آگوست 6

این، برای، یک، یا، حتی

همسرتان قول داده است در کارهای منزل به شما کمک کند و این کار را نکرده است، موضوعات دیگر را فراموش کنید. بگویید: «نوبت تو بود، قول دادی در کارهای منزل کمکم کنی. منم واقعا خسته‌ام از بس شستم و تمیزکاری کردم.»
?. هرگز درباره‌ی طلاق صحبت نکنید
هرگز در خلال یک مشاجره از طلاق صحبت نکنید. درست است که گاهی طلاق یک راه‌حل برای آرامش هر دو طرف است، اما صحبت کردن درباره‌ی آن، زمان و مکان مخصوص به خودش را دارد. هنگام مشاجره زمان خوبی برای حرف‌زدن از طلاق نیست، چراکه بااین‌کار به همسرتان توهین می‌کنید و به احساسات او آسیب جدی وارد می‌کنید. هرچه بیشتر درباره‌ی طلاق صحبت کنید، سریع‌تر به واقعیت نزدیک می‌شود. اگر واقعا عاشق یکدیگر هستید، هرگز از جدایی صحبت نکنید؛ حتی اگر عصبانی هستید و از ته دل‌تان این حرف را نزده‌اید.
به او بگویید: «موافقی موقعِ عصبانیت حرفی نزنیم که بعدها از گفتنش پشیمون بشیم؟»
?. در بین مشاجره هرگز منزل را ترک نکنید

آقا: «دیگه نمی‌تونم اینجا نفس بکشم. نمی‌خوام جایی باشم که تو هم توش زندگی می‌کنی.»
بیرون رفتن از منزل در بین دعوا، به همسرتان نشان خواهد داد تا چه اندازه از بودن با او زیر یک سقف احساس ناراحتی می‌کنید. اگر در را با شدت به هم بکوبید و بیرون بروید، مشکلی حل نخواهد شد. این‌ کار حتی سبب می‌شود که همسرتان درباره‌ی بلوغ فکری‌تان شک کند. مانند بچه‌ها رفتار نکنید. اگر ترجیح می‌دهید اول آرام شوید و بعد با همسرتان بحث کنید، به اتاق دیگری بروید. پس از آنکه آرام شدید، مانند دو تا آدم عاقل باهم صحبت کنید.
بهتر است بگویید: «نمی‌خوام الان درباره‌ش چیزی بگم. نیاز دارم کمی تنها باشم.» و به‌جای ترک منزل، به اتاق دیگری بروید.
?. هرگز اتاق‌خواب‌تان را از هم جدا نکنید
بااین‌کار، همه‌چیز را بدتر می‌کنید. حتی در بین دعوا هم روال عادی زندگی‌تان را حفظ کنید. به‌عنوان مثال، مانند همیشه سرِ یک میز غذا بخورید؛ حتی اگر به هم نگاه نکنید. در اتاق‌خواب مشترک‌تان بخوابید؛ حتی اگر قرار است به هم پشت کنید. این‌کار سبب می‌شود جوّ منزل بهتر شود و بنابراین مشکل‌تان سریع‌تر حل خواهد شد. اما اگر بالش‌تان را بردارید و به اتاقی دیگر بروید، دوری و جدایی همه‌چیز را بدتر خواهد کرد.
?. هرگز در ملأعام باهم دعوا نکنید
در حضور دیگران باهم بحث نکنید. بااین‌کار هم به یکدیگر و هم به مردمی که اطراف‌تان هستند بی‌احترامی خواهید کرد. هرجا که هستید، اگر حس می‌کنید که نیاز به بحث دارید، به منزل بروید و آنجا مشاجره کنید. شاید حتی تا رسیدن به منزل کمی آرام‌تر و منطقی‌تر شده باشید و این از شدت مشاجره می‌کاهد.
________________________________________
در ادامه بخوانید: سخت‌ترین و شادترین سال‌های ازدواج‌تان کدام‌ها هستند؟
________________________________________

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع روابط عاطفی و ازدواج
عشق آن نیست که به هم خیره شویم؛ عشق آن است که هردو به یکسو بنگریم

4000تومان



توسعه محصول جدید، فعالیتی است که توسط شرکت‌ها برای معرفی محصولات جدید‌تر به بازار انجام می‌شود. همیشه در هر کسب‌وکاری برای پاسخ‌گویی به نیازها، وجود محصولات جدید لازم است. ممکن است محصول امروزی شما از تکنولوژی‌های قدیمی استفاده کند در حالی‌که شما به دنبال بخش‌های جدیدی در بازار هستید یا اینکه می‌خواهید بخش‌هایی از یک محصول را در محصول دیگری استفاده کنید. در چنین مواردی توسعه یک محصول جدید، راهکاری کارآمد برای شرکت است. ? مرحله برای توسعه‌ محصول جدید وجود دارد که در ادامه توضیح داده می‌شوند.
تولید ایده‌
در این مرحله شما کاملا درگیر پیدا کردن ایده برای تولید یک محصول جدید هستید. یک شرکت باید قادر باشد ایده‌های زیادی تولید کند تا در نهایت این ایده‌ی مناسب ارزش دنبال کردن را داشته باشد. مهمترین منابع برای تولید ایده‌های جدید، منابع داخلی شرکت، مشتری‌ها، رقیبان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان هستند. بر اساس یک مطالعه انجام شده، چیزی در حدود ?? درصد ایده‌های محصولات جدید از منابع درون شرکت نشأت می‌گیرند. شرکت‌هایی مانند ?M و تویوتا برنامه‌های تشویقیِ ویژه‌ای برای نوآوری برگزار می‌کنند یا اینکه کارمندان‌شان با ایده‌های تازه‌ای که بتوان روی آنها کار کرد، دست به نوآوری می‌زنند.
تقریبا ایده‌ی ?? درصد از محصولات جدید با مشاهده کردن و شنیدن حرف‌های مشتریان شکل می‌گیرند. حتی خود مشتریان دست به تولید محصول جدید می‌زنند. شرکت‌ها می‌توانند با پیدا کردن این محصولات جدید و وارد کردن آنها به بازار، سود زیادی نصیب خود کنند. مثل شرکت پیلس‌بری که از مسابقه‌ی آشپزی سالانه‌اش برای محصولات جدید ایده می‌گیرد. یکی از چهار کیک این شرکت و دستور پخت بسیاری از محصولات دیگر به طور مستقیم از دستور پخت برنده‌های مسابقات آشپزی گرفته شده است.
________________________________________
: ?? تکنیک عالی برای ایده پردازی
________________________________________
غربال‌گری ایده‌ها

گام دوم در توسعه محصول جدید، غربال کردن ایده‌هاست. هدف از تولید ایده این بود که تعداد بسیار زیادی ایده‌های مختلف داشته باشیم. در این مرحله هدف این است، ایده‌هایی را که واقعا ارزش دنبال کردن دارند، پیدا کنیم. شرکت‌های مختلف از روش‌های متفاوتی برای این کار بهره می‌برند که استفاده از کمیته‌های بررسی محصولات تا تحقیقات بازار را شامل می‌شود. در این مرحله می‌توان فهرستی تهیه کرد که بر اساس آن به ایده‌های مختلف، با توجه به عواملی که باعث موفقیت یک محصول در بازار می‌شوند، به طور نسبی درجه‌ی اهمیت داده شود. یا مدیران می‌توانند با توجه به اینکه توانمندی ایده‌ها چقدر با توانایی‌ها و تجربه‌ی شرکت هم‌خوان هستند آنها را رتبه‌بندی کنند. در نهایت، مدیریت می‌تواند با توجه به توانایی‌های شرکت، دید کلی نسبت به شرکت به دست آورد که منجر به تولید موفقیت‌آمیز محصول شود.

توسعه‌ی مفهوم و آزمایش

سومین مرحله در تولید محصول جدید، توسعه‌ی مفهوم و آزمایش است. یک ایده‌ی جذاب باید به صورت مفهومی توسعه پیدا کرده و آزمایش شود. برخلاف ایده‌ی تولید که بر اساس آن شرکت می‌تواند شرایط بازاریابی خودش را بسنجد، مفهوم یک محصول، نمونه‌ای از ایده با جزئیات کامل است که می‌تواند مورد استفاده‌ی مشتریان قرار گیرد. همچنین مفهوم یک محصول با تصویر محصول که فهم مشتریان از یک محصول موجود یا بالقوه است، تفاوت دارد. زمانی که مفاهیم شکل می‌گیرند، لازم است به شکلی فیزیکی یا نمادین توسط مشتریان آزمایش شوند. برای آزمایش برخی مفاهیم، یک واژه یا تصویر کافیست، با این حال آزمایش فیزیکی می‌تواند میزان اعتماد به آزمایش مفهوم‌ را افزایش دهد. پس از اینکه مفهوم‌ به مشتریان نشان داده شد، از آنها خواسته می‌شود به مجموعه‌ای از سؤال‌ها پاسخ دهند. این سؤال‌ها به شرکت کمک می‌کنند تا ببینند کدام مفهوم‌ بیشترین درخواست را داشته است. شرکت می‌تواند با توجه به نتایج به دست آمده برآورد کند، که چقدر این محصولات جدید توانایی فروش دارند.
توسعه‌ی استراتژی بازاریابی
مرحله‌ی بعدی برای توسعه محصول جدید، تعیین استراتژی بازاریابی است. تعیین استراتژی از سه بخش تشکیل شده است. در بخش اول، هدف بازار، جایگاه برنامه‌ریزی شده برای محصول در بازار، فروش، سهم بازار و سود مورد نظر در چند سال اول مشخص می‌شود. بخش دوم مواردی چون قیمت برنامه‌ریزی شده برای محصول، توزیع و بودجه بازاریابی برای سال اول را مشخص می‌کند. سومین بخش از استراتژی بازاریابی، فروش برنامه‌ریزی شده‌ی طولانی مدت، سود هدف‌گذاری شده و استراتژی‌های آمیزه بازاریابی را مشخص می‌کند.
تبلیغات

تحلیل کسب‌وکار: پس از مشخص شدن استراتژی بازایابی توسط مدیریت، تحلیل کسب‌وکار می‌تواند جذابیت اهداف مشخص شده را تعیین کند. تحلیل کسب‌و‌کار شامل بررسی فروش پیش‌بینی شده، پیش‌بینی هزینه‌ها و سود است تا مشخص شود که، آیا محصول می‌تواند انتظارات شرکت را برآورده کند. اگر قادر به انجام این کار بود، محصول می‌تواند وارد مراحل بعدی این فرآیند شود.
توسعه محصول جدید
در این مرحله واحد تحقیق و توسعه (R&D) یا واحد مهندسی توسعه مفهوم، محصول را تبدیل به یک محصول واقعی می‌کند. این مرحله نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و نشان می‌دهد که آیا ایده‌ی انتخاب شده توانایی تبدیل شدن به یک محصول واقعی را دارد یا که نه. ابتدا واحد تحقیق و توسعه نمونه‌ای از محصول را می‌سازد تا مشتریان را راضی و هیجان‌زده کند. این کار در مدت زمان کوتاهی و با توجه به هزینه‌های پیش‌بینی شده انجام می‌گیرد. زمانی که نمونه‌ها آماده شدند باید آنها را آزمایش کرد. آزمایش‌های عملکردی هم در آزمایشگاه و هم در شرایط میدانی انجام می‌شوند تا مشخص شود آیا محصول ایمنی و اثربخشی لازم را دارد یا خیر.
________________________________________
: مدیر محصول کیست و چه وظایفی دارد؟
________________________________________
آزمایش بازاریابی

اگر محصول آزمایش‌های عملکردی را با موفقیت پشت سر بگذارد، مرحله‌ی بعد آزمایش بازاریابی است. مرحله‌ای که در آن محصول و برنامه‌ی بازاریابی به شکلی واقع‌بینانه‌تر تشریح شده‌اند. آزمون بازاریابی این فرصت را به بازاریاب‌ها می‌دهد تا پیش از رونمایی از محصول، شرایط بازار را بررسی کنند. چگونگی آزمایش بازاریابی بسته به نوع محصول، می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است هزینه‌های آزمایش بازاریابی بسیار زیاد باشد و از طرف دیگر با این کار فرصت را در اختیار رقبا قرار دهد که از روی محصول شما کپی‌برداری کنند یا حتی با کارشکنی در آزمایش‌ها باعث شوند بازاریاب‌ها به نتایج اشتباهی دست پیدا کنند. بنابراین ممکن است مدیریت تصمیم بگیرد از این مرحله عبور کند و مستقیم به مرحله بعد برود.
تجاری‌سازی
گام آخر برای توسعه محصول جدید، تجاری‌سازی است. معرفی محصول به بازار با هزینه‌های زیادی در ساخت، تبلیغات و ترویج همراه خواهد بود. این شرکت است که باید تصمیم بگیرد محصول را در چه زمانی (چه فصلی) و در چه محدوده‌ای (محلی، ملی یا بین‌المللی) رونمایی کند. این مسائل به توانایی شرکت در ریسک‌پذیری و دسترسی آن به شبکه‌ی توزیع بستگی دارد.
امروزه برای سرعت بخشیدن به بازار، بسیاری از شرکت‌ها از این رویکرد برای توسعه استفاده کرده و تلاش‌ می‌کنند روش‌های سریع‌تر، انعطاف‌پذیرتر و هم‌زمان‌تر برای توسعه پیدا کنند. با این رویکرد بخش‌های مختلف شرکت در کنار هم کار می‌کنند و با انجام هم‌زمان مراحل توسعه‌ی محصول، در زمان صرفه‌جویی شده و اثربخشی را نیز افزایش می‌دهند.
برگرفته‌ از: marketing91.com

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی تدوین طرح کسب‌ و کار به روش اساتید هاروارد
ایده خود را به پول تبدیل کنید

8000تومان



تجربه‌ی زمانی را به یاد دارید که در یک قدمیِ موفقیت بوده‌اید، ولی ناگهان از تلاش کردن دست کشیده‌اید؟ که در چند قدمی مقصد، متوقف شده و راه رفته را بازگشته‌اید؟ چیزی که در این موقعیت‌ها شما را از رسیدن به هدف باز می‌دارد، صدایی است که از درون‌، ذهن شما را با پرسش و تردید پر می‌کند. اعتماد شما به خودتان را به چالش می‌کشد و در حالی که یک لحظه قبل مطمئن بودید با انجام این کار موفق خواهید شد، زیر گوش‌تان زمزمه می‌کند: اگر نتیجه‌ای که فکر می‌کنی را نداشته باشد چه؟ اگر نتوانی؟ اگر اشتباه کنی؟ و اطمینان شما کم‌کم آنقدر ضعیف می‌شود که دست می‌کشید. و بدتر از همه اینکه این صدای بازدارنده را از درون خوتان می‌شنوید. در این مقاله شما با ? گام برای رسیدن به خودباوری آشنا می‌شوید.

چرا به خودباوری احتیاج دارید؟

خودباوری برای هر کسی ضروری است. تا حالا چند بار پیش آمده که کاری را که می‌خواستید نکرده‌اید یا چیزی را که دوست داشته‌اید حتی امتحان نکرده‌اید، فقط به این دلیل که به قدر کافی خودتان را باور نداشته‌اید؟
خیلی‌ها نمی‌توانند توانایی‌های خودشان را باور کنند، چون دیگران آنها را باور ندارند. ولی همانطور که الینور روزوِلت، استادانه بیان کرده‌ است:
هیچ کس نمی‌تواند حس حقارت و ناتوانی را به شما القا کند، مگر این که خودتان با او موافق باشید.
با این حال همیشه شک و تردید‌های ناخواسته، راه‌شان را به ذهن شما پیدا می‌کنند. مثل مهمان ناخوانده‌ای که چون یک بار از او پذیرایی کرده‌اید، دیگر دست از سرتان بر نمی‌دارند. تردیدهایی مثل:

-واقعا می‌توانم این کار را بکنم؟
-دیگران از من بهتر و باهوش‌ترند و صلاحیت بیشتری برای انجام این کار دارند.
-اگر من این کار رابکنم یا این حرف را بزنم، دیگران چه فکری می‌کنند؟
تبلیغات

-نمی‌توانم خطر شکست را بپذیرم.
-موفقیت برای دیگران است، نه برای امثال من!
اگر بعضی وقت‌ها برای باور کردن توانایی خودتان به مشکل برمی‌خورید، این نکات را بخوانید، به آنها فکر کنید، لذت ببرید و آنها را تمرین کنید!
________________________________________
: فیلم آموزشی : ? روش برای افزایش اعتماد به نفس
________________________________________
?. یادتان باشد که خودباوری، یادگرفتنی است

درجه‌ی خودباوری شما روی سنگ حک نشده، پس غیر قابل تغییر نیست. همه‌ی ما انعطاف پذیریم و می‌توانیم تغییر کنیم. حتی می‌توانیم فراتر از انتظارات‌مان پرواز کنیم. به یاد داشته باشید که وقتی به دنیا آمدید هیچ «می‌توانم» و «نمی‌توانم»ی در ذهن‌تان وجود نداشت. بعد ذره ذره، زندگی به شما یاد داد که چطور خودتان را محدود کنید. شما هیچ وقت از یک بچه نمی‌شنوید: «من آدمی نیستم که بتوانم…» آنها هنوز یاد نگرفته‌اند که افق‌های دیدشان را محدود کنند و هنوز تحت تأثیر آدم‌هایی که بدبینی از سراپایشان می‌بارد قرار نگرفته‌اند.
اولین قدم این است که فکرهای محدودکننده‌ای را که در طول زندگی در مورد خودتان در ذهن‌تان به وجود آمده پیدا کنید و همه را دور بریزید.
می‌توانید به جای خواندن این مقاله، ویدیوی زیر را نیز ببینید.
مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.
?. به صدایی که در سرتان فکرهای منفی را تکرار می‌کند توجه نکنید

وقتی دچار تردید می‌شوید یک لحظه بایستید و گوش کنید. به آن صدای کوچک منفی در درون‌تان توجه کنید و ببینید این صدا واقعا صدای کیست؟ صدای والدین‌تان؟ صدای بچه‌های زورگوی مدرسه؟ مجموعه‌ای از صداهای متنوع زیاد، مربوط به زمان‌ها و اشخاص مختلف؟ یک چیز مسلم است: این صدای خودانتقادگر درونی در اصل صدای شما نیست. ممکن است خودش را طوری جا زده باشد که فکر کنید هست، ولی این صدا واقعا مربوط به شما نیست.
به خودتان بگویید: این صدای من نیست! بعد آن را به چالش بکشید و به تدریج سعی کنید کاملا آن را نادیده بگیرید.
________________________________________
: چطور افکار منفی را در ? قدم از خود دور کنیم؟
________________________________________
?. نقاط ضعف را به نقطه‌ی قوت تبدیل کنید

دامبو، شخصیت کارتونی بامزه‌ای را که همه به خاطر گوش‌های بزرگش مسخره‌اش می‌کردند یادتان هست؟ این تمسخر باعث شده بود که او از گوش‌های بزرگش متنفر بشود. ولی با گذشت زمان او توانست از همین گوش‌ها استفاده کند، و دیدگاهش را تغییر و به وضع موجودش رضایت بدهد.
اگر به جای تمرکز بر داشته‌ها و توانایی‌هایمان بر کمبودها و مشکلات‌مان تمرکز کنیم، فرصت خودباوری را از دست می‌دهیم. نباید فکر کنیم که بی عیب و ایرادیم؛ ولی البته با تمرکز بر نقاط ضعف برجسته، و بدون تلاش برای اصلاح آنها و بدون توجه نقاط قوت‌مان هم به هیچ کجا نمی‌رسیم.
مثلا اگر لجباز و سمج هستید، نکته‌ی مثبت آن را در نظر بگیرید. اگر از سماجت درست بهره بگیرید تبدیل می‌شود به عزم و سرسختی. اگر مشکل‌تان این است که زیاد نگران می‌شوید، باید بدانید که روی مثبت این ویژگی آن است که قدرت تخیل قوی‌ای دارید و می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.
هر باور منفی‌ای را که در مورد خودتان دارید در نظر بگیرید و با کمک خلاقیت‌تان آن را طوری برگردانید که به یک نکته‌ی مثبت تبدیل بشود. (دامبو و گوش‌هایش را به یاد بیاورید.) این کار برای‌تان سرگرم کننده خواهد بود.
نکته‌ی بعدی مورد علاقه‌‌ی من است:
?. قدرت‌های برترتان را تقویت کنید

قدرت‌های فراطبیعی قهرمان‌های مشهور را در نظر بگیرید و قبل از این که روزتان را شروع کنید آنها را برای خودتان بنویسید. این قدرت‌ها ممکن است هر چیزی باشند، مثلا سرعت فوق‌العاده، توانایی بالا رفتن از دیوار، پرواز کردن، دیدِ اشعه‌ی ایکسی…یا هر چیزی که به ذهن‌تان رسید. دارید از خودتان می‌پرسید چرا این کار را به شما پیشنهاد می‌کنم؟ دلیلش این است که «مجهز کردن» ذهن‌تان با فکر کردن به این ویژگی‌های مثبت واقعا می‌تواند در رفتارتان مؤثر باشد.
علاوه بر این قدرت‌های فوق‌العاده، همه‌ی ویژگی‌های مثبتی را که به ذهن‌تان می‌رسد بنویسد. نه فقط آنهایی که در خودتان می‌بینید، بلکه هر ویژگی‌ای که به نظرتان مثبت است. هر صبح، قبل از خروج از خانه آنها را بنویسید. مثلا فهرست من می‌تواند شامل این موارد باشد:
قدرت
وقار
آرامش
هوش
شوخ‌طبعی
سخاوتمندی
تیزهوشی
کاریزما
جاذبه‌ی جنسی
خوشرویی
شهرت
اراده
و این فهرست را می‌توان همین طور ادامه داد. من از شما نمی‌خواهم که روی ویژگی‌هایی که دارید، یا حتی بعدا می‌خواهید به دست بیاورید تمرکز



همه حقوق محفوظ است

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *