آگوست 5

پایان نامه ارشد مدیریت:سنجش اهمیت هر یک از عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر

تابع عضویت[۱]

مفهوم تابع عضویت از اهمیت ویژه‎ای در تئوری مجموعه‎های فازی برخوردار می‎باشد؛ چرا که تمام اطلاعات مربوط به یک مجموعه فازی به وسیله تابع عضویت آن توصیف و در تمام کاربردها و مسایل تئوری مجموعه‎های فازی از آن استفاده می‎شود. در واقع تابعی که درجه ( مقدار) عضویت عناصر مختلف را به یک مجموعه نشان دهد، تابع عضویت گویند. برای نمایش تابع عضویت فازی از حرف استفاده می‎شود. تابعی که درجه عضویت عنصر x به مجموعه فازی Ã را نشان دهد با  نمایش داده می‎شود. به طور خلاصه تفاوت مفهوم درجه عضویت در مجموعه‎های کلاسیک و فازی به می‎توان به صورت زیر بیان کرد:

رابطه  ۲-۱

روابط فوق نشان می‎دهد که برد توابع عضویت کلاسیک، مجموعه دو عضوی صفر و یک است در حالی که برد توابع عضویت فازی، بازه بسته صفر و یک می‎باشد.

 

۲-۷-۴- سیستمهای فازی

سیستم فازی سیستمی است که اطلاعات ورودی آن به طور نادقیق (فازی)، پردازش‎های سیستم به طور تقریبی (فازی) و تصمیم‎گیری سیستم نیز با شرایط فازی انجام می‎شود. روش‎های مختلفی برای مدل‎سازی اطلاعات ورودی سیستم و پردازش و تبدیل آن به تصمیم وجود دارد که یکی از آنها استفاده از قوانین فازی با ساختار (اگر- آنگاه) است. در این صورت یک سیستم فازی مجموعه‎ای از قوانین فازی (اگر-آنگاه) است (شوندی، ۱۳۸۵).

 

۲-۷-۵- متغیر کلامی[۲]

منظور از متغیر زبانی، متغیرهایی هستند که دارای ارزش عددی نیستند. بلکه مقادیرشان، کلمات یا جملات در یک زبان طبیعی یا مصنوعی می‎باشد (منهاج، ۱۳۸۶).

 

۲-۷-۶- اعداد فازی مثلثی

عدد فازی مثلثی بر اساس سه پارامترm, l وu به صورت تعریف می‎گردد که پارامتر l کمترین مقدار ممکن و m امیدبخش‎ترین مقدار ممکن و پارامتر u بزرگترین مقدار ممکن را دارا می‎باشند که یک رویداد فازی را توصیف می‎کنند. هر عدد فازی مثلثی دارای دو نقطه (l,u) با درجه عضویت صفر و یک نقطه m با درجه عضویت یک می‎باشد و در سایر نقاط تابع عضویت، مشخص کننده درجه عضویت می‎باشد. تابع عضویت یک عدد فازی مثلثی به صورت زیر بیان می‎شود

۲۵.Membership Function

[۲]. Linguistic Variable

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف این پژوهش را می­توان در دو بعد اصلی و فرعی درقالب موارد ذیل دسته­بندی نمود:

هدف اصلی:

  • شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر

اهداف فرعی:

  • تعیین عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر
  • سنجش میزان اهمیت هر یک از عوامل مؤّثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر
  • اولویت­بندی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه شهرستان بوشهر

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه¬بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک رفاه شعب بانک رفاه شهر بوشهر  با فرمت ورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *