پیشنهادات:دانلود پایان نامه روانشناسی,بررسی تأثیر معلولیت جسمی- حرکتی نوجوانان دختر 19-13 سال شهر تهران بر خلاقیت آنها


پیشنهادات

توصیه‌های آموزشی زیر در مورد رشد توانایی خلاقه افراد معلول در مورد تمام دانش‌آموزان و اقدامات آموزشی کاربرد دارد:

  • به طور کلی پرروش توانایی‌های خلاق افراد معلول جسمی- حرکتی از فرآیند کلی آموزش و پرورش او به عنوان شخصیتی یکپارچه یا جنبه‌های بسیار آن جدایی ناپذیر است. آموزش مواد آموزشی در مدرسه باید با ایجاد شخصیتی استوار و ایجاد نگرشی مثبت درباره خودش همراه باشد. به عبارت دیگری یکی از اهداف مهم آموزشی معلولان باید «خودسازی» آنها باشد.
  • قوه ابتکار و اطمینان به خود نوجوانان معلول جسمی- حرکتی باید رشد داده شود. این مهم است زیرا تجربه گذشته کودک اغلب عکس این را مورد تأکید قرار می‌دهد. می‌توان پرورش و رشد تفکر خلاق را در دوره دبستان حتی پیش از آن شروع کرد.
  • در کلاس معمولی یک نوجوان معلول مدام مورد توجه است ولی در مدارس خاص او در میان کسانی است که معلولیت مشابهی دارند و او می‌تواند با افراد نظیر خود بازی کند و در فعالیت‌های مختلف با آنها همراه و همگام شود و هیچ همدردی خاصی به او نشان داده نمی‌شود. بنابراین کمتر برای خودش تأسف می‌خورد و خود را بی‌ارزش به شمار نمی‌آورد.
  • در افراد معلولی که توسط افراد آگاه پرورش نیافته‌اند یک شخصیت ایستا و بی‌ارزش شمردن خود به وجود می‌آید که سبب می‌شود فرد به طریق ثابت عمل کند. راه حل‌های محدود را بر راه‌حل‌های متنوع ترجیح دهد، به همین جهت برای پرورش تفکر خلاق در افراد معلول باید علاوه بر ایجاد خصوصیات شخصیتی مثبت، آنها را واداشت تا چندین راه‌حل متنوع را مقایسه نمایند.

محدودیت‌ها

در رابطه با این موضوع هم تحقیق با مسائل و مشکلاتی همراه بوده است:

  • متأسفانه در کشور ما تحقیق و پژوهش در رابطه با معلولیت جسمی- حرکتی نادر بود، بنابراین پیدا کردن منبع و تحقیق در این رابطه بسیار دشوار بود؟
  • در کشور ما به خلاقیت در آموزش و پرورش کمتر توجه می‌شود و از ابتکار و خلاقیت اغلب مفاهیم غلطی در ذهن وجود دارد. به همین جهت تحقیق در مورد جنبه‌های تفکر خلاق مسیر اشتباهی را طی می‌کند و پژوهش‌هایی که در آن مکانیسم‌های روان‌شناختی تفکر خلاق باشد بسیار نادر است.
  • همچنین برخی تشریفات اداری برای اجرای آزمونها از آموزش و پرورش مشکل‌ساز بوده است و زمان زیادی را به کار برده است.

 

 

 

 

ضمائم

منابع مورد مطالعه

  • آقایی نیشانی، دکتر تیمور، خلاقیت و نوآوری انسانها و سازمانها، 1377 ، انتشارات ترمه.
  • آمابیلی، دکتر ترزا، شکوفایی خلاقیت، مترجمین: دکتر حسن قاسم‌زاده، پروین عظیمی. 1381. نشر دنیای نو.
  • آمابیلی، شکوفایی خلاقیت کودکان، حسین قاسم‌زاده، 1375، نشر دنیای نو.
  • آهنگر کمیجانی، شهناز، بررسی تأثیر آموزش رسمی بر میزان خلاقیت نوجوانان شهریار، 1379 پایان‌نامه، دانشگاه تهران.
  • اتکینون و همکاران، زمینه روانشناسی، ترجمه: محمدنقی براهنی و همکاران، 1376، انتشارات رشد.
  • احمدی، دکتر سید احمد، روانشناسی نوجوانان و جوانان، 1371، انتشارات ترمه.
  • براندن، ناتانیل، راهنمایی برخودباوری، مترجم: مینو سلسله، 1379، نشر فرا.
  • پورصمدی، ابراهیم، بررسی میزان خودپنداری در دانش‌آموزان عادی و معلولین جسمی- حرکتی شهر تهران، 1378، دانشگاه علوم تحقیقات.
  • پیس پی‌یر ، ژائوی مربرت ، خلاقیت چیست؟ مترجم: دکتر محمدحسین سروری، 1379، نشر عابد.
  • تورسن ئی.پال.، استعدادها و مهارت خلاقیت و پرورش آن، حسین قاسم‌زاده، 1373، نشر دنیای نو.

11- جولیانی، وود، ارتباطات میان فردی (روانشناسی تعامل اجتماعی)، مترجم: مهرداد فیروزبخت، 1373، انتشارات مهتاب.

12- خلاقیت در آموزشگاه، ترجمه دکتر علی خانزاده، 1358، انتشارات چهر.

13- دکسرتی، پال تورنس، استعدادها و مهارتهای خلاقیت، ترجمه دکتر حسن قاسم‌زاده، 1372، چاپ شقایق.

14- سیاسی علی‌اکبر، نظریه‌های مربوط به شخصیت، 1354، دانشگاه تهران.

15- سیف، علی‌اکبر، روانشناسی پرورشی، 1379 ، نشر روان، ویرایش نو.

16- علیپور بیژن، شمیسا علی، پرورش خلاقیت، 1376، نشر دکمه‌گران.

17- قضایی، دکتر صمد، سبب‌شناسی، پیشگیری و توان‌بخشی، 1368.

18- مازلو آبراهام، انگیزش و شخصیت، ترجمه احمد رضوانی، 1368، انتشارات آستان قدس رضوی.

19- ماکسون مالتز، روانشناسی خلاقیت، مهدی قره‌چه‌داغی، 1368، نشر شباهنگ.

20- مایلی میترا، بررسی رابطه میزان خلاقیت با خودپنداری در بین دانش‌آموزان شهر تهران، (80- 1379) پایان‌نامه.

21- نجفی، نسرین، کمک به معلولین ، 1362، نشر دانشکده توان‌بخشی و رفاه اجتماعی.

22- نولتز دوان‌پی و الن شولتر سیدنی ، تاریخ روانشناسی نوین، علی‌اکبر سیف و همکاران.

23- وایزبرگ، رابرت، خلاقیت فراسوی نبوغ، مهدی والفی، 1378، نشر روزنه.

24- و. برکی، ویلیام. خودپنداری، مترجم: دکتر سید محمدمیرکمالی، 1378، انتشارات سیطرون.

این تکه ای از پایان نامه رایگان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

با موضوع :

بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان 105ص

می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

Untitled

141985615752731

سایت ما حاوی تعداد زیادی پایان نامه رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره (هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد)می باشد

می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه پایان نامه ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید البته ممکن است بعضی از متون موقع انتقال از فایل ورد به هم بریزد یا عکس ها درج نشود برای دانلود پایان نامه ها با فرمت ورد به همراه تمام پیوست ها به لینک زیر مراجعه کنید:

در سایت مرجع دانلود پایان نامه می توانید صدها پایان نامه رافقط با داشتن یک پسورد  دانلود کنید و به متن کامل آنها دسترسی بدون محدودیت داشته باشید.

برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید 

سایت فوق (payanname.net) قوی ترین سایت در زمینه دانلود پایان نامه است 

کافیست عبارت

دانلود پایان نامه

را در گوگل سرچ کنید

خواهید دید که گوگل این سایت را به عنوان اولین گزینه معرفی می کند 

برای دانلود متن کامل پایان نامه های جدید کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت سوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 پایان نامه

قسمت پنجم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 پایان نامه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *