آگوست 6

این، یا، برای، باید، دیگران

بازگرداند تا بتوانید توجهات بیشتری را به خود جلب کرده و کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید.
??. بر هنر مذاکره تسلط پیدا کنید

بی‌شک توانایی مذاکره‌ی اثربخش مهارتی است که هر صاحب کسب‌وکار خانگی باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا تسلط کامل را کسب نماید. این ویژگی از نظر اهمیت در خصوص بایدهای کسب‌وکار خانگی در رتبه‌ی دوم و بعد از عرضه‌ی مزیت قرار دارد. در کسب‌وکار، مهارت‌ مذاکره هر روز به کار شما خواهد آمد. همیشه به یاد داشته باشید که تسلط بر هنر مذاکره یعنی اینکه مهارت‌های شما آنقدر خوب ارتقاء یافته‌اند که می‌توانید همیشه یک وضعیت برد-برد درست را فراهم آورید. تدارک چنین وضعیتی یعنی تمام افراد درگیر در فرایند مذاکره احساس می‌‌کنند که برنده شده‌اند و همین بنیان برقراری یک رابطه‌ی کاری درازمدت و سودآور را بنا می‌‌کند.
________________________________________
: چطور با دیدن چهره طرف مقابل مذاکره بهتری داشته باشیم؟
________________________________________
??. محیط کار خود را با هدف موفقیت طراحی کنید

محیط کاری خود را به گونه‌ای طراحی کنید که متضمن حداکثر عملکرد شخصی و بهره‌وری باشد و در صورت لزوم حرفه‌ای‌گری را به مشتریان حاضر در آن محیط به نمایش بگذارد. تا حد امکان، از تبدیل کردن گوشه‌ی اتاق یا اتاق‌خواب خود به دفتر کار اجتناب کنید. در شرایط ایده‌آل، شما یک اتاق جدا لازم دارید تا فعالیت‌های کاری خود را حداقل در ساعات کاری، از امور مربوط به خانواده جدا کنید. یک خلوتگاه، اتاق اضافه، زیرزمین یا پارکینگی که تغییر کاربری داده شده همگی گزینه‌های مناسبی برای دفتر کار خانگی شما هستند. اگر چنین شرایطی برای شما وجود ندارد، باید به روشی مثلا پارتیشن‌بندی کاربری اتاقتان را عوض کنید یا فعالیت‌های کسب‌و‌کار خود را به ساعاتی از روز موکول کنید که کسی در خانه نباشد.
??. سازمان‌یافته و مرتب باشید

سازمان‌یافتگی به این معنا نیست که شما از چه نوع فایلی استفاده می‌کنید یا آیا کاغذهایتان را روی میز رها می‌کنید، سازمان یافتگی یعنی مدیریت کسب‌وکار. یعنی داشتن ساختاری نظام‌مند برای انجام کارها. بنابراین، شما رویه‌ای را ایجاد می‌کنید که توسط آن می‌توانید بنا بر زمان کاری روز، خواه سه ساعت برای کار پاره‌وقت یا هفت ساعت برای کار تمام‌وقت، به اهدافتان دست پیدا کنید. در واقع، شما باید سیستم‌ها و رویه‌هایی برای هر فعالیت کسب‌وکاری خود توسعه دهید. چیزهای کوچکی مثل تهیه یک لیست فعالیت در پایان هر روز یا هفته‌ی کاری، به شما کمک خواهد کرد تا ابتدا به فعالیت‌های مهم‌تر رسیدگی کنید. تهیه یک تقویم کاری، نه چند تقویم برای فعالیت‌های شخصی یا کارها، تضمین می‌کند تا کارها را طبق برنامه انجام دهید و به قرار ملاقات‌ها سر موعد مقرر برسید. وارد کردن فعالیت‌های خانوادگی و شخصی به تقویم کاری نیز اهمیت زیادی دارد تا بدین ترتیب کار و برنامه‌های شما بر طبق یک تقویم واحد صورت بگیرد.
??. اوقات فراغت داشته باشید

وسوسه‌ی کار کردن در ?? ساعت روز در بعضی از صاحبان کسب‌و‌کار خانگی وجود دارد. شما مدیری ندارید که به شما بگوید وقتش شده که به خانه بروید چون توان پرداخت پول اضافه‌کاری شما را ندارد. هرکسی که در خانه کار می‌کند باید یک برنامه‌ی کاری مرسوم داشته باشد که باید در آن زمان استراحت و وقت ناهار به علاوه‌ی روزهای تعطیلی و تعطیلات برنامه‌ریزی شده در نظر گرفته شود. به محض شروع کسب‌و‌کار خانگی خود، این برنامه‌ی زمان‌بندی را تهیه کنید. مطمئنا، برنامه‌ی شما باید به قدر کافی منعطف باشد. شما نباید هر ساعت روز خود را پر کنید. یک یا دو ساعت را به عنوان ساعت پشتیبان خالی بگذارید. کار مداوم و بدون تفریح به سرعت باعث خستگی و فرسودگی شما می‌شود و بدخلقی چیزی نیست که مشتری از شما انتظار داشته باشد.
________________________________________
: ?? سرگرمی برای زندگی باکیفیت‌تر
________________________________________
??. وظایف خود را محدود نگه دارید

برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکار دشوار است که به همه‌کاره بودن دچار نشوند. آنها سعی می‌کنند در کسب‌و‌کارشان تا حد امکان به همه‌ی وظایف رسیدگی کنند. توانایی انجام چندین وظیفه در واقع خصوصیت مشترک کارآفرینان موفق است. هر از گاهی شما باید گامی به عقب بگذارید و نگاهی به کار خود بیاندازید تا ببینید چه چیزی به نفع کسب‌و‌کار شما و خود شما در دراز مدت خواهد بود. بسیاری از کارآفرینان موفق در بیان تجربیات خود گفته اند که آنها هنگام شروع به خوبی می‌دانستند که در انجام چه وظایفی ماهر هستند و چه وظایفی را باید به دیگران واگذار کنند.
________________________________________
: چطور با کار کمتر نتیجه بیشتری بگیریم؟
________________________________________
??. دائما پیگیر باشید

برقراری ارتباط و پیگیری امور مشتریان بالفعل و بالقوه و متحدان تجاری باید به فکر و ذکر هر صاحب کسب‌و‌کاری تبدیل شود. پیگیری مستمر و دائم شما را قادر می‌سازد تا مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید، سودآوری بیشتری داشته باشید، ارزش بیشتری در خرید مشتریان موجود ایجاد کنید و روابط کاری قوی‌تری با تامین‌کنندگان و تیم مرکزی کسب‌و‌کار خود برقرار سازید. پیگیری در خصوص مشتریان موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کار اصلی پس از فروش به مشتریان آغاز می‌شود. فروش محصولات و خدمات کار ساده‌ای است اما حفظ مشتریان و بازگشت آنها نیازمند تلاش و کوشش هرچه بیشتر خواهد بود.
برگرفته از: entrepreneur.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی تدوین طرح کسب‌ و کار به روش اساتید هاروارد
ایده خود را به پول تبدیل کنید

8000تومان



زیگموند فروید می‌گوید: «نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که تمدن تا چه حد بر پایه‌ی چشم‌پوشی از غریزه بنا شده است.» همواره میان اینکه چقدر باید غرایز خود را دنبال کنیم و چقدر باید تسلیم قراردادهای اجتماعی شویم، کشمکش وجود دارد. ولی در زمان‌هایی مانند زمانه‌ی ما، گرایشی به سمت تمایل بیش از حد به غرایز وجود دارد، زیرا قراردادهای اجتماعی و اخلاقی به سرعت در حال تغییرند و هیچ اتفاق نظری در مورد آنها وجود ندارد. این وضعیت کمی خظرناک است، زیرا متوجه نمی‌شوید که چگونه دیگران را می‌رنجانید یا موفقیت خود را تحت شعاع قرار می‌دهید. برای اینکه این اتفاق نیفتد و بتوانیم ارتباط بهتری با دیگران داشته باشیم، مقاله زیر درمورد ?? قانون آداب معاشرت در این دوره و زمانه را بخوانید.

کتابچه‌های راهنمای اولیه‌ در تمدن غرب، در واقع راهنمای موفقیت بوده‌اند. همانطور که استیون پینکر (Steven Pinker)، نویسنده‌ی معروف، می‌گوید، این کتابچه‌ها نحوه‌ی درست رفتار در دربار (court) شاه را به شوالیه‌ها و شاهزاده‌ها می‌آموختند، و واژه‌های «مودب» (courtly) و «ادب» (courtesy) نیز از همین‌جا آمده‌اند.
از برخی دوستان و همکاران خوش‌ذوق و متمدن پرسیدم که راهنمای به‌روز شده برای سال ???? چه شکلی خواهد داشت. در اینجا ?? قانون را ارائه می‌دهیم که در موقعیت‌های مختلفی مانند زمان ناهار در اداره، سالن ورزشی شرکت یا جشن تولد همکلاسی فرزندتان، به شما کمک می‌کند.
توجه داشته باشید که فصل مشترکی در این قوانین وجود دارد: همیشه اول از همه به احساسات دیگران فکر کنید، زیرا همیشه صرفا مسئله‌ی به حداکثر رساندن راحتی و آسایش خود شما مطرح نیست.

?. به جای ارسال پیامکِ «?? دقیقه دیر می‌رسم»، بهتر است تلاش کنیم که سر وقت به قرار برسیم.
?. اگر نمی‌توانید در مراسم اجتماعی که رسما به آن دعوت شده‌اید شرکت کنید، گمان نکنید که پاسخ ندادن به درخواست میزبان، همان رد دعوت است. و هرگز در مراسمی که نیازمند برنامه‌ریزی و تدارکات توسط میزبان است، در دقیقه‌ی آخر به دعوت میزبان پاسخ ندهید.
?. در مقابل یخچال اداره کمی از خود نجابت نشان دهید. غذایی را که متعلق به شما نیست نخورید. پس‌مانده‌ی غذای‌تان را پیش از آنکه به شکل کابوس رادیواکتیو درآید، به خانه ببرید یا دور بریزید.
تبلیغات

?. هنگام صحبت با تلفن همراه، فریاد نکشید. همیشه خوب نشنیدن صدای فرد مقابل، به این معنی نیست که او نیز صدای شما را خوب نمی‌شنود.
?. در مهمانی شام، تلفن همراه خود را خاموش کنید و با جمع همراه باشید. با استفاده کردن از تلفن همراه، دست‌کم یک نفر را که تصور می‌کند شما مهارت‌های اجتماعی را نمی‌دانید، آزار می‌دهید. حداقل صدای زنگ تلفن همراه را خاموش کنید تا بتوانید در خفای نسبی به ارسال پیامک بپردازید.
?. اگر در شرایطی که فردی در مقابل شما نشسته، بلافاصله به تمام پیامک‌های ارسال شده پاسخ دهید، بیش از آنکه در چشم شخص دریافت کننده پیامک عزیز شوید، ارزش و احترام خود را در چشم فردی که مقابل شما نشسته، از دست می‌دهید.
?. وقتی برای دریافت غذا نوبت به شما می‌رسد به پیشخدمت نگویید که منتظر بماند تا شما بحث و گفتگوی تلفنی خود را تمام کنید. با این کار پیشخدمت و تمام افراد پشت سر شما، از شما بیزار خواهند شد و انتظار خواهند داشت که قهوه‌چی در نوشیدنی شما تف بیندازد.
?. وقتی دیر به کلاس ورزش می‌رسید فکر نکنید که حق دارید با زور، راه خود را به قسمت مورد علاقه‌ی خود در جلو باز کنید. در مقابل قفسه‌ی وزنه‌ها یا سایر امکانات، راه دیگران را مسدود نکنید. فقط کافیست چند قدم عقب بروید و راه دیگران را باز کنید تا همه خوشحال و راضی باشند.
?. گفتگوها و بحث‌های شخصی را در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی وارد نکنید. بهتر است گله و شکایات خود را از طریق همان پیامک مطرح کنید.
??. در مراسم‌ها و مهمانی‌ها استفاده از دوربین و ضبط فیلم را کاهش دهید. از زمانی که با همکاران، دوستان و خانواده هستید لذت ببرید و فقط چند دقیقه از برنامه را به عنوان یادگاری برای آینده حفظ کنید. کل برنامه را برای «تجربه‌ی دوباره‌ی آن» در وقتی «آزاد» در آینده (که البته در واقعیت هرگز پیش نمی‌آید) با دوربین ضبط نکنید.
??. فراموش نکنید که شایعات و بدگویی‌ها به راحتی در فضای مجازی برای فرد دیگری که نباید، بازارسال می‌شود.
??. فقط به خاطر اینکه هدفون گذاشته‌اید، به این معنی نیست که می‌توانید هر رفتاری که خواستید از خودتان نشان بدهید. برای مثال، اگر به طور تصادفی به کسی تنه زدید، مودبانه عذرخواهی کنید.
??. تنها در صورتی کتاب یا چیزی مانند آن را به دیگران قرض بدهید که خود آنها از شما خواسته باشند. احتمالا سر آنها بسیار شلوغ است و حتی نمی‌توانند نگاهی به آن بیندازند. با این کار، آنها احساس گناه خواهند کرد و شما نیز از اینکه قدر آن کتاب را ندانسته‌اند یا آن را پس داده‌اند، ناراحت خواهید شد.
??. وقتی نمی‌خواهید در مراسمی شرکت کنید، به دعوت به آن مراسم، پاسخ مثبت ندهید. این رفتار شما مودبانه نیست و علاوه بر آن، هزینه‌ی اضافه‌ای را روی دست میزبان می‌گذارد، و احتمالا موجب می‌شود که فردی که می‌توانسته به جای شما به مراسم دعوت شود، از شرکت در آن محروم شود.
??. نخستین یا دومین فردی نباشید که در مکانی عمومی (مانند اتوبوس یا قطار) با تلفن همراه صحبت می‌کند. اگر همه این کار را انجام می‌دهند، اشکالی ندارد،شما هم این بار سخت نگیرید و از تلفن همراه خود استفاده کنید.
??. دست خالی به مهمانی نروید، مگر اینکه این‌طور از شما خواسته شده باشد (حتی گاهی در این صورت نیز نباید دست خالی بروید). با خود شیرینی یا گل ببرید.
??. در رانندگی، حداقل ?? درصد مواقع، به جای نگه داشتن دست‌تان روی بوق و فریاد زدن و ناسزا گفتن، از راهنما استفاده کنید.
??. الزامات مربوط به رژیم غذایی شما ارتباطی به دیگران ندارد. وقتی مهمانی می‌روید، توقع نداشته باشید که غذا مطابق رژیم شما آماده شده باشد.
??. وقتی فرزندان‌تان برای بازی به خانه دوستی دعوت می‌شوند، آنها (و شما) باید بدانید که برای کمک در تمیز و مرتب کردن هم دعوت شده‌اید.
??. وقتی می‌خواهید رابطه‌ی خود را با فردی به هم بزنید، از پیامک استفاده نکنید و مرگ فردی در خانواده را با پیامک اعلام نکنید. هنوز هم گاهی اوقات، استفاده از تلفن یا دیدار رودررو بهترین راه است.
??. برای ارسال در فضای مجازی، از دیگران عکس‌های مضحک و خنده‌دار نگیرید.
??. در فیس‌بوک در مورد مسائل حساس و شخصی بحث نکنید، به ویژه اگر همکاران را به فهرست دوستان خود اضافه کرده‌اید.
??. پیش از گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌ی خود، ابتدا بررسی کنید که هدفون‌تان را وصل کرده‌ و روی گوش‌تان گذاشته‌اید.
??. نگویید: «من مهمانی دارم. غذا را خودتان بیاورید.» اینکه دیگر مهمانی نیست.
??. اگر به مراسمی دعوت شده‌اید، نپرسید که حداکثر چه تعداد از دوستان و بستگان‌تان را می‌توانید با خود بیاورید.
??. و در پایان باید بگویم که تمام توصیه‌های قدیمی هنوز هم کاربرد دارند. مادری شاغل، خلاصه‌کوتاهی را در اینجا ارائه می‌دهد:
«موقع جویدن غذا، دهان‌تان را ببندید؛ با دهان پر حرف نزنید؛ موقع غذا خوردن، آرنج‌تان را از روی میز بردارید. بچه‌های من این چیزها را می‌دانند، پس چرا بعضی افراد بزرگسال این رفتارهای نادرست را انجام می‌دهند؟ اگر به کسی برخورد می‌کنید، بگویید ببخشید. کسی را با انگشت به دیگران نشان ندهید. وقتی گروه A را سوار می‌کنند و شما در گروه D هستید، سوار هواپیما نشوید. وقتی در حال گردش به چپ هستید، پشت خط عابر پیاده نمانید، زیرا مانع از گردش افراد پشت سر خود می‌شوید. فرزندان‌تان نباید در رستوران مانند میمون‌های وحشی رفتار کنند. شکم کسی که باردار است، یا حتی کسی که باردار نیست را لمس نکنید. درب کمد و کشوها را باز نگذارید، زیرا ممکن است کسی آسیب ببیند. وقتی هنوز قبض پارکینگ را آماده نکرده‌اید، به درب خروج پارکینگ نروید.»
این موارد برای برخی زیاد به نظر می‌رسد و از نظر بعضی، این راه سختگیرانه‌ای برای زندگی است. ولی اصل اساسی کسب موفقیت را که زیربنای تمام رفتارهاست، به یاد داشته باشید: ابتدا به احساسات دیگران فکر کنید، زیرا این فقط راحتی و احساسات شما نیست که اهمیت دارد.
برگرفته از: forbes.com

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع مهارت‌های برقراری ارتباط
با هرکسی که بخواهید می‌توانید ارتباطی موثر برقرار کنید

7000تومان



این روزها درباره‌ی هر چه که بخواهیم بدانیم یا به دنبال پاسخ هر پرسشی که باشیم، نخستین چیزی که به ذهنمان می‌رسد جستجو در گوگل است! خدا می‌داند روزی چند بار به سراغ گوگل می‌رویم. با این حال، احتمالا بیشتر شما به ساده‌ترین روش ممکن اطلاعات را جستجو می‌کنید. کلمات را می‌نویسید وآن‌قدر آن‌ها را جا به جا می‌کنید تا سرانجام چیزی را که می‌خواهید پیدا کنید؛ مگر اینکه خوره‌ی کامپیوتر باشید! ما در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که راه‌های بهتری برای کار با گوگل وجود دارد. حتی اگر در استفاده از گوگل حرفه‌ای هستید، این مقاله را از دست ندهید.
این نکات بر مبنای تجربه‌های شخصی انتخاب و گلچین شده‌اند و بسیار کاربردی و آسان هستند؛ به‌طوری که با یک‌بار خواندن، اکثر آن‌ها را برای همیشه یاد می‌گیرید. هرچند این نکات بیشتر در جستجو به زبان انگلیسی کاربرد دارند اما برخی از آنها برای زبان فارسی هم خروجی مشابهی دارند. به علاوه این نکات آنقدر خلاصه‌ بیان شده‌اند که خواندنشان وقت زیادی نمی‌گیرد و حتی با نگاهی به مثال‌ها روش کار دستتان می‌آید.
?. مشخص کردن عبارت
اگر در گوگل به دنبال محتوایی با موضوع خاص، مثلا بازاریابی ربایشی (inbound marketing) هستید، با قرار دادن آن در گیومه به نتایج بهتری می‌رسید.
مثال: «بازاریابی ربایشی»
?. محدود کردن عبارت
اگر مانند مثال قبل درباره‌ی بازاریابی ربایشی جستجو می‌کنید اما می‌خواهید اطلاعات مربوط به تبلیغات را از دامنه‌ی جستجو حذف کنید، کافیست از علامت منها استفاده کنید.
مثال: بازاریابی ربایشی – تبلیغات

?. این یا آن
با استفاده از عملگرِ OR گوگل می‌فهمد به دنبال یکی یا چند مورد، از بین چندین مورد هستید و خود را ملزم به یافتن سایت‌هایی که همه‌ی عبارات تایپ شده را در بر دارند، نمی‌داند.
مثال: inbound marketing OR advertising
?. واژه‌هایی خاص در متن
اگر به دنبال برخی واژه‌های خاص در متن و محتوای سایت‌ها هستید اما نمی‌خواهید آن واژه‌ها لزوما کنار هم باشند از عبارت :allintext استفاده کنید و کلمات مورد نظر را بدون فاصله پس از آن تایپ کنید.
مثال: allintext:dizin ski resort

?. واژه‌هایی در متن و در دیگر قسمت‌ها
اگر هدفتان یافتن سایت‌هایی شامل واژه‌ای در متن و واژه‌های دیگر در قسمت‌های دیگر سایت مانند عنوان یا آدرس است، اولی را بدون فاصله پس از :intext و دومی را پیش از آن بیاورید.
مثال: dizin intext:ski resort
?. واژه‌هایی در عنوان
اگر در جستجوی محتوایی با عنوانی خاص هستید از :allintitle استفاده کنید.
مثال: allintitle:ski resort
?. واژه‌هایی در عنوان و دیگر قسمت‌ها
حال اگر هدفتان یافتن کلمه(ها)‌ی خاصی در عنوان و کلمات دیگری در متن یا آدرس سایت‌های مختلف باشد می‌توانید از :intitle استفاده کنید و کلمه‌ی خاص را بدون فاصله پس از آن و کلمات دیگر را پیش از آن تایپ کنید.
مثال: flu shot intitle:advice
تبلیغات

?. واژه‌ها در آدرس سایت
برای یافتن صفحاتی شامل عبارت خاصی در آدرس‌ اینترنتی شان از :allinur



همه حقوق محفوظ است

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *