریابی محسوب می‌شوند. اگر راهکار شما این است که پستی با این مضمون بگذارید که :«هی بچه‌ها، ما یک وبسایت جدید راه انداختیم باید یه سری بهش بزنید!»، به گفته‌ی آرون این ریسک وجود دارد که در نظر مخاطب آزاردهنده به نظر بیایید تا ارزشمند. «به همین خاطر به این کار “سخن‌پراکنی” می‌گوییم و این یعنی شما به جای صحبت کردن با آنها، سرشان جیغ بکشید.»
پراکندن پیام دیگر تاثیرگذار نیست. آرون توضیح می‌دهد که «مردم دوست ندارند سرشان داد بکشید، آنها می‌خواهند مثل یک انسان با آنها صحبت کنید. آنها می‌خواهند با شما (یا برندتان) رابطه داشته باشند. پلتفرم‌های اجتماعی برای اجتماعی بودن طراحی شده‌اند. وقتی شما به سخن‌پراکنی می‌پردازید، خود را از برقراری ارتباط با مخاطب محروم می‌کنید. بازاریابی امروز به شدت به رابطه‌ی شما با مخاطب‌تان وابسته است.»
علاوه بر این، اگر شما آنچنان در برقراری رابطه با مخاطب خود تلاش نکرده‌اید، هیچ کس اصلا پیام‌های شما را نخواهد دید (یقینا فیسبوک و اینستاگرام این روزها چنین شرایطی دارند). آرون می‌گوید: «الگوریتم‌های این رسانه‌ها چنین وضعیتی را ایجاد کرده‌اند، در نتیجه شما باید رابطه داشته باشید پیش از آنکه محتوای مورد نظر خود را با دنبال‌کنندگان به اشتراک بگذارید.»
بسیاری از کارآفرینان بر این باور هستند که باید در تمام رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشند؛ آنها خودشان را زیادی غرق این چیزها می‌کنند. شما فقط باید در جایی حضور داشته باشید که مشتریان‌تان حضور دارند. به گفته‌ی آرون، مثلا اگر مشتریان شما از فیسبوک استفاده نمی‌کنند، نیازی به حضور در فیسبوک نیست.
________________________________________
: چطور استراتژی بازاریابی خود را در شبکه‌های اجتماعی ارتقا دهیم
________________________________________
?. استخدام کارشناس برای انجام کارهایی که شما کاملا از آنها بی‌اطلاع هستید

آرون می‌گوید: «موضوعاتی در بازاریابی وجود دارد که به خاطر آن افراد باهوش با شنیدن آنها احساس حماقت کنند. هنگام گفتگو با یک وکیل چنین احساسی به خود من دست داد: انگار که او به زبان دیگری صحبت می‌کرد. مشکل اینجاست که اگر نمی‌دانید برای چه چیزی پول می‌دهید در واقع فریب خورده‌اید.»
او می‌گوید که از سوال پرسیدن تا رسیدن به پاسخی که برای شما قابل درک باشد، نترسید. اگر سردرگم شده‌اید، ممکن است دلیلش این باشد که با کسی در حال مراوده هستید که او هم سردرگم است و در این شرایط نتیجه‌ای که به دنبال آن هستید کسب نخواهید کرد. کارشناسان باید قادر باشند که اصول کار خود را برای شما به شکلی قابل‌ فهم و ساده توضیح دهند.»
________________________________________
: ?? معیار برای استخدام متخصصان بازاریابی دیجیتال
________________________________________
?. تمرکز بر دوستان و فامیل

اگر محصول شما زیراندازهای ارگانیک یوگا ویژه‌ی مادران باردار است، تا وقتی که همه‌ی دوستان و اعضای فامیل شما مادران بارداری نباشند که تمرین یوگا می‌کنند و به برچسب ارگانیک روی محصولات توجه دارند، جزء بازار هدف شما قرار نخواهند گرفت. در نتیجه آرون توصیه می‌کند طوری روی آنها تمرکز نکنید که انگار هدف بازاریابی شما هستند.
________________________________________
: اشتباهات ساده اما رایج در بازاریابی
________________________________________
?. کاری نکردن در هنگام فراهم آوردن مقدمات

آرون می‌گوید: «ما دوست داریم کاری نکنیم. هیچ کاری نکردن به انسان احساس اطمینان می‌دهد. اما هیچ کاری نکردن به معنای واقعا “هیچ کار” نیست. هیچ کار یعنی منتظر ماندن، کسب آمادگی و فراهم آوردن مقدمات. شما وقتی هیچ کاری نمی‌کنید در واقع کارهای زیادی انجام می‌دهید.» او می‌گوید همیشه دلایل منطقی زیادی برای اقدام نکردن وجود دارد. علت به تعویق انداختن کارها به معنای واقعی کلمه می‌تواند یا ترس از نظر دیگران درباره‌ی شما باشد یا تمایل به کمال‌گرایی.
پس به توصیه‌های آرون گوش بدهید. دست به کار شوید چون هیچ‌گاه احساس آمادگیِ صددرصدی به کسی دست نمی‌دهد.
برگرفته از: entrepreneur.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی افزایش فروش به روش اساتید هاروارد
فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

12000تومان



خوشبختانه این روز‌ها آن‌طور که بایدوشاید به خواب توجه می‌شود و خواب یکی از ارکان سلامتی و تندرستی درنظر گرفته می‌شود.

92