مقالات

?، این، برای، خلاق، یک

دانلود پایان نامه

قدم‌به‌قدم تا زمان خرید او را همراهی کنید. برای مثال اگر یک مشتری برای تصمیم‌گیری نهایی به تائید مدیرعامل احتیاج دارد، باید تمام اطلاعات موردنیاز، محتوا و ابزارهایی را که به متقاعدسازی مدیرعامل کمک می‌کنند، شسته‌ورُفته در اختیار مشتری بگذارید. توضیح شفاهی به مشتری و سپس رها کردن او برای انتقال آن توضیحات به شخص تصمیم‌گیرنده در این دنیایی که حواس همه پرت است، به معنی از دست دادن یک معامله است.
??. استفاده از تکنولوژی‌های فروش
بسیاری از بخش‌های فروش برای بهبود کارایی و کوتاه کردن چرخه فروش، از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کنند. با اینکه این روزها فروشندگان مشغله‌های بیشتری دارند، اما آمار اخیر سازمان «Chief Science Officer» نشان می‌دهد که فروشندگان تنها ??? از زمان خود را واقعا مشغول امر فروش هستند و این یعنی ناکارآمدی. فروشنده‌ای که بتواند از تکنولوژی‌های جدید در جهت کارآمدتر شدن بهره بگیرد، یک قدم از رقیبانش جلوتر است، چون با این کار در واقع زمان بیشتری مشغول کار فروش خواهد بود.
??. ایجاد ارتباط میان فعالیت‌های روزانه و هدف فروش
رسیدن به هدف فروش چیزی نیست که یک‌مرتبه در روز آخر ماه یا روز آخر فصل اتفاق بیفتد. این چیزی است که به برنامه ریزی نیاز دارد. فروشندگان باتجربه وظایف روزانه‌ی خود را طوری برنامه‌ریزی می‌کنند تا آخر ماه به هدف تعیین‌شده برسند. این مهارت فروش به مرور زمان کسب می‌شود و بسیار ارزشمند است. برای مثال، فروشنده‌ای به‌تدریج می‌فهمد اگر در یک ماه فلان تعداد جلسه با مشتریان بالقوه داشته باشد، به‌طور حدودی در ماه بعد فلان درصد از آن جلسات به فروش منجر خواهند شد.
________________________________________
: انواع هدف گذاری فروش و راهبردهای پیاده‌سازی آن
________________________________________
??. مدیریت فعالیت‌ها مانند مدیریت پرتفولیو
فروشندگان باتجربه به ارتباطات خود به چشم پرتفولیو (سبد سرمایه‌گذاری) نگاه می‌کنند. آنها زمان خود را (مانند سهام در بورس) در فرصت‌های گوناگونی سرمایه‌گذاری می‌کنند و می‌دانند تعدادی از آنها به نتیجه نخواهد رسید. آخر هر هفته نیز تمام سرمایه‌گذاری‌های خود را بررسی می‌کنند تا برآورد کنند کدام‌‌یک از آنها به سودآوری می‌رسد. از طریق مدیریت سبد سرمایه‌گذاری فعالیت‌هایشان، می‌‌فهمند که آیا به هدف خود می‌رسند یا خیر؟
می‌بینید؟ علم فروش دیگر به‌سادگی گذشته‌ها نیست. تازه این مطلب تمام مهارت‌های نوین فروش را پوشش نداده است، اما به کمک همین ?? مهارت فروش هم می‌توان به دنیای فروش نوین پا گذاشت. نظر شما چیست؟ کدام‌یک از این مهارت‌ها به نظر شما کاربردی است و کدام موارد را قبلا هم اجرا می‌کردید؟
برگرفته از: Topohq

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی افزایش فروش به روش اساتید هاروارد
فروش خود را در هر شرایطی افزایش دهید

12000تومان



همیشه حواس‌مان هست تاریخ انقضای شیر را بررسی کنیم و می‌دانیم تا کِی می‌توانیم از محصولات بهداشتی نگهداری کنیم، اما متأسفانه حواس‌مان به تاریخ انقضای برخی از وسایل خانه نیست. در این مقاله با فهرستی از وسایلی که شاید تا‌به‌حال نمی‌دانستید تاریخ انقضا دارند، آشنا می‌شوید.

:
نحوه پاک کردن لکه ها از روی لباس؛ از بین بردن ?? لکه‌ای که سرسختانه چسبیده‌اند
جرم گیری دندان در خانه با ?? روش آسان و بدون هزینه
?. بالش
عمر مفید بالش‌ها ? تا ? سال است. با گذشت زمان، بالش‌ها به مکانی برای رشد هیره‌های گردوغبار تبدیل می‌شوند همچنین پس از مدتی تغییر شکل‌ می‌دهند و درصورتی‌که مورد استفاده قرار بگیرند، گردن درد را به همراه دارند.
?. دمپایی راحتی
عمر مفید دمپایی راحتی ? ماه است. دمپایی راحتی محیطی عالی برای گسترش آلودگی قارچی است، بنابراین باید به‌خوبی شسته شود.
?. لیف و اسفنج حمام
لیف حداکثر تا ? ماه و اسفنج حمام تا ? هفته قابل استفاده است. اسفنج‌ها و لیف‌ها محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها و کپک‌ها هستند. می‌توانید لیف‌ها را در آب داغ بجوشانید تا باکتری‌های مضرشان کشته شود.

?. حوله

عمر مفید حوله‌ها ? تا ? سال است. حوله‌ی خیس محل مناسبی برای رشد باکتری‌هاست، حتی شست‌وشوی مداوم حوله‌ها نیز این مشکل را برطرف نمی‌کند.
?. مسواک
بیشتر از ? ماه از مسواک‌تان استفاده نکنید. وقتی برس مسواک‌ها فرسوده شد، باید عوض‌شان کنید. اگر به سرماخوردگی یا آنفولانزا هم دچار شدید، باید مسواک جدیدی بخرید وگرنه ممکن است دوباره به آن بیماری‌ها مبتلا شوید.
تبلیغات

?. هیدروژن پراکسید
هیدروژن پراکسید ? ماه پس از باز کردن، به آب معمولی تبدیل می‌شود. همچنین بطری دربسته‌ی هیدروژن پراکسید نباید بیش از یک سال نگهداری شود.
?. شانه
شانه‌ها حداقل باید هفته‌ای یک‌بار تمیز و سالی یک‌بار تعویض شوند. اگر شانه‌ی شما از موی طبیعی گراز ساخته شده است، باید پس از ? تا ?? ماه آن را عوض کنید.
?. عطر، ادو پرفیوم و ادو تویلت
عطرها و ادو پرفیوم‌هایی که اسانس روغنی دارند، تا زمانی که باز نشده باشند ? سال و هنگامی که باز شوند ? سال دوام می‌آورند. ادو تویلت‌ها هم تا زمانی که باز نشوند ? سال و اگر باز شوند ? سال ماندگاری دارند.
?. پستانک
پستانک‌های لاتکس فارغ از میزان استفاده یا تغییر شکل‌شان، پس از ? تا ? هفته باید عوض شوند. لاتکس بسیار راحت می‌شکند و ممکن است در شکاف‌های آن میکروب‌ رشد کند.
??. صندلی خودروی نوزاد
با گذشت ? تا ?? سال و با مستهلک شدن پلاستیک و فوم، صندلی شکل اصلی خود را از دست می‌دهد و دیگر محافظ خوبی برای کودک نیست. توجه داشته باشید همواره بهتر است برای کودک‌تان صندلی نو بخرید نه دست‌ِدوم.
??. لباس زیر
به محض آنکه لباس زیرتان تغییر شکل داد، انعطاف‌پذیریش را از دست داد، بیش‌ازحد بزرگ یا کوچک شد یا احساس کردید دیگر راحت نیست، بی‌درنگ و بدون احساس پشیمانی عوضش کنید. عمر مفید لباس‌های زیر، ? تا ? سال است.
??. کفش مخصوص دویدن

پس از ??? تا ??? کیلومتر دویدن، کفش‌ها خاصیت ضربه‌گیری‌شان را از دست می‌دهند و فشار بیشتری به مفاصل‌تان وارد می‌‌شود. بهتر است پس از ? سال، کفش‌هایتان را عوض کنید.
??. ادویه‌جات
ادویه‌جات پس از ? تا ? سال، مزه و عطرشان را از دست می‌دهند. ادویه‌های پودرشده را نباید بیش از ? ماه نگهداری کنید.
??. آرد
آرد درجه‌یک را تا ? ماه و آرد ممتاز را تا یک‌سال می‌توانید نگهداری کنید.
??. کپسول آتش‌نشانی
اگر کپسول آتش‌نشانی‌تان خراب شده است، مثلا شلنگش ترک خورده است، هرچه زودتر تعمیرش کنید. عمر مفید کپسول‌های آتش‌نشانی ?? سال است.
??. سه‌راهی برق
هر سه‌راهی برق ظرفیت مشخصی دارد و اگر بیشتر از آن استفاده کنید، دچار مشکل می‌شود و ممکن است آسیب‌هایی جدی به بار آوَرَد. پس از ? تا ? سال، سه‌راهی برق را عوض کنید.
??. ضدعفونی‌کننده
بعد از سه ماه ضدعفونی‌کننده‌ها خاصیت‌شان را از دست می‌دهند.
??. حشره‌کش
تاریخ انقضای حشره‌کش‌ها ? سال است.
برگرفته از: brightside



خلاقیت دقیقا به چه معناست؟ افراد خلاق چه ویژگی‌هایی دارند؟ برخی افراد بر این باورند که خلاقیت ویژگی‌ یا قابلیتی است که همه‌ی ما در کودکی و نوجوانی داشته‌ایم، اما به مرور زمان آن را از دست داده‌ایم. عده‌ای دیگر فکر می‌کنند خلاقیت توانایی‌ای است که افرادی نادر دارای آن هستند و دیگران هیچ‌گاه قادر به کسب آن نیستند. افرادی نیز باور دارند که همه‌ی مردم خلاقیت دارند و تنها چیزی که نیاز دارند این است که آن را رشد دهند و فرصتی برای شکوفایی‌اش پیدا کنند. اما واقعا چه چیزی افراد خلاق را از دیگران متمایز می‌کند؟ برای پاسخ دادن به این پرسش ابتدا باید بدانیم از آنجایی که هیچ گونه فردِ خلاقِ «معمولی»ای وجود ندارد، تنها برخی ویژگی‌ها و رفتارهای افراد بسیار خلاق است که رازگشای این معما است. به این ترتیب، در ادامه ?? کاری که افراد خلاق به روش‌های متفاوتی انجام‌ می‌دهند، را معرفی می‌کنیم.
برای اینکه با ویژگی‌های رفتاری افراد بسیار خلاق آشنا شوید، می‌توانید ویدیوی زیر را نیز ببینید.
مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.
خلاقیت روش‌های رازآمیز و اغلب متناقضی دارد. تفکر خلاقانه یک ویژگی پایدار و تعیین‌کننده در برخی شخصیت‌ها است، اما ممکن است بر اساس موقعیت و بستر موجود تغییر کند. سر و کله‌ی انگیزش و ایده‌پردازی اغلب خیلی اتفاقی و از ناکجاآباد پیدا می‌شود و آن زمانی که بیش از همیشه به این دو نیاز داریم، گم‌وگور می‌شوند. تفکر خلاق نیز نیازمند شناخت پیچیده‌ای است و با این حال کاملا جدا از روند اندیشیدن عمل می‌کند.
علم اعصاب، تصویری بسیار پیچیده از خلاقیت ارائه می‌دهد. همان‌طور که دانشمندان دریافته‌اند، خلاقیت چیزی بیش از تمایز راست‌مغز و چپ‌مغز بودن است (راست‌مغز بودن یعنی خلاق و احساساتی بودن و چپ‌مغز بودن یعنی منطقی و تحلیلی بودن). در واقع، به نظر می‌آید که خلاقیت تعداد فراوانی از فرایندهای شناختی، مسیرهای عصبی و احساسات را درگیر می‌کند و ما همچنان درک کاملی از نحوه‌ی کار ذهن رویاپردازمان نداریم.
اگر بخواهیم از دید روان‌شناسی صحبت کنیم، انواع شخصیت‌های خلاق را به سختی می‌توان شناسایی و مشخص کرد. بیشتر به این دلیل که چنین شخصیت‌هایی پیچیده و متناقض هستند و به دوری جستن از عادات و روزمرگی متمایل‌ترند. همچنین این مقوله تنها شامل یک کلیشه‌‌ی شخصیتی از «هنرمند رنج‌کشیده» نیز نمی‌شود، بلکه هنرمندها ممکن است واقعا افراد پیچیده‌تری باشند. تحقیقات نشان داده است که خلاقیت مستلزم به هم پیوستن چندین ویژگی، رفتار و تاثیرات اجتماعی روی یک فرد است.

دکتر «اسکات بَری کافمَن» (Scott Barry Kaufman)، مدیر علمیِ مؤسسه‌ی قوه‌ی تخیل (Imagination Institute) در دانشگاه پِنسیلوانیا، در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی خبری اینترنتیِ «هافینگتن پُست» می‌گوید: «در واقع برای افراد خلاق هم دشوار است که خودشان را بشناسند، زیرا شخصیت خلاق از شخصیت غیرِخلاق بسیار پیچیده‌تر است. در شخصیت‌های خلاق بیشتر چیزهایی که بیشتر به چشم‌می‌آیند تناقضات شخصیتی این افراد است. همچنین افراد خیال‌پرداز، معمولا افکار پریشان‌تری دارند.»
در ادامه ویژگی‌های مشترک در افراد خلاق را معرفی می‌کنیم.
________________________________________
: آیا تفکر خلاق آموختنی است؟
________________________________________
?. آنها خیال‌پردازی می‌کنند
والت دیسنی، انیمیشن‌ساز آمریکایی
افراد خلاق علی‌رغم چیزی که معلم سوم دبستان‌شان به آنها گوشزد کرده است، باور دارند که خیال‌پردازی به هیچ وجه وقت تلف کردن نیست.
به گفته‌ی کافمن و «ربه‌کا ال. مک‌میلان» (Rebecca L. McMillan)، روان‌شناس، که به کمک هم مقاله‌ای با عنوان «قصیده‌ای در وصف خیال‌پردازیِ مثبت و سازنده» نوشته‌اند، پرسه‌زنی ذهن می‌تواند به روند «تولید خلاقه» کمک کند. البته بسیاری از ما بنا به تجربیات‌مان می‌دانیم که بهترین ایده‌های‌مان ظاهرا خیلی اتفاقی و هنگامی که ذهن‌مان جایی دیگر بوده است، پیدا شده‌اند.
گرچه خیال‌پردازی ممکن است بی‌فکری به نظر برسد، یکی از مطالعات انجام شده در سال ???? نشان داده است که این کار در واقع می‌تواند شامل حالتی از درگیری شدید ذهنی باشد. خیال‌پردازی می‌تواند منجر به اتصالات و بینش‌های ناگهانی شود، زیرا به توانایی ما در یادآوری اطلاعات در مواجهه با حواس‌پرتی‌ها ارتباط دارد. عصب‌شناسان همچنین دریافته‌اند که روندهای ذهنی درگیر در خیال‌پردازی، با روندهای ذهنی درگیر در تخیل و خلاقیت یکسان است.
?. آنها همه‌چیز را مشاهده می‌کنند
جلال آل‌احمد، نویسنده و مترجم ایرانی
جهان برای مردم خلاق در حکم یک صدف است. آنها همه جا و در هر موقعیتی فرصت‌هایی را می‌بینند و مدام در حال جمع‌آوری اطلاعاتی هستند که تغذیه‌ای برای حالات خلاقانه‌شان هستند. همان‌طور که به دفعات از «هِنری جِیمز» (Henry James)، نویسنده‌ی آمریکایی، نقل شده است، نویسنده کسی است که هیچ چیزی از دیدش پنهان نمی‌ماند.
«جوآن دیدی‌یِن» (Joan Didion)، نویسنده‌ی آمریکایی، همیشه و همه جا یک دفترچه همراه داشت و می‌گفت که مشاهداتش را پیرامون افراد و رخدادها یادداشت می‌کند تا در نهایت بتواند از آنها به عنوان روشی برای شناخت بهتر پیچیدگی‌ها و تناقضات ذهن خودش استفاده کند.
دیدی‌یِن در مقاله‌ای با عنوان «پیرامون همراه داشتن دفترچه» (On Keeping A Notebook) می‌نویسد: «دفترچه‌های‌مان ما را لو می‌دهند، زیرا هرچند ما وظیفه‌شناسانه همه‌ی چیزهایی را که در اطراف‌مان می‌بینیم ضبط می‌کنیم، مَخرجِ مشترکِ همه‌ی چیزهایی که می‌بینیم همیشه، به طور شفاف و بی‌شرمانه‌ای، «منِ» کینه‌توزِ خودمان است. ما اینجا از دفترچه‌ای برای استفاده‌ی عمومی حرف نمی‌زنیم که حاویِ مجموعه‌ای ساختاریافته از تفکرات و اندیشه‌های قابل احترام و دلپذیر و مایه‌ افتخارمان باشد. بلکه درباره‌ی چیزی خصوصی صحبت می‌کنیم، درباره‌ی تکه‌های ریزی از رشته‌های افکار که کوچک‌تر از آن هستند که مورد استفاده قرار گیرند، مجموعه‌ای سرگردان و غیر قابل تمیز که تنها برای شخص نشانه‌گذار آن دارای معنا و مفهوم است.»
________________________________________
: ? روش برای بهبود قدرت مشاهده
________________________________________
?. آنها زمان‌هایی کار می‌کنند که بیشترین بهره‌وری را دارند
کارل گوستاو یونگ، روان‌پزشک و متفکر سوییسی
بسیاری از هنرمندان بزرگ می‌گویند که بهترین کارهای‌شان را صبح خیلی زود یا آخر شب انجام می‌دهند. «ولادیمیر نابوکوف» (Vladimir Nabokov)، رمان‌نویس روس-آمریکایی، به محض اینکه از خواب بیدار می‌شد، ساعت ? یا ? صبح، شروع به نوشتن می‌کرد و «فرانک لوید رایت» (Frank Lloyd Wright)، آرشیتکت و طراح داخلیِ اهل آمریکا، ساعت ? یا ? صبح از خواب بیدار می‌شد و چندین ساعت کار می‌کرد و دوباره می‌خوابید. فرقی نمی‌کند چه ساعاتی، اما افرادی با کارهایی خلاقانه اغلب می‌دانند که چه زمان‌هایی ذهن‌شان شروع به کار می‌کند و در نتیجه روزشان را طبق آن برنامه‌ریزی می‌کنند.
________________________________________
: بهترین زمان روز برای انجام هر کاری چه موقع است؟
________________________________________
?. آنها زمان‌هایی را در تنهایی می‌گذارنند
جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا، شاعر مشهور ایرانی
«رولو مِی» (Rollo May)، روان‌شناسِ وجودگرایِ اهل آمریکا می‌نویسد: «برای باز گذاشتن راه خلاقیت، هر فردی باید ظرفیت استفاده‌ی سازنده از تنهایی‌اش را داشته باشد و بر ترس از تنها بودن غلبه کند.»
هنرمندان و افراد خلاق اغلب به عنوان افراد منزوی دسته‌بندی می‌شوند و با اینکه شاید مسئله این نباشد، انزوا و تنهایی می‌تواند کلید خلق بهترین کارهای‌شان باشد. از نظر کافمن، این موضوع با رویاپردازی مرتبط است. زیرا ما باید زمانی را برای تنها بودن در اختیار خودمان قرار دهیم تا ذهن‌مان امکان پرسه زدن را پیدا کند.
او می‌گوید: «شما باید با ندای درون‌تان ارتباط برقرار کنید تا در نهایت قادر به بیان آن شوید. اگر با خودتان تماس برقرار نکنید و درباره‌ی خودتان تامل نکنید، یافتن ندای خلاق درون‌تان دشوار خواهد بود.»
________________________________________
: چطور درون‌گرایی، بیل گیتس را پولدار کرد؟
________________________________________
?. آنها موانع زندگی را به نفع خودشان برمی‌گردانند
اپرا وینفری، کارگردان و مجری آمریکایی
بسیاری از داستان‌ها و آهنگ‌های تمثیلی در طول تاریخ از درد و رنج فراوان و دلشکستگی بسیار الهام گرفته‌اند و جنبه‌ی مثبت چنین چالش‌هایی این است که می‌توانند کاتالیزور خلق آثار هنری بزرگ شوند. یکی از حوزه‌های نوظهور روان‌شناسی به نام «شکوفایی پساحادثه‌ای» (post-traumatic growth)، بیان می‌کند که بسیاری از مردم می‌توانند از سختی‌ها و حوادث سال‌های ابتدایی زندگی‌شان در جهت رشد و شکوفایی خلاقانه‌ و پایدار در زندگی‌ استفاده کنند. به طور خاص، محققان دریافته‌اند که حوادث زندگی می‌توانند به افراد کمک کنند تا در زمینه‌هایی مانندِ ارتباطات بین فردی، معنویت، قدر دانستنِ زندگی، قدرت فردی و -مهم‌تر از همه در مورد خلاقیت- یافتنِ فرصت‌های تازه در زندگی بهره ببرند.
کافمن می‌گوید: «بسیاری از افراد می‌توانند از این موضوع به عنوان سوخت محرکی استفاده کنند که برای دستیابی به دیدگاه متفاوتی از واقعیت، نیاز دارند. آنچه در زندگی این افراد رخ داده است این است که دیدگاه آنها نسبت به دنیا، به عنوان محلی امن یا به عنوان جایی خاص، در برهه‌ای از زمان، در هم شکسته و باعث شده است یک گام به عقب بردارند و به محیط پیرامون‌شان با دیدی تازه و نو بنگرند. این زاویه‌ی دید جدید شرایط را برای بروز خلاقیت مساعد می‌کند.»
________________________________________
: چطور شکست را به پیروزی تبدیل کنیم؟
________________________________________
?. آنها به دنبال تجربیات تازه هستند
آلبرت انیشتین، فیزیکدان و دانشمند آلمانی
افراد خلاق عاشق این هستند که خودشان را در معرض تجربیات، احساسات و حالات ذهنی تازه قرار دهند و این گشادگی، پیشگوی مهمی از خروجی‌ها و نتایج خلاقانه است.
کافمن می‌گوید: «آغوش گشودن به سوی تجربه‌های نو همواره قوی‌ترین نشانه‌ی دستاوردهای خلاقانه است. این شامل جنبه‌های مختلف و متعددی می‌شود، اما همه‌ی آنها به هم مرتبط هستند: کنجکاوی

92