آگوست 6

این، برای، مشتری، مشتریان، یک

پیش‌بینی و پاسخ‌های مناسب را برای شرایط مختلف آماده می‌کنند؛ به این ترتیب، احتمال از دست دادن مشتری بسیار کاهش می‌یابد.
تبلیغات

?. فرآیند جذب مخاطب هدفمند (Lead generation) توسط آنها، قابل اندازه‌گیری و تکرار است
یک فرآیند عالی و بی‌نقص به اقدامات کوچک‌تر و قابل اندازه‌گیری تقسیم می‌شود. با بررسی هر مرحله از این فرآیند، نماینده‌ی فروش می‌تواند نقاط ضعف خود را بیاید و در جهت تقویت و بهبود آنها گام بردارد.
به عنوان مثال، فروشنده‌ای را در نظر بگیرید که می‌تواند تعداد زیادی از مشتریان بالقوه را به مشتریان راغب (lead) تبدیل و توجه آنها را به محصول جلب کند، اما در ادامه‌ی مسیر یعنی تشویق آنها به خرید و در نهایت فروش بیشتر، موفق نیست. با پیگیری تمام مراحلی که طی کرده است، این فروشنده می‌تواند نقاط ضعف خود را پیدا و در جهت بهبود آنها تلاش کند. نماینده‌ی فروش با پرسیدن سؤالاتی مانند سؤالات زیر می‌تواند نتایج فعالیت خود را بررسی کند:
آیا فرآیند معرفی محصول به اندازه‌ی کافی متقاعدکننده نبوده است؟ آیا فرآیند پیگیری مؤثر نبوده است؟
پس از بررسی این موارد، نماینده‌ی فروش، از نحوه‌ی عملکرد خود آگاهی کامل پیدا می‌کند و می‌داند که باید روی کدام مرحله بیشتر تمرکز کند و نقاط ضعف را بهبود ببخشد.
________________________________________
: فروش موفق با ?? استراتژی منحصر‌به‌فرد
________________________________________
فرآیند جذب مشتری راغب یا هدفمند (Lead generation) چیست؟

مخاطب هدفمند (Lead) فردی است که علاقه خود را نسبت به خدمات یا محصولات شما نشان می‌دهد. هر تلاشی که برای جذب این مخاطب انجام شود، فرآیند جذب مخاطب راغب است که یک فروشنده‌ موفق از تمامی مراحل آن می‌تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم، بهره ببرد.
?. محصول خود را می‌شناسند
توانایی فروش یک محصول فقط نیمی از موفقیت است. شناخت کامل محصولی که قرار است به فروش برسد، نیمه‌ی دیگر موفقیت در فروش را تشکیل می‌دهد.
HubSpot پلت‌فرمی برای فروش و بازاریابی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنند و مشتریان بالقوه و راغب را به خریداران واقعی تبدیل کند. در این پلت‌فرم، افرادی که به تازگی به عنوان نماینده‌ی فروش استخدام می‌شوند، مراحل آموزشی سختی را می‌گذرانند. هر فروشنده باید وبلاگ یا وب‌سایتی را با استفاده از ابزارهای این پلت‌فرم بسازد. این کار به فروشندگان کمک می‌کند تا با مشکلات بازدیدکنندگان سایت از نزدیک آشنا شوند و خود دشواری‌ها را لمس کنند. با گذراندن این دوره‌ی آموزشی سخت، فروشندگان یاد می‌گیرند که با مشتریان بالقوه همراهی و همدردی کنند و محصول و خدمات خود را به خوبی بشناسند.
________________________________________
: ?? خصوصیت یک فروشنده حرفه‌ ای
________________________________________
?. بر اساس واقعیت‌ها شرایط را مدیریت می‌کنند نه بر اساس احساسات
یک نماینده‌ی فروش موفق، اجازه نمی‌دهد که احساسات بر نحوه‌ی قضاوت او تأثیرگذار باشد. آنها احساسات و عواطف را از معاملات خود دور و از درگیری‌های احساسی اجتناب می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که در رویارویی با شرایط مختلف، عملکرد عاقلانه‌تر و صحیح‌تری داشته باشند.
?. روابط شخصی برقرار می‌کنند
فروشندگان موفق می‌دانند که برقراری ارتباط صحیح، یکی از زیربناهای فروش موفق است. نمایندگان فروش موفق و تأثیرگذار، دائما به دنبال برقراری ارتباط‌های جدید هستند و روابطی را که دارای فواید متقابل و پایاپای است به خوبی حفظ می‌کنند. تمرکز روی برقراری ارتباطات جدید، شبکه‌ی ارتباطی فروشندگان را گسترش می‌دهد و دامنه‌ی فعالیت‌های آنها را وسیع‌تر می‌کند.
?. شرایط را از دید مشتری بررسی می‌کنند
فروشندگان زیرک، به خوبی می‌دانند که برای داشتن فروش موفق، نباید فقط به پول و حقوق فکر کنند. برای کسب موفقیت، آنها از خود درباره‌ی نحوه‌ی کمک کردن به مشتری سؤال می‌کنند. در واقع آنها به یک دوست و متحد برای مشتری تبدیل می‌شوند و به یک رابطه‌ی بُرد-بُرد فکر می‌کنند. به جای این که از خود بپرسند چطور می‌توانم این محصول را بفروشم، این سؤال را مطرح می‌کنند: چطور می‌توانم به این مشتری کمک کنم؟
________________________________________
: خدمات پس از فروش چه تاثیری در وفاداری مشتری دارد
________________________________________
?. با علاقه کار می‌کنند
فروشندگان موفق از روی بی‌علاقگی و صرفا برای انجام وظیفه و رفع تکلیف کار نمی‌کنند. آنها با تمام وجود برای رسیدن به موفقیت گام برمی‌دارند و تا زمانی که به موفقیت دست پیدا نکنند، از پای نمی‌نشینند. در واقع یا کاری را از ابتدا شروع نمی‌کنند یا اگر آن را شروع کردند، با موفقیت به پایان می‌رسانند.
?. حقیقتا به حرف‌های مشتری گوش می‌دهند

فروشندگان موفق تلاش‌ می‌کنند تا جای ممکن مشتریان بالقوه و نیازهای آنها را بشناسند. آنها با گوش دادن به حرف‌های مشتریان و پرسیدن سؤال‌های متعدد، تلاش می‌کنند درک بهتری از درخواست‌های مشتریان داشته باشند.
??. شب‌ها ? ساعت می‌خوابند
فروشندگان موفق می‌دانند که نداشتن خواب کافی، نگرش آنها را نسبت به افراد تغییر خواهد داد. فروشندگانِ خسته، نمی‌توانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. آنها باید به اندازه‌ی کافی بخوابند تا در برخورد با مشتریان، انرژی بیشتری داشته باشند و با اشتیاق بیشتری محصولات و خدمات را معرفی و تبلیغ کنند.
??. به چیزی که می‌فروشند اطمینان دارند
فروختن محصولی که به آن اعتماد دارید و از کیفیت آن مطمئن هستید، بسیار راحت‌تر است. فروشندگان موفق از محصولات خود استفاده می‌کنند و به ارزش‌های آن اطمینان دارند. تنها در این صورت می‌توانند با اطمینان کامل، دیگران را به خرید آن تشویق کنند.
________________________________________
: چند گام ساده برای شبکه سازی و افزایش فروش
________________________________________



همه حقوق محفوظ است

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *