آگوست 6

این، برای، یک، خواهید، کنید

می‌دهد:
________________________________________
: ? سوال عجیب برای یافتن هدف زندگی‌
________________________________________
?. باورهای‌تان را قوی کنید

یک رمز موفقیت در زندگی این است که باورهای‌تان را قوی کنید. اگر از افراد موفق بپرسید اولین قاعده‌ی کامیابی‌شان چیست، همه‌شان خواهند گفت: خودشان و کاری که انجام می‌دهند را باور دارند و از ابراز این باور نمی‌ترسند. اگر شما خودتان را قبول نداشته باشید چرا دیگری قبول‌تان داشته باشد؟ وقتی دیگران از شما درباره‌ی اهداف و خواسته‌های‌تان می‌پرسند، از بیان صریح و قاطع آن نهراسید، شاید هم به اهداف بلندتان بخندند و به دیده‌ی تمسخر نگاه‌تان کنند اما شما با تکیه بر باوری که به خودتان دارید نباید اهمیتی به واکنش‌ آنها بدهید. اگر نسبت به خواسته‌های‌تان سُست و نامطمئن باشید، تصمیمات متزلزلی خواهید گرفت که شما را به جایی نمی‌رساند. خلاف جریان پیش بروید و متمایز باشید. گذشته از همه‌ی اینها، چند نفر در دنیای امروز هستند که واقعا زندگی رویایی‌شان را دارند؟ حالا، چند نفر از اینها اگر ازشان بپرسید اهداف‌شان چیست، با جملاتی شبیه «نمی‌دانم» جواب می‌دهند؟ پس با اراده و مصمم باشید و خودتان را باور کنید. مردم بابت اینکه شهامت دارید دنبال رویاهای‌تان بروید به شما احترام خواهند گذاشت.
زمانی داستانی شنیدم که در مورد مرد جوانی بود که در یک فروشگاه محصولات ویدیویی کار می‌کرد. او هر روز دو مجله با خود به محل کارش می‌بُرد: یکی مربوط به کارآفرینی بود و دیگری مجله‌ای بود پُر از تصاویر اتومیبل‌های پرسرعت و گرانقیمت. رئیسش از او پرسید که چرا او هر روز این مجله‌ها را با خود می‌آورد و جواب مرد جوان این بود: «من دارم اتومبیلی را که قرار است بخرم انتخاب می‌کنم.» واکنش رئیس، مانند بیشتر آنهایی بود که ذهنی متوسط دارند: او دارد خودش را خسته می‌کند، او هرگز به چنین اتومبیلی نخواهد رسید و در نهایت مایوس و ناامید خواهد شد.
مدتی بعد، مرد جوان کارش را در آن فروشگاه رها کرد و به دنبال رویایش رفت. چند سال بعد او به همین فروشگاه برگشت تا یک فیلم ویدیویی را به آنجا برگرداند و سوار همان اتومبیلی بود که در آن مجله انتخابش کرده بود. همان کسانی در آنجا کار می‌کردند که این جوان در گذشته با آنها همکار بود. حالا می‌توانید تصور کنید وقتی او را با همان اتومبیلی دیدند که فکر می‌کردند هرگز صاحبش نخواهد شد، چه قیافه‌هایی داشتند؟ همه‌ی اینها با ایجاد یک سیستم فکری و اعتقادی قدرتمند شروع شد.
اولین قدم برای رسیدن به رویاها و خواسته‌ها این است که آنها را باور و تصور کنید. وقتی شما در ذهن‌تان ایمان دارید که هم‌اکنون به اهداف‌تان خواهید رسید، حسی از تحقق و یقین ایجاد می‌شود. این باور و قطعیت شما را به سمت اقدام و عمل پیش می‌برد و وقتی بدانید نتیجه چه خواهد بود، خیلی راحت‌تر می‌توانید اقدامات لازم برای رسیدن به آن نتیجه را انجام دهید.
شما مطمئن هستید بدنی را که دوست دارید خواهید داشت.
شما مطمئن هستید با خانواده‌ای که آرزویش را دارید در خانه‌ی رویایی‌تان زندگی خواهید کرد.
شما مطمئن هستید شغلی که دوست دارید را خواهید داشت و سرمایه‌ای را که باور دارید لایقش هستید به دست خواهید آورد.
________________________________________
: ? گام برای رسیدن به خودباوری
________________________________________

اگر تصاویر موفقیت‌های‌تان را مدام در ذهن‌تان تکرار و تجسم کنید، راه‌های عصبی جدیدی در مغزتان ایجاد می‌کنید. ذهن‌تان نمی‌تواند فرق بین واقعیت و چیزی را که صرفا تصوراتی قوی و روشن هستند تشخیص دهد. رویاپردازی کنید و آن را باور داشته باشید، تصور کنید هم اکنون به خواسته‌های‌تان رسیده‌اید. اگر رویای‌تان ملکه‌ی ذهن‌تان شود، مطمئن خواهید شد که تنها نتیجه و پیشامد ممکن همین است و تلاش می‌کنید راه‌هایی را پیدا کنید تا به وقوع بپیوندد.
قدم بعدی که شما را به سمت کامیابی و شادی هدایت می‌کند این است که:
________________________________________
: ?? روش رایگان برای اینکه همین الان احساس خوشحالی کنید
________________________________________
?. روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

از خردمندی پرسیدند بهترین سرمایه‌گذاری ممکن که کسی می‌تواند انجام دهد چیست. جوابش کوتاه، ساده و دلنشین بود: «روی خودت سرمایه‌گذاری کن.»
نام این خردمند، وارن بافِت (Warren Buffett) است که موفق‌ترین کارآفرین و سرمایه‌گذار دنیا است و بنا به گزارش فوربز (Forbes)، سرمایه‌ای به ارزش ??.? میلیارد دلار دارد. استخدام مربی شخصی، عضویت در باشگاه ورزشی، تهیه‌ی غذاهای سالم، خریدن کتاب و پرداخت‌ هزینه‌های آموزشی ولخرجی نیستند بلکه سرمایه‌گذاری‌اند: سرمایه‌گذاری روی خودتان!
بعضی از کارهایی که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری روی خودتان انجام دهید:
به باشگاه بروید و تمرین کنید. تمرین و ورزش باعث ترشح اندروفین شده، به شما احساس فوق‌العاده‌ای می‌دهد و راندمان و میزان انرژی‌تان را بالا می‌برد. اگر زمانی را به ورزش اختصاص بدهید از عهده‌ی انجام کارهای روزانه‌تان بهتر بر خواهید آمد و با چیزهایی که زندگی پیش پای‌تان می‌گذارد بهتر می‌توانید کنار بیایید. چهل و پنج تا پنجاه دقیقه وقت، تمام آن چیزی است که نیاز دارید و بهترین مدت برای ورزش و تمرین نیز همین مقدار است.
وقتی هنگام برگشتن از محل کار برای خرید به فروشگاه می‌روید از خودتان بپرسید: «چه غذاهایی ذهن و بدنم را تغذیه و تقویت می‌کند تا احساس و عملکرد بهتری داشته باشم؟» با پاسخی که به این سوال می‌دهید شرایط عالی بودن را برای خودتان فراهم می‌کنید و هوشمندانه غذاهایی را برمی‌گزینید که توانایی ذهنی و جسمی‌تان را بالا می‌برند و تصمیمات بهتری خواهید گرفت.
شروع کنید به کتاب خواندن. تقریبا همه کتاب می‌خرند، اما تعداد کمی واقعا آنها را کامل می‌خوانند.
تعداد کمی از افراد کتاب‌هایی را که خریده‌اند می‌خوانند اما تعداد بسیار کمتری چیزی را که خوانده‌اند به خاطر می‌سپارند. فقط خواننده‌ی کتاب نباشید بلکه واقعا مطالعه اش کنید.
دست کم یک ساعت در روز کتاب بخوانید. برایان تریسی (Brian Tracy) سخنران انگیزشی می‌گوید: «یک ساعت مطالعه‌ی روزانه، در عرض سه سال شما را در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، بهترین خواهد کرد؛ در عرض پنج سال تبدیل به یک مرجع ملی خواهید شد و در عرض هفت سال می‌توانید در زمینه‌ی کاری خود یکی از بهترین افراد در دنیا باشید.»
هر ایده‌ای را که به ذهن‌تان می‌رسد یادداشت کنید. هرگز خانه را بدون قلم و کاغذ ترک کنید. معمولا بهترین ایده‌ها در نامناسب‌ترین شرایط به ذهن خطور می‌کنند؛ یادداشت‌شان کنید. فکر نکنید به یادتان خواهد ماند؛ نمی‌ماند! ضمنا یادداشت کردن ایده و فکر به ذهن‌تان اجازه می‌دهد ذخیره‌اش کند و ایده‌های بیشتر و بهتری ارائه دهد.
یک مهارت جدید یاد بگیرید. سعی کنید هر روز یک مهارت جدید یا یک مطلب تازه یاد بگیرید. یک مهارت در روز یعنی ??? مهارت جدید در سال. حالا تصور کنید اگر همین امروز شروع کنید، یک سال بعد چطور خواهید بود؟
برای دل خودتان کاری انجام دهید. بله، سختکوشی و پشتکار، عاملی اساسی در موفقیت است، اما دست کم یک بار در ماه، تفریح کنید و کاری هیجان‌انگیز، مفرح و بی‌شائبه انجام دهید که به شما احساس شادابی و سرزندگی بدهد؛ خوش بگذرانید و تفریح کنید.
آخرین قاعده و توصیه‌ای که برای‌تان داریم این است: ادامه دهید و ادامه دهید!
________________________________________
: ?? پند وارن بافت برای پولدار شدن
________________________________________

گاهی شرایط سخت می‌شود و راه به‌نظر طولانی می‌آید. اما شما باید فقط ادامه دهید و از حرکت نایستید. اهداف‌تان را مرور و یادآوری کنید و تجسم‌شان را فراموش نکنید، ناگهان وضعیت‌تان تغییر خواهد کرد و دوباره در مسیر درست‌تان قرار خواهید گرفت؛ مسیری که شما را به تعالی می‌رساند. از این سه کلید برای خلق سرنوشت و رسیدن به خواسته‌های‌تان استفاده کنید.
فرقی نمی‌کند چند سال دارید، اهل کجایید یا حرفه‌تان چیست؛‌ همه‌ی ما در یک ویژگی مشترکیم: میل به موفقیت.
lifehack.org

این مجموعه صوتی پرطرفدار را از دست ندهید
مقالات صوتی

مجموعه صوتی پرطرفدارترین مقالات با موضوع رازهای موفقیت
موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

7000تومان



در این مقاله‌ی کوتاه، از زبان یکی از مدیران شرکت گوگل، ? راهکار ساده برای مدیریت زمان آشنا می‌شویم. اگر دوست دارید بدانید در شرکت معظم گوگل کارها را چطور دسته‌بندی می‌کنند، شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنم.
اگر به نظرتان می‌رسد که حین کار وقت کم می‌آورید، یکی از راه حل‌ها این است که وقت بزائید! یا شاید هم باید طرز فکرتان درباره‌ی مقوله زمان را کمی اصلاح کنید.
آقای جرمیا دیلون (Jeremiah Dillon)، مدیر دپارتمان بازاریابی محصول در Google Apps، طی ایمیلی به اعضای تیمش چند نکته را گوشزد کرده است که رعایت‌شان موجب افزایش بهره‌وری در سر کار می‌‏شد.

تئوری ایشان چنین است: اگر زمان‌ کاری‌تان را هوشمندانه قاچ قاچ کنید، قادر خواهید بود کارهایی که مثل مورچه از سر و کول لیست در دست احداث‌تان بالا می‌روند را به طرفه‌العینی تکمیل کنید.
در ادامه شما را با چند نکته‌ی کلیدی از ایمیل آقای دیلون آشنا می‌کنیم.

?. برای انجام هرکار یک بازه زمانی مشخص تعیین کنید

دیلون بر این اعتقاد است که محل کار می‌تواند بین دو گروه از آدم‌ها تقسیم ‌شود: سازنده‌ها و مدیرها.
در حالی که روز کاری مدیرها به قاچ‌های ?? دقیقه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود، زمان کار از نظر سازنده‌ها نصف روز یا تمام روز است. منظور از سازنده‌ها کسانی است که متعهدند تا «زمان بسازند»، یا وظایف‌شان را در یک محدوده‌ی زمانی مشخص در طول روز تکمیل کنند.
تبلیغات

جرمیا دیلون به تحقیقی که راجع به ورزش کردن بود، اشاره می‌‏کند. در طی این تحقیق سه گروه مورد آزمایش قرار گرفتند و از هر سه گروه خواستند تا به ورزش کردن بپردازند. گروهی که دستورالعمل مشخص‌تری نسبت به بقیه دریافت کرده بود – روز و ساعت ورزش کردن از قبل برایشان مشخص می‌شد – با نرخ تعهد ?? درصدی افرادش به ورزش، موفق‌ترین گروه تشخیص داده شد.
از همین رو، دیلون توصیه می‌کند «مدیران هم اگر مثل سازنده‌ها به زمان نگاه کنند، می‌توانند بهره‌وری بیشتری داشته باشند».
?. برنامه‌ی زمان‌بندی جلسات را بازبینی کنید

نگاهی به تقویم جلسات بیندازید. شاید بد نباشد بعضی‌هایشان را مختصرتر برگزار کرد، یا افراد کمتری را دعوت کرد. یک سری را باید در تقویم جابجا کرد و حتی چند تایشان هم ضروری نیستند و می‌توان لغوشان کرد. زمانی که با هزار مکافات ذخیره کرده‌اید را از نو بین کارهایتان توزیع کنید.
?. برنامه ریزی خود را بر اساس میزان انرژی که در هر روز هفته خواهید داشت تنظیم کنید.

سعی کنید هر روز تلاش‌تان برای «زمان‌سازی» را بیشتر به سمت صبح بکشانید چون صبح‌ها تیزتر هستید.
کارهای ضروری‌تان را به آخرین ساعاتِ آخر هفته، و بعد از خاتمه‌ی جلسه هفتگی نکشانید. از روزهای آخر هفته برای انرژی گرفتن جهت برنامه‌ریزی برای کل هفته‌ در روز شنبه استفاده کنید و مهمترین وظایف کاری‌تان را به روزهای شنبه و یکشنبه موکول کنید، یعنی زمانی که انگیزه‌تان در بالاترین درجه‌اش قرار دارد.
همچنین دوشنبه‌ها به درد جلسه گذاشتن می‌خورد و سه‌شنبه‌ها که هیجانتان پایین‌تر می‌آید، بهترین موقع برای برنامه‌ریزی بلندمدت است.
برگرفته از: inc

این کتاب پرطرفدار را از دست ندهید
کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد
تغییر را در زندگی خود احساس کنید: در زمان کمتر، چندبرابر بیشتر کار کنید

15000تومان



با توجه به سطوح فوق‌العاده پایین مشارکت و دلسوزی در میان نیروی کار در ایالات متحده، بسیاری از مدیران به دنبال راه حل هستند. یکی از نظرسنجی‌های اخیر موسسه‌ی گالوپ نشان داده که ?? درصد از کارمندان، در محیط کار مشارکتی نداشته یا حتی به شکلی فعالانه از مشارکت سر باز می‌زنند. برخی از مدیران به امید شادتر کردن کارمندان‌شان، به امکاناتی از قبیل پاداش و اتاق بازی و غذای رایگان روی می‌آورند. اما تحقیقات نشان داده‌اند که این تلاش‌ها، اگر چه قابل تقدیر هستند، ولی محرک‌های تاثیرگذارتری برای رفاه و شادابیِ طولانی‌مدت ارائه نمی‌کنند. در این مقاله با ? راهکار مهم برای انگیزه دادن به کارمندان آشنا می‌شوید.

به جای مواردی که در بالا گفته شد، مدیران باید به فکر باشند تا این سه چیز را به کارمندان‌شان بدهند:
الهام‌بخشی

مهم نیست سازمان شما چه می‌کند، خواه سرویسی ارائه می‌کند و خواه محصولاتی تولید می‌کند؛ مهم این است که فرهنگ کاری شما با معنا و مفهومی والا در هم بیامیزد.
مطالعات نشان می‌دهند افرادی که هدفی را دنبال می‌کنند، متمرکزتر و خلاق‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند، بنابراین مدیران باید مدام به کارمندان یادآوری کنند که کارشان چه تاثیری در بهبود زندگی مردم دارد. ارائه‌ی رضایت‌نامه‌های کاربران و مشتری‌ها و یا اعلام اهدای سود شرکت به سازمان‌های خیریه، تنها دو نمونه از چگونگی انجام این کار هستند.

تحقیقات آدام گرنت (Adam Grant) از دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که حتی کارمندان ناراضی هم وقتی زمان‌شان را صرف رسیدن به اهداف خوب می‌کنند، احساس بهتری نسبت به کارشان دارند. آن دسته از محیط‌های کاری که از این برنامه‌ها حمایت می‌کنند تاثیرگذاری بیشتری دارند، نه فقط به این خاطر که به افراد مستمند کمک شده است، بلکه به این خاطر که خودشان هم در این کمک‌ها سهیم بوده‌اند.
مدیران هم می‌توانند منبع الهام‌بخشی برای کارمندان باشند. مطالعات نشان می‌دهند که وقتی مدیران با از خود گذشتگی عمل کرده و ثابت می‌کنند که بیش از خودشان به گروه اهمیت می‌دهند، کارکنان با اعتماد و مشارکت و فداکاری و وفاداری و مسئولیت‌پذیرتر و متعهدتر عمل می‌کنند.
طبق یافته‌های وین بیکر (Wayne Baker) از دانشگاه میشیگان، رئیس‌هایی که خوبی خود را بروز می‌دهند، الهام‌بخش فداکاری و مسئولیت‌پذیری و بهره‌وری بیشتری در میان کارمندان‌شان می‌شوند.
تبلیغات

پس به صورت روزانه یا هفتگی، در کنار اعضای گروه‌تان کار کنید و وفاداری خود به آنها و به سازمان را نشان دهید.
مهربانی

ما اصولا موجوداتی اجتماعی هستیم. با این وجود، تعاملاتی که در محیط‌های کاری داریم، اغلب چیزی بیشتر از مبادلات کاری نیستند و این اشتباه است.
بر اساس تحقیقاتی که با موضوع افزایش وفاداری کارمندان، در انگلستان صورت گرفته، نقش همراهی و شناخت متقابل، حتی از حقوق‌های بالا هم مهم‌تر است. تحقیق دیگری هم حاکی از آن است که روابط مثبت و صمیمی یکی از مهم‌ترین عوامل ایجادکننده‌ی سلامت روانی هستند، بنابراین مدیران باید مراقب فرهنگی که ایجاد می‌کنند و حس و حالی که در محل کار منتقل می‌کنند، باشند.
آن‌طور که جین دوتن (Jane Dutton) و همکارانش در دانشگاه میشیگان یافته‌اند، توجه و احترام، عناصر پایه‌ای فرهنگ مهربانی هستند. این دو عنصر پایه‌ای، خروجی خلاقانه را، هم در سطح شخصی و هم گروهی، افزایش می‌دهند.
خونگرمی مدیر هم اهمیت دارد. پژوهشی از دین تی‌جاس‌ولد (Dean Tjosvold) در دانشگاه لینگنن حاکی از آن است که صمیمیت مدیر می‌تواند زیرمجموعه‌اش را باانگیزه‌تر و پربارتر کند، و امی کادی (Amy Cuddy) از مدرسه‌ی کسب‌وکار هاروارد، می‌گوید این امر می‌تواند مدیران را بسیار تاثیرگذارتر کند.
اگر چه ابراز عصبانیت شاید مزایایی داشته باشد (دان ون نیپنبرگ (Daan Van Knippenburg) ثابت کرده است که برخی اشخاص به این رفتارها پاسخ مثبتی می‌دهند و لارا تیدنس (Lara Tiedens) از دانشگاه استنفورد نشان داده است که در بعضی موارد، عصبانیت می‌تواند باعث شود قدرتمندتر و لایق‌تر به نظر بیایید)، اما در کل، تحقیقات نشان داده‌اند که احساسات منفی به طور کلی باعث می‌شوند مدیران کم‌فروغ‌تر دیده شوند.
مدیران مهربان کارهای کوچکی انجام می‌دهند تا نشان دهند که برای کارکنان‌شان به عنوان انسان اهمیت قائل هستند، نه فقط به عنوان کارمند. اینکه خیلی ساده از کسی بپرسید حالش چطور است و واقعا هم به پاسخش گوش کنید، می‌تواند قدم خوبی برای شروع باشد؛ و این شیوه می‌تواند نهادینه هم بشود.
در یکی از ??? شرکت واقع در منطقه‌ی خلیج سانفرانسیسکو که در Furtune فهرست شده‌اند، اگر کارمندی مریضی سختی داشته باشد یا عزیزی را از دست داده باشد، مدیرعامل سریعا خبردار شده و می‌تواند در جا به او دسترسی پیدا کند. در یک نمونه، وقتی مدیری اجرایی به مدیر بالا سری‌اش اطلاع داد که پزشکان گفته‌اند تومور مغزی دارد، مدیرعامل در عرض ?? دقیقه با او تماس گرفت و پرسید که او و سازمان چگونه می‌توانند حمایتش کنند.
خودمراقبتی

بسیاری از شرکت‌ها، توجه ریاکارانه‌ای به سلامتی کارمندان دارند. برای مثال امکان عضویت در باشگاه‌های ورزشی یا کلاس‌های یوگا یا کلاس‌های مدیتیشن را فراهم می‌کنند، اما برنامه‌های کاری آنقدر شدید هستند که افراد زمان کافی برای استفاده از این امکانات ندارند.
برنامه‌های مرتبط با سلامتی فایده‌ای ندارند، مگر فرهنگی ایجاد کنید که در آن، اولویت دادن به خودمراقبتی پذیرفته شده و مورد تشویق قرار بگیرد. وقتی این کار را انجام می‌دهید، نتایج قابل توجه هستند.
طبق یافته‌های سابینه



همه حقوق محفوظ است

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *