نوع اختلال:پایان نامه رایگان روانشناسی پایان نامه کودکان بیش‌فعال 100ص


داوید و همکاران (2002) معتقدند که بین 30 تا 40% کودکان ADHD دارای ناتوانی‎های یادگیری می‎باشند که به خاطر مشکلات هماهنگی مهارت‎های حرکتی ظریف دارای اختلال نوشتن هستند و اختلال رفتارهای مقابله‎ای(ODD)2 در 30 تا 60% کودکان ADHD دیده می‎شود! هم‎چنین بین 50 تا 80% کودکانی که تشخیص اختلال پر تحرکی و نارسایی توجه را دارند، معیارهای تشخیصی برای اختلال‎های دیگر را نیز دارا می‎باشند و 26 تا 80 درصد دانش‎آموزان با اختلال پر تحرکی و نارسایی توجه تخمین زده می‎شود که دارای ناتوانی یادگیری می‎باشند و بالعکس (کارولین، 2002). شناسایی و درمان ADHD به عنوان یک عامل بالقوه خطر ساز در گرایش دانش‎آموزان به مصرف سیگار و مواد مخدر می‎تواند پیامدهای متعددی بر سلامت عمومی جامعه داشته باشد زیرا به دلیل تکانشی بودن می‎تواند مسبب بسیاری از اختلالات رفتاری باشد. به همین دلیل توجه به اختلال مذکور یکی از مسائل ضروری در سیستم‎های درمانی است. (آتش پور و نیازی، 1380).

نظریه اولین کسی که در مورد این نوع اختلال نظر داد

 رژیم غذایی:

فاین گلد در سال 1974 از اولین کسانی است که اظهار داشت در خیلی از موارد پر تحرکی به علت مواد شیمیایی بوجود آمده و یا تشدید می‎شود و معتقد است که غذاهایی که حاوی سالیسیلات‎ها (زرد آلو، گوجه فرنگی، خیار، گیلاس، آلبالو، توت فرنگی، آلو و….) و رنگ و طعم مصنوعی (شکلات و تنقلات رنگی) می‎باشد و از مواد افزودنی و نگهدارنده‎ها (کنسروها، سوسیس و کالباس و …) در آنها استفاده شده است. با تحرک بیش از حد و نارسایی توجه همبستگی مثبت دارند. (نیازی، 1375؛ مکاتبه نیازی به نقل از انجمن رژیم غذایی فاین گلد، 1996).

آمار اختلال بیش فعالی

شیوع اختلال

3تا 5 درصد کودکان سنین قبل از دبستان دچار بیش فعالی هستند، همچنین این اختلال در دوران قبل از بلوغ شایع می باشد و در پسرها 3 تا 5 برابر دخترها بیشتر است.درصد کودکان ونوجوانان مبتلا به این بیماری در ایران و جهان آمار کودکان و نوجوانان مبتلا به ADHD در ایران و اروپا 3 تا 5 درصد است اما به دلیل تفاوت معیارهای تشخیصی، در آمریکا تا میزان 10 درصد هم گزارش شده است.

خودگرایی و انزواطلبی (ASDs)

ASDsدر بین ۵۰۰ کودک فقط یک نفر را تحت‌تاثیر قرار داده و از طریق نقص در سه مقوله رفتاری زیر شناخته می‌شود که عبارتند از؛ تداخلات اجتماعی، ارتباط لفظی و غیرلفظی و فعالیت‌های محدود شده یا تکراری. این اختلالات بر دریافت مواد مغذی در کودکان و عادت‌های تغذیه‌ای آنان تاثیر می‌گذارد. آنها معمولا فقط غذاهای ویژه‌ای را می‌خورند و حساسیت‌های زیادی به بافت، دما، رنگ و بوی غذادارند. با وجودی که بیشتر آنها به‌طور طبیعی رشد می‌کنند، رژیم محدود آنها، موجب می‌شود که در معرض خطر دریافت ناکافی یا حاشیه‌ای مواد مغذی باشند. آنها معمولا از خوردن سبزی و میوه اجتناب کرده و فقط تعدادی از سایر گروه‌های غذایی را مصرف می‌کنند.آنها همچنین در برابر دریافت مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

همه‌گیر شناسی

به نظرمی‌رسد‌ این اختلال د‌ر۳ تا ۵ د‌رصد‌ از کود‌کان د‌رسنین مد‌رسه رواج د‌اشته باشد‌، پژوهش‌ها حاکی از آن است که پسران بیشتر از د‌ختران(نسبت ۳ به ۱ و یا ۵ به ۱)به این اختلال مبتلا می‌شوند‌.همچنین این اختلال د‌ر زایمان‌های اول به شرط پسر بود‌ن نوزاد‌(تاثیر جنسیت)و خانواد‌ه‌هایی که والد‌ین آن ها د‌چار مصرف مواد‌ مخد‌ر، اختلال اجتماعی، اختلال بیش‌فعالی و … هستند‌ شایع‌تر است

 

 

فصل سوم

 

 

 

 

 

 

 

جامعه تحقیق :

جامعه آماری این تحقیق از چند خانواده از خانواده های دانش آموزان مدرسه ابتدای شهید سمیه  در شهر ستان نور آباد  که این مشکل را تجربه کرده اندتشکیل شده است  برای محدود سازی جامعه تحقیق فقط از 20 خانواده  به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته می شوند .

حجم نمونه در روش نمونه گیری :

نمونه این تحقیق تعداد 20 نفر از جامعه تحقیق را در بر میگیرد که به صورت تصادفی ساده ازبین جامعه تحقیق انتخاب می شود .

ابزار اندازه گیری :

در این تحقیق برای انهدازه گیری علل و عوامل و تاثیر بیش فعالی است به همین دلیل از خانواده هایی استفاده شده است که این مشکل را تجربه کرده اند .

 

 

 

روش اجرای تحقیق :

در این تحقیق از روش توصیفی استفاده شده پس ابزار اندازه گیری در قالب پژوهش دارای 12 سؤال است .

بسیار زیاد ، متوسط ، کم ، خیلی کم ، هر سوال 5 درجه دارد برای اینکه پرسش نامه از روانی و اعتبار برخوردار باشد سعی شد . تا سوالات موجود درپرسش نامه به صورت دقیق و جزئی عمل نموده محتوای سوالات به دو شاخه تبدیل کرده و اندازه گیری به گونه دقیق صورت گیرد .

آمار توصیفی :

در این تحقیق ا زآمار توصیفی ساده استفاده می شود که جدول هر سوال به 5 درجه بسیار زیاد ، زیاد ، متوسط ، کم ، خیلی کم تصمیم شده است . در مجموع برای هر سوال بسیار زیاد و زیاد . با هم ، و متوسط به طور جداگانه و کم و خیلی کم با هم جمع می شوند. و دارای جدول و نمودار می باشد .

این تکه ای از پایان نامه رایگان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

با موضوع :

پایان نامه کودکان بیش‌فعال 100صفحه

می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

Untitled

سایت ما حاوی تعداد زیادی پایان نامه رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره (هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد)می باشد

می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه پایان نامه ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید البته ممکن است بعضی از متون موقع انتقال از فایل ورد به هم بریزد یا عکس ها درج نشود برای دانلود پایان نامه ها با فرمت ورد به همراه تمام پیوست ها به لینک زیر مراجعه کنید:

در سایت مرجع دانلود پایان نامه می توانید صدها پایان نامه رافقط با داشتن یک پسورد  دانلود کنید و به متن کامل آنها دسترسی بدون محدودیت داشته باشید. برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید 

سایت فوق (payanname.net) قوی ترین سایت در زمینه دانلود پایان نامه است 

کافیست عبارت

دانلود پایان نامه

را در گوگل سرچ کنید

خواهید دید که گوگل این سایت را به عنوان اولین گزینه معرفی می کند 

برای دانلود متن کامل پایان نامه های جدید کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت اول لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  176 پایان نامه

قسمت دوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  163 پایان نامه

قسمت سوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 پایان نامه

قسمت چهارم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  214 پایان نامه

قسمت پنجم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 پایان نامه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *