آگوست 6

این، برای، باید، کنید، تمیز

پروژه‌هایی که تیم روی آنها کار می‌کند؛ درگیر شوید و نمی‌توانید روی تک تک اتفاقاتی که در پروژه‌ها رخ می‌دهند؛ تأثیر مستقیم داشته باشید. بنابراین دیدگاه شما باید از انجام همه‌ی کارها توسط خودتان، به انجام کارها به کمک دیگران تغییر کند. (به نظر نکته‌ای بدیهی است اما بسیاری از مدیران تازه کار با آن مشکل دارند) برای اجتناب از مشکلات مرتبط با این غافلگیری:
به طور موثری از تفویض اختیار استفاده کنید.
تنها در جلساتی شرکت کنید که حضور شما در آنها ضروری است.
از خودتان بپرسید که آیا لازم است مستقیم در این کار درگیر شوید یا کافی است در جریان نتایج کار قرار بگیرید.
مراقب باشید زیاد به جای دیگران تصمیم نگیرید؛ وقتی افراد درباره‌ی چیزی از شما سئوال می‌کنند اول بپرسید پیشنهاد خودشان چیست.
منابع و راهنمایی‌های لازم را در اختیار افراد بگذارید تا خودشان کار را انجام بدهند. این باعث می‌شود وقت‌تان برای مدیریت و رهبری تیم آزاد شود.
غافلگیری دوم: دستور دادن هزینه دارد!
به عنوان مدیر شما باید به موقعیتی برسید که دیگر نیازی نباشد به افراد بگویید چه بکنند و در عوض باید بتوانید به آنها برای گرفتن تصمیمات درست اعتماد کنید.
بعضی افراد ممکن است نسبت به توانایی خود در تصمیم‌گیری تردید داشته باشند. در چنین حالتی احتمال بیشتری دارد که فرد برای گرفتن تأیید در هر موضوعی به شما مراجعه کند. این باعث «وابستگی به مدیر» شده و می‌تواند گلوگاه تصمیم‌گیری شما و احتمالا مانعی سر راه پیشرفت تیم باشد. به علاوه، تغییرات دقیقه‌ی نودی یا ردکردن تصمیمات دیگران می‌تواند باعث تلف شدن مقدار زیادی زمان و منابع شده و اعتماد به نفس افراد را تضعیف کند. برای اجتناب از مشکلات مرتبط با این غافلگیری:

درباره‌ی چشم‌انداز و ارزش‌های سازمان با افراد تیم‌تان صحبت‌ کنید؛ آنها را در جریان اتفاقات قرار دهید؛ افراد را آموزش بدهید و مربی آنها باشید تا دانش و اعتماد به نفس لازم را برای تصمیم‌گیری بر مبنای صلاح سازمان به دست آورند.
برای کمک به افراد در درک اینکه چه کاری و چگونه باید انجام شود، سیستم‌ها و ساختارهایی به وجود بیاورید.
تکنیک‌های تصمیم‌گیری موثر را به افراد معرفی کرده و به آنها نشان دهید چطور باید از آنها استفاده کنند.
به افراد خود تفهیم کنید که اشتباه بخشی از فرآیند پیشرفت است و اینکه ترجیح می‌دهید دچار اشتباه شوید تا ریسک تردید را قبول کنید (روشن است که این مسئله در همه‌ی مشاغل صادق نیست بنابراین دقت کنید).
توجه کنید که ایجاد اعتماد در دیگران چه تأثیری بر عملکرد تیم‌تان دارد.
غافلگیری سوم: فهمیدن اینکه واقعا چه اتفاقاتی در جریان هست، کار مشکلی است!
هیچ کس نمی‌خواهد اخبار بد به رئیس‌اش بدهد. واقعیت این است که احتمال دارد خبرها تا به رسیدن به شما کمی شاخ و برگ گرفته باشند و کاملا قابل اتکا نباشند. اما شما برای مدیریت کارآمد به اطلاعات دقیق نیاز دارید. بنابراین باید از هر منبعی که می‌توانید اطلاعات کسب کنید. برای اجتناب از مشکلات مرتبط با این غافلگیری:
از مدیریت همراه با گشت‌زنی استفاده کنید. این باعث می‌شود با افراد سازمان خود در ارتباط باشید و به صورت دست اول از اتفاقات باخبر شوید.
به طور منظم با تأمین‌کنندگان و مشتریان صحبت کنید و روابطی قوی با این افراد برقرار کنید.
تمام ذی‌نفعان خود را تجزیه و تحلیل کنید و برای اطمینان از اینکه می‌دانید چه فکر می‌کنند اغلب با آنها ارتباط داشته باشید.
غافلگیری چهارم: همیشه در حال ارسال پیام هستید!
اعمال و گفتار شما به عنوان مدیر وزن زیادی دارد. افراد درباره‌ی اینکه چرا چیزی را گفته یا کاری را انجام داده‌اید برای خودشان تصوراتی می‌کنند و تلاش خواهند کرد پیام پنهان پشت رفتار و گفتار شما را پیدا کنند. احوالات شما هم روی تیم‌تان تأثیر می‌گذارد و هرچه بگویید تجزیه و تحلیل خواهد شد.
مدیران چه بخواهند و چه نخواهند با رفتارشان، الگوسازی و رهبری می‌کنند، بنابراین باید مراقب این الگویی که با رفتار خود می‌سازید باشید. این یعنی باید نسبت به پیام‌هایی که -عمدی یا غیرعمدی- ارسال می‌کنید؛ آگاه باشید. برای اجتناب از مشکلات مرتبط با این غافلگیری:
تبلیغات

هنگام صحبت با افراد از زبان ساده و روشن استفاده کنید.
به جای اینکه فرض کنید افراد معنای واقعی چیزی را که می‌گویید، درک کرده‌اند؛ از آنها بخواهید شفاف‌سازی کنند.
متوجه زبان بدن خود باشید و از آن برای ارسال پیام درست استفاده کنید.
الگوی خوبی برای افراد خود باشید و با الگوسازی رهبری کنید.
غافلگیری پنجم: شما رئیس نیستید!
اگرچه ممکن است رئیس تیم خودتان باشید اما رئیس اصلی و نهایی نیستید. (حتی صاحب کسب‌و‌کار هم در نهایت باید جوابگوی مشتریان‌اش باشد) همیشه کسی خواهد بود که لازم باشد به او گزارش بدهید بنابراین نباید به خودتان اجازه دهید که در مقام والا و مهم خود غرق شوید!
به عنوان یک مدیر باید بدانید که لازم است همیشه از مسائل مطلع باشید و برای به دست آوردن حمایت اطرافیان خود به سختی کار کنید. به علاوه باید مدیریت رو به بالا داشته باشید و بدانید چطور باید با افرادی که به آنها گزارش می‌دهید برخورد کنید.
مدیربودنِ شما به این معنا نیست که جریان اطلاعات باید با شما متوقف شود. برای اجتناب از مشکلات مرتبط با این غافلگیری:
یاد بگیرید که چطور با افراد قدرتمند سازمان خود روابط موثر برقرار کنید.
راهی برای همکاری با افرادی که به آنها گزارش می‌دهید و کسب اعتماد آنها، پیدا کنید.
به خاطر داشته باشید که باید به صورت منظم اطلاعات و منابع را هم با افراد تیم خود و هم با دیگران به اشتراک بگذارید.
غافلگیری ششم: همیشه هدف، راضی کردن ذی‌نفعان نیست!
ذی‌نفعان واحد یا سازمان شما -چه سهامداران سنتی و چه سایر ذی‌نفعان- معمولا دیدگاهی کوتاه مدت و نزدیک‌بینانه دارند و ممکن است سودمحور یا عملکرد‌محور باشند. اما، ملاحظات بلند‌مدت دیگری وجود دارند که ممکن است از اهداف ذی‌نفعان مهم‌تر باشند و شما به عنوان یک مدیر باید از این ملاحظات آگاه باشید.
به عنوان مثال، آیا منافع شرکت بر نگرانی‌های ایمنی و سلامتی که در مورد اعضاء تیم خود دارید ارجحیت دارند؟ آیا حاضر هستید اعضای تیم خود را مجبور کنید پروژه ای را که غیرممکن است زودتر از موعد تمام شود،‌ انجام دهند؛ فقط به این خاطر که رئیس‌تان به شما فشار آورده است؟ اگر مدیری اجرایی با یکی از افراد شما رفتار نامناسبی دارد چه زمانی تصمیم می‌گیرید که واکنش نشان بدهید؟
گرفتن اینگونه تصمیمات مستلزم آن است که بدانید در نهایت باید پاسخگوی چه کسی باشید. برای اجتناب از مشکلات مرتبط با این غافلگیری:
برای درک ارزش‌های فردی خود و اینکه چطور با ارزش‌های سازمان در تناسب قرار می‌گیرند، وقت بگذارید.
چشم‌انداز شرکت و معنای آن را درک کنید. تصمیمات خود را برمبنای این چشم‌انداز و ارزش‌ها اتخاذ کنید. به رفتارهای تیمی که این ارزش‌ها را محقق می‌کنند پاداش بدهید.
استراتژی روشنی برای تیم خود تهیه کرده و اطمینان حاصل کنید که با استراتژی شرکت هماهنگ و در یک راستا است.
آدمهایی را در تیم خود جذب و استخدام کنید که با چشم‌انداز و ارزش‌های سازمان شما همخوانی دارند.
مدیریت برمبنای ارزش را درک کنید؛ یعنی بدانید که شما باید به دنبال به دست آوردن بهترین ارزش کسب‌وکار خود در دراز مدت باشید نه اینکه آینده را فدای درآمد این دوره‌ی مالی کنید.
غافلگیری هفتم: شما هنوز انسان هستید!
به عنوان یک مدیر باید به خاطر داشته باشید که موقعیت شما باعث نمی‌شود انسانی بهتر یا تواناتر از دیگران بشوید. شما همچنان اشتباه خواهید کرد و نظر اطرافیان با شما تفاوت خواهد داشت.
البته مدیر شدن احساس مسئولیت شما را افزایش خواهد داد و باید این مسئولیت‌پذیری را نشان دهید. برای اجتناب از مشکلات مرتبط با این غافلگیری:
فروتن و قدردان باشید و به اطرافیانی که باعث می‌شوند شما و تیم‌تان بهتر به نظر بیایید پاداش بدهید.
از هوش هیجانی خود برای حفظ ارتباط با همکاران، خانواده و دوستان بهره بگیرید.
به خودتان یادآوری کنید که برای اینکه به بهترین وجه عمل کنید باید تعادل را میان کار و زندگی رعایت کنید.



تمیز کردن وسایل خانه و گردگیری، از کارهای روزمره‌ی خانم‌های خانه‌دار است. در این میان اشیائی در خانه وجود دارد که اگر به صورت روزانه تمیز نشوند، به منبع آلودگی تبدیل می‌شوند. در ادامه، همراه ما باشید تا آنها را به شما معرفی کنیم. با برنامه ریزی درست برای کارهای روزانه منزل، می‌توانید هم از پس تمیز کردن این موارد بربیایید و هم به سایر کارهایتان برسید.

:
از بین بردن بوی سیر با ?? راهکار واقعا اثربخش
تمیز کردن مبل پارچه ای با چند ترفند کاربردی
چگونه خانه تمیز داشته باشیم؟
در خانه‌ی همه‌ی ما، وسایلی هستند که به‌مرور زمان باید آنها را تمیز کنیم تا هم ظاهر خوبی داشته باشند و هم اینکه به مکانی برای تجمع آلودگی و گردوغبار تبدیل نشوند. اما این وسط، تعدادی از وسایل نیاز به تمیز کردن روزانه دارند؛ وسایلی که برخی از آنها شاید در ظاهر هم خیلی کثیف به‌نظر نرسند، اما اگر به صورت روزانه تمیز نشوند، به یک منبع آلودگی در خانه تبدیل می‌شوند. در این مطلب، سراغ چنین وسایلی رفته‌ایم.
?. حوله یا دستمال آشپزخانه
در آشپزخانه‌ی خیلی از ما حوله یا دستمال‌های مختلفی وجود دارند که برای مصارف زیادی از آنها استفاده می‌کنیم. شاید گاهی با نگاه به ظاهر این حوله‌ها، آن‌ها را وسیله‌ای کاملا تمیز بدانیم اما واقعیت این است که بر اساس تحقیق صورت‌گرفته در USDA، حوله‌ها معمولا کثیف‌ترین وسیله در آشپزخانه‌ها هستند و بیش‌ترین حجم از آلودگی را جذب می‌کنند؛ این در رابطه با حوله‌های استفاده‌شده در حمام و سرویس بهداشتی نیز صدق می‌کند. طبق گفته‌ی کارولین فورت، مدیر بخش تحقیقاتی Good House Keeping که روی مواردی مثل نظافت منزل تحقیق می‌کنند، حوله‌ها از آنجایی‌که مداوم استفاده می‌شوند، خیلی سریع کثیف می‌شوند و به همین دلیل هم باید روزانه یا حداقل هر چند روز یک‌بار عوض شوند. این در حالی است که اگر خانواده پرجمیعتی دارید و زیاد از حوله‌ها استفاده می‌کنید، حتما باید هر روز آن‌ها را عوض کنید و بشویید.
?. کانتر آشپزخانه

معمولا قسمت کانتر در آشپزخانه، جایی است که خیلی از کار‌ها روی آن انجام می‌شوند؛ کار‌هایی مثل تمیز کردن سبزی یا خرد کردن آن و همچنین موارد دیگر. از طرف دیگر، خیلی از ما معمولا پس از رسیدن به خانه، وسایلی مثل کیف دستی یا کلید ماشین و… را روی این میز‌ها قرار می‌دهیم و همین هم عاملی برای انتقال آلودگی به سطح میز است. بنابراین باید هر روز برای تمیز کردن سطح این کانتر اقدام کرد. البته درنظر داشته باشید که برای سطح کانتر، از دستمال مخصوص خودش استفاده کنید و در کل، دستمال سطوح دیگر را برای هم استفاده نکنید که این مسئله خود عاملی برای انتقال آلودگی است.
?. دیوار‌های حمام

دیوار‌های حمام معمولا شرایط زیادی برای کثیفی دارند و اگر برای مدتی آنها را تمیز نکنید، شاهد لکه‌های زیادی روی دیوار خواهید بود. به همین دلیل هم متخصصان نظافت منزل پیشنهاد می‌دهند که هر بار پس از استحمام، سطح دیوار‌های حمام را تمیز و خشک کنید تا همواه حمامی تمیز داشته باشید و از درخشندگی دیوار‌های آن لذت ببرید!
تبلیغات

?. سینک‌های دست‌شویی و ظرف‌شویی
این تصور نادرستی است که چون سینک‌های ظرف‌شویی و دست‌شویی همیشه در معرض آب هستند، تمیز خواهند بود و هرگز کثیف نمی‌شوند، اما این باور اشتباهی است. معمولا در سطح سینک‌ها، شاهد جمع شدن باکتری‌های زیادی هستیم که تنها راه از بین‌بردن آنها، تمیز کردن مرتب سینک است. طبق گفته‌ی کارولین فورت، بهترین روش تمیز کردن سینک این است که ابتدا با استفاده از یک اسفنج، سطح آن را کاملا تمیز و لکه‌های موجود را پاک کنید. سپس با بستن سوراخ سینک، آن را با آب گرم پر کنید و یک قاشق، مایع سفید‌کننده داخل آب بریزید. بعد اجازه بدهید سینک به‌مدت ? دقیقه در این حالت بماند و سپس با باز کردن سوراخ، آب را تخلیه کنید و اجازه بدهید سینک در معرض هوا خشک شود.
?. ظرف‌های کثیف
درست است که گاهی پس از خوردن یک وعده غذای خوش‌مزه شستن ظرف‌های کثیف کار سختی به‌نظر می‌رسد و ترجیح می‌دهید تا این کار را به روز بعد موکول کنید، اما باید بدانید که این کار، باعث می‌شود تا باقی‌مانده‌های غذا در بشقاب‌ها و همچنین لکه‌های مربوط به سس و روغن و موارد دیگر، حشرات مختلف را جذب کند. از طرف دیگر لکه‌ها هرچه دیرتر شسته شوند، سخت‌تر از بین خواهند رفت. پس بهترین کار این است که بلافاصله پس از صرف غذا، ظرف‌ها را بشورید تا خودتان هم در تمیزی آن‌ها کار راحت‌تری داشته باشید.
?. قهوه‌ساز

امروزه، قهوه نوشیدنی بسیار محبوبی در بین خانواده‌هاست و خیلی‌ها به نوشیدن روزانه، حداقل یک فنجان یا حتی یک لیوان قهوه عادت دارند. به همین دلیل هم قهوه‌ساز کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به وسیله‌ای ضروری در خانه‌هاست. اما جالب است بدانید که قهوه‌ساز یکی از بهترین مکان‌ها برای تجمع باکتری و آلودگی است و باید هر روز تمیز شود. متخصصان نظافت منزل پیشنهاد می‌دهند که پس از هر بار استفاده از قهوه‌ساز، بخش‌های جداشدنی آن را جدا کنید و با استفاده از آب گرم و صابون بشویید. امروزه بسیاری از این قطعات قابل شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی هم هستند. سعی کنید قسمت‌های دیگر قهوه‌ساز را هم که امکان ریختن قهوه روی آن‌ها وجود دارد، پاک کنید.
?. سطوحی مثل کف آشپزخانه
همه‌ی ما معمولا پس از اینکه یک وعده غذای خوش‌مزه آماده کردیم، ممکن است کمی هم کثیف‌کاری کرده باشیم. در نتیجه، لکه‌های روی کف آشپزخانه می‌توانند خیلی سریع حشرات مختلفی را جمع کنند. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌شود پس از آشپزی یا هر کار دیگری که باعث کثیفی کف آشپزخانه‌تان شده است، آن را تی بکشید که خوشبختانه کار ساده‌ای است و زمان زیادی هم نمی‌برد.
________________________________________
در ادامه بخوانید: فواید جوش شیرین؛ ? کاربردی که کارهای منزل را آسان می‌کند
________________________________________



مشکلات و ناراحتی‌ها همواره در زندگی زناشویی رخ می‌دهند، اما بسیار مهم است که این مسائل را با همه در میان نگذارید. ما همواره خوشی‌ها و غم‌هایمان را با نزدیکان‌مان در میان می‌گذاریم. آنها نیز در مواجهه با سختی‌ها ما را یاری می‌کنند یا از پیروزی‌های کوچک ما خوشحال می‌شوند. اما مسائل خصوصی زوج‌ها نباید با نزدیکان در میان گذاشته شود. مواردی که در این نوشته می‌آید را نباید با هیچ‌کس به‌جز همسرتان به اشتراک بگذارید.

:
? اختلاف رایج زوج‌ها در مسائل مالی و راه‌حل آنها
? راز داشتن خانواده‌ سالم؛ چطور خوشحالی را با اعضای خانه تقسیم کنیم؟
?? کاری که زوج‌های موفق هر روز انجام می‌دهند
احساسات و رازها
صحبت کردن بیش‌ازحد با دوستان‌تان ممکن است به ضرر همسرتان تمام شود. همسرتان به شما اعتماد زیادی دارد و مهم‌ترین رازهایش را با شما در میان می‌گذارد. اگر کسی از این رازها باخبر شود، ممکن است آنها را فاش کند. پس اگر می‌خواهید زوج خوشبخت باشید کمی با احتیاط رفتار کنید.

بحث‌ها و نزاع‌ها
در هر رابطه‌ای زمان‌هایی وجود دارد که تصور می‌کنید ادامه‌ی رابطه با همسرتان غیرممکن است. لازمه‌ی دوست داشتن، در پیش گرفتن راه اعتدال و بخشیدن یکدیگر در نزاع‌هاست. از سوی دیگر، دوستان و آشنایان شما گستاخی همسرتان را برای همیشه به‌خاطر می‌سپارند.

________________________________________
: ترفندهایی برای آتش‌بس هنگام دعوای زن و شوهری
________________________________________
زندگی خصوصی
مسائل مربوط به اتاق خواب، فقط به شما و همسرتان مربوط است. در غیراین‌صورت خطر عدم اعتماد همسرتان را به جان می‌خرید. «صمیمیت» معنای مشخصی دارد. اگر در زندگی جنسی‌تان با چالشی روبه‌رو شدید، با همسرتان یا روان‌شناس صحبت کنید. روان‌شناسان رازهای شما را نزد خودشان نگه می‌دارند.
روابط سابق

تبلیغات

اگر همسرتان در مورد روابط گذشته‌ی خود حقایقی را با شما در میان گذاشت، آنها را با دیگران به اشتراک نگذارید. تجربه‌های پیشین شما نقش مهمی در رابطه‌ی کنونی شما ایفا می‌کنند. وقتی با یکدیگر هستید، تلاش کنید تجربه‌های جدید داشته باشید.
ترس‌ها
ترس از مسائلی است که ما هیچ کنترلی روی آن نداریم. بعضی از افراد از عنکبوت‌ها می‌ترسند و برخی دیگر از ارتفاع هراس دارند. شوخی کردن در مورد ترس‌ها کاملا ممنوع است؛ مخصوصا وقتی از آن برای سرگرم کردن مخاطبان‌تان استفاده کنید. بهتر است به همسرتان کمک کنید که با ترس‌هایش مبارزه کند تا بتواند اعتماد‌به‌نفس بیشتری داشته باشد.
مشکلات مالی
هردو مورد مشکلات مالی و درآمد زیاد نباید با دیگران، حتی آشنایان نزدیک در میان گذاشته شوند. مسائل مالی خانواده فقط به شما و همسرتان مربوط است. اگر فکر می‌کنید به کمک مالی خانواده‌تان نیاز دارید، بهتر است حتما ابتدا موضوع را با همسرتان در میان بگذارید.
________________________________________
: ? اختلاف رایج زوج‌ها در مسائل مالی و راه‌حل آنها
________________________________________
نقص‌ها

به احتمال زیاد، شما با گذشت زمان با نقص‌ها و مشکلات همسرتان کنار می‌آیید، اما ممکن است خانواده‌ی شما نقص‌های همسرتان را برای همیشه به‌خاطر بسپارند و در زمانی نادرست، آنها را به زبا



همه حقوق محفوظ است

Posted آگوست 6, 2018 by 92 in category "مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *