جولای 31

پایان نامه رابطه روان تنی در دانش آموزان با اختلال های یادگیری بر اساس سبک فرزندپروری والدین

۲-۱-۲-۲- مشکلات ادراکی و پردازش اطلاعات

دانش­آموزان با اختلال­های یادگیری اغلب در پردازش اطلاعات شنیداری یا دیداری با مشکلاتی مواجه می­شوند. برای مثال، بسیاری از آنها در تشخیص صداهای زبان(آگاهی به نظام آوایی)، در تشخیص سریع حروف یا کلمه­ها(ادراک دیداری) یا در وظایف مربوط به حافظه­ی کوتاه­مدت ضعیف هستند(لرنر، ۱۹۹۷؛ ترجمه دانش، ۱۳۸۴). نقص در پردازش شنیداری و دیداری بر توانایی رشد و استفاده از زبان در این افراد تأثیر می­گذارد و این تأثیر بیشتر در توانایی ریاضی، خواندن، نوشتن و مهارت­های املا می­باشد. سیستم عصبی مرکزی هم در نقص شنوایی و هم در نقص بینایی نمادهای پردازشی درستی ندارد. با توجه به شدت و ماهیت اختلال یادگیری این افراد عملکرد غیرقابل پیش­بینی دارند(سارکار و کاتاری، ۲۰۰۴).

۲-۱-۲-۳- ویژگی­های ادراکی- حرکتی

از لحاظ بالینی مشاهده شده است که دانش­آموزان با اختلال­های یادگیری اغلب در فعالیت­های جسمی که استفاده از مهارت­های حرکتی را می­طلبد، دچار مشکل هستند. مشکلاتی که به آنها نسبت داده می­شود هم مهارت­های درشت حرکتی(عضلات حرکتی درشت) را در بر می­گیرد و هم مهارت­های ظریف حرکتی(عضلات کوچک حرکتی). مهارت­های ظریف حرکتی، اغلب متضمن هماهنگی سیستم­های دیداری– حرکتی است(هالاهان و کافمن، ۲۰۰۳؛ ترجمه علیزاده و همکاران، ۱۳۸۸).

متن کامل پایان نامه


برچسب‌ها
همه حقوق محفوظ است

Posted جولای 31, 2016 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *