پایان نامه رابطه بین ابعاد مشکلات رفتاری در دختران با اختلال های یادگیری و سبک فرزندپروری والدین


۱-۶- تعاریف مفهومی متغیرها

 

۱-۶-۱- تعریف مشکلات رفتاری

مشکلات رفتاری دامنه­ای از رفتارهایی است که  ناسازگاری­های اجتماعی تا استرس­های غیرمعمول هیجانی را شامل می­شود و با مشکلات یادگیری همراه هستند. شایان ذکر است که مشکلات رفتاری به شکل­های گوناگون و با شدت­های مختلف در افراد ظاهر می­شوند و از طریق رفتارهایی مانند پرخاشگری، تمایلات خودآزاری و یا رفتارهای انفعالی نمایان می‌شوند(دپارتمان آموزش و کار،۱۹۹۴؛ به نقل از ایوانز، هاردن، توماس[۱]، ۲۰۰۴).

 

۱-۶-۲- تعریف سبک­های فرزندپروری

سبک­های فرزندپروری روش­هایی هستند که والدین از طریق آنها فرزندان خود را تربیت
می­کنند(لاتف[۲]، ۲۰۰۸).

 

۱-۶-۳- تعریف اختلال یادگیری

متن کامل در سایت امید فایل 

اختلال­های یادگیری شامل اختلال­های یادگیری و شناختی است که در افراد درونی هستند و بر دامنه نسبتاً محدودی از درس­ها و عملکردها تأثیر معنادار دارند. شایان ذکر است که اختلال­های یادگیری ممکن است همراه با دیگر شرایط ناتوانی­زا روی دهند اما ناشی از شرایط دیگر همچون کم­توانی­ذهنی، اختلال­های رفتاری، کمبود فرصت­های یادگیری یا نقایص حسی نیستند(هالاهان و همکاران، ۲۰۰۹؛ ترجمه علیزاده و همکاران، ۱۳۹۰).

[۱]. Evans, Harden, Thomas

[۲]. Latouf

متن کامل پایان نامه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *