پایان نامه رابطه روان تنی در دانش آموزان با اختلال های یادگیری بر اساس سبک فرزندپروری والدین


متن کامل در سایت امید فایل 

۲-۱-۲-۲- مشکلات ادراکی و پردازش اطلاعات

دانش­آموزان با اختلال­های یادگیری اغلب در پردازش اطلاعات شنیداری یا دیداری با مشکلاتی مواجه می­شوند. برای مثال، بسیاری از آنها در تشخیص صداهای زبان(آگاهی به نظام آوایی)، در تشخیص سریع حروف یا کلمه­ها(ادراک دیداری) یا در وظایف مربوط به حافظه­ی کوتاه­مدت ضعیف هستند(لرنر، ۱۹۹۷؛ ترجمه دانش، ۱۳۸۴). نقص در پردازش شنیداری و دیداری بر توانایی رشد و استفاده از زبان در این افراد تأثیر می­گذارد و این تأثیر بیشتر در توانایی ریاضی، خواندن، نوشتن و مهارت­های املا می­باشد. سیستم عصبی مرکزی هم در نقص شنوایی و هم در نقص بینایی نمادهای پردازشی درستی ندارد. با توجه به شدت و ماهیت اختلال یادگیری این افراد عملکرد غیرقابل پیش­بینی دارند(سارکار و کاتاری، ۲۰۰۴).

۲-۱-۲-۳- ویژگی­های ادراکی- حرکتی

از لحاظ بالینی مشاهده شده است که دانش­آموزان با اختلال­های یادگیری اغلب در فعالیت­های جسمی که استفاده از مهارت­های حرکتی را می­طلبد، دچار مشکل هستند. مشکلاتی که به آنها نسبت داده می­شود هم مهارت­های درشت حرکتی(عضلات حرکتی درشت) را در بر می­گیرد و هم مهارت­های ظریف حرکتی(عضلات کوچک حرکتی). مهارت­های ظریف حرکتی، اغلب متضمن هماهنگی سیستم­های دیداری– حرکتی است(هالاهان و کافمن، ۲۰۰۳؛ ترجمه علیزاده و همکاران، ۱۳۸۸).

متن کامل پایان نامه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *