پایان نامه بررسی نقش بازاریابی داخلی بر رضایت مشتری درشعب بانک ملت استان خوزستان


دانشگاه آزاد اسلامی
پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی «M.A»
گرایش : بازاریابی بین الملل

موضوع:
بررسی نقش بازاریابی داخلی  بر رضایت مشتری درشعب بانک ملت استان خوزستان

متن کامل در سایت امید فایل 

استاد راهنما:
استاد مشاور:

سال تحصیلی: 1391- 1390

 

چکیده:

بازاریابی داخلی یک تلاش برنامه­ریزی شده می­باشد که رویکردی شبه بازاریابی در جهت غلبه بر مقاومت سازمانی برای ایجاد تغییر و توسعه و برانگیختن کارمندان، ایجاد هماهنگی بین وظیفه­ای و یکپارچه کردن کارکنان به سوی کاربرد موثر و اثربخش استراتژی­های وظیفه­ای و سازمانی دارد. با وجود گسترش مفهوم بازاریابی داخلی در ادبیات بازاریابی، عملاً استفاده کمی از آن شده است. مباحثی که در زمینه بازاریابی داخلی انجام پذیرفت بیانگر این واقعیت بودند که این شاخه از بازاریابی نیازمند تحقیقات گسترده و وسیع­تری است. این شاخه از علم بازاریابی تا حدود زیادی متاثر از مدیریت کیفیت و بازاریابی خدمات است که بر اهمیت و ضرورت ایجاد کیفیت در کل فرایند ارائه خدمات تاکید دارد. مطالعات انجام گرفته در این زمینه بیانگر ارتباط مثبت بین رضایت شغلی مشتریان داخلی سازمان (کارکنان) و رضایت مشتریان خارجی آن است این در حالی است که بحث­های اندکی در زمینه اینکه چه آمیخته­ای از سیاست­ها را می­توان به کار برد تا بر کارکنان اثر گذاشت به گونه­ای که برانگیخته شوند و به شیوه­ای مشتری مدارانه عمل نمایند، صورت گرفته است. این پژوهش به دنبال بررسی تاثیر ابعاد مختلف بازاریابی داخلی شامل عوامل انگیزش مادی، عوامل انگیزش غیرمادی، عوامل محیطی، ابزار و تجهیزات کاری، کیفیت خدمات و تجربه بر رضایت مشتریان ‏است. جامعه آماری پژوهش مشتریان و کارکنان شعب بانک ملت استان خوزستان است که در سال 1390 با این شعب ارتباط و همکاری داشته­اند. ابزار مورد استفاده جهت جمع­آوری داده های لازم، برای آزمون 6 فرضیه این پژوهش، پرسشنامه می­باشد. پرسشنامه­ها در بین مشتریان و کارکنان شعب بانک ملت استان خوزستان توزیع و نهایتاً 246 پرسشنامه جمع­آوری شد. روش آماری در تجزیه و تحلیل داده ها، استفاده از آزمون رگرسیون خطی ساده و ضریب همبستگی اسپیرمن می­باشد. داده ها با استفاده از نرم­افزار Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که رابطه بین تمامی متغیرها جز عوامل انگیزش غیرمادی معنی­دار است.

 

 برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *