مقالات

این، برای، استرس، خواب، منفی

دانلود پایان نامه

آن لذت ببرید و نه مسیر رسیدن به هدف، این کار دستیابی شما به هدف را سخت‌تر می‌کند و باعث می‌شود شما کندتر پیشرفت کنید.
به اهداف‌تان فکر و درباره‌ی آنها رؤیاپردازی کنید، ولی باید به مشکلاتی که در راه رسیدن به آنها برخورد می‌کنید نیز فکر کنید تا روند پیشرفت‌تان کند نشود.
گام دوم: برای خودتان ارزش قائل شوید
?. درست صحبت کردن را یاد بگیرید

همه‌ی ما یک منتقد درونی داریم که با اشتباه انجام دادن کاری، ما را سرزنش می‌کند. هر چند این انتقاد مفید است، ممکن است به شما احساس منفی بدهد. به خودتان یاد بدهید درست صحبت کنید و صدای منتقد درون‌تان را به صدایی مثبت تبدیل کنید. با این کار ارزش شما در ذهن‌تان افزایش می‌یابد و احساس مثبتی در شما پدیدار می‌شود.
یکی از تمرین‌هایی که می‌توانید انجام دهید، یادداشت‌برداری هنگام نقد کردن است. برای انجام این تمرین کافیست هر گاه در حال انتقاد از خودتان هستید، جملاتی را که در ذهن‌تان می‌گویید، یادداشت کنید.
زمانی که یادداشت‌ها کافی بود، پی‌ می‌برید که چقدر خود را سرزنش می‌کنید و از لحن صحبت کردن‌تان آگاه می‌شوید. حالا باید این افکار منفی و این لحن بد را تغییر دهید و مثبت فکر کنید. این تمرین باعث می‌شود بیشتر به خودتان ارزش دهید و بهتر با خودتان صحبت کنید.
________________________________________
: چطور بر هجوم افکار ناخوشایند غلبه کنیم؟
________________________________________
?. دوستان‌تان را از میان آدم‌های مثبت‌اندیش انتخاب کنید
دوستان‌ شما و رابطه با آنها بخش بزرگی از دید شما به زندگی را تشکیل می‌دهند. باید دوستان‌تان افراد شادی باشند و تنها در این صورت است که شما نیز به شاد بودن ترغیب می‌شوید. افرادی را انتخاب کنید که در زندگی شاد هستند و رابطه با افراد منفی‌باف را قطع کنید.
فضای مجازی و رسانه‌های عمومی نیز مانند دوستان و اطرافیان می‌توانند مخرب باشند، مثلا اگر روزنامه‌ای که مطالعه می‌کنید، دیدِ منفی دارد، از روزنامه‌های دیگر استفاده کنید.
?. انگیزه داشته باشید
کتاب، مجله یا رسانه‌ای را انتخاب کنید که شما را تشویق می‌کند تا خودتان باشید. هر روز، زمانی را به مطالعه و جستجو در این فضا اختصاص دهید. با این کار، انرژی مثبت را به خود تزریق می‌کنید و به مسائل روزمره با دید منفی نگاه نمی‌کنید. بهتر است روی روش‌های تقویت انگیزه بیشتر تمرکز کنید.
________________________________________
: انگیزه چیست؛ آشنایی با عوامل روان‌شناختی موثر بر آن
________________________________________
?. به احساس درون‌تان گوش بدهید
همیشه افرادی هستند که باعث می‌شوند شما احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید. شاید در مورد لباس پوشیدن یا رانندگی‌تان قضاوت کنند. در واقع تنها نظری که مهم است، نظر خود شماست. کسانی که شما را قضاوت می‌کنند، در واقع در حال قضاوت خودشان هستند و با قضاوت کردن شما، کوتاهی‌های خودشان را در زندگی جبران می‌کنند.
مثلا اگر کسی درباره‌ی لباس‌تان نظر منفی داد، نگذارید ذهنیت‌تان راجع به لباس خراب شود. محترمانه به او بگویید: «متأسفم که از لباسم خوشت نمیاد، ولی من این لباس رو خیلی دوست دارم». یادتان باشد که تنها نظر شما مهم است.
?. به دیگران کمک کنید

با کمک کردن به دیگران، تغییری مثبت در زندگی‌تان ایجاد می‌شود. با این کار همیشه به فکر کمک کردن به دیگران هستید و این باعث اصلاح رفتار‌تان می‌شود.
برای کار‌های خیرخواهانه داوطلب شوید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید می‌توانید از سرای محله بپرسید، آنها به شما کمک خواهند کرد.
________________________________________
: چگونه مهربان باشیم؟
________________________________________
گام سوم: استرس را از بین ببرید
?. به نفس کشیدن‌تان توجه کنید

زمان‌هایی وجود دارد که استرس به سراغ‌مان می‌آید. در این هنگام راهکاری بسیار مؤثر، توجه کردن به نفس کشیدن است. به این صورت که چشمان‌تان را ببندید و کاملا روی تنفس‌تان تمرکز کنید. به آرامی نفس بکشید و تمام افکار منفی را از ذهن‌تان بیرون کنید.
________________________________________
: ? تمرین تنفس برای آرامش در کمتر از ?? دقیقه
________________________________________
?. با برنامه بخوابید
مدت زمان خواب شما روی رفتار، سطح استرس و دید‌تان به زندگی تأثیر زیادی می‌گذارد. اگر به اندازه‌ی کافی نخوابید، احتمال افزایش سطح استرس در طول روز بیشتر است. یک برنامه‌ی منظم خواب داشته باشید و به آن عمل کنید، با این کار به اندازه‌ی کافی می‌خوابید و صبح شاداب و خوشحال‌تر از خواب بیدار می‌شوید.
همان‌طور که برای بیدار شدن هشدار تعیین می‌کنید، برای خوابیدن نیز این کار را انجام دهید. ?? دقیقه تا یک ساعت پیش از زمان تعیین شده برای خواب هشدار تعیین کنید. با این کار شما می‌دانید دقیقا چه زمانی از خواب بیدار می‌شوید و چه زمانی به خواب می‌روید.
________________________________________
: ?? خوراکی که به داشتن خواب راحت کمک می‌کنند
________________________________________
?. خاطرات‌تان را بنویسید

صرف زمان برای نوشتن خاطرات می‌تواند استرس را کاهش دهد. اگر اجازه دهید احساسات‌تان با یادداشت کردن خاطره از فکر شما بیرون بروند، کمتر دچار استرس می‌شوید.
چیزی که اهمیت دارد، بیرون راندن احساسات از ذهن شماست. پس نگران غلط‌های املایی یا مشکلات دستوری نباشید و فقط به نوشتن احساسات‌تان بپردازید. بهتر است روی روش‌های کاهش استرس بیشتر تمرکز کنید.
برگرفته از: wikihow

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع مثبت اندیشی و شادی
یک غم به تنهایی برای نابودی هزاران شادی کافیست

6000تومان



«آنچه می‌گویید فقط نیمی از چیزی است که دیگران می‌شنوند.» آلبرت محرابیان، استاد دانشگاه کالیفرنیا معتقد است؛ ?? درصد پیامی که شما در ارتباطات‌تان به دیگران منتقل می‌کنید، به صورت غیرکلامی یعنی با استفاده از حالات سر، دست، چشم‌ها، ابروها و پاهای شما صورت می‌گیرد. می‌دانید که کلمات آگاهانه بیان می‌شوند پس می‌توان بسیاری از نیّات و احساسات را پشت آنها مخفی کرد، اما زبان بدن توسط بخش ناهُشیار مغز کنترل می‌شود بنابراین دخل و تصرفی در آن نداریم، و به همین دلیل است که می‌تواند بازتاب احساسات واقعی و درونی ما باشد.
مطالعه‌ درباره‌ی روانشناسی زبان بدن قدمت زیادی دارد و اولین تحقیقات درباره‌ی آن به سال ???? میلادی، توسط چالز داروین برمی‌گردد. پس از گذشت سال‌ها، علم در زمینه‌ی درک معانی اجتماعی توسط زبان بدن به پیشرفت‌هایی رسیده است و در این مقاله تعدادی از کاربردی‌ترین یافته‌های مفید در این‌باره را به شما معرفی می‌کنیم. این چند مورد برگرفته از روانشناسی نوین، نشریات پژوهشی و چند کتاب جالب است که در این زمینه منتشر شده‌اند.

________________________________________
: ?? راز زبان بدن افراد بسیار موفق و استثنایی

92