آگوست 6

km، ,، Distance، km)، epicenter:

نمی‌گیرد. هرکسی که به رُک‌وراستیِ علی کریمی باشد، لزوما مورداقبال عمومی قرار نمی‌گیرد.
هرگز نباید زندگی خود را صرفا بر پایه‌ی برنامه‌ای برنامه ریزی کنیم که برای دیگری موفقیت‌آمیز بوده است. باید تلاش کنیم تا خودمان، نقاط قوت و ضعف‌مان و آنچه را خوشحال‌مان می‌کند، بهتر بشناسیم.
?. سوگیری لنگر

تعیین لنگر در مذاکرات استفاده می‌شود؛ چون ارزش یک پیشنهاد به‌شدت تحت‌تأثیر نخستین عدد مناسب یا همان لنگری است که سنگ‌بنای مذاکره را می‌گذارد.
تحقیقات نشان می‌دهد وقتی فروشنده نخستین پیشنهاد را مطرح می‌کند، قیمت نهایی معمولا بالاتر از وقتی خواهد شد که خریدار نخستین پیشنهاد قیمت را ارائه می‌دهد. نخستین پیشنهاد خریدار معمولا کم است و این باعث می‌شود لنگر پایین‌تر قرار بگیرد؛ مثلا اگر من پیشنهاد ??میلیون تومان برای خرید خودروی دست دوم شما بدهم، این پیشنهادِ نخست، لنگر محسوب می‌شود. حالا چه از این پیشنهاد خوش‌تان بیاید و چه نیاید، این می‌شود نقطه‌ی شروع ذهنی، حتی اگر پیشنهاد نخست خودتان که در ذهن داشته‌اید، ??میلیون تومان بوده باشد.
در مذاکرات، لنگر مهم است.
لنگرها در جاهای دیگر هم اهمیت دارند. تصور کنید به فروشگاه رفته‌اید. نوشابه‌ی خانواده را حراج کرده‌اند، یک تابلو هم زده‌اند که به هر مشتری فقط چهار بطری نوشابه‌ی خانواده فروخته می‌شود! تحقیقات نشان می‌دهد شما حتی اگر در ابتدا فقط یک بطری نوشابه می‌خواسته‌اید، در چنین موقعیتی تمایل پیدا می‌کنید دو یا سه بطری بخرید.
یا به طرح‌های قیمت گذاری فکر کنید: خیلی از کسب‌وکارها خدمت ویژه‌ای با قیمت زیاد پیشنهاد می‌کنند، صرفا به این دلیل که سطح کم‌هزینه‌تر آن خدمات را خوش‌قیمت‌تر جلوه بدهند و مثلا ما با خودمان فکر کنیم: «نه! امکان ندارد ماهی ???هزار تومان صرف آن کنم؛ اما ???هزار تومان برای این یکی مناسب به‌نظر می‌رسد.»
لنگرها همه‌جا استفاده می‌شوند؛ چون بسیار تأثیرگذار هستند. در برخورد با آنها، مهم این است که بدانیم چقدر می‌خواهیم بپردازیم، چه می‌خواهیم بکنیم و واقعا چه می‌خواهیم، بعد هم محکم روی آن بایستیم؛ سپس چیزهایی که ممکن است تصمیم ما را تحت‌تأثیر قرار دهند را فراموش کنیم.
صرف اینکه آلفارومئوی جولیتای مدل ???? مثلا ???میلیون تومان قیمت دارد، دلیل نمی‌شود پراید مدل ???? با چند لکه رنگ هم ??میلیون تومان بیرزد! هر جنس، هر خدمت یا هر چیزی ارزشی ذاتی دارد، به‌ویژه برای شخصِ ما.
پیش از آنکه پا پیش بگذاریم، آن ارزش را بدانیم.
?. سوگیری تأییدی

سوگیری تأییدی را می‌توان سوگیری «من خیلی باهوش هستم، بگذار نشان بدهم چرا» هم نامید. سوگیری تأییدی تمایل ما به جست‌وجو و یافتن اطلاعات برای تأیید آن چیزی است که باور داریم. این جست‌وجو سطحی است و ما در این سوگیری از کسب اطلاعاتی که برخلاف باور ما هستند، امتناع می‌کنیم.
بنابراین اگر من تصور کنم مشتری‌ها محصول جدیدم را دوست دارند، به بازخوردها از مشتریانی که از تجربه‌شان لذت برده‌اند، توجه فراوانی خواهم کرد و اطلاعاتی را که نشان می‌دهند بعضی مشتریان چندان رضایت ندارند، نادیده خواهم گرفت.
من فکر می‌کنم محصول موردنظر عالی است؛ پس به‌دنبال داده‌هایی خواهم بود که از این دیدگاه حمایت کنند و داده‌های دیگر را نادیده می‌گیرم.
سوگیری تأییدی با شکل‌دهی به یک فرضیه شروع می‌شود، مثل اینکه غرق‌شدن در حال افزایش است، مشتری‌ها محصول ما را خیلی دوست دارند و…، بعد هم به‌دنبال اطلاعاتی می‌گردیم که این فرضیه را تأیید کنند. بدتر اینکه، هرقدر فرضیه‌ی خود را بیشتر دوست داشته باشیم، احتمال بیشتری دارد که به دام سوگیری تأییدی بیفتیم.
بهترین راهِ اجتناب از سوگیری تأییدی، نتیجه‌گیری پس از بررسی داده‌هاست. باید به‌جای آنکه فرض کنیم مشتری‌ها محصول‌مان را خیلی دوست دارند، با فکر باز با آن برخورد کنیم و ببینیم مشتری‌های دیگر چه می‌گویند.
این‌طوری سوگیر نخواهیم شد. این‌طوری خواهیم دانست و بعد هم می‌توانیم بر اساس دانسته‌مان، تصمیم هوشمندانه‌ای بگیریم.
?. سوگیری منشأ ایده

به‌شخصه دوست دارم این سوگیری را «همین‌جا اختراع‌شده» بنامم!
این سوگیری براساس یک قضیه‌ی ساده است: «اگر به فکر من (یا ما) نرسیده باشد، حتما بی‌ارزش است.»
همه‌ی ما با افرادی کار کرده‌ایم که از همه‌ی ایده‌ها بدشان می‌آید، مگر اینکه کاری کنیم فکر کنند ایده‌ی خودشان است! و این‌گونه است که همه‌ی ما در دام یک مشکل گرفتار می‌شویم.
این به آن علت است که هرکسی ممکن است به سوگیری منشأ ایده آلوده شود، به‌ویژه رهبران و صاحبان کسب‌وکار؛ چون ریشه‌ی این سوگیری در خودخواهی است. هرقدر بیش‌تر پیشرفت کنیم، به‌ویژه در برآوردهای خودمان، ریسک ابتلا به این سوگیری هم بیش‌تر می‌شود.
اگر ما یا کسب‌وکارمان گرفتار سوگیری منشأ ایده‌ی مزمن شده‌ باشیم، اینها داروهایش هستند:
الف. نگذاریم منبع، منحرف‌مان کند
کارمندان در همه‌ی سطوح ایده‌های خوبی دارند. فرض اینکه دیدگاه یک کارمند دون‌پایه بی‌ارزش است، همان‌قدر احمقانه است که فرض کنیم ایده‌های مدیر بخش فروش همیشه عالی است. همین امر برای دوستان، خانواده و افرادی که ملاقات می‌کنیم هم صادق است.
ارزش همیشه در ایده و اجرای آن ایده نهفته است، نه منبع ایده.
ب. نگذاریم صنعت، منحرف‌مان کند
آن‌قدر که من درباره‌ی افزایش بازده تولید از ?? دقیقه گشت‌وگذار در یک کشتارگاه صنعتی طیور یاد گرفتم، از چندین برنامه‌ی بهبود فرایند رسمی که در آنها شرکت کرده بودم و حتی خودم برگزار کرده بودم، چیزی نیاموختم.
گاهی اوقات بهترین ایده‌ها آنهایی هستند که از جاهای به‌ظاهر بی‌ربط الهام می‌گیریم.
ج. نگذاریم خودخواهی، منحرف‌مان کند
اینکه ما رئیس هستیم، دلیل نمی‌شود باهوش‌تر، زرنگ‌تر یا خلاق‌تر باشیم. رئیس‌بودن فقط مسئولیت ماست. انحصارِ ایده‌های عالی در دست رهبران نیست.
بنابراین باید بدون هیچ تردیدی اجازه دهیم دیگران هم بدرخشند. هرقدر آنها بیش‌تر بدرخشند، بیش‌تر تلاش می‌کنند. این‌طوری به نفع همه است، به‌ویژه ما.
د. نگذاریم سوگیری سازمانی منحرف‌مان کند
اختراع دوباره‌ی چرخ، هدردادن زمان است و تضمین موفقیتی هم وجود ندارد. دفعه‌ی بعدی که با کارمندان‌مان جلسه‌ی طوفان فکری می‌گذاریم، به آنها بگوییم فقط ایده‌هایی را مطرح کنند که واقعا موفقیتش را جای دیگری دیده‌اند. این امر به‌طور خودکار سوگیری منشأ ایده را از معادله حذف می‌کند؛ چون هر ایده‌ای حتما باید در جای دیگری اختراع شده باشد.
ناید هرگز فراموش کنیم آدم‌های بزرگ و شرکت‌های بزرگ، استراتژی ها و روش‌های جالب‌توجهی به‌کار می‌گیرند، مهم نیست آنها را از کجا یافته‌اند.
________________________________________
در ادامه بخوانید: ? راه برای اینکه بتوانیم خطاهای ذهنی را کنار گذاشته و بهتر تصمیم بگیریم
________________________________________



آیا منتظر بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بورس هستید؟ وقتی که مقداری پول اضافه کنار گذاشته‌اید، آیا باید همه‌ی آن را دود هوا کنید یا باید بخشی از آن را وارد بازار نمایید؟
مطمئنا خیلی از شماها نمی‌خواهید کل پول‌تان را حیف‌و‌میل کنید. پس باید همیشه در ذهن داشته باشید، تنها راهی که بسیاری از مردم با آن به کسب ثروت بیشتر امیدوار هستند، سرمایه گذاری در بورس است. حتما شما هم روش فوق‌العاده‌ای در ذهن دارید مثلا تأسیس یک شرکت چند میلیارد دلاری یا برنده شدن در قرعه‌کشی، اما باید بدانید که شانس‌تان بسیار کم است.
آهستگی و پیوستگی در مسیر موفقیت بهتر از موفقیت یک‌شبه و ناگهانی است. بر خلاف امید به یک شبه پولدار شدن، سرمایه‌گذاری منظم به شما این قدرت را می‌دهد که بر سرنوشت خود کنترل پیدا کنید.

اگر در خصوص سرمایه گذاری در بورس نگران هستید، به این ? دلیلی که ثابت می‌کند باید بر این نگرانی فائق بیایید، توجه کنید:
همگام با تورم پیش بروید.
1386/03/28 17:59:49.4
Lat: 34.52 Lon: 50.84
14 km South of Qom, Qom Province
15 km North of Kahak, Qom Province
17 km West of Hajiabad-e lakha, Qom Province
31 km South-West of Qamrud, Qom Province
35 km East of Salafchegan, Qom Province
17.30 km
1)QOM _F (Length: 55 km) , Distance to epicenter: 4 km
2) INDES_F (Length: 100 km) , Distance to epicenter: 26 km
3) KUSHK_E_NOSRAT_F (Length: 230 km) , Distance to epicenter: 39 km
4)BIDHEND_F (Length: 70 km) , Distance to epicenter:15 km
5)RAVAND_F (Length: 86 km) , Distance to epicenter: 27 km
6/19/2007 15:03
1386/03/29 18:33:34.1
Lat: 34.54 Lon: 50.87
12 km South of Qom, Qom Province
14 km West of Hajiabad-e lakha, Qom Province
17 km North of Kahak, Qom Province
27 km South-West of Qamrud, Qom Province
36 km North-West of Yahyaabad, Esfahan Province
8/25/2007 10:07
1386/06/03 13:37:35.3
Lat: 34.91 Lon: 51.94
41 km South of Shorqazi, Semnan Province
42 km South of Cheshmeh nadi, Semnan Province
47 km South-West of Lajran, Semnan Province
47 km South-East of Pishva, Tehran Province
48 km South-West of Evanekay, Semnan Province
52 km South-East of Varamin, Tehran Province
23.70 km
2) PISHAV_F (Length: 34 km) , Distance to epicenter: 21 km
3) GARMSAR_F (Length: 138 km) , Distance to epicenter: 30 km
3/5/2009 22:01
1387/12/16 01:31:44.7
Lat: 34.23 Lon: 51.17
10 km Mashgan, Esfahan Province
13 km East of Yahyaabad, Esfahan Province
15 km North-East of Armak, Esfahan Province
19 km North-West of Nasrabad, Esfahan Province
23 km North of Astarak, Esfahan Province
33 km North-West of Aran va bidgol, Esfahan Province
18 km
1)RAVAND_F (Length: 86 km) , Distance to epicenter: 5 km
2)BIDEHEND_F(Length: 70 km) , Distance to epicenter: 30 km
3)KASHAN_F (Length: 80 km) , Distance to epicenter: 36 km
4) QOM_F (Length: 45 km) , Distance to epicenter: 22 km
7/22/2009 9:20
1388/04/31 13:50:59.4
Lat: 34.50 Lon: 49.49
10 km Saruq, Markazi Province
17 km West of Farmahin, Markazi Province
18 km South-East of Safandan, Markazi Province
28 km South of Khanjin, Markazi Province
29 km South-East of Milajerd, Markazi Province
46 km West of Ashtiyan, Markazi Province
1) TAFRESH_F (Length: 117 km) , Distance to epicenter: 28 km
2) INDES_F (Length: 100 km) , Distance to epicenter: 73 km
3) KUSHK_E_NOSRAT_F (Length: 230 km) , Distance to epicenter: 92 km
8/28/2011 14:23
1390/06/06 18:53:16.2
Lat: 34.74 Lon: 52.45
48 km South of Gardovan, Semnan Province
51 km South-East of Lajran, Semnan Province
52 km South of Davarabad, Semnan Province
54 km South-East of Garmsar, Semnan Province
55 km South-West of Kohanabad, Semnan Province
1) SIAHKUH_F (Length: 154 km) , Distance to epicenter: 13 km
2) KUH_E_GACHAB_F1 (Length: 53 km) , Distance to epicenter: 39 km
3) KUH_E_GUGERD_F (Length: 73 km) , Distance to epicenter: 45 km
2/20/2011 11:22
1389/12/01 14:52:16.3
Lat: 35.47 Lon: 51.78
9 km East of Pakdasht, Tehran Province
13 km North of Khalilabad, Tehran Province
18 km East of Qarchak, Tehran Province
18 km North of Pishva, Tehran Province
19 km North-East of Varamin, Tehran Province
1) EYVANEKEY_F (Length: 74 km) , Distance to epicenter: 4 km
2) KAHRIZAK_F (Length: 40 km) , Distance to epicenter: 17 km
3) PISHAV_F (Length: 34 km) , Distance to epicenter: 20 km
1/22/2012 9:44
1390/11/02 13:14:51.2
Lat: 34.42 Lon: 49.79
13 km East of Farmahin, Markazi Province
15 km North of Davoodabad, Markazi Province
19 km North of Ebakabad, Markazi Province
21 km South-West of Shahrab, Markazi Province
22 km South-West of Ashtiyan, Markazi Province
12.10 km
1) TAFRESH_F (Length: 117 km) , Distance to epicenter: 10 km
2) INDES_F (Length: 100 km) , Distance to epicenter: 64 km
1/27/2012 12:52
1390/11/07 16:22:21.6
Lat: 34.30 Lon: 49.86
1 km Davoodabad, Markazi Province
14 km East of Ebakabad, Markazi Province
20 km West of Ebrahimabad, Markazi Province
27 km North-East of Marzijaran, Markazi Province
28 km South-West of Ashtiyan, Markazi Province
11.70 km
1) TAFRESH_F (Length: 117 km) , Distance to epicenter: 14 km
2) INDES_F (Length: 100 km) , Distance to epicenter: 65 km
3) KUSHK_E_NOSRAT_F (Length: 230 km) , Distance to epicenter: 105 km
1392/02/04 07:38:25.3
Lat: 33.60 Lon: 50.44
10 km Konjedkhan, Esfahan Province
11 km Saeedabad, Esfahan Province
16 km North of Gogad, Esfahan Province
16 km North of Nivan nar, Esfahan Province
20 km East of Robatmorad, Markazi Province
20 km North-East of Golpayegan, Esfahan Province
8.90 km
1) TAFRESH_F (Length: 117 km) , Distance to epicenter: 66 km
2) MAIN_ZAGROS_R_F (Length: 1106 km) , Distance to epicenter: 91 km
3) KASHAN_F (Length: 80 km) , Distance to epicenter: 80 km
4)BIDEHEND_F(Length: 70 km) , Distance to epicenter: 52 km
مقادیر PGA محاسبه شده برای هر گسل در هر سگمنت
28.33
108.73
(g)
0.08067
0.06188
0.05139
0.04493
0.04012
0.11301
0.08669
0.07199
0.06294
0.05621
0.15264
0.11709
0.09723
0.08501
0.07592
0.19878
0.15248
0.12662
0.11071
0.09887
0.24959
0.19146
0.15898
0.12414
0.30215
0.23178
0.19246
0.16828
0.15028
0.35268
0.27054
0.22465
0.19641
0.17541
0.3969
0.30446
0.25281
0.22104
0.1974
36.72
53.37
72.1
0.07206
0.06124
0.05395
0.05372
0.04426
0.10095
0.08579
0.07558
0.07526
0.13635
0.11587
0.10209
0.10165
0.08374
0.17756
0.15089
0.13294
0.13238
0.10906
0.22295
0.18946
0.16692
0.16622
0.13693
0.2699
0.22936
0.20208
0.20122
0.16577
0.31503
0.26772
0.23587
0.23487
0.19349
0.35453
0.30128
0.26544
0.26431
0.21774
گسل بیدهند
29.83
38.3
0.07888
0.07812
0.07075
0.06442
0.1105
0.10944
0.09911
0.09025
0.14925
0.14782
0.13387
0.1219
0.19437
0.1925
0.17434
0.15874
0.24405
0.2417
0.21889
0.19932
0.29544
0.2926
0.26499
0.24129
0.34485
0.34153
0.3093
0.28164
0.38808
0.38435
0.34809
0.31695
91.22
104.85
124.67
0.04564
0.04233
0.06794
0.06394
0.0593
0.09176
0.08637
0.0801
0.1195
0.11247
0.10431
0.15004
0.14122
0.13097
0.18164
0.17096
0.15855
0.21201
0.19955
0.18506
0.2386
0.22457
0.20827
40.7
0.07835
0.0689
0.10975
0.09653
0.14824
0.13038
0.19305
0.16978
0.24239
0.21318
0.29344
0.25808
0.32251
0.30123
0.35545
0.321
73.7
85.54
98.3
112.22
0.05321
0.04987
0.04694
0.04432
0.07455
0.06987
0.06576
0.06208
0.10069
0.09437
0.08882
0.08385
0.13112
0.12289
0.11567
0.1092
0.16463
0.1543
0.14524
0.1371
0.19931
0.18679
0.17583
0.16598
0.23263
0.21803
0.20523
0.19373
0.2618
0.24537
0.23096
0.21802
58.35
68.05
77.8
86.74
0.06339
0.05891
0.05509
0.05197
0.04957
0.0888
0.08252
0.07718
0.07281
0.06944
0.11994
0.11146
0.10424
0.09834
0.0938
0.15619
0.14515
0.13575
0.12807
0.12215
0.19612
0.18225
0.17045
0.1608
0.15337
0.23742
0.22063
0.20635
0.19467
0.18567
0.27712
0.25752
0.24085
0.22722
0.21671
0.31187
0.28981
0.27105
0.25571
0.24388
99.45
130.3
145.54
161.4
0.04671
0.04385
0.04153
0.03957
0.03783
0.06543
0.06142
0.05817
0.05544
0.08838
0.08296
0.07857
0.07488
0.07158
0.11509
0.10804
0.10232
0.09751
0.09322
0.14451
0.13565
0.12848
0.12244
0.11705
0.17494
0.16422
0.15553
0.14822
0.1417
0.20419
0.19168
0.18154
0.17301
0.16539
124.5
124.07
152.8
163.2
0.04353
0.04236
0.04242
0.04089
0.03982
0.03874
0.06099
0.05934
0.05943
0.05728
0.05578
0.05428
0.08237
0.08014
0.08027
0.07737
0.07534
0.07331
0.10727
0.10437
0.10453
0.10076
0.09811
0.09547
0.13469
0.13105
0.13124
0.12651
0.12319
0.11987
0.16305
0.15864
0.15888
0.15315
0.14914
0.14512
0.19032
0.18517
0.18545
0.17876
0.17407
0.16938
0.21418
0.20839
0.2087
0.20117
0.19062
گسل



همه حقوق محفوظ است

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *