آگوست 6

برای، این، فرهنگ، کنید، یک

، اما همه صبحانه نمی‌خورند. وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، بدن‌تان بعد از یک گرسنگی طولانی به سوخت احتیاج دارد.
تحقیقات زیادی تأثیر صبحانه بر کاهش وزن را اثبات کرده‌اند. National Weight Control Registry بزرگ‌ترین پایگاه داده‌های مربوط به افرادی که کاهش وزن داشته‌اند و توانسته‌اند آن را حفظ کنند، عادت‌های مختلف این افراد را بررسی می‌کند. یکی از این عادت‌ها خوردن صبحانه است. اگر بهانه‌تان این است که فرصت صبحانه‌خوردن ندارید، می‌توانید شب قبل، صبحانه‌تان را آماده کنید و صبح آن را بخورید.
________________________________________
: بدترین خوراکی‌هایی که می‌توانید برای صبحانه میل کنید
________________________________________

?. برنامه‌ی غذایی
اگر با یک برنامه‌ی غذایی ثابت، روزتان را شروع کنید، احتمال تصمیم‌گیری ناگهانی و نادرست کمتر می‌شود. برای غذایتان برنامه ریزی کنید و در خانه برای خودتان غذای سالم آماده کنید. سعی کنید از غذاهای پرکالری بیرون و مواد اولیه‌ی ناشناخته آنها دوری کنید. وقتی سر کار می‌روید، ناهارتان را همراه ببرید. اگر راحت‌تر هستید آخر هفته‌ها برنامه‌ی غذایی کل هفته را مشخص کنید. مواد لازم را بنویسید و آماده کنید. با این کار وعده‌های غذایی سالم و بدون نگرانی خواهید داشت.
?. پروتئین و فیبر را در تمام وعده‌های غذایی بگنجانید

باید در هر وعده، مقدار کافی از هر دویِ این مواد مغذی وجود داشته باشد. اگر مقدار کافی پروتئین و فیبر دریافت کنید تا ساعت‌ها سیر می‌مانید و لازم نیست چند دقیقه بعد از صرف غذا دوباره سر یخچال بروید یا دنبال تنقلات بگردید. تحقیقات اخیر نشان‌ داده‌اند که پروتئین با احساس سیری رابطه‌ی مستقیم دارد. تحقیقات مرتبط ثابت کرده‌اند که فیبر با کاهش اشتها رابطه دارد که به کاهش وزن می‌انجامد. میوه‌ها و سبزیجات منابع غنی فیبر هستند و کالری پایینی دارند، بنابراین بهتر است در تمام وعده‌های غذایی باشند. اگر دائما احساس گرسنگی می‌کنید، احتمالا این دو ماده‌ی مغذی، در برنامه‌ی غذایی شما کم هستند. علت گرسنگی دائمی خود را پیدا کنید و از آن خلاص شوید.
تبلیغات

________________________________________
: ?? غذایی که جلوی گرسنگی شما را می‌گیرد
________________________________________
?. پیاده‌روی را فراموش نکنید!
حتما دلیلی دارد که خدا به شما دو پا داده است! تحقیقات نشان داده‌اند که سالم‌ترین کشورها یک وجه اشتراک دارند: پیاده روی. میانگین پیاده‌روی افراد در این کشورها مانند دانمارک و ژاپن بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است.
پیاده‌روی فعالیتی ساده، ولی بسیار مؤثر است. اما اگر زمان زیادی پشت میز یا داخل ماشین صرف می‌کنید، شاید پیاده‌روی برای‌تان سخت شود. فقط سعی کنید از هر فرصتی برای برداشتن چند قدم بیشتر استفاده کنید تا پیاده‌روی به‌تدریج جای خودش را در برنامه‌ی روزانه‌ی شما باز کند.
راه رفتن در خانه راه خوبی برای شروع این قدم‌ها است. کارهای کوچکی مثل کمی دورتر پارک کردن ماشین و چند قدم بیشتر راه رفتن یا استفاده از پله به‌جای آسانسور هم در طولانی‌مدت تأثیر خود را می‌گذارند. این می‌تواند برای شما به یک بازی تبدیل شود: چند قدم بیشتر می‌توانید بردارید؟
________________________________________
: لاغری با پیاده روی؛ برای کاهش وزن چقدر باید راه رفت؟
________________________________________
?. به‌اندازه‌ی کافی آب بنوشید
گاهی وقت‌ها حس می‌کنید، هر چیزی که دم‌دست‌تان است بخورید. در این مواقع اگر یک لیوان آب بنوشید این احساس ازبین می‌رود. تحقیقات نشان داده‌اند که نوشیدن آب بر کنترل وزن مؤثر است. نوشیدن چند جرعه آب قبل از هر وعده غذا به کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه‌بر اینها، سلول‌های شما برای این که فعالیت مفیدی داشته باشند به H2O احتیاج دارند.
?. چند بسته تنقلات ضروری آماده کنید
گرسنگی ممکن است، وقتی که انتظارش را ندارید، به سراغ‌تان بیاید. در این زمان‌هاست که مرتکب اشتباهات غذایی می‌شوید. خودتان را آماده کنید تا در این تله‌های تغذیه‌ای گرفتار نشوید. همیشه کمی تنقلات در ماشین، روی میز و داخل کیف‌تان داشته باشید. تنقلاتی را انتخاب کنید که فیبر یا پروتئین زیادی داشته باشند تا گرسنگی‌تان برطرف شود.
________________________________________
در ادامه بخوانید: ?? باور نادرست درباره تغذیه سالم که بین مردم رواج پیدا کرده است
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رژیم و تغذیه برای تناسب اندام
به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

7000تومان



امروزه‌ همه‌ی ما با نام‌هایی مانند اَپل، گوگل و فرهنگ سازمانی‌ای که در چنین شرکت‌هایی وجود دارد، آشنا هستیم. اما همه‌ی افراد یا بنگاه‌ها امکان به کار گرفتن چنین فرهنگ قدرتمندی را ندارند و چه بسا اصلا نیازی هم به آن نداشته باشند. بنگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به دلیل ویژگی‌های متفاوت‌‌شان به فرهنگ‌های متفاوتی نیاز دارند. ما در این مقاله به ? گام موثر می‌پردازیم که به ساختن فرهنگ سازمانی قوی کمک می‌کند.
بنا بر تعریف واژه‌نامه‌ی «وبستر»، فرهنگ «الگویی یکپارچه از دانش، باورها و رفتارهای انسانی است که بر توانایی یادگیری و انتقال دانسته‌ها به نسل‌های بعدی استوار است».
در سازمان‌ها، فرهنگ واقعیت هر روزه‌ی زندگی سازمانی است. سند چشم‌انداز، ترازنامه‌های مالی و آیین‌نامه‌های کاری هیچ یک به تنهایی فرهنگ را تشکیل نمی‌دهند. فرهنگ سازمانی عبارت است از کاری که می‌کنیم، طرز رفتارمان، طرز برخوردمان با دیگران، گفته‌ها، محصولات، مشتریان و ارتباطات ما به علاوه‌ی خود ما.

کارآفرینان بسیاری تصمیم می‌گیرند شرکت‌های بزرگ دیوان‌سالار را ترک کنند چون از فرهنگ جاری در آنها راضی نیستند. آنها می‌خواهند چیزی خلق کنند که در راستای رویاها، شخصیت و چشم‌اندازشان از آینده باشد. هدف آنها یک بنگاه آرمانی بی‌نقص است.
به عنوان صاحبان کسب‌وکار، چگونه می‌توانیم یک ساختار سازمانی قوی و پایدار ایجاد کنیم که کارکنان ما را به بهترین سرمایه‌های ما تبدیل کند؟ در پاسخ به این پرسش، ? توصیه‌ی زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:
?. هدف تعیین کنید

آنچه در آغاز کار اهمیت دارد، خلق چیزی بزرگ و ماندگار است. وقتی شرکت کوچک است، افراد گرد یک میز درباره‌ی فرهنگ احتمالی آینده‌شان بحث می‌کنند، مشکلات و موانع کوچک، و ارتباطات مستقیم و بی‌واسطه هستند. اما با بزرگ شدن شرکت، ارتباطات محدود و گاه‌به‌گاه (و شاید حذف)، و رسیدن به توافق جمعی دشوارتر می‌شود.
برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، هنگام تعریف فرهنگ سازمانی جدید، یک هدف تعیین کنید. برای تعیین هدف باید چراییِ فعالیت بنگاه‌تان را بدانید. کسب‌وکار شما در خدمت چه چیزی (یا چه کسی) است؟ پاسخ این سؤال هر چه هست باید قابل اعتماد، الهام‌بخش و انگیزاننده باشد. شرکت‌هایی که اهداف ارزشمندی دارند، بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرند. شرکت‌هایی مانند اَپل و آیکیا (Ikea) از این دسته هستند.
اما به هیچ وجه از این شرکت‌های قدرتمند تقلید نکنید، تقلیدِ صرف به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید. آنچه برای شرکت‌تان مناسب است، انجام بدهید. به این فکر کنید که چه چیزی برای شما الهام‌بخش است و به شما انگیزه می‌دهد و بر همان اساس عمل کنید.
?. زبان، ارزش‌ها و معیارهای مشترک تعریف کنید

برای داشتن یک فرهنگ سازمانی کارآمد، باید زبان مشترکی میان کارکنان برقرار باشد و تناقضی در مورد ارزش‌ها وجود نداشته باشد. زبان مشترک باید برای همه‌ی اعضای سازمان، از مدیرعامل تا مسئول تحویل نامه‌ها، قابل فهم باشد. همچنین باید ارزش‌ها را مشخص کنید، پس آنها را بنویسید. با این کار ارزش‌ها ملموس می‌شوند و در نتیجه ماندگاری فرهنگ در گذر زمان ممکن می‌شود.
مجموعه‌ای از ارزش‌ها، اصول و اساس شرکت را مشخص می‌کند اما برای تعیین میزان تحقق این اصول به مجموعه‌ای از معیارها نیاز دارید. پس از اینکه زبان، ارزش‌ها و معیارها را مشخص کردید، فرهنگ سازمان قابلیت پیوند دادن اعضا را خواهد داشت. پیوند دادن اعضا هدف غایی شماست. شاید برای به کار گیری راه حل‌های موقتی وسوسه‌ شوید اما این میانبرها تنها در کوتاه‌مدت راهگشا هستند.
برای خلق فرهنگ سازمانی ماندگار و قابل درک برای همه، فرهنگ نیز باید در گذر زمان و همراه با تغییرات سازمان، تغییر کند. ارزش‌های بنیادی ستون‌های نگهدارنده‌ی سازمان هستند اما باقی ابعادِ فرهنگ باید پیرو تغییر زمان و کارکنان تغییر کنند.
________________________________________
: چطور فرهنگ سازمانی در کارمندان ایجاد انگیزه می‌کند؟
________________________________________
?. الگو باشید

تبلیغات

رفتار رهبر سازمان، فرهنگ را شکل می دهد. رهبر باید بازتابی از ارزش‌ها در درون و بیرون سازمان و نماینده‌ای قدرتمند باشد. رهبر نباید تنها بر بیانه‌ها به عنوان راه حل مشکلات اتکا کند بلکه خود باید نمونه‌ی بارز اصول و ارزش‌های شرکت باشد.
برندِ ویرجین (Virgin) و بنیان‌گذارش ریچارد برنسون (Richard Branson) را در نظر بگیرید، برنسون نمونه‌ی بارز همه‌ی ویژگی‌هایی است که افراد در برند ویرجین می‌بینند: بانشاط، جسور، بی‌پروا و سرزنده. رهبرانی که نسبت به کارشان شور و اشتیاق نشان می‌دهند و اخلاقِ کاریِ مثال‌زدنی دارند، اصلی‌ترین منبع الهام برای کارکنان و نیز کسانی هستند که تمایل به کار در شرکت دارند.
رهبر باید الگویی برای دیگران و به شدت صریح باشد. اگر فکر کنید که فرهنگ سازمانی قوی‌ای دارید اما کارکنان‌تان به شما اعتماد نداشته باشند، تصورتان کاملا بی‌اهمیت است. صریح و شفاف بودن، شاید دشوار باشد، اما نقش مهمی در حفظ فرهنگی که برای ایجاد آن تلاش کرده‌اید دارد.
?. سفیران فرهنگ سازمان را بشناسید

هر شرکتی کارکنانی دارد که فرهنگ سازمان در جان‌شان جاری است، آنها شما و شرکت‌تان را به دیگران معرفی می‌کنند و نماینده‌ی ارزش‌های سازمان هستند، و بهترین نمایندگان هم هستند زیرا شرکت را به اندازه‌ی خودِ شما دوست دارند.
این کارکنان دارایی با ارزشی هستند. پس از اینکه چنین افرادی را شناسایی کردید از آنها درباره‌ی نقاط قوت و ضعف فرهنگ و اینکه به چه دلیل فرهنگ جاری برای آنها مهم است، سؤال کنید. نظرات آنها معیاری است برای تصمیم‌گیری درباره‌ی حفظ وضع موجود یا ایجاد برخی تغییرات.
نقش این سفیران با گذر زمان و با رشد شرکت پررنگ‌تر می‌شود، و در پایان به یک مزیت رقابتی تبدیل می‌شوند. زیرا مشتریان، کارکنانِ مثبت‌اندیشی را که درباره‌ی شرکت (یا برند)شان اطلاعات کافی دارند، از یاد نمی‌برند.
________________________________________
: ?? قانون اصلی فرهنگ سازمانی
________________________________________
?. صادق باشید و ارتباط برقرار کنید

صداقت یعنی «انجام کار درست حتی هنگامی که کسی شما را زیر نظر ندارد». باید به گونه‌ای رفتار کنید که همه‌ی اعضای شرکت مشتاقانه عملکرد صادقانه داشته باشند و تمایلی به کم‌کاری و ناخالصی نداشته باشند.
صداقت داشتن به معنای پذیرش نقاط قوت و ضعف و خطاهای‌تان است. بالیدن به استعدادها و توانایی‌ها آسان است اما نباید لحظه‌ای فکر کنید که بی‌نقص هستید. این حقیقتی است که در مورد همه‌ی انسان‌ها صدق می‌کند.
به عنوان رهبر، همیشه باید با درون و بیرون شرکت به طور شفاف و پیوسته در ارتباط باشید. همه‌ی کارکنان باید فرهنگ شرکت را بشناسند و در اهمیت حفظ آن تردیدی نداشته باشند. در مواقعی که فرهنگ سازمانی وضعیت خوبی ندارد، خودآگاهی و ارتباطات مستمر ضروری است. لزومی ندارد فرهنگ در قالب کلمات پر زرق و برق معرفی شود، در عوض ارتباط صادقانه هرگز نباید متزلزل شود. بدون اعتماد دیگران، پشتوانه‌ای نخواهید داشت.
?. درست رفتار کنید

برخی معتقدند شرکت‌ها و بنگاه‌ها هم، به نوعی انسان هستند. من با این عقیده مخالفم. انسان‌ها شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند و به عنوان مدیر یا رهبر یک کسب‌وکار باید با کارکنان‌تان به خوبی رفتار کنید. در غیر این صورت و با وجود تغییر گسترده‌ی افراد در شرکت، فرهنگ کارایی چندانی نخواهد داشت.
هنگام استخدام کارکنان جدید، پیش از مهارت‌های‌شان، شخصیت آنها را بررسی کنید. البته که یک رزومه‌ی قوی‌و تأثیرگذار مهم است اما اگر شخصیت قابل اعتمادی نداشته باشید، جایی در شرکت من ندارید. مهارت و خبرگی را می‌توان با آموزش به دست آورد، اما پرورش رفتار و نگرش خوب کار ساده‌ای نیست. استخدام کارکنان خبره اما دارای نگرش منفی، بی‌شک منجر به تخریب فرهنگ می‌شود. اگر فردی را که با فرهنگ سازمانی شما تطابق داشت پیدا کردید، او را استخدام کنید، برخورد درستی در قبالش داشته باشید و تلاش کنید توانایی‌ها و مهارت‌های او را ارتقا دهید.
فراموش نکنید که هیچ دستورالعمل کامل و بی‌نقصی برای موفقیت وجود ندارد. مثل هر آشپز معروفی، پیش از یافتن دستور درست و ادویه‌های مناسب، باید دست به آزمون و خطا بزنید. مهم است که دست از تلاش کردن بر ندارید.
برگرفته از: entrepreneur.com



اعتماد به نفس ابزاری است که ‌می‌توانید در زندگی روزمره برای هر کاری مثل افزایش اطمینان به خود، مدیریت ترس‌ها و انجام کارهایی که واقعا برایتان مهم هستند، از آن استفاده کنید، اما تعداد کمی از افراد می‌دانند اعتماد به نفس مثل یک عضله است و برای تقویتش باید همیشه از آن استفاده کرد، یعنی اگر آن را به کار نبرید، تحلیل خواهد رفت. به همین دلیل ?? روش برای بالا بردن اعتماد به نفس معرفی می‌شود تا در این زمینه خبره شوید.
________________________________________
: ? راه تضمین شده برای افزایش اعتماد به نفس
________________________________________
?. یادگیری کار مفیدی است، پس در یک کلاس ثبت نام کنید و از آن لذت ببرید.
?. برای اینکه از خودتان بیرون بیایید، از همسر یا دوستی صمیمی‌ بپرسید امروز چه کاری می‌توانید برایش انجام دهید.
?. به باشگاه بروید. اثرات روانی ورزش باعث ایجاد حس خوبی در شما می‌شود.
?. به یک رویداد اجتماعی بروید و به جای نگرانی در مورد مسائل خودتان، روی اینکه چطور می‌توانید به دیگران کمک کنید، تمرکز کنید.

?. دقیقا مشخص کنید چه چیزهایی واقعا برایتان مهم است. اگر این چیزها در زندگی‌ان وجود ندارند، باید آنها را وارد زندگیتان کنید.
?. فهرستی از چیزهایی که در زندگیتان با آنها کنار می‌آیید، تهیه کنید و بنویسید که چطور می‌توانید هر کدام را حذف کرده یا به حداقل برسانید.
?. یک پیروزی یا موفقیتی را که تجربه کردیه‌اید به یاد بیاورید و بابت آن به خودتان افتخار کنید. ارزش قائل شدن برای دستاوردهایتان نه تنها خودستایی نیست، بلکه برای سلامت‌ شما لازم است.
تبلیغات

?. دفعه‌ی بعد که در یک رویداد اجتماعی حضور یافتید، فقط در کنار آشنایان نمانید. سعی کنید سر صحبت را با غریبه‌ها باز کنید تا تجربیات جدیدی به دست آورید.
?. دفعه‌ی بعد که در حال طفره رفتن از انجام کاری بودید (دعوت شدن به یک مهمانی، یک پروژه‌ی چالشی یا هر چیز دیگر)، بگویید «به جهنم» و هر طور شده آن را انجام دهید.
??. هر روز کاری انجام دهید که باعث شادی درونی یا لبخندی بر لبتان شود.
________________________________________
: ?? عادت افرادی که واقعا احساس خوشحالی می‌کنند
________________________________________

??. الگوهای فکری را که باعث می‌شوند به خودتان شک کنید یا بیش از حد به خودتان سخت بگیرید پیدا کنید. حالا تصور کنید دوست صمیمیتان دقیقا چنین مسیری را رفته و اکنون پا پس کشیده است. به وی چه خواهید گفت؟
??. اگر مجرد هستید،‌ دختر یا پسر مورد علاقه‌تان را به بیرون دعوت کنید.
??. همیشه باید ذهنتان را تغذیه کنید، پس فهرستی تهیه کیند از ?? چیزی که ذهنتان را بیدار و هوشیار نگه می‌دارد و حتما از آنها در زندگیتان استفاده کنید.
??. از بازی کردن چند نقش مختلف و قرار دادن خودتان در موقعیتی‌هایی که فکر می‌کنید دیگران از شما انتظار دارند، دست بردارید.
??. سعی کنید هر بار که به خودتان می‌گویید، نمی‌توانید چیزی را داشته باشید یا چیزی را به دست نخواهید آورد یا به اندازه‌ی کافی برای به دست آوردن خواسته‌هایتان خوب نیستید، جلوی این افکار را بگیرید.
??. از تصمیم‌های بدون اراده اجتناب کنید. بر اساس آنچه واقعا برایتان اهمیت دارد، تصمیمات سنجیده بگیرید.
??. دفعه‌ی بعد که در مقابل یک ریسک یا چالش مقاوت کردید، به صدای درونیتان گوش دهید و به دنبال راهی برای اصلاح آن باشید. از خودتان بپرسید «چه چیز این را آسان‌تر می‌کند؟»
??. از احمق به نظر رسیدن می‌ترسید؟ همه همین‌طور هستند، اما چیز مهمی نیست، پس اجازه ندهید مانع شما شود. با خودتان تکرار کنید: «اهمیتی ندارد».
??. حتی برای یک لحظه فکر نکنید، نمی‌توانید با اعتماد به نفس باشید. همین حالا مسئولیت چیزهای زیادی بر دوش شماست که با اعتماد به نفس انجامشان می‌دهید. کافی است آنها را شناسایی کنید تا احساس خوبی در شما ایجاد شود. به کارهایی فکر کنید که آنها را بدون به وجود آمدن سؤال از اعتماد به نفس کافی برای انجام آنها انجام می‌دهید.
??. به شک و تردیدهایتان گوش دهید، اما آماده باشید پس از شنیدن‌شان، تصمیم‌های آگاهانه و سنجیده بگیرید. گاهی شک‌هایتان به شما اجازه می‌دهد تا بفهمید باید برای چه چیز آماده باشید،



Copyright 2018. All rights reserved.

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *