مقالات

این، آدم‌های، اصیل، برای، دیگران

دانلود پایان نامه

دارید که همیشه کارش را عالی تحویل می‌دهد، اما این‌بار در انجام پروژه تاخیر کرده است. بدقولی اصلا شبیه شخصیت همیشگی او نیست. به عنوان یک مدیر، از همدردی و شفقت کمک بگیرید تا بتوانید بفهمید کجای کار اشتباه بوده است. به جای این‌که از هیچ نتیجه‌گیری کنید یا در ذهن خود حدس بزنید چه اتفاقی افتاده، یک لحظه صبر کنید. یک نفس عمیق بکشید و جلوی قضاوتی که از درونتان می‌جوشد را بگیرید. در مورد نتایج سخت‌گیر باشید و در مورد فرد، سهل‌گیر.
?. بنا را بر اعتماد بگذارید
وقتی بی‌شا‌ئبه به تیم‌تان اعتماد می‌کنید، آن‌ها هم کارشان را عالی انجام می‌دهند. مدیران بی‌تجربه عادت دارند در جزئیات کار اعضای تیمشان دخالت کنند؛ در حالی که در واقع باید ابزارها و حمایت لازم برای انجام کار به بهترین نحو را به آن‌ها عرضه کنند. اگر در کار تیمتان دخالت نکنید ممکن است مدام نگران باشید که مبادا کارها اشتباه پیش برود. اما بنابر تجربه‌ی من، بیشتر کارمندان تمام تلاش‌شان را خواهند کرد تا یک کار عالی و بی‌نقص تحویل داده و اعتماد شما را حفظ کنند.
?. تفاوت میل و مهارت را بدانید
دو دلیل عمده برای خوب کار نکردن وجود دارد: کمبود مهارت و کمبود میل برای کار. مشکل مهارت به راحتی با آموزش، تمرین و حمایت حل می‌شود. اما میل نداشتن برای کار، کمی سخت‌تر است. پر کردن جای خالیِ انگیزه اما زمان بیش‌تری می‌برد. باید برای نفوذ بر انگیزه‌ی کارکنان‌ خود زمان صرف کنید. آیا متوجه هستند که کارشان چه تاثیری بر نتیجه نهایی دارد؟ آیا مشکلی دارند که مانعشان شده است؟ به عنوان مدیر، پیدا کردن جواب این سوالات وظیفه‌ی شماست.
?. به مشارکت تیمی نظم بدهید

دیکته کردن چشم‌انداز کلی سازمان به کارکنان، شما را به هدفتان نمی‌رساند. باید تیم‌تان را در برنامه‌ریزی اهداف درگیر کنید و مدام حواستان باشد که چه چیزی مانع از رسیدن آنها به اهدافشان می‌شود. سرپرست تیم من، جولی، یک انجمن هفتگی مخصوص اعضای تیم درست کرده که در آنجا همه می‌توانند از ترس‌هایشان بگویند، ایده‌های سازنده‌شان را با بقیه در میان بگذارند و بدین ترتیب کیفیت کارها را بالا ببرند. وقتی تیمتان مدام وضعیت موجود را به چالش می‌کشد (البته یک چالش سازنده!)، یعنی شما هم رهبر بهتری شده‌اید.
?. روشن و دقیق صحبت کنید
اگر کار ِ کم‌کیفیت از کارمندانتان بخواهید، کار ِ کم‌کیفیت تحویل می‌گیرید، چرا که کیفیت ورودی شما مستقیما بر کیفیت خروجی‌تان اثرگذار است. اگر از یکی از اعضای تیم، خیلی کلی بخواهید تا «نظراتش» را در مورد روند انجام کار با شما در میان بگذارد، سخت می‌شود فهمید که آیا او بهترین ایده‌هایش را رو کرده است یا نه. بهتر این است که دقیقا توضیح بدهید که چرا آن کار این‌قدر مهم است، چه نگرانی‌هایی دارید، مشتری کیست، چطور می‌توان کار را بهتر کرد، و ترجیح می‌دهید چه زمانی کار به اتمام برسد. یک کار خوب هم این است که درخواستتان را بگویید و بعد این‌طور ادامه دهید: «به طور خاص می‌خواهم روی X تمرکز کنی.» این ده دقیقه زمانِ اضافه‌ای که برای توضیح دادن صرف می‌کنید به شما کمک می‌کند تا بفهمید دقیقا از کارمندانتان چه می‌خواهید و به این ترتیب کیفیت بازخورد آنان را ده‌ برابر کنید.
?. یک قفسه را به کتاب‌های مدیریت اختصاص دهید
کتاب‌های روانشناسی و مدیریت به شما کمک خواهند کرد تا سریع‌تر پیشرفت کنید.
تبلیغات

به عنوان مقدمه اثر ِ پیتر دراکر، برای ساخت چارچوب ذهنی «قوانین مدیریت» از رِی دالیو را ، و «فانوس دریایی» را برای نکات کاملا عملی توصیه می‌کنم.
?. اول خانواده، بعد کار

شعار من این است: اول خانواده. این یعنی هرگاه یکی از اعضای تیم دچار یک مشکل خانوادگی اضطراری شود، این مشکل اولویت اول او خواهد بود. تعجب می‌کنید اگر بدانید که مسائل خانوادگی تا چه حد عملکرد شغلی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تیمتان می‌دانند که شما به زندگی خانوادگی‌شان هم به اندازه زندگی شغلی‌شان اهمیت می‌دهید.
?. چراها را توضیح دهید
بله، مهم است که توضیح دهید که چه کاری و چطور باید انجام شود. اما مهم‌ترین هدف این است که پذیرش و تصدیق تیم خود را بدست بیاورید. این تصدیق را می‌توانید با تبیین چراییِ اهمیت داشتن یک مسئله کسب کنید. یک کارمند پرانگیزه می‌تواند پروژه‌ای را که ممکن بود هفته‌ها به طول بیانجامد، در چند ساعت به پایان برساند. این شمایید که میزان پیشرفت خود را انتخاب می‌کنید.
?. کار را از آنِ خود بدانید و اقدام کنید
به عنوان رهبر تیم، وظیفه شماست که تیم‌تان را به چشم مشتری هم ببینید و از آنان هم مانند مشتریان بازخورد بگیرید. اگر اعضای تیم مشکلی را گوشزد می‌کنند، شما مسئول حل آن هستید. با تیم‌تان صحبت کنید تا مطمئن شوید که مشکل را به خوبی متوجه شده‌اید. سپس به طور منظم تیم‌تان را در جریان تلاش‌هایتان برای حل مشکل قرار دهید، دنبال راه حل بگردید و سرانجام راه‌حلی که یافته‌اید را با تیم هم در میان بگذارید.
??. به اعضای تیم‌تان سر بزنید
برای بازخورد دادن در مورد عملکرد تیم، تا زمان بازخورد سالانه منتظر ننشینید. سر زدن‌های مداوم و ارائه‌ی نظرات‌تان در مورد عملکرد تیم، باعث می‌شود همه انگیزه داشته باشند و در مسیر درست نیز حرکت کنند.
??. رهبرهای مورد علاقه‌تان را الگو قرار دهید
مدیر محبوب من، استیو ادامز، رهبری است که سال‌ها الگوی من بوده است. او سه نکته‌ی ساده اما مفید در باب رهبری به من یاد داد:
تمام توجه‌تان را بر هدف مشترک تیم متمرکز کنید.
انتظار نتایجی با سطح بالا داشته باشید.
به طور مرتب از اعضای تیم‌تان بپرسید که چطور می‌توانید بهتر کمکشان کنید.
اگر یک رهبر تازه‌کار هستید، همین سه پند ساده می‌توانند کلی کارتان را بهتر کنند.
??. چیزهای کوچک هم اهمیت دارند
توجه کردن به تعطیلات، رویدادهای مذهبی، و وقایع خاص مثل تولدها، جان تازه‌ای به رابطه شما با اعضای تیم‌تان می‌بخشد. اگر کارمندی دارید که اهل یک منطقه‌ی خاص است، می‌توانید چند جمله ساده از زبان یا گویش آنجا را یاد بگیرید. اعضای تیم‌تان کلی کیف می‌کنند وقتی با سلام علیک کردن به زبان محلی‌شان سورپرایزشان کنید! شاید خیلی از مدیران این کارها را بی‌اهمیت بدانند، اما در واقع همین چیزهای کوچک هستند که نتایج‌تان را بهبود می‌بخشند.
برگرفته از: forbes

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی برگزاری جلسات موثر به روش اساتید هاروارد
جلسات کاری را تبدیل به ابزار موفقیت خود کنید

8000تومان



شما هم می‌خواهید شبیه آدم‌های اصیل باشید؟ اول این را بگویم که تحقیقات فراوانی وجود دارند که می‌گویند هوش هیجانی (EQ) در عملکرد شغلی شما نقش مهمی ایفا می‌کند. به عنوان مثال موسسه‌ی TalentSmart هوش هیجانی بیش از یک میلیون نفر را مورد بررسی قرار داد و متوجه شد که ?? درصد از موفقیت‌های کاری در همه‌ی انواع شغل‌ها، ناشی از این ویژگی هستند.
درآمد سالانه‌ی آدم‌هایی با هوش هیجانی بالا، ????? دلار بیش از آنهایی است که هوش هیجانی پایینی دارند. نکته‌ی قابل توجه اینکه تنها کمی افزایش در میزان هوش هیجانی، تا ???? دلار به درآمد سالانه‌ی شما اضافه خواهد کرد. یافته‌های بسیار بیشتری هم در این زمینه وجود دارند که می‌توان ساعت‌ها در موردشان صحبت کرد و نوشت. با اینکه هوش هیجانی روش قدرتمندی است برای اینکه انرژی‌تان را در مسیر مشخصی متمرکز کنید و نتایج فوق‌العاده‌ای بگیرید،
اما یک مشکل کوچک نیز دارد. اگر شما آدم اصیلی نباشید، هوش هیجانی نمی‌تواند کار چندانی برای‌تان انجام دهد. پس اول با ?? ویژگی رفتاری آدم‌های اصیل آشنا شوید.

________________________________________
: ?? عادتی که آدم‌های دوست‌داشتنی دارند
________________________________________
می‌توانید به جای خواندن این مقاله، ویدیوی زیر را نیز ببینید.
مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.
تازگی‌ها در مدرسه‌ی کسب‌وکار فاستر (Foster) در دانشگاه واشینگتن پژوهشی انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که مردم، هوش هیجانی‌ای که تنها در ظاهر نمایش داده می‌شود را نمی‌پذیرند. آنها به این قضیه مشکوک هستند و نمی‌خواهند فقط نشانه‌های ظاهری هوش هیجانی را ببینند. آنها دوست دارند این ویژگی اصالت داشته باشد و احساسات واقعی طرف مقابل باشد.
طبق یافته‌های کریستینا فانگ (Christina Fong) پژوهشگر ارشد، وقتی در مقابل همکاران‌تان قرار می‌گیرید، آنها «فقط یک سری ربات بی‌مغز نیستند. آنها به احساساتی که می‌بینند فکر می‌کنند و به صادقانه بودن یا نبودن‌شان اهمیت می‌دهند.»
همین پژوهش حاکی از این است که مدیران صادق، در انگیزه دادن به افراد، بسیار تاثیرگذارتر هستند؛ چرا که نه تنها با کلام، بلکه با رفتارشان، الهام‌بخش حس اعتماد و تحسین می‌شوند. بسیاری از مدیران می‌گویند که اصالت برای‌شان مهم است، اما مدیران اصیل، هر روز این ادعا را در عمل اجرا می‌کنند.
فقط ظاهر کافی نیست، اینکه فقط تلاش کنید تا ویژگی‌هایی را به نمایش بگذارید که با هوش هیجانی در ارتباط باشند، اصلا کفایت نمی‌کند؛ باید اصیل باشید.
با مقایسه‌ی رفتارتان با آن آدم‌هایی که بسیار اصیل هستند، می‌توانید میزان اصالت خود را بررسی کنید. نشانه‌های حقیقی آدم‌های اصیل را در نظر بگیرید و ببینید چقدر به آنها نزدیک هستید.
اصالت مستلزم میزان خاصی از خصلت‌هایی همچون آسیب‌پذیری، شفافیت و اخلاق‌مداری است.
– جنت لوئیز استفانسون
?. آدم‌های اصیل تقلّا نمی‌کنند که دیگران دوست‌شان داشته باشند
آدم‌های اصیل، خودشان هستند. آنها می‌دانند که بعضی‌ها دوست‌شان دارند و بعضی دیگر، نه. با این قضیه مشکلی هم ندارند. مسئله این نیست که آنها به علاقه داشتن یا نداشتن دیگران اهمیتی نمی‌دهند، بلکه اجازه نمی‌دهند این مسئله مانع انجام کار درست شود. این آدم‌ها وقتی باید تصمیم نامطلوبی اتخاذ کنند یا در موقعیت ناخوشایندی قرار بگیرند، اگر واقعا چنین کاری واجب باشد، با آغوش باز به استقبالش می‌روند.
از آنجا که آدم‌های اصیل تشنه‌ی توجه دیگران نیستند، تلاشی هم برای خودنمایی نمی‌کنند. آنها می‌دانند که به‌جای تظاهر به اینکه آدم‌های خیلی مهمی هستند، باید دوستانه و با اعتمادبه‌نفس و مختصر و مفید حرف بزنند. به این ترتیب دیگران خیلی بیشتر توجه خواهند کرد و به آنچه این آدم‌ها می‌گویند علاقه نشان خواهند داد. یادتان باشد که دیگران سریعا متوجه رفتار شما می‌شوند و به رفتار صادقانه خیلی بیشتر جذب خواهند شد تا آنچه تلاش می‌کنید در ظاهر نشان دهید.
________________________________________
: ?? ترفند زبان بدن که شما را دوست‌داشتنی می‌کند
________________________________________
?. آدم‌های اصیل قضاوت نمی‌کنند
آنها فکرِ بازی دارند و این ویژگی باعث می‌شود در نظر دیگران جذاب و معاشرتی جلوه کنند. هیچ کس دوست ندارد با کسی که از قبل عقیده‌ای را در ذهنش شکل داده و حاضر نیست حتی به نظرات دیگران گوش بدهد، گفتگو کند.
داشتن فکر باز، در محیط کار، مهم است. زیرا قابلیت نزدیک شدن به دیگران، یعنی دسترسی به ایده‌های تازه و استفاده از کمک آنها. برای حذف افکار از پیش شکل گرفته و قضاوت، باید دنیا را از دریچه‌ی چشم دیگران ببینید. برای این امر لازم نیست حتما به باورهای آنها عقیده پیدا کرده و یا از رفتارهای‌شان چشم‌پوشی کنید؛ بلکه در اصل به این معنی است که آنقدر از قضاوت‌ها فاصله بگیرید که دیگر قابل تشخیص نباشند. تنها آن وقت است که می‌توانید به دیگران اجازه دهید همانی باشند که واقعا هستند.
________________________________________
: جزئیاتی که مردم بر اساس آنها شخصیت شما را قضاوت می‌کنند
________________________________________
?. آدم‌های اصیل، خودشان مسیرشان را می‌سازند

آنها حس خوشی و رضایت‌شان را از نظرات دیگران نمی‌گیرند. این ویژگی آنها را آزاد می‌گذارد تا مسیری که قطب‌نمای درونی خودشان نشان می‌دهد را دنبال کنند. آنها می‌دانند کیستند و طور دیگری وانمود نمی‌کنند. مسیر آنها از درون‌شان می‌آید، از اصول و ارزش‌های خودشان. آنها همان کاری را می‌کنند که عقیده دارند درست است و تحت تاثیر این واقعیت قرار نمی‌گیرند که شاید فلان شخص آن را دوست نداشته باشد.
?. آدم‌های اصیل بخشنده هستند
همه‌ی ما تجربه‌ی کار با افرادی را داریم که مدام در استفاده از دانش یا منابع موجود مردد بوده‌اند. آنها طوری رفتار می‌کنند که انگار می‌ترسند اگر آنچه را برای انجام کارتان نیاز دارید به شما بدهند، از آنها جلو بیفتید. آدم‌های بخشنده همیشه ارتباطاتی که دارند و آنچه را می‌دانند و منابعی که به آن دسترسی دارند را با دست و دل بازی در اختیار دیگران قرار می‌دهند. آنها با تمام وجود دوست دارند که شما هم کارتان را به بهترین نحو انجام دهید زیرا هم‌گروهی‌تان هستند و آنقدر هم به خودشان اطمینان دارند که هرگز نگران این نیستند که شاید موفقیت شما باعث شود آنها بد جلوه کنند. در حقیقت، آنها عقیده دارند که موفقیت دیگران، موفقیت آنها است.
________________________________________
: ?? عادتی که آدم‌های دوست‌داشتنی دارند
________________________________________
?. آدم‌های اصیل با همه محترمانه برخورد می‌کنند

افراد اصیل چه با مهم‌ترین مشتریان‌شان برخورد داشته باشند و چه پیشخدمتی که برای‌شان نوشیدنی می‌آورد، همیشه مودب و محترم هستند. آنها می‌دانند که فرقی نمی‌کند با آدم‌هایی که قرار ناهار دارید چقدر خوب برخورد می‌کنید، اگر آنها ببینند که با دیگران چقدر بد رفتار می‌کنید، همه چیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. آدم‌های اصیل با همه محترمانه رفتار می‌کنند چون باور دارند که از دیگران بهتر نیستند.
________________________________________
: ?? قانون آداب معاشرت در این دوره و زمانه
________________________________________
?. آدم‌های اصیل انگیزه‌های مادی ندارند
آنها برای اینکه حس خوبی داشته باشند، نیازی به چیزهای درخشان و گران‌قیمت ندارند. مسئله این نیست که آنها فکر می‌کنند اگر بروند بیرون و جدیدترین و بهترین چیزها را بخرند تا وضعیت خوب خودشان را به رخ دیگران بکشند کار اشتباهی است؛ بلکه آنها برای شاد بودن اصلا نیازی به این کار ندارند. شادی آنها از درون‌شان نشات می‌گیرد و از ساده‌ترین چیزهایی می‌آید که به زندگی عمق می‌دهند، چیزهایی مثل دوستان و خانواده و داشتن هدف.
________________________________________
: افزایش عزت نفس با چند روشی که شخصیت شما را می‌سازد
________________________________________
?. آدم‌های اصیل قابل اعتمادند

آدم‌ها به سمت کسانی که اصالت دارند کشیده می‌شوند، چون می‌دانند که می‌شود به آنها اعتماد کرد. وقتی نمی‌دانید که فلان شخص واقعا کیست و چه احساسی دارد، دشوار است که او را دوست داشته باشید. آدم‌های اصیل به آنچه می‌گویند باور دارند و اگر قولی بدهند، سر قول‌شان می‌مانند. شما هرگز از انسانی به واقع اصیل نخواهید شنید که بگوید: «فقط این رو گفتم که جلسه زودتر تموم بشه.» وقتی آدم‌های اصیل چیزی بگویند، شما خواهید فهمید که واقعا به این خاطر است که معتقدند حقیقت دارد.
?. آدم‌های اصیل پوست‌کلفت هستند
هویت و شخصیت آدم‌های اصیل چنان محکم است که به دلایل واهی از حرف و رفتار آدم‌های دور و بر خود آزرده نمی‌شوند. اگر کسی یکی از نظرات‌شان را مورد انتقاد قرار دهد، آنها نیازی به نتیجه‌گیری سریع نمی‌بینند، احساس نمی‌کنند مورد توهین قرار گرفته‌اند و شروع به برنامه‌ریزی برای انتقام نمی‌کنند. آنها می‌توانند بازخوردهای منفی و مخرب را به صورت هدفمند ارزیابی کنند و آنچه درست است را بپذیرند و به کار بگیرند و مابقی را رها کنند، بدون اینکه به احساسات منفی در وجود خود دامن بزنند.
________________________________________
: افرادی که هوش هیجانی پایین دارند، چگونه رفتار می‌کنند؟
________________________________________
?. آدم‌های اصیل مدام سرشان در موبایل نیست

هیچ چیزی مانند زنگ دریافت پیامک یا حتی نگاهی گذرا به موبایل‌تان حین گفتگو، حواس طرف مقابل را پرت نمی‌کند. آدم‌های اصیل وقتی گفتگویی را آغاز کرده و به آن احساس تعهد می‌کنند، همه‌ی انرژی خود را روی آن گفتگو متمرکز می‌کنند. وقتی تمام وجود خود را به گفتگو اختصاص می‌دهید، آن گفتگو را لذت‌بخش‌تر و موثرتر خواهید یافت. در مقابل وقتی مثل ربات به دیگران نزدیک می‌شوید و همه‌ی حواس‌تان به موبایل‌تان است، در حقیقت مثل این می‌ماند که مغز آنها را روی حالت خلبان خودکار (autopilot) قرار داده و جلوی میل واقعی‌شان به گفتگو را می‌گیرید. آدم‌های اصیل ارتباط ایجاد کرده و حتی به گفتگوهای کوتاه و روزمره هم عمق می‌دهند. علاقه‌ی راستین به دیگران، باعث می‌شود آنها پرسش‌های خوب را به آسانی مطرح کرده و آنچه به آنها گفته‌ شده را به دیگر جنبه‌های مهم زندگی گوینده هم ارتباط بدهند.
________________________________________
: تقویت مهارت گوش دادن؛ ?? اصلی که شما را تبدیل به شنونده سراپا گوش می‌کند
________________________________________
??. آدم‌های اصیل بنده‌ی نفس خود نیستند
آنها بر مبنای هوای نفس‌شان تصمیم نمی‌گیرند زیرا نیازی به تحسین دیگران برای داشتن احساسی خوب نسبت خودشان، ندارند. به همین ترتیب، آنها به دنبال این نیستند که در مرکز توجه قرار بگیرند یا تلاش نمی‌کنند دستاوردهای دیگران را به

92