می 4

نتیجه گیری و منابع و ماخذ : دانلود رایگان پایان نامه رشته روانشناسی : بررسی تأثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی

فصل سوم :

 

 

نتیجه گیری و منابع و ماخذ

 

 

 

جمع بندی و نتیجه گیری

با بررسی تحقیقات انجام شده نتایج زیر در زمینه تاثیر کاربرد وسایل و مواد آموزشی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بدست آمد.

  • استفاده از رسانه های آموزشی می تواند محیط آموزشی را پویا و فعال نماید و سبب مشارکت همه جانبه دانش آموزان در امر یادگیری شود و ارتباط عمیق تری را بین معلم و شاگرد برقرار سازد.
  • رسانه های آموزشی تجارب واقعی، عینی و حقیقی را دراختیار دانش آموزان قرار می دهد.
  • آموزگاران معتقدند که کاربرد وسایل کمک آموزشی کارایی تدریس و یادگیری را افزایش خواهد داد.
  • با استفاده از وسایل آموزشی و کاربرد آن در کلاس می توان روحیه خلاق را در دانش آموزان بوجود آورد و ابتکار و نوآوری را برای جامعه به ارمغان آورد.
  • وجود کلاسهای مخصوص آزمایشگاه تاثیر زیادی در یادگیری دانش آموزان دارد زیرا یادگیری علاوه بر شنیدن با دیدن و احتمالا لمس کردن همراه است .
  • شرکت دانش آموزان در تهیه وسایل کمک آموزشی به میزان قابل ملاحظه در یادگیری آنها موثر است یعنی دانش آموزانی که وسایل و مواد آموزشی را بعنوان نوعی تکلیف تهیه می کنند یادگیری آنها در زمینه آن درس عمیق تر و از ثبات و دوام بیشتری برخوردار است.
  • معلمان بر این باورند که وسایل و مواد آموزشی همان چیزی که در کارخانه ها تولید می شود است و در اختیار مدارس قرار می گیرد در حالی که بسیاری از مفاهیم را می توان توسط وسایلی که با کمک دانش آموزان و معلمان ساخته می شود، انتقال داد و سطح فراگیری دانش آموزان را به حداکثر ممکن رسانید.
  • استفاده از وسایل و مواد آموزشی باعث جلب توجه دانش آموزان به درس می شود.
  • کاربرد وسایل تصویری نسبت به وسایل صوتی تا حد زیادی در یادگیری موثر است.

10-گردش علمی مثل بازدید از موزه ها و مناظر طبیعی به میزان زیادی در یادگیری دانش آموزان موثر است.

11-استفاده از تکنولوژی آموزشی امکان مطالعه فردی و مستقل را فراهم می سازد و استعدادهای فردی دانش آموزان را گسترش داده و علاقه آنها را به تداوم مطالعه تقویت می کند.

12-استفاده از تکنولوژی آموزشی امکان پیشرفت شاگردان را بگونه ای فراهم می سازد که همه گروهها در یک سطح برنامه های آموزشی را فرا گیرند.

13-استفاده از تکنولوژی آموزشی دسترسی به اطلاعات و نیازهای علمی و آموزشی را در اسرع وقت ممکن می سازد.

14-انگیزه معلمین جهت استفاده از وسایل آموزشی ارتقا سطح یادگیری دانش آموزان است.

15-تقریبا تمامی معلمین معتقدند که استفاده و کاربرد مواد و وسایل کمک آموزشی در ایجاد انگیزه یادگیری ،تمرکز ، ایجاد یادگیری و پیشرفت تحصیلی ضرورت دارد.

موانع و مشکلات کاربرد مواد و وسایل آموزشی

با بررسی تحقیقات انجام شده از جمله مهمترین موانع و مشکلات کاربرد مواد و وسایل کمک آموزشی عبارتند از :

  • عدم وقت کافی ، تراکم کلاس ، نبودن فضا و مکان مناسب ، نامناسب بودن وسایل موجود در آموزشگاه ، حجم زیاد کتابها از جمله عواملی است که باعث عدم استفاده معلمین از وسایل آموزشی در تدریس شده است.
  • عدم آشنایی معلمین با طریقه استفاده و کاربرد این گونه مواد و وسایل و عدم آگاهی و اعتقاد معلمین نسبت به اثرات مثبت اینگونه مواد و وسایل باعث عدم استفاده معلمین از وسایل کمک آموزشی در امر تدریس است.
  • متناسب نمودن مطالب درسی و مد نظر قرار دادن کارهای عملی در ارزشیابی ها و فراهم آوردن وسایل کمک آموزشی می تواند مشوق معلمان جهت کاربرد هر چه بیشتر تکنولوژی آموزشی باشد.
  • معلمین اعتقاد به استفاده از مواد کمک آموزشی در تدریس را دارند اما در این راستا عدم آشنایی معلمان با نحوه استفاده از این مواد و اضطراب از اینکه نتوانند بطور مطلوب از این وسایل استفاده کنند و نتیجه بگیرند موجب شده که از این مواد در امر تدریس استفاده نکنند .
  • یکی از علل عمده عدم استفاده معلمین از مواد کمک آموزشی کمبود امکانات مدرسه است.
  • همه معلمین معتقدند که برقراری کلاسهای ضمن خدمت در بالا بردن سطح آگاهی معلمین از نحوه استفاده و کاربرد وسایل کمک آموزشی مفید است.
  • منابع و ماخذ :

    1- پایان نامه با موضوع بررسی میزان تاثیر مواد کمک آموزشی و حضور متصدیان بر پیشرفت تحصیلی محقق میتر میرزا آقایی سال 76-75

    2- پایان نامه با موضوع بررسی تاثیر کاربرد رسانه های آموزشی بر پیشرفت یادگیری دانش آموزان محقق عفت بلوچی سال 76-75

    3- پایان نامه با موضوع بررسی و ارزیابی میزان کارایی وسایل کمک آموزشی در رابطه با یادگیری دانش آموزان   محقق محمد ایزدی سال 74

    4- پایان نامه با موضوع بررسی رابطه میزان آگاهی معلمان و میزان استفاده از وسایل کمک آموزشی    محقق : حسنعلی زرشکی قشلاقی سال 73-72

    5- پایان نامه با موضوع بررسی تاثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان  محقق : زهرا دراج سال 77-76

    6- پایان نامه با موضوع بررسی تاثیر مواد کمک آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان محقق : ملک محمدی  سال 72

    7- پایان نامه با موضوع بررسی تاثیر استفاده از مواد کمک آموزشی در پیشرفت تحصیلی و مقایسه نظر معلمان و دانش آموزان محقق: عبدالرسول عباسی کوپالی سال 73

    8- پایان نامه با موضوع بررسی ضرورت و میزان کاربرد رسانه های آموزشی محقق حبیب الله حبیبی سال 76

    9- پایان نامه با موضوع بررسی میزان استفاده معلمان راهنمایی از مواد و وسایل آموزشی  محقق: یوسف یزدی سال 76

    10- پایان نامه با موضوع بررسی مقایسه وضع موجود و مطلوب وسایل کمک آموزشی  محقق  بمانعلی طحانی پور تیر ماه 76

    11- پایان نامه با موضوع بررسی علل عدم استفاده معلمان از وسائل آموزشی  محقق عبادالله غفاری سال 77

    12- پایان نامه با موضوع بررسی وضع موجود آزمایشگاهی مدارس  محقق گیتی زمردی سال 75-76

    13- پایان نامه با موضوع بررسی وضع موجود و مطلوب کاربرد مواد و وسایل کمک آموزشی محقق : عباسعلی قنبر لو

     

     

     

     

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                 صفحه

    فصل اول

    1-1-مقدمه

    2-1-تقسیم بندی رسانه های آموزشی

    فصل دوم

    تحققات تجربی درباره ی موضوع تحقیق

    1-2- تحقیق بر روی دانش آموزان پایه پنجم منطقه 13 تهران

    2-2-تحقیق در درس علوم در دبستان های منطقه 2 تهران

    3-2- تحقیق بر روی مسئله از دیدگاه معلمین خوروبیابانک

    4-2- تحقیق بر روی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کرمانشاه

    5-2- تحقیق بر روی دانش آموزان دوره ابتدایی مناطق 2و10و17 تهران

    6-2- تحقیق بر روی مدارس ابتدایی پسرانه ناحیه 4 کرج و دانشجویان ضمن خدمت

    7-2- تحقیق بر روی ندارس ابتدایی پسرانه منطقه 17 تهران

    8-2- تحقیق بر روی مسئله از دیدگاه معلمان منطقه اشتهارد

    9-2- تحقیق بر روی دانش آموزان مدارس راهنمایی منطقه اشتهارد

    10-2- تحقیق و بررسی مقایسه وضع موجود و مطلوب وسایل کمک آموزشی

    11-2- تحقیق بر روی معلمان دبستانهای ناحیه یک زنجان

    12-2- بررسی وضع موجود آزمایشگاهی مدارس راهنمایی ناحیه یک اسلام شهر

    13-2- تحقیق در مقطع راهنمایی منطقه بوئین زهرا

    14-2 تحقیق بر روی مدارس ابتدایی منطقه آبیک

    15-2- تحقیق بر روی مدارس راهنمایی ناحیه 3 کرج

    فصل سوم

    نتیجه گیری و منابع و ماخذ

    1-3- جمع بندی و نتیجه گیری

    2-3- موانع و مشکلات کاربرد مواد و وسائل آموزشی

    3-3- منابع و ماخذ

این تکه ای از پایان نامه رایگان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

با موضوع :

بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان 105ص

می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

Untitled

141985615752731

سایت ما حاوی تعداد زیادی پایان نامه رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره (هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد)می باشد

می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه پایان نامه ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید البته ممکن است بعضی از متون موقع انتقال از فایل ورد به هم بریزد یا عکس ها درج نشود برای دانلود پایان نامه ها با فرمت ورد به همراه تمام پیوست ها به لینک زیر مراجعه کنید:

در سایت مرجع دانلود پایان نامه می توانید صدها پایان نامه رافقط با داشتن یک پسورد  دانلود کنید و به متن کامل آنها دسترسی بدون محدودیت داشته باشید.

برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید 

سایت فوق (payanname.net) قوی ترین سایت در زمینه دانلود پایان نامه است 

کافیست عبارت

دانلود پایان نامه

را در گوگل سرچ کنید

خواهید دید که گوگل این سایت را به عنوان اولین گزینه معرفی می کند 

برای دانلود متن کامل پایان نامه های جدید کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت سوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 پایان نامه

قسمت پنجم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 پایان نامه


برچسب‌ها, , , , , , , , ,
همه حقوق محفوظ است

Posted می 4, 2016 by 92 in category "تز و پایان نامه", "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *